قبل از روزگار تلفن‌های هوشمند - اگر چنین زمانی را به خاطر داشته باشید - گرفتن یک عکس عالی فرآیندی پر زحمت بود. شما باید یک دوربین حرفه ای می خریدید و به نرم افزارهای ویرایش کامپیوتری نیز مسلط بودید و زمان و انرژی زیادی برای یادگیری نحوه استفاده از آنها صرف می کردید. اما، به لطف دستگاه‌های تلفن همراه و برنامه‌های ویرایشی که به همراه آن‌ها ارائه می‌شود، اکنون می‌توانیم عکس‌ های باکیفیتی برای پست و استوری اینستاگرام بگیریم و آن‌ها را بدون نیاز به صرف وقت و انرژی زیاد توسط برنامه های استوری ساز آنلاین ویرایش کنیم. جالب اینجا است که همه این کارها را با همان دستگاهی که برای برقراری تماس استفاده می‌کنیم، انجام می دهیم.

 

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

 

راز گرفتن عکس های عالی با گوشی هوشمند برای پست و استوری اینستاگرام چیست؟

اگر می خواهید جزو معدود افرادی باشید که ترفندهای عکاسی با موبایل را می دانند، نکات زیر را برای بهبود عکاسی با گوشی هوشمند خود از دست نندهید.فراموش نکنید، هنگامی که بخش عکس برداری را به اتمام رساندید، باید از بهترین برنامه های ویرایش عکس یا نرم افزارهای استوری ساز برای موبایل استفاده کنید.
بیایید ببینیم چطور می توانیم با گوشی خود عکس های خوبی بگیریم.

1. از خطوط راهنما برای ایجاد توازن در عکس پست و استوری اینستاگرام خود استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای بهبود عکس‌های موبایل، روشن کردن خطوط راهنمای دوربین است. این راهنماها، یک سری خطوط را بر روی صفحه نمایش دوربین گوشی هوشمند شما قرار می دهد که بر اساس "قاعده یک سوم" است - یک اصل ترکیب عکاسی که می گوید یک تصویر باید سه قسمت تقسیم شود، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی، بنابراین شما در مجموع 9 قسمت را در اختیار دارید. 
طبق این تئوری، اگر نقاط مورد علاقه را در این تقاطع ها یا در امتداد خطوط قرار دهید، عکس شما متعادل تر، تراز می شود و به بینندگان اجازه می دهد تا به طور طبیعی با آن ارتباط برقرار کنند.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Digital Photography School

برای روشن کردن خطوط راهنما ...
iPhone: به «تنظیمات» بروید، «Photos & Camera» را انتخاب کنید و «Grid» را روشن کنید.
• Samsung Galaxy: برنامه دوربین را راه اندازی کنید، به «تنظیمات» بروید، به پایین بروید و گزینه «grid lines » را روی « on» قرار دهید.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Lynda.com

2. فوکوس دوربین خود را تنظیم کنید

دوربین های گوشی های امروزی به طور خودکار روی پیش زمینه قاب شما فوکوس می کنند، اما هر عکسی که با گوشی خود می گیرید سوژه واضحی ندارد. برای تنظیم جایی که می‌خواهید لنز دوربینتان فوکوس کند، برنامه دوربینتان را باز کنید و روی سوژه ای که می‌خواهید واضح‌تر شود، ضربه بزنید.
برای مثال، اگر از چیزی در حال حرکت عکس می گیرید، ممکن است دشوار باشد که دوربین شما این سوژه را دنبال کند و در صورت نیاز فوکوس مجدد کند. روی صفحه ضربه بزنید تا فوکوس دوربین گوشی خود را درست قبل از گرفتن عکس تصحیح کنید تا مطمئن شوید سوژه متحرک تا حد ممکن فوکوس بیشتری دارد. سپس یک نماد مربع یا دایره‌ای باید روی صفحه دوربین شما ظاهر شود و فوکوس عکس شما را به تمام محتوای داخل آن نماد تغییر دهد.

3. روی یک موضوع تمرکز کنید

بسیاری از بهترین عکس ها برای پست و استوری اینستاگرام، فقط یک موضوع جالب را شامل می شوند. بنابراین هنگام گرفتن عکس از یکی، زمان بیشتری را صرف تنظیم عکس کنید. برخی از عکاسان حرفه ای می گویند که سوژه نباید کل کادر را پر کند و دو سوم عکس باید فضای نگاتیو باشد – که به برجسته تر شدن سوژه کمک می کند.
اما مطمئن شوید که برای فوکوس کردن دوربین روی سوژه تان، روی صفحه نمایش گوشی هوشمند ضربه می زنید – این به اطمینان از فوکوس بودن آن و بهینه شدن نور کمک می کند.
نکته حرفه ای: هنگامی که عکس خود را گرفتید، می توانید از فیلترها و برنامه های ویرایش تصویر یا استوری ساز های آنلاین برای واضح تر کردن سوژه یا برش دادن آن برای کادربندی صحیح، استفاده کنید. روشنایی، کنتراست و اشباع نور عکس را نیز می‌توان بر این اساس تنظیم کرد - همه این کارها به راحتی توسط موبایل شما انجام می شود.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Patrick Janelle

4. فضای منفی را در عکس های پست و استوری اینستاگرام خود در نظر بگیرید

"فضای منفی" به کلام ساده به نواحی اطراف و بین سوژه های یک تصویر اشاره دارد - و می تواند در تبدیل شدن عکس از "خوب" به "عالی" تاثیر بگذارد.
وقتی فضای خالی زیادی را در یک عکس قرار دهید، سوژه شما بیشتر برجسته می شود و واکنش شدیدتری را از بیننده برمی انگیزد. 
فضای منفی چگونه به نظر می رسد؟ 
فضای منفی اغلب یک فضای بزرگ از آسمان، یک میدان خالی، یک دیوار بزرگ یا آب است، مانند عکس زیر.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Eric Christian

5. از زوایای مختلفی عکس بگیرید

گرفتن عکس‌ها از زاویه‌ای منحصر به فرد و غیرمنتظره می‌تواند آنها را به یاد ماندنی‌تر کند – این کار باعث ایجاد عمق یا ارتفاع برای سوژه‌ها می‌شود. همچنین تصویر را متمایز می‌کند، زیرا اکثر عکس‌های موبایلی مستقیم یا از دید جلو گرفته می‌شوند.
سعی کنید یک عکس مستقیم به سمت بالا بگیرید و مانند عکس زیر با آسمان به عنوان فضای منفی بازی کنید. یا، می توانید سعی کنید آن را با یک زاویه کمی رو به پایین بگیرید.
نکته حرفه‌ای: اگر عکس می‌گیرید و متوجه می‌شوید که پرسپکتیو کمی کج یا ناصاف است، از برنامه ویرایش عکس دومینگو استفاده کنید تا خطوط صاف و مربعی به نظر برسند.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: iPhone Photography School; Paul Octavious

6. با بازتاب سوژه ها در عکس پست و استوری اینستاگرام بازی کنید

چیزی بسیار شگفت انگیز در دیدن آسمان منعکس شده در آب وجود دارد. دلیلی وجود دارد که ما عاشق دیدن آن هستیم - چشمان ما به سمت بازتاب ها کشیده می شوند. بنابراین به دنبال فرصت هایی برای بازی با آنها در عکس ها باشید.
روش های خلاقانه زیادی برای یافتن انعکاس وجود دارد - گودال‌ها، حجم‌های بزرگ‌تر آب، آینه‌ها، عینک‌های آفتابی، لیوان‌های نوشیدنی و سطوح فلزی تنها چند مورد هستند.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Joshua Lott

7. از خطوط هدایتگر استفاده کنید

در برخی عکس ها خطی وجود دارد که چشم بیننده را به سمت قسمت خاصی از کادر می کشاند که به آنها خطوط هدایتگر می گویند. این خطوط می توانند مستقیم یا دایره ای باشند - به پله ها، نماهای ساختمان، ریل قطار، جاده ها یا حتی مسیری در میان جنگل فکر کنید.
خطوط هدایتگر برای ایجاد حس عمق در یک تصویر عالی هستند و می توانند عکس شما را به طور هدفمند طراحی شده نشان دهند - حتی اگر به طور تصادفی به شکل بسیار جالبی برخورد کنید.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Carlos Copertone

8. در عکس های پست و استوری اینستاگرام به دنبال تقارن باشید

تقارن را می توان به عنوان «حس مبهم تناسب و تعادل هماهنگ و زیبا» تعریف کرد. و تصاویری که دارای تقارن هستند می‌توانند به‌طور باورنکردنی برای چشم خوشایند باشند - همچنین یکی از ساده‌ترین و قانع‌کننده‌ترین راه‌ها برای ثبت یک عکس فوق العاده است.
در عکاسی، تقارن معمولاً به معنای ایجاد تصویری است که می توان آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کرد که تصاویر آینه ای از یکدیگر هستند و کمی متفاوت از انعکاس است. مثلا به عکاسی اریک کریستین در عکس زیر توجه کنید.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Eric Christian

9. مراقب الگوهای تکراری در عکس پست و استوری اینستاگرام باشید

الگوهای تکراری برای چشم بسیار خوشایند هستند و هر زمان که عناصر گرافیکی قوی بارها و بارها تکرار شوند، مانند خطوط، اشکال هندسی، فرم ها و رنگ ها ظاهر می شوند. این الگوها می توانند تأثیر بصری قوی بگذارند و عکاسی از چیزی شبیه به یک کفپوش زیبا و کاشی کاری شده می تواند برای ایجاد یک تصویر چشمگیر کافی باشد.

چگونه با موبایل خود عکس های خوبی برای ساخت پست و استوری اینستاگرام بگیرید

منبع: Patrick Janelle

10. با تغییر رنگ و جلوه های رنگی عکس، بازی کنید

آیا وقتی یک عکس سیاه و سفید است، برای شما جالب تر نیست؟ برنامه های ویرایش عکس یا نرم افزار های استوری ساز آنلاین زیادی برای تغییر رنگ و جلوه های رنگی عکس وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه ما دومینگو است - برنامه ای که دارای قالب های آماده و ابزارهای ویرایشی مناسب است که به شما امکان می دهد قسمت هایی از عکس را که می خواهید رنگی یا سیاه و سفید کنید.
تغییر رنگ می تواند به برجسته کردن عناصری که می خواهید برجسته شود، مانند یک گیاه یا چیز دیگری با رنگ پررنگ تر کمک کند. با این کار، به هدفی مشابه فضای منفی دست می یابید، زیرا می توانید به برجسته شدن یک سوژه کمک کنید.

جمع بندی

عکس ها و تصاویر بصری اکنون به یکی از ابزارهای بازاریابی مهم تبدیل شده اند. اما اشتباه نکنید: گرفتن یک عکس عالی با گوشی هوشمند برای پست و استوری اینستاگرام به سادگی زدن روی صفحه و عکسبرداری نیست. 
با به کارگیری ترفند های این مقاله و استفاده از نرم افزارهای ویرایشی مانند دومینگو می توانید عکس های برجسته ای برای پست و استوری اینستاگرام خود با گوشی هوشمندتان بگیرید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین