اینستاگرام یک ابزار بازاریابی غیرقابل انکار است، اما امروزه با بیش از 25 میلیون کسب‌وکار در این پلتفرم، بسیار مهم است که برای طراحی قالب پست‌های اینستاگرامی با ایده جذاب و متفکرانه وقت بگذارید و متمایز شوید.
شما باید یک برنامه طراحی استراتژیک در پیج اینستاگرام کسب و کار خود اعمال کنید تا دنبال کنندگان وفادار را جذب کرده و در طولانی مدت در این پلتفرم موفقیت کسب کنید.
با این حال، ایجاد یک فید اینستاگرام تمیز و منسجم نیازمند مهارت‌های طراحی است که ممکن است احساس کنید فاقد آن هستید. به‌علاوه، الگوریتم اینستاگرام به نفع برندهایی است که حداقل یک بار در روز پست می‌گذارند – این محدودیت زمانی می‌تواند به شما استرس وارد کند، زیرا وقت کافی برای طراحی پست هر روزه را ندارید.
اگر اینطور است، شما خوش شانس هستید چون برنامه های طراحی آنلاین مانند دومینگو وجود دارند که می توانید قالب های از پیش ساخته شده پست اینستاگرام را در آنها پیدا کنید، و طی چند دقیقه پست مورد نظر خودتان را بسازید. به علاوه، برای اطمینان از اینکه الگوهای یکسانی برای پست‌های مختلف، استفاده می شوند، می توانید از قالب های منسجم و مشابه استفاده کنید یا پست های خود را با ویرایش فقط یک قالب بسازید.

نحوه طراحی پست برای اینستاگرام با قالب های آماده دومینگو

یکی از بهترین نرم افزارهای آنلاین که می توانید برای طراحی قالب پست اینستاگرام از آن استفاده کنید، دومینگو است. مراحل ساخت پست در این نرم افزار به روش زیر است:
1. از بین قالب های آماده پست اینستاگرام یکی را انتخاب کنید
2.  تصویر مورد نظر خود را جایگزین تصویر قالب کنید
4. عناصر طراحی مانند متن، استیکر، المان و غیره را اضافه کنید
5. پست اماده شده را به فرمت عکس ذخیره کنید
6. عکس را در اینستاگرام آپلود کنید

 

طراحی قالب پست اینستاگرام

 

راهنمای طراحی قالب پست اینستاگرام

در ادامه بهترین روش ساخت قالب پست اینستا،رام را با استفاده از برنامه های طراحی آنلاین به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

1. از قالب های آماده پست اینستاگرام استفاده کنید

بیایید با واقعیت روبرو شویم - شما همیشه زمان، منابع یا پرسنلی برای طراحی پست های قابل توجه اینستاگرام ندارید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از قالب های آماده پست اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید که می توانید از بین آنها انتخاب کرده و سفارشی کنید.
در دومینگو صدها گزینه برای ایجاد و ذخیره سازی قالب های پست اینستاگرام وجود دارد، بنابراین می توانید هر زمان که آماده انتشار هستید، پست های خیره کننده ای را در اختیار داشته باشید.
اگر برای شروع به قالب های بیشتری نیاز دارید می توانید قالب‌های رایگان پست اینستاگرام را از سایر برنامه ها دانلود کنید، سپس آن‌ها را به دلخواه با توجه به برندتان تنظیم کنید. می‌توانید تمام قسمت‌های قالب مانند تصویر، استیکر، و عناصر طراحی را تغییر دهید تا مطمئن شوید که پست‌هایی را منتشر می‌کنید که تعداد فالوورهای شما را افزایش داده و آنها را درگیر می کند.

2. قالب پست خود را انتخاب کنید

در حالی که پست‌های سنتی اینستاگرام در تایم لاین دائمی شما ماندگارتر هستند و کامنت‌ها و لایک‌ها در هر زمانی می تواند روی آنها قرار بگیرد، نباید قدرت استوری‌های اینستاگرام را دست کم بگیرید، زیرا می‌توان از آن برای نیازها و موقعیت‌های فوری‌تر استفاده کرد.
در واقع روزانه 500 میلیون اکانت از ویژگی استوری اینستاگرام استفاده می کنند. بنابراین، هنگامی که پست خود را ایجاد می کنید، از خود بپرسید که آیا انتشار آن به عنوان یک استوری ضروری تر است یا به عنوان یک پست سنتی.

3. یک تصویر را انتخاب کنید

شاید به این نتیجه رسیده باشید که پست شما نیازی به عکس ندارد و همان همپوشانی متن روی پس‌زمینه تک رنگ برای شما مناسب باشد. اگر اینطور است، به مرحله بعدی بروید.
اما اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید از یک عکس استفاده کنید - به خصوص اگر می خواهید از آن به عنوان پس زمینه برای پوشش متن استفاده کنید - چند گزینه دارید.
• با تلفن خود یا با دوربین عکس بگیرید. نیازی نیست برای پست های اینستاگرام خود یک عکاس حرفه ای باشید – می توانید به راحتی با گوشی خود عکس های عالی بگیرید.
• از یک عکس از فایل های خود استفاده کنید. اگر نیاز به استفاده از عکس های تیمی یا تصاویر محصول داشته باشید که در فضای کامیپوتر یا موبایل شما ذخیره شده، به راحتی می توانید آنها را آپلود کنید.
• از یک عکس استوک که مربوط به کسب و کار شما است و در نرم افزار های استوری ساز آنلاین اینستاگرام موجود است، استفاده کنید (فقط مطمئن شوید که از یک عکس چندین بار استفاده نکنید!).
هر عکسی که تصمیم به استفاده از آن را دارید، به سادگی آن را به عنوان پس‌زمینه قالبی که از بین قالب های آماده پست اینستاگرام انتخاب کردید جایگزین کنید و اندازه عکس را تغییر دهید تا مطابق میل شما باشد (و کیفیت خوبی داشته باشد).

4. عناصر را به طراحی قالب پست اینستاگرام اضافه کنید

برای طراحی قالب‌های پست اینستاگرام باید مکان‌هایی برای متن با فونت‌های خاص و عناصر دیگر در نظر بگیرید. گام بعدی شما تغییر، افزودن یا حذف هر عنصری است که مناسب می‌دانید.
این مرحله شامل سفارشی سازی متن است تا اطلاعاتی را که می‌خواهید دنبال‌کنندگان بدانند و/یا اقدامی را که می‌خواهید انجام دهند، منعکس کند.

5. قالب طراحی شده را ذخیره کنید

وقتی طراحی قالب پست اینستاگرام به پایان رسید، عکس خود را ذخیره کنید تا در اینستاگرام پست شود. حتی می توانید آن را در گوشی خود ذخیره کنید تا بتوانید بعدا آن را پست کنید.

6. پست طراحی شده را در اینستاگرام آپلود کنید

هنگامی که عکس خود را ذخیره کردید، وقت آن است که آن را آپلود کنید تا با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. برای انتشار یک پست سنتی، اینستاگرام را باز کنید، روی دکمه "+" در مرکز پایین کلیک کنید، عکس خود را انتخاب کنید، هر فیلتر، توضیح یا هشتگ را اضافه کنید و روی "اشتراک گذاری" کلیک کنید. (اگر نیاز به راهنمایی دارید، نگاهی به مقاله "نحوه ارسال در اینستاگرام بیندازید: راهنمای گام به گام".

بهترین نرم افزارها برای طراحی قالب پست اینستاگرام

در ادامه چند برنامه طراحی آنلاین برای ساخت و ذخیره قالب های پست اینستاگرام به شما معرفی می کنیم، که می توانید هر زمان که آماده انتشار هستید، پست های خیره کننده ای در اختیار داشته باشید.

نرم افزار طراحی آنلاین کانوا

کانوا، هزاران قالب پست اینستاگرام قابل تنظیم را به شما می دهد. برای ایجاد پست اینستاگرام در Canva، به صفحه Canva's Create a Design بروید، روی "پست اینستاگرام" کلیک کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:
1. در سمت چپ، مجموعه‌ای از قالب های آماده را می‌بینید - برخی از آنها هزینه دارند، در حالی که برخی دیگر رایگان هستند. یکی را انتخاب کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

2. پس از انتخاب یک الگو، روی کادر متن کلیک کنید تا چیزی بنویسید. اگر می‌خواهید رنگ متن خود را تغییر دهید، رنگ‌هایی در پنل بالا وجود دارد - همچنین می‌توانید فونت، اندازه و فاصله را تغییر دهید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

3. وقتی کارتان با متن تمام شد، روی پس‌زمینه تصویر (خارج از کادر متن) کلیک کنید. این به شما امکان می دهد پس زمینه خود را فیلتر کنید، روشنایی و کنتراست تصویر را تنظیم کنید و موارد دیگر.

طراحی قالب پست اینستاگرام

4. وقتی از قالب پست اینستاگرام خود راضی هستید، برنامه Canva را در تلفن خود باز کنید. روی طرح پست اینستاگرام خود کلیک کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

5. روی " Share " در بالا سمت راست کلیک کنید

طراحی قالب پست اینستاگرام

6. اکنون، می توانید با کلیک بر روی "Import with Instagram" مستقیماً در اینستاگرام پست بگذارید. اگر آماده پست کردن آن نیستید، می‌توانید «ذخیره تصویر» را نیز انجام دهید تا طراحی قالب پست اینستاگرام را بعداً در رول دوربین خود ببینید و پست کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

7. اگر بلافاصله در اینستاگرام پست می گذارید، انتخاب کنید که آیا می خواهید قالب طراحی شده را در "استوری" یا "فید" خود آپلود کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

8. پست اینستاگرام را مانند هر پست دیگری ویرایش کنید - برچسب، عنوان، موقعیت مکانی و غیره را اضافه کنید. وقتی آماده بودید، روی " Share " در بالا سمت راست کلیک کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

به یاد داشته باشید، طراحی قالب پست اینستاگرام شما به طور خودکار در حساب Canva شما ذخیره می شود. می توانید در آینده، هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه گوشی برنامه Canva به آن دسترسی داشته باشید و آن را با متن جدید ویرایش کنید تا دوباره همان طرح را پست کنید.
از طرف دیگر، ممکن است اکنون چند پست ایجاد کنید و سپس آنها را در گوشی خود ذخیره کنید تا در آینده پست کنید.
علاوه بر Canva، چند ویرایشگر طراحی دیگر نیز وجود دارند که قالب‌های از پیش ساخته شده رایگان اینستاگرام را ارائه می‌دهند. از بهترین آنها، می توان به سه ابزار زیر اشاره کرد:
•    Fotor
•    Crello
•    HubSpot
•    ReciteThis

اگر به طراحی قالب پست‌ اینستاگرام به صورت نقل قول علاقه دارید، با برنامه ReciteThis این کار آسان است. 

طراحی قالب پست اینستاگرام به صورت نقل قول

برای طراحی قالب نقل قول برای اینستاگرام، به ReciteThis بروید، سپس این سه مرحله آسان را دنبال کنید:
1. نقل قول خود را در کادر متن وارد کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

2. در زیر، روی فلش های چپ یا راست کلیک کنید تا قالب های آماده را ببینید و یکی را که دوست دارید انتخاب کنید. هنگامی که یک قالب را انتخاب کردید و متن خود را نوشتید، روی دکمه "ایجاد" در کادر متن کلیک کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

3. برای ارسال از نسخه دسکتاپ اینستاگرام، روی «دانلود تصویر» کلیک کنید یا آن را برای خود ایمیل کنید تا در تلفن خود پست کنید.

طراحی قالب پست اینستاگرام

جمع بندی

با استفاده از ابزارهای طراحی آنلاین مانند دومینگو به همین راحتی شما برای طراحی و ذخیره قالب های از پیش ساخته شده پست اینستاگرام آماده اید، بنابراین می توانید بدون طراحی خسته کننده هر پست از ابتدا، بر جذب فالوور وفادار تمرکز کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین