هایلایت ها یکی از ویژگی های برجسته اینستاگرام هستند که از طراحی جذاب آنها می توانید برای شگفت زده کردن دنبال کنندگان خود استفاده کنید. برای طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، می توانید از قالب های آماده یا ابزارهای ویرایشی استوری سازهای آنلاین استفاده کنید.
قبل از اینکه نکات مفیدی در خصوص ساخت هایلایت های اینستاگرام به شما معرفی کنیم، توضیح مختصری درباره تفاوت آنها با استوری به شما می دهیم.

 

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

 

هایلایت اینستاگرام چیست؟

هایلایت های شما در پیج اینستاگرام تان مستقیماً به نمایش در می آیند و به بازدیدکنندگان جدید کمک می کنند که درباره کسب و کار شما اطلاعات مفیدی کسب کنند.
برخلاف استوری‌های معمولی اینستاگرام که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، هایلایت اینستاگرام می‌تواند به‌طور دائم در پروفایل شما باقی بماند.
آن‌ها مانند مجموعه‌ای از استوری‌های اینستاگرام هستند که دنبال‌کنندگان شما – چه قدیمی و چه جدید – می‌توانند هر زمان که دوست داشتند از آن استفاده کرده و تماشا کنند.
و به دلیل موقعیت اصلی آنها مستقیماً زیر بیو و بالای فید اینستاگرام شما، مکان مناسبی برای هدایت دنبال کنندگان به با ارزش ترین و جالب ترین محتوای شما است.
بنابراین، درست مانند استوری های اینستاگرام، ارزش صرف زمان برای طراحی برنامه ریزی و استراتژی نحوه استفاده از آنها را به نفع شما را دارند!

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

هایلایت اینستاگرام بسیار ارزشمند هستند زیرا به برندها اجازه می‌دهد تا محتوایی را که می‌خواهند ابتدا کاربران ببینند، به‌راحتی مدیریت کرده و به نمایش بگذارند.
می توانید آنها را به عنوان یک تریلر فیلم برای فید اینستاگرام خود در نظر بگیرید. آنها روشی خلاقانه برای معرفی کسب و کار شما، نشان دادن محصولاتتان، افزایش ترافیک یا بازاریابی کسب و کارتان هستند!
گاهی اوقات ممکن است بینندگان شما به دنبال نکته خاصی در پیج اینستای شما باشند، مانند اطلاعات بیشتر در مورد فروش یک محصول جدید یا خدماتی که در حال ارائه هستید. برای این نوع محتوا، هایلایت های اینستاگرام بهترین راه برای اطلاع رسانی است، بدون اینکه محدودیت زمانی برای تماشای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شود!
اگر نمی دانید چطور برای بازاریابی کسب و کار خود از استوری و هایلایت اینستاگرام استفاده کنید می توانید راهنمای ما با عنوان "طراحی استوری اینستاگرام برای کسب و کارها" نکاتی در مورد چگونگی جذب فالوور، ترافیک و فروش بیشتر با استوری اینستاگرام را بررسی کنید!
در این پست، نحوه استفاده از ترفندهای مفید برای طراحی هایلایت اینستاگرام را یاد می گیرید و ما به شما 12 ایده می دهیم که چگونه می توانید از آنها برای تأثیرگذاری بر تجارت خود استفاده کنید.

چطور در استوری اینستاگرام، هایلایت منتشر کنیم؟

قبل از اینکه بتوانید هایلایت های اینستاگرام را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید، باید نحوه ساخت آنها را بیاموزید! 

مرحله 1: قابلیت آرشیو خودکار اینستاگرام را روشن کنید

یکی از مزایای اصلی ویژگی جدید آرشیو استوری اینستاگرام برای برندها این است که هر گونه نگرانی در مورد از دست دادن محتوای ارزشمند را از بین می برد.
آرشیو استوری‌های جدید اینستاگرام به‌طور خودکار استوری‌های شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند (یا «بایگانی») می‌کند، بنابراین اگر فراموش کنید آنها را در رول دوربین خود ذخیره کنید، برای همیشه از بین نخواهند رفت.
تا زمانی که ویژگی بایگانی خودکار را روشن نگه دارید، می توانید بهترین استوری های اینستاگرام خود را حتی پس از گذشت 24 ساعت ذخیره کرده و دوباره به اشتراک بگذارید.
برای انجام این کار، به پروفایل اینستاگرام خود بروید، تنظیمات خود را باز کنید، روی Privacy and Security و سپس Story Controls ضربه بزنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

در اینجا می توانید گزینه Save to Archive را روشن کنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

پس از انجام این کار، استوری های اینستاگرام شما باید به طور خودکار در آرشیو شما ذخیره شود. شما می توانید پست های آرشیو شده خود را با ضربه زدن روی نماد ساعت در گوشه سمت چپ بالای نمایه اینستاگرام خود مشاهده کنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

مرحله 2: هایلایت اینستاگرام خود را ایجاد کنید

اکنون که آرشیو استوری اینستاگرام شما راه اندازی شده است، می توانید اولین هایلایت استوری اینستاگرام خود را ایجاد کنید!
توجه: اگر به تازگی آرشیو استوری اینستاگرام خود را روشن کرده اید، استوری شما از این زمان به بعد ذخیره می شود.
برای انتشار هایلایت اینستاگرام، روی نمایه اینستاگرام خود ضربه زده و در فلش رو به پایین در کنار «استوری هایلایت» بروید و سپس روی دکمه «جدید» یا «+» ضربه بزنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

در مرحله بعد، استوری های اینستاگرام را که می خواهید به هایلایت خود اضافه کنید، انتخاب کنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

مرحله 3: عکس کاورهایلایت اینستاگرام خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب استوری های خود، از شما خواسته می شود عنوانی را انتخاب کنید و کاور خود را نیز انتخاب کنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

شما می توانید یک تصویر کوچک از یکی از استوری های برجسته خود انتخاب کنید، یا می توانید تصویری را که با یکی از استوری سازهای آنلاین طراحی کرده اید، از رول دوربین خود آپلود کنید!

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

ما قطعا گزینه دوم را توصیه می کنیم. طراحی کاورهای جذاب برای هایلایت های اینستاگرام توسط نرم افزارهای ویرایشی و استری ساز های آنلاین، به حفظ ظاهر و جذابیت پیج اینستاگرام شما کمک می کند.
شما باید مطمئن شوید که در کاور نه تنها اطلاعاتی را که مخاطبان به آن علاقه دارند به اشتراک می‌گذارید، بلکه برای تکمیل ظاهر کلی پیج خود نیز از طراحی مناسبی بهره می برد!
برای اینکه به شما کمک کنیم کاورهای برجسته ای برای پیج اینستاگرام خود بسازید، آیکون‌های هایلایت اینستاگرام را در نرم افزار دومینگو به صورت رایگان به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید آن‌ها را متناسب با طرح صفحه خود سفارشی کنید! 
پس از انتخاب کاور، می‌توانید با ضربه زدن و نگه داشتن استوری ها، یک هایلایت را ویرایش یا حذف کنید. در این قسمت می‌توانید نام را تغییر دهید، کاور را ویرایش کنید، و استوری را به هایلایت خود اضافه/حذف کنید.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

به همین راحتی شما آماده اید که برای بازاریابی کسب و کار خود و به اشتراک گذاری محتوای عالی تر با فالوورهای خود از هایلایت استورهای اینستاگرام استفاده کنید!

ترفندهای طراحی هایلایت های جذاب اینستاگرام با استوری ساز های آنلاین

هایلایت‌های اینستاگرام، استوری‌های انتخابی شما هستند که می‌خواهید در زمان نامحدود با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید. هایلایت ها، بخشی از استوری‌های اینستاگرام شما هستند که می‌خواهید مطمئن شوید که فقط از بهترین محتوا برای کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید.
گروه بندی هایلایت اینستاگرام خود در دسته ها، رویدادها یا موضوعات مختلف، یافتن استوری هایی را که بیشتر مورد علاقه مخاطبان است را برای مخاطبان بسیار آسان می کند.
از ترفندهای زیر می توانید برای جذاب تر کردن طراحی هایلایت های خود با استوری ساز های آنلاین استفاده کنید.

از تصاویر جذاب برای طراحی کاور استفاده کنید

کسب و کارهای مختلف می‌توانند از هایلایت اینستاگرام برای ایجاد جذابیت و به اشتراک‌گذاری فروش و سایر تبلیغات استفاده کنند.
استفاده از تصاویر جذاب برای نمایش محصولات جدید با طراحی خاص از ویژگی‌هایی است که می توانید برای برجسته کردن هایلایت اینستاگرام از آنها استفاده می‌کند.
استفاده از تصاویر رایگان موجود در استوری ساز های آنلاین نیز روش دیگری است که با آن می توانید ترافیک را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید، جایی که فالوورها واقعاً می توانند محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند!

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

موضوعات مورد نظرتان را در هایلایت ها برجسته کنید

برندهایی که به طور منظم محتوا منتشر می کنند، مانند مجلات یا وبلاگ ها، می توانند بر اساس دسته ها یا موضوعاتی که در مورد آنها می نویسند، هایلایت اینستاگرام ایجاد کنند.
هر بار که استوری بر اساس آن موضوع ایجاد می‌شود، می‌توان آن را در دسته‌ی Highlight مناسب قرار داد – که مشاهده محتوای مورد علاقه‌ را برای دنبال‌کنندگان آسان می‌کند.
اغلب پیج های معتبر این کار را انجام می‌دهد، و برای تمام محتوای خود، هایلایت هایی با طراحی های جذاب در نظر می گیرند که آن ها را پوشش می‌دهند.
برای ساخت هایلایت های جداگانه برای هر دسته بندی می توانید از ابزارهای برنامه های ویرایشی آنلاین استفاده کنید.

طراحی هایلایت طبق سلیقه مخاطبین یا فالورها

بهتر است طراحی هایلایت اینستاگرام خود را بر اساس سلیقه فالوور خود سازماندهی کنید.
برای مثال، یک فروشگاه بزرگ می‌تواند هایلایت مختلفی را برای مشتریان هدف خود داشته باشد: کودکان، زنان، مردان، کالاهای خانگی، لوازم الکترونیکی، و غیره.
بازاریابان محتوا از هایلایت ها برای دسته بندی محتوای پیج اینستاگرام بر اساس علایق مخاطبان استفاده می کنند.

طراحی هایلایت های آموزشی با استوری ساز آنلاین

اگر می‌خواهید از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای آموزش مخاطبان استفاده کنید، می‌توانید مفیدترین آموزش‌ها، نکات و ترفندهای خود را در هایلایت اینستاگرام خود سازماندهی کنید.
برای ساخت این نوع هایلایت اینستاگرام می توانید از ویدئوهای آموزشی عکس بگیرید و با ابزارهای رایشی استوری ساز های آنلاین، ظاهری عالی خلق کنید که به عنوان کاور هر مبحث آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

برای طراحی هایلایت جذاب از رویدادهای فصلی و تعطیلات الهام بگیرید

اشتراک گذاری استوری ها در مورد تعطیلات خاص و رویدادهای جهانی یک راه عالی برای مرتبط و جاری نگه داشتن پیج شما است.
به عنوان مثال، یک شرکت تولید قهوه می تواند در روز جهانی قهوه، محتوایی را به اشتراک بگذارد، در حالی که یک شرکت دونات می تواند یک سری استوری های جذاب را در روز جهانی دونات به اشتراک بگذارد. اگر استوری ها به اندازه کافی موفق باشند، باید در نظر داشته باشید که آنها را به یک هایلایت در پیج خود تبدیل کنید تا حتی پس از پایان تعطیلات به جذب فالور با آنها ادامه دهید!
در تصویر زیر می توانید ببینید که چگونه slumberstays، شرکتی که دارایی‌های منحصربه‌فرد را از سراسر جهان مدیریت می‌کند، از طراحی هایلایت خود با استوری ساز آنلاین، برای جشن گرفتن روز جهانی زن استفاده می‌کند.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

نظرات مشتریان خود را در هایلایت ها برجسته کنید

آیا مشتریان تان دوست دارند شما را در استوری های اینستاگرام تگ کنند یا مرتباً از هشتگ برند شما در پست های خود استفاده می کنند؟ می‌توانید این محتوا را در استوری‌های اینستاگرام خود پست کنید و سپس به عنوان هایلایت آرشیو کنید. این نه تنها یک راه عالی برای رساندن یک پیام مشوق به مشتریان است، بلکه کسب و کار شما را به روشی معتبر از طریق UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) به نمایش می گذارد.
این افزونه کروم (Chrome extension) به شما این امکان را می دهد که استوری کاربر دیگری را ذخیره کنید تا بتوانید آن را به نمایه خود اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که با طراحی جذاب و با تگ کردن مشتریان در استوری خود هنگام پست، به خالق اصلی اعتبار مناسبی بدهید.

اینفلوئنسرهای خود را هایلایت کنید

اگر با اینفلوئنسرها، کار می‌کنید، یا میزبان استوری‌های اینستاگرام هستید، می‌توانید تمام محتوای آنها را در هایلایت اینستاگرام سازماندهی کنید.
شرکت مراقبت از پوست summerfridays این کار را اغلب در هایلایت اینستاگرام خود انجام می دهد. در واقع، آنها حتی یک هایلایت "Takeovers" دارند که تمام مصاحبه ها آنها با شرکایشان را در چند ماه گذشته زیر خود نشان می دهد.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

تبلیغات یا کمپین های خود را هایلایت کنید

اگر تبلیغات یا کمپینی دارید که برای آن تلاش زیادی کرده اید، تماشای ناپدید شدن آن پس از 24 ساعت بسیار ناراحت کننده است! با ویژگی هایلایت اینستاگرام، می توانید با پین کردن آن در نمایه خود تا زمانی که آن کمپین خاص فعال است، اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان توسط افراد زیادی قابل مشاهده است.
شما می توانید هایلایت های خود را از قبل با دومینگو، طراحی کنید. با ابزارهای این برنامه ویرایشی می‌توانید محتوای خود را استوری‌برد کنید، زیرنویس‌ها یا لینک‌ به آن اضافه کنید، با تیم خود همکاری کنید و استوری‌های اینستاگرام را مستقیماً از دسکتاپ خود به صورت جذابب برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید!

شرکت های وابسته و شرکای تبلیغاتی خود را در هایلایت ها نمایش دهید

اینفلوئنسرها و کسب‌وکارهایی که از استراتژی‌های بازاریابی وابسته در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توانند به پست‌های وابسته و تبلیغات خود ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به استوری‌های اینستاگرام بدهند.
شما می توانید انتخاب کنید که پست های وابسته خود را بر اساس مشارکت یک برند خاص سازماندهی کنید یا بر اساس مخاطبانی که این اطلاعات به بهترین وجه به درد آنها می خورد، دسته بندی کنید.

در طراحی هایلایت می توانید از رویدادهای مختلف مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید

نوازندگان می‌توانند برای نمایش‌های زنده و تیم‌های ورزشی ممکن است برای بازی‌های بزرگ، هایلایت طراحی کنند.
اگر برندی هستید که به طور منظم رویدادهای زنده را در استوری های اینستاگرام خود پوشش می دهید، می توانید یک دسته بندی با هایلایت اینستاگرام برای آنها ایجاد کنید و همه رویدادها را در یک مکان نگه دارید!

نظرات و تجربیات خود را با طراحی هایلایت جذاب، برجسته کنید

اگر می‌خواهید نظرات خیره‌کننده مشتریان خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید یک هایلایت برای آن طراحی کنید! curology این کار را با به اشتراک گذاشتن اسکرین شات ها و پست های واکنش مشتریان به محصولاتشان انجام داده است:

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

برای به اشتراک گذاشتن 10 تا 12 نظر از مشتریان راضی، می توانید نظر آنها را همراه با تصاویر جذابی از محصول ترکیب کنید و از برنامه های ویرایشی یا استوری ساز های آنلاین برای جذاب تر کردن آنها بهره ببرید تا فالورها را تشویق به خرید کنید.

محتوای اپیزودیک خود را هایلایت کنید

"محتوای اپیزودیک" در حال تبدیل شدن به یک روند بزرگ در استوری های اینستاگرام است. به گفته مارگارت لیم، مدیر رسانه‌های اجتماعی Curbed، محتوای اپیزودیک آن‌ها نسبت به میانگین استوری اینستاگرام شان، عملکرد بهتری در جذب فالوورها دارد.

چطور با طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام، فالورهای خود را افزایش دهید؟

نکاتی که باید درباره طراحی جذاب هایلایت اینستاگرام با استوری ساز آنلاین بدانید

ایجاد محتوای شگفت انگیز استوری اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری مهم است.
در حالی که واضح است که می‌توانید به اشتراک‌گذاری محتوای زودگذر و لحظه‌ای به صورت روزانه ادامه دهید، هایلایت‌های اینستاگرام از شما می‌خواهد که از قبل برنامه‌ریزی کنید و با استوری‌های اینستاگرام خود استراتژیک‌تر شوید.
در ادامه برخی از جزئیات دقیق برای طراحی جذاب هایلایت های اینستاگرام را مطرح می کنیم:
• از آنجاییکه می توانید تا 100 عکس یا ویدیو به هایلایت اینستاگرام خود اضافه کنید و محدودیتی برای ایجاد تعداد هایلابت وجود ندارد، پس به نفع خود از این فرصت استفاده کنید.
• اگر بیش از 100 کلیپ به استوری فعلی خود اضافه کنید، اولین کلیپ حذف شده و به آرشیو شما اضافه می شود.
• درست مانند پست‌های معمولی اینستاگرام که می‌توانید از فید خود آنها را آرشیو کنید، می‌توانید آرشیو استوری اینستاگرام خود را ببینید و آنها را به هایلایت اضافه کنید.
آیا برای رشد کسب و کار خود در سال جاری نیاز به ساخت هایلایت های جذاب دارید؟ از استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید که به شما کمک می کند فالوور، ترافیک و فروش بیشتری داشته باشید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین