تفاوتی ندارد که در حال اشتراک‌گذاری یک استوری از یک حساب تجاری یا پیج شخصی خود هستید، طراحی با استوری‌ سازهای اینستاگرام می‌توانند تعامل و ارزش زیادی برای کسب و کار شما ایجاد کنند.
سال گذشته، در مجموع 500 میلیون کاربر اینستاگرام شروع به اشتراک گذاری محتوا در استوری اینستاگرام کرده اند که میزان زمان صرف شده کاربران در این برنامه را هر روز به 30 دقیقه افزایش داده است.
علاوه بر این، بسیاری از برندهایی که قبلاً موفق به انتشار محتوا و جذب فالور در این پلت فرم شده بودند، با انتشار استوری های طراحی شده با استوری ساز آنلاین به رشد فوق العاده ای در کسب و کار خود دست یافتند. 
کاربران فعال چه به دنبال افزایش آگاهی از برند و ترافیک پیج یا وب سایت های خارج از پلتفرم اینستاگرام باشند و چه بخواهند برای پست‌های تعاملی خود، بازخورد بیشتری دریافت کنند، استوری اینستاگرام به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محتوای سرگرم‌کننده ای را منتشر کنند که صدا و شخصیت برند و کسب و کارشان را القا کرده و توجه کاربران عادی را جلب کند.
استوری های اینستاگرام بسیار کوتاه هستند و برای مدت کوتاهی روی پلتفرم دوام می آورند، اما نباید از تاثیر آنها بر مخاطبین و بازدیدکنندگان غافل شد.

چطور از استوری اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

استوری های اینستاگرام به شما امکان می دهد ویدیوها و تصاویر کوتاه را در یک "استوری" موقت به اشتراک بگذارید. می‌توانید با استفاده از استوری ساز های اینستاگرام.، عکس ‌ها، استیکرها و doodle های مرتبط با کسب و کار خود را به هر استوری اضافه کنید و فیلترها و جلوه‌های خاصی را اعمال کنید. اگر حساب شما عمومی است، استوری شما برای همه قابل مشاهده است، اما اگر حساب شما خصوصی باشد، استوری شما فقط برای کسانی که شما را دنبال می کنند، قابل مشاهده خواهد بود.
مخاطبین این امکان را دارند که مستقیماً از طریق پیام دایرکت (DM) به استوری شما پاسخ دهند، اما می‌توانید پاسخ‌ها را در تنظیمات برنامه خود غیرفعال کنید.
همچنین می‌توانید با باز کردن استوری و کشیدن انگشت به بالا روی صفحه ببینید چه کسی آن را مشاهده کرده است.

چرا باید از استوری ساز اینستاگرام استفاده کنید؟

استوری‌های اینستاگرام قبل از ناپدید شدن، 24 ساعت در نمایه شما باقی می‌مانند و خود عکس‌ها و ویدیوها نیز برای مشاهده و پخش آن‌ها محدودیت زمانی دارند. پس شما فقط مدت زمان کوتاهی وقت دارید که در استوری خود با مخاطبین هدف تان تعامل برقرار کنید. اینجا است که یک استوری ساز آنلاین حرفه ای به کمک شما می آید تا استوری جذاب و مخاطب پسندی برای کسب و کار خود طراحی کنید.
قبل از اینکه با قابلیت های استوری ساز اینستاگرام آشنا شوید، بهتر است درباره محدودیت های زمانی انتشار استوری در اینستاگرام بیشتر بدانید.

 

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

 

محدودیت زمانی ویدئوها در استوری اینستاگرام

به‌عنوان یک قانون کلی، ویدیوهایی که به استوری اینستاگرام خود اضافه می‌کنید، حداکثر زمان پخش ۱۵ ثانیه دارند. برای مثال، اگر ویدیویی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، بدون در نظر گرفتن مدت زمان ویدیوی اصلی، حداکثر تا 15 ثانیه پخش می‌شود و سپس پایان می‌یابد.
البته با وجود محدودیت زمان اجرا 15 ثانیه ای در استوری اینستاگرام، راه هایی برای پخش ویدیوهای طولانی تر در استوری شما وجود دارد. مثلا، می‌توانید یک ویدیوی طولانی‌تر از ۱۵ ثانیه را به بخش‌های ۱۵ ثانیه‌ای تقسیم کنید و هر بخش را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید تا یکی پس از دیگری پخش شوند. 
برخی از استوری ساز های اینستاگرام به صورت آنلاین ابزار ویرایش ویدئو را در اختیار شما قرار می دهند تا ویدئوهای طولانی را به بخش های ۱۵ ثانیه ای تقسیم کنید.
البته می توانید از نرم افزارهای شخص ثالث زیر نیز برای برش دادن ویدیوی خود استفاده کنید:

Continual (برای iOS)

Continual یک برنامه iOS است که به طور خودکار ویدیوهای شما را به بخش های 15 ثانیه ای تقسیم می کند تا بتوانید آنها را در استوری خود آپلود کنید. شما همچنین می توانید ویدیوها را برای استوری های فیس بوک (20 ثانیه) برش دهید. 

Storeo (فقط iOS)

برنامه Storeo مانند Continual، ویدیوهای طولانی شما را به قطعات 15 ثانیه ای برای آپلود در استوری اینستاگرام تقسیم می کند. همچنین به شما امکان می دهد استوری فیس بوک ایجاد کنید. نسخه رایگان به طور خودکار یک واترمارک در استوری شما قرار می دهد به همین علت توصیه می کنیم هزینه یک بار ارتقا را پرداخت کنید. 

• Story Cutter

Story Cutter(iOS) استوری شما را به قطعات 15 ثانیه ای HD و 4K برش می دهد. هیچ محدودیتی برای طول ویدیوی شما وجود ندارد، و کلیپ ها به ترتیب زمانی منتشر می شوند، بنابراین آپلود آنها آسان است. 
Story Cutter (اندروید) مانند نسخه iOS با نام مشابه، برنامه اندروید Story Cutter به شما امکان می دهد ویدیوها را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید. می توانید با استفاده از این برنامه، ویدیو ضبط کنید یا یک ویدیوی موجود را از گالری خود آپلود کنید. 

CutStory (فقط iOS)

CutStory یک برنامه برای طراحی استوری‌های اینستاگرام و همچنین یک ویرایشگر ویدئو است که به شما اجازه می‌دهد قبل از آپلود، افکت ها، قالب ها و متن را به استوری خود اضافه کنید. 

چطور در پیج کسب و کار خود استوری اینستاگرام را قبل از ارسال ویرایش کنیم؟

گزینه های بسیار زیادی برای ویرایش استوری اینستاگرام در این برنامه وجود دارد. بیایید آنها را با هم مرور کنیم:

1. برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.

همانطور که گفتیم برای شروع ارسال یک استوری، برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی تصویر نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. همچنین می‌توانید انگشت خود را به سمت راست بکشید یا روی علامت مثبت نزدیک بالا سمت راست کلیک کنید.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اگر روی علامت مثبت کلیک کنید، به طور خودکار از شما خواسته می شود که به جای استوری، یک پست ایجاد کنید. برای دسترسی به استوی ساز، باید Story را در پایین سمت راست انتخاب کنید.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

2. یک فیلتر و حالت ثبت تصویر را انتخاب کنید.

هنگامی که شروع به ساخت استوری خود کردید، می توانید با کشیدن انگشت به راست و چپ روی اسکرول فیلتر در پایین صفحه، فیلتری را انتخاب کنید.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

به غیر از فیلتر، می‌توانید هنگام گرفتن عکس یا فیلم‌برداری مستقیم از برنامه، حالت عکاسی را انتخاب کنید. گزینه ها در سمت چپ صفحه ظاهر می شوند.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چند گزینه استوری ساز وجود دارد که می توانید انتخاب کنید:

Normal

حالت عادی یعنی انتخاب هیچ فیلتری و به این معنی است که با یک بار ضربه زدن روی دکمه دوربین، عکسی ثبت می شود و نگه داشتن آن یک ویدیو ضبط می کند. استوری های اینستاگرام می تواند 15 ثانیه طول بکشد، بنابراین اگر می خواهید ویدیویی طولانی تر به اشتراک بگذارید، 15 ثانیه فیلم بگیرید یا از ابزاری برای تقسیم کلیپ طولانی تر خود به قسمت های 15 ثانیه ای استفاده کنید.

Create

حالت Create در استوری ساز اینستاگرام، شما را به صفحه‌ای می‌برد که در آن می‌توانید یک استوری از ابتدا ایجاد کنید. در این صفحه می توانید استیکرها را انتخاب کنید، گیف قرار دهید و متن بنویسید.

Boomerang

حالت بومرنگ فیلم های حلقه ای GIF را که سه ثانیه به طول می کشد، ایجاد می کند.

Layout

حالت layout شما را به صفحه ای می برد که به چهار قسمت نقسیم شده که در آن می توانید چهار عکس مختلف بگیرید. شما می توانید سبک چیدمان را تغییر دهید.

Multi-Capture

حالت مولتی کپچر در استوری ساز اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوها را بدون نیاز به آپلود جداگانه در استوری کسب و کار خود به صورت متوالی ثبت کنید.

Photobooth

حالت Photobooth به شما امکان می دهد چهار عکس بگیرید که سپس به ترتیب متوالی در استوری شما ظاهر می شوند. یک فلاش در این بین وجود دارد که جلوه عکس های گرفته شده در یک غرفه عکس واقعی را می دهد و برای پیج هایی که محصولات خود را تبلیغ می کنند واقعا ایده آل است.

Hands-Free

اگر می خواهید دوربین خود را طوری تنظیم کنید که برای شما فیلم بگیرد، از حالت هندزفری استفاده کنید. قبل از شروع ضبط مطمئن شوید که آن را در جایی ثابت قرار دادید. 

Level

گزینه level روی دوربین شما را با ترازبندی می‌پوشاند تا بتوانید اشیا را به‌طور دقیق تراز کنید تا مستقیم در عکس باشند. می توانید این گزینه را با سایر حالت های ثبت تصویر مانند مولتی کپچر و Photobooth ترکیب کنید.

3. پس از انتخاب حالت در استوری ساز اینستاگرام با استفاده از دوربین، عکس یا فیلم بگیرید.

اکنون که حالت فیلتر و ثبت تصویر خود را انتخاب کرده اید، زمان آن رسیده است که فیلمبرداری و تولید محتوا را شروع کنید. دکمه را برای فیلمبرداری از یک ویدیو نگه دارید و برای گرفتن تصویر یک بار ضربه بزنید.
اگر فیلتر را دوست ندارید، می توانید آن را تغییر دهید. همچنین می توانید برچسب، متن و نقاشی اضافه کنید.

4. هنگامی که عکس یا ویدیوی خود را ویرایش کردید، روی «Yourstory» ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی نماد «دانلود» در بالا، عکس یا ویدیوی ویرایش‌شده خود را در گالری خود ذخیره کنید.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چطور برای کسب و کار خود با استوری ساز اینستاگرام، استوری بسازیم؟

تا اینجا شما با استوری ساز اینستاگرام برای طراحی استوری‌های کسب و کار خود آشنا شدید. اما به چند ترفند و راهنمایی بیشتر نیاز دارد تا شبیه استوری‌هایی باشد که برندهای بزرگ و اینفلوئنسر ها به اشتراک می گذارند. 
دانستن اینکه چگونه استوری اینستاگرام خود را پست کنید یک چیز است، اما دانستن اینکه چه چیزی را پست کنید یک چیز متفاوت است!
برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند استوری خود را در اینستاگرام منتشر کنند، مهم است که بدانند فالوورهای ایده‌آل شان چه کسانی هستند و علاقه‌مند به دیدن چه چیزی در اینستاگرام هستند. به یاد داشته باشید، اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چیزی را در این فرآیند آموزش دهید یا تبلیغ کنید.
در زیر، چند ایده برای استفاده از استوری ساز اینستاگرام برای جذب فالوور و ایجاد پایگاه مشتری را پوشش می دهیم.

1. فیلمی از یک رویداد اداری را در پیج کسب و کار خود منتشر کنید

گاهی اوقات بهترین کاری که یک کسب و کار می تواند در اینستاگرام انجام دهد این است که تا حد امکان انسان باشد. یکی از راه‌های انجام این کار، ارسال یک ویدیوی مختصر از عملکرد یک شرکت است. خواه یک مهمانی تعطیلات اداری باشد یا یک جشن تقدیر از کارکنان، ارسال فیلم از این رویداد در استوری شما، سرگرمی آسان و لحظه ای برای دنبال کنندگان شما ایجاد می کند. این محتوا همچنین به مردم نشان می‌دهد که شما یک صدای مرتبط و دوستانه در بازار خود هستید.

2. اخبار فوری در مورد صنعت خود را استوری کنید

مانند وبلاگ شرکت تان می توانید از استوری اینستاگرام خود برای گزارش آخرین اتفاقات صنعت خود استفاده کنید. با کار طراحی مناسب و استفاده از برنامه های استوری ساز آنلاین مانند دومینگو می‌توانید اخبار کوچک - که ارزش یک مقاله کامل را ندارد - به یک استوری در حساب اینستاگرام خود تبدیل کنید.
این باعث می‌شود کاربران به سراغ شما بروند تا از روندهای بازار مطلع شوند. همانطور که در استوری اینستاگرام HubSpot در زیر نشان داده شده است، حتی می توانید از کاربران بپرسید که چه فکر می کنند. ما توضیح خواهیم داد که چگونه استیکرهای اینستاگرام می توانند به شما در انجام این کار طی یک دقیقه کمک کنند.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

3. محصول خود را به نمایش بگذارید

ممکن است محصول شما از نظر افراد عادی ساده ترین یا جذاب ترین محصول نباشد. خوب، استوری اینستاگرام شما قالب مناسبی برای نشان دادن نحوه استفاده از آن محصول به مشتریان بالقوه است. یک ویدیوی طولانی را پست کنید که با استفاده از استوری ساز اینستاگرام به کلیپ های 15 ثانیه ای برای پیج کسب و کار شما تقسیم شده است که به کاربران نشان می دهد محصول یا خدمات شما چه کاری انجام می دهد و چگونه به مشتریان شما کمک می کند.
برای مثال، اگر نرم‌افزاری می‌فروشید، ممکن است با استفاده از ابزاری مانند Loom که به افراد نشان می‌دهد چگونه وارد سیستم شوند، از داشبورد نرم‌افزار استفاده کنند و به عملکردهای مختلف موجود در محصول پیمایش کنند، ویدیویی از صفحه رایانه خود ضبط کنید.
فقط به یاد داشته باشید که قبل از آپلود کردن ویدیو در استوری اینستاگرام، ابعاد آن را با استوری ساز اینستاگرام تغییر دهید. به یاد داشته باشید، ابعاد تصویر استوری اینستاگرام 1920 پیکسل ارتفاع و 1080 پیکسل عرض، با نسبت تصویر 9:16 است.

4. یک رویداد شرکتی را در پیج کسب و کار خود تبلیغ کنید

آیا سازمان شما هر سال میزبان یک کنفرانس تجاری است یا در یک کنفرانس بزرگ شرکت می کند؟ از استوری اینستاگرام خود برای تبلیغ رویداد استفاده کنید و به دنبال کنندگان خود بگویید که در آنجا شما را جستجو کنند. با یک طراح گرافیک کار کنید، یا خودتان کارهای هنری را با استفاده از استوری ساز های آنلاین اینستاگرام انجام دهید تا یک بروشور رویداد را با تمام اطلاعاتی که برای پیدا کردن شما نیاز دارد، به تصویر بکشید.
بیشتر این کارها را می توانید مستقیماً در اینستاگرام انجام دهید. به عنوان مثال، از گزینه های متن اصلی در استوری خود برای اضافه کردن استفاده کنید:
•    نام رویداد.
•    جایی که رویداد واقع شده است.
•    تاریخ هایی که در آن شرکت خواهید کرد.
•    شماره غرفه شما.
•    هشتگ رسمی رویداد.

5. یکی از پست ها یا ویدیوهای وبلاگ شرکت خود را پیش نمایش کنید

پست‌های وبلاگ و ویدیوهای یوتیوب شما به همه آن چیزی که می‌توانند دریافت کنند نیاز دارند. حتی اگر رسانه‌های اجتماعی منبع اصلی ترافیک وبلاگ شما نباشند، استوری اینستاگرام در پیج کسب و کار شما می‌تواند به خوانندگان کمک کند آن پست یا ویدیو را برای اولین بار کشف کنند و بخوانند.
در تصویر زیر، گوگل پیکسل از استوری اینستاگرام خود برای پیش‌نمایش ویدیویی که درباره مشتری شان است، استفاده کرده است. وقتی تا انتهای استوری ضربه می‌زنید، Google از شما می‌خواهد با انگشت خود به سمت بالا بکشید و سپس شما را به ویدیوی کامل در YouTube لینک می‌دهد.

چطور از استوری ساز های اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

6. شرکت های دیگری که شما را دنبال می کنند یا با شما کار می کنند را تگ کنید

با افزایش فالوور اینستاگرام شما، در نهایت اکانت های تجاری دیگری را نیز انتخاب خواهید کرد که می خواهند شما را دنبال کنند. چه آن حساب‌ها شرکای تجاری شما باشند یا صرفاً طرفداران شما، در نظر داشته باشید که در استوری اینستاگرام خود به آن‌ها پیام بدهید. این یک راه منفعل اما مؤثر برای تقویت روابط شما با کاربرانی است که برای رشد کسب و کار شما مهم است. 
اکنون که با اصول اولیه استوری اینستاگرام در پیج اکسب و کار خود آشنا شدید، دست به کار شوید و در استوری ساز دومینگو شروع به خلق استوری های جذاب و انتشار آن در پیج خود کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین