انتخاب نرم افزار طراحی گرافیکی برای ویرایش تصاویر و ساخت طرح های با کیفیت برای بنر تبلیغاتی، بسیار مهم است. البته نرم افزارهای ویرایش عکس فقط برای طراحی بنر نیست بلکه از ایجاد لوگو و تصاویر گرفته تا ویرایش عکس و طراحی وب، می توان از بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک کمک گرفت تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. 
بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک که در حال حاضر شناخته شده هستند، Adobe Photoshop و Adobe InDesign است. تفاوتی ندارد که به این نرم‌افزارها برای ساخت بنر نبلیغاتی نیاز دارید یا ویرایش عکس‌های محصول به هر حال، انتخاب بهترین نرم‌افزار طراحی گرافیکی می‌تواند هویت برند شما را به سطح بالاتری برساند.
با توجه به این روند، Adobe Photoshop به مرجع نرم افزارهای ویرایش تصویر و طراحی گرافیک تبدیل شده است.
با این حال، در طول سال‌ها، چندین ابزار طراحی بصری دیگر برای پاسخگویی به نیازها و ترجیحات مختلف طراحان پدید آمده‌اند.
یک ابزار طراحی گرافیکی توانا نه تنها کارایی شما را افزایش می دهد، بلکه به ایجاد خلاقیت خیره کننده در طراحی بنر تبلیغاتی جذاب نیز کمک می کند.
در این راهنما، 13 نرم افزار برتر بنرساز را به همراه 5 انتخاب برتر خود رتبه بندی و بررسی کردم تا بتوانید بهترین برنامه را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

ساخت بنر تبلیغاتی با نرم افزار Adobe Photoshop

Adobe Photoshop نرم افزار حرفه ای ویرایش عکس برای طراحان گرافیک است که یکی از محبوب ترین ابزارهای ساخت بنر تبلیغاتی با قابلیت های طراحی گرافیکی عالی به شمار می آید.

ویژگی های اصلی برنامه فتوشاپ

از مهمترین ویژگی های برنامه فوتوشاپ می توان به ابزارهای طراحی بسیار پیشرفته هم در اپلیکیشن های موبایل و هم در برنامه ویندوز اشاره کرد. با استفاده از ابزارهای این نرم افزار برای ساخت بنر تبلیغاتی، کاربران می توانند اندازه بوم را تعریف کنند، براش های سفارشی ایجاد کنند، به صورت سه بعدی کار کنند، عناصر را از پس زمینه جدا کنند و غیره.  
بعلاوه، همگام سازی فعال آن با Adobe Creative Cloud بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد را ارائه می دهد، از جمله Content-Aware Crop، Face-Aware Liquify، Artboards، نمای Design Space، کتابخانه های همگام سازی شده، اسناد ابری، پشتیبانی از لمس و قلم و بسیاری موارد دیگر.
رابط کاربری آسان این نرم افزار طراحی گرافیکی، به طور مداوم به روز می شود تا رابط کاربری قابل تنظیم تری ارائه دهد. چندین طرح بندی مختلف برای فضای کاری به صورت هدفمند برای طراحان گرافیک و وب، موشن گرافیک، طراحان سه بعدی، نقاشان و عکاسان وجود دارد، و البته می توان طرح بندی سفارشی پانل ها و پنجره ها را نیز ایجاد کند.

مزایای ساخت بنر تبلیغاتی با نرم افزار فتوشاپ

•    برنامه تلفن همراه رایگان 
•    رابط کاربری آسان 
•    مجموعه ای غنی از ابزارهای تایپوگرافی و طراحی برای ساخت بنر تبلیغاتی
•    قابلیت های طراحی سه بعدی 
•    کتابخانه و مدیریت عکس با Adobe Creative Cloud 
•    انتقال کارآمد فایل بین برنامه های مختلف
•    چندین ابزار طراحی با گرافیک واکنشگرا
•    امکان ویرایش انیمیشن و لایه های ویدئویی
اگر می خواهید طراحی بنر تبلیغاتی خود را همین امروز با Adobe Photoshop شروع کنید، می توانید ویدئوهای آموزشی نرم افزار فتوشاپ را از سایت لوگونومی دانلود کنید.

نرم افزار Adobe InDesign برای ساخت بنر تبلیغاتی

Adobe InDesign یک ابزار نرم افزاری است که معمولا برای طراحی بنرهای تبلیغاتی چاپی مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه کاربردی، قابلیت‌های عالی برای طراحی مجلات، بنرها و بروشورهای خیره‌کننده را ارائه می‌ککندکه می توان به راحتی آنها را به صورت PDF یا HTML خروجی گرفت.

ویژگی های اصلی نرم افزار اداب ایندیزاین 

استفاده آسان: برخلاف فتوشاپ، یادگیری برنامه دیزاین چندان تخصصی نیست و کاربران جدید می توانند به سرعت یاد بگیرند که چگونه متن و گرافیک را برای دستیابی به بهترین نتایج ترکیب کنند.
Adjust Layout: ویژگی "Adjust Layout" به طراح این امکان را می دهد که فقط متن قالب را تغییر دهد و طراحی به طور خودکار تنظیم می شود که برای ساخت بنر تبلیغاتی عالی است.
فناوری Sensei: فناوری Sensei مبتنی بر هوش مصنوعی Adobe تغییر اندازه و ترتیب خودکار تصاویر را تضمین می کند.
Adobe InCopy: طراحان می توانند از InCopy برای کار با سایر اعضای تیم با به اشتراک گذاری متن، رنگ و گرافیک استفاده کنند.
ادغام: طراحان گرافیک می توانند گرافیک ها و متون را برای ساده سازی آسان تر و بهینه سازی فایل ها به طور موثر ادغام کنند. این ویژگی، به کاربران اجازه می دهد تا برچسب ها را به فهرست ها، کلمات کلیدی، قاب های متنی لنگر، پاورقی ها، فهرست مطالب و زیرنویس ها با لینک اضافه کنند.
خروجی به صورت HTML: نرم افزار ایندیزاین از خروجی HTML پشتیبانی می کند که برای ساخت بنر تبلیغاتی و قرار دادن آن در وب سایت بسیار کاربردی است. کدهای تمیز و ساده ای که با اجرای طرح های قاب بندی وب سایت بهینه می شود، برای وردپرس عالی عمل می کند.
ابزارهای ويرايش: این نرم افزار دارای قابلیت تغییر اندازه چندین شی و تغییر همزمان عرض و ارتفاع برای ساخت بنر تبلیغاتی است. طراحان می توانند از ابزار قطره چکان آن استفاده کنند تا رنگ یا اندازه را فوراً به شی دیگری در سند اعمال کنند.

نرم افزار گرافیکی CorelDraw برای طراحی بنر تبلیغاتی جذاب اینستاگرام 

CorelDraw Graphics Suite از ویژگی های سطح حرفه ای برای ساخت بنر تبلیغاتی پشتیبانی می کنو و یک رابط بسیار در دسترس ارائه می دهد که استفاده از آن آسان است. این نرم افزار، مجموعه ای از چندین برنامه کاربردی است که ویژگی های ویرایش قدرتمندی را ارائه می دهد.

ویژگی های اصلی

قالب های آماده: کتابخانه دیجیتال آنلاین کورل به کاربران ثبت نام کرده اجازه می دهد به هزاران عکس و تصویر دیجیتال با وضوح بالا دسترسی داشته باشند. همچنین بیش از 2000 قالب آماده، 1000 فونت، 350 قالب حرفه ای طراحی شده، بیش از 500 فریم تعاملی، بیش از 600 گرادینت، وکتور و بیت مپ را ارائه می دهد که برای ساخت بنر تبلیغاتی جذاب اینستاگرام می توان از آن استفاده کرد.
رابط کاربری قابل تنظیم: یک محیط رابط کاربری قابل تنظیم برای دسکتاپ، اندازه نمادها، جعبه ابزار، گزینه هایی برای نحوه باز شدن اسناد و طرح رنگ حاشیه پنجره دریافت می کنید. کاربران همچنین می‌توانند از وب‌سایت انجمن توسعه‌دهندگان Corel دیدن کنند تا ماکروهایی را متناسب با نیاز خود طراحی کنند.
Pointilizer جدید: pointilizer جدید Corel پارامترهای متغیر زیادی را ارائه می دهد که فقط به طراحی معمولی محدود نمی شوند.

مزایای کورل دراو برای ساخت بنر تبلیغاتی 

این برنامه گردش نوآوری و بهبود عملکرد را برای افزایش بهره وری در طراحی ارائه می دهد
با Surface Pen کاملا بدون هیچ تاخیری کار می کند
کاربران این امکان را دارند که هنگام کار با گرافیک های برداری پیچیده، شتاب GPU را نسبت به CPU پیش فرض انتخاب کنند.
انتقال روان از حالت دسکتاپ به تبلت برای استفاده از ویژگی های لمسی
با ویژگی GPL Ghostscript خود، قابلیت‌ها و ابزارهای بیشتری برای وارد کردن EPS و PDF شخص ثالث ارائه می‌دهد.
این نرم افزار ساخت بنر تبلیغاتی می تواند فایل ها را در حداکثر 48 فرمت از جمله AutoCAD، JPG، PNG، SVG، AutoCAD، JPG و TIFF ذخیره کند. همچنین می تواند 35 نوع فایل از جمله EPS، HTML، AutoCAD، PDF، PowerPoint، SVG و حتی فایل های FreeHand قدیمی را باز کند.

معایب

برخلاف Adobe، هیچ برنامه کاربردی تلفن همراه رایگانی توسط Corel ارائه نشده است
کار با برنامه کورل دراو برای مبتدیان آسان نیست

 

محبوب ترین نرم افزار های ساخت بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی با نرم افزار ایلوستریتور Adobe Illustrator

Adobe Illustrator فراتر از یک ابزار طراحی گرافیکی است که برای کارهای هنری مصور، طرح‌بندی صفحات، آرم‌های شرکتی، ماکت‌های وب‌سایت و تقریباً هر چیز دیگری مطابق با نیاز شما عالی است. علاوه بر این، این نرم افزار به داشتن ابزارهای لازم برای ساخت طرح های گرافیکی برداری مشهور است.

ویژگی های اصلی

قابلیت سفارشی‌سازی بالا: نرم افزار ایلاستریتور از طریق طرح‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده متعدد به همراه سایر گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیار قابل تنظیم است. کاربران می توانند از ویژگی کشیدن و رها کردن برای جابجایی پانل ها در هر نقطه از صفحه استفاده کنند.
ویرایش درون پنل: ویژگی ویرایش درون پنل آن به طراحان اجازه می‌دهد تا چندین طرح هنری را به طور همزمان ویرایش کنند تا به طراحان کمک کند با کارایی بیشتری کار کنند.
سازگاری بسیار بالا: با دستگاه های متعددی که پیکربندی های متفاوتی از مک و ویندوز دارند، بسیار سازگار است.
رابط کاربری: رابط کاربری آن بسیار در دسترس و قابل تنظیم است. این ویژگی های مشاهده سفارشی و صرفه جویی در فضا را ارائه می دهد تا به شما کمک کند روی هر دستگاهی کار کنید.

مزایای استفاده از نرم افزارایلوستریتور برای ساخت بنر تبلیغاتی 

به جای پیکسل های ذخیره شده، گرافیک هایی را بر اساس معادلات ریاضی ایجاد می کند تا از خطوط واضح و بدون افت کفیفت، اطمینان حاصل شود که می توانید در هر ابعادی آن را چاپ کنید.
فایل های گرافیکی را با حجم نسبتا کم ذخیره می کند تا طراحان بتوانند به راحتی آنها را از طریق یک پیوست ایمیل ساده به اشتراک بگذارند.
شما به بیش از 90 میلیون تصویر، گرافیک، قالب بنر تبلیغاتی و ویدیو از Adobe Stock دسترسی دارید
از ادغام فونت Adobe برای انتخاب هزاران فونت و پیاده سازی مناسب ترین فونت برای ساخت بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید.
فایل های ذخیره شده در این نرم‌افزار را می توانید در سایر برنامه های Adobeباز کنید.

معایب

ممکن است فضای زیادی از دستگاه شما را اشغال کند.
استفاده از ویژگی ها و ابزارهای آن می تواند برای کاربران جدید کمی سخت به نظر برسد. 
برای استفاده کارآمد از آن حتما باید آموزش ببینید.
اگر به طراحی گرافیک برداری علاقه دارید می توانید ویدئو های آموزشی نرم افزار ایلوستریتور را در سایت لوگونومی دانلود کنید.

برنامه inkscape برای طراحی و ساخت بنر

Inkscape یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی رایگان است که می‌تواند به طراحان کمک کند تا طرح‌های گرافیکی مقیاس‌پذیری را ایجاد کنند که با تغییر اندازه، دچار افت کیفیت نشوند. این یک برنامه کاربرپسند برای حرفه ای ها یا مبتدیان علاقه مند به طراحی برداری است.

ویژگی های اصلی

تجربه کاربری: به عنوان یک نرم افزارهای برداری رایگان، تجربه کاربری آن بسیار چشمگیر است. طراحانی که با ابزارهای Adobe آشنا هستند، می توانند با Inkscape به طور موثر کار کنند.
به روز رسانی های منظم: Inscape دارای یک جامعه قوی از توسعه دهندگان است که به آن امکان می دهد به طور منظم به روز رسانی ها و ویژگی های جدید را ارائه دهد. آخرین به روز رسانی آن دارای گرادیان های مش، پس زمینه شطرنجی برای مشاهده شفافیت راحت تر، براش بهبود یافته و ابزار اندازه گیری است.
رایگان: این نرم افزا، یکی از قوی ترین و تواناترین جایگزین های Adobe Illustrator برای ساخت بنر تبلیغاتی است که به عنوان یک ابزار رایگان در دسترس است.
امکان بهبود توسط کاربر: کاربران می توانند از کد منبع باز برای تغییر خطوط کد و ارتقا یا شخصی سازی نرم افزار بر اساس نیاز استفاده کنند.

مزایا

کاربران به راحتی می توانند خطوط متنی جداگانه بدون قاب همراه با نوع پاراگراف ایجاد کنند.
از چندین گرادیان پشتیبانی می کند و با یک ابزار مجزا برای ایجاد ترکیبات پیچیده همراه است.
این دستگاه مجهز به دسته های Bezier است تا حرکت بدون دردسر گره ها را تضمین کند.
Inkscape چندین ابزار با طراحی خوب و با امکانات کامل را برای ایجاد، ویرایش و تبدیل وکتورها ارائه می دهد.
همچنین قابلیت دانلود یا ایجاد پلاگین های آماده را دارد.
کاربران می توانند از دسته های مختلف از پیش تعیین شده فیلترهای این نرم افزار برای صرفه جویی در زمان و ساخت بنر تبلیغاتی استفاده کنند.

معایب

نسخه مک آن بدون خطا نیست.
پردازش فایل ها، نسبت به سایر نرم افزارهای گرافیکی کمی کندتر است.
سازگاری با Illustrator چندان مناسب نیست.

طرح های قیمت گذاری

Inkscape یک پلت فرم منبع باز است که به صورت رایگان در دسترس است.

جمع بندی

در این مقاله با بهترین نرم افزار ها برای ساخت بنر تبلیغاتی آشنا شدید. استفاده از این برنامه ها به شما کمک می کند که بنر جذاب خود را برای اینستاگرام یا سایر پلتفرم ها طراحی کنید. اما اگر کار با این نرم افزارها برای شما مشکل است می توانید از بنرساز آنلاین دومینگو استفاده کرده و به راحتی و بدون نیاز به دانلود نرم افزار یا اپلیکیشن به هزاران قالب آماده و ابزارهای ویرایشی حرفه ای دسترسی داشته باشید که به شما کمک می کند در کمتر از چند دقیقه، بنر تبلیغاتی جذاب خود استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین