سال‌ها پیش زمانی‌که تعداد افراد تحصیل‌کرده‌ کمتر بود، وکلایی که کاربلد بودند، به سرعت بین مردم شناسایی می‌شدند و دیگر نیاز چندانی به بازاریابی و تلاش برای توسعه‌ی پروژه‌های خود نداشتند. اما این روزها بسیاری از مشاغل و حوزه‌های تخصصی همانند حوزه‌های عمومی اشباع شده‌اند و وکلای کاربلد برای این‌که بتوانند پروژه‌های بهتری جذب کنند و موفقیت‌های بزرگ‌تری داشته باشند، مجبور هستند تا از روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند.

کارت ویزیت یکی از ساده‌ترین راهکارهای بازاریابی و تبلیغات است که شما را به کاربران بسیار زیادی معرفی می‌کند. اگرچه با گسترش عصر دیجیتال و هجوم برندها به سمت این نوع از بازاریابی، استفاده از راهکارهای آفلاین کاهش پیدا کرده است، اما اکثر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که قرار گرفتن در معرض دید مخاطب به شیوه‌ی کارت‌های ویزیت یکی از بهترین راهکارهای استفاده از محتوا و در ذهن ماندن کاربر است.

البته این نکته را همواره باید به یاد داشته باشید که از کارت‌های ویزیت در شرایط مناسب خود استفاده کنید. زمانی که در یک رویداد شرکت کرده‌اید، زمانی که با یک مخاطب بالقوه در حال صحبت هستید و حدس می‌زنید که به کمک شما نیاز داشته باشد، زمانی که با یک همکار صحبت می‌کنید و احساس می‌کنید که رابطه‌ی کاری شما می‌تواند بهتر شود، کارت ویزیت ادامه‌ی ارتباط شما را راحت‌تر کند.

اطلاعات مهمی که باید در کارت ویزیت وکلا قرار داشته باشند

کارت ویزیت شما حتما باید حاوی اطلاعات و داده‌های مختلفی باشد. قبل از اقدام برای طراحی به استراتژی محتوای خود روی کارت ویزیت فکر کنید. آیا می‌خواهید فردی که کارت شما را دریافت می‌کند، مشتری نهایی شما باشد؟ آیا می‌خواهید او را به وب‌سایت خود هدایت کنید؟ آیا می‌خواهید شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کند؟ و … .

  • حتما یک المان از صنعت وکالت روی کارت شما وجود داشته باشد
  • نام و نام‌خانوادگی و عنوان شغلی خود را به کارت اضافه کنید
  • حتما روی کارت اطلاعات تماس داشته باشید
  • به پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود لینک دهید
  • آدرس وب‌سایت برای دریافت اطلاعات بیشتر (می‌تواند به صورت کیو آر کد باشد)

شاید فکر کنید که به عنوان یک وکیل حتما باید یک کارت ویزیت رسمی طراحی کنید، اما آمارها نشان می‌دهند به یاد ماندنی‌ترین کارت‌های ویزیت کارت‌هایی هستند که خلاقانه بوده و طرح‌ متفاوتی داشته باشند. کارت ویزیت شما باید:

  • اعتماد به نفس شما را نشان دهد
  • جلوه‌ای از موفقیت‌های شما باشد
  • اعتماد کاربر را جلب کند
  • به کاربر احساس راحتی القا کند

و همه‌ی این‌ها تنها با یک طراحی خلاقانه امکان‌پذیر است.

کارت ویزیت مدرن

این سبک از طراحی با استراتژی محتوایی خلاصه و مفید، بهره‌گیری از حداقل ۲ رنگ و اشکال هندسی یک انتخاف عالی برای وکلای جوان و تازه‌کار است. بخش بزرگی از این کارت‌های ویزیت معمولا خالی و ساده است تا قسمت‌های طراحی شده بیشتر در معرض دید قرار بگیرند.

کارت ویزیت وکلا با طراحی کلاسیک

اصطلاح کلاسیک معمولا معنای منسوخ شده یا کسل کننده می‌دهد، اما به هیچ وجه به این معنا نیست.

بسیاری از وکلایی با مراجع دولتی و شرکت‌های بزرگ همکاری دارند، باید در طراحی کارت ویزیت خود این سبک را انتخاب نمایند. کارت‌های ویزیت کلاسیک اغلب تک‌رنگ (مشکی، سفید، آبی و طلایی) هستند و از فونت‌های ساده استفاده می‌کنند. این کارت‌ها کاملا ساده و از تایپوگرافی رسمی، ساده و خوانا بهره می‌برند.

کارت‌های ویزیت مبتکرانه برای وکلا

وکیل‌هایی که به دنبال مشتریان بالقوه هستند، باید به سمت این نوع از طراحی‌ها حرکت کنند. در واقع، این نوع از کارت‌های ویزیت به مخاطبان شما نشان می‌دهد که شما می‌توانید خارج از چارچوب فکر کنید. این طرح برای وکلایی که به صورت انفرادی کار می‌کنند و می‌خواهند متفاوت‌تر از بقیه باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است. در این کارت‌ها معمولا از رنگ‌های روشن، اشکال غیررسمی و روش‌های خاص استفاده می‌شود.

کارت‌های ویزیت غیررسمی وکلا

این کارت‌های ویزیت حاوی این شعار هستند، همه‌ی وکلا برای پول کار نمی‌کنند، ما عاشق کارمان هستیم و معتقدیم هر کسی باید بتواند با کمک وکلا از حقوق خود دفاع کند. در بسیاری از موارد این کارت‌های ویزیت همراه با ایده‌های خلاقه‌ی بشردوستانه طراحی می‌شوند و مناسب شرکت‌های کوچک و وکلای جوان هستند که به دنبال کسب اسم و شهرت می‌باشند.

نتیجه‌گیری:

همان‌طور که گفتیم کارت ویزیت یکی از ملزومات بازاریابی توسط وکلا است. در واقع، اگر وکیل هستید و به دنبال طراحی یک استراتژی جامع برای نحوه‌ی بازاریابی خود هستید، احتمالا نخواهید توانست طراحی کارت ویزیت را از این استراتژی پاک کنید و بدون آن‌ استراتژی‌تان ناقص خواهد بود.

برای طراحی یک کارت ویزیت درخور توجه، لازم است که هویت برند شخصی خود را در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن آن، سبک مناسب را انتخاب نمایید.

برای ساخت کارت ویزیت آنلاین و رایگان روی لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین