بدون شک، ساخت استوری جذاب تولد، یکی از بهترین و خلاقانه ترین روش ها برای تبریک تولد از طریق اینستاگرام است. چرا که این اپ یکی از پر طرفدارترین نرم افزار های ارتباطی در سطح جهان است. 
بسیاری از استوری سازهای آنلاین مانند دومینگو، این امکان را فراهم کرده اند که استوری های جذاب را با روش های مدرن و جدید و مطابق با سلیقه خود طراحی کنید و به اشتراک بگذارید. فرض کنید استوری یکی از بهترین دوستان خود را در اینستاگرام باز کنید و با عکس و تبریک تولد خود مواجه شوید حس آن لحظه شما چیست؟ 
پس ساخت استوری جذاب تولد برای تبریک گفتن به دوستان خالی از لطف نیست. اگر هنوز با نحوه ساخت استوری تولد آشنا نشده اید توصیه می کنم این مقاله را از دست ندهید.

نحوه ساخت استوری جذاب تولد با ابزارهای اینستاگرام

ابتدا نرم افزار اینستاگرام را باز کنید و وارد استوری شوید. عکس شخصی که می خواهید تولدش را تبریک بگویید از گالری خود انتخاب کرده و به عنوان تصویر زمینه استفاده کنید.
 وارد قسمت تایپ شوید و عبارت مورد نظر خود را برای تبریک تایپ کنید. از نوشتن متن های طولانی خودداری کنید چرا که تمام صفحه را پر خواهد کرد و نمای تصویر زمینه را از بین می برد. بهترین عبارت برای تبریک تولد، HAPPY BIRTHDAY است که می توان با استفاده از افکت های مختلف این عبارت را زیبا تر کرد.
 وقتی عبارت را تایپ کردید از نوار فونت پایین صفحه فونت دلخواه خود را انتخاب کنید. بهتر است از فونت های شکسته و غیر رسمی استفاده کنید.می توانید برای متن خود با استفاده از گزینه رنگ ها در بالای صفحه، رنگ انتخاب کنید. رنگ انتخابی شما باید با رنگ های موجود در تصویر زمینه متناسب باشد تا طراحی شما را زیبا تر نشان دهد.
 برای این کار می توانید بعد از وارد شدن به گزینه رنگ ها، گزینه قطره چکان را از سمت چپ نوار پایین صفحه انتخاب کنید و با استفاده از قطره چکان یک رنگ از تصویر زمینه بردارید و دقیقا از همان رنگ برای تایپ متن استفاده کنید. با استفاده از دست می توانید متن خود را جابجا کنید و در محل مورد نظر خود قرار دهید. 
با حرکت دست به متن خود زاویه بدهید. برای تزیین استوری، فیلتر شکن خود را روشن کنید و وارد گزینه استیکر ها شوید در آنجا کلمه White را جستجو کنید و از بین گزینه های نشان داده شده استیکر مورد نظر خود را انتخاب کنید و در محل مورد نظر خود قرار دهید. 
در نهایت وارد بخش تایپ شوید و @ را بنویسید و از بین آیدی های نمایش داده شده آیدی شخصی که تولد اوست را انتخاب کنید و او را تگ کنید.

چند ایده برای ساخت استوری جذاب تولد

برای اینکه استوری شما چشم نواز تر به نظر برسد می توانید از ایده های زیر برای ساخت آن با استوری ساز آنلاین دومینگو، استفاده کنید البته در بخش نحوه ساخت استوری تولد به یکی از این موارد اشاره شد.

1. برای تایپ متن از حروف جداگانه استفاده کنید

محلی که میخواهید در آن متن را بنویسید انتخاب کنید. حرف اول عبارت را در محل مورد نظر تایپ کنید و حرف دوم را در محلی دیگر و با فاصله از محل حرف اول تایپ کنید و انقدر این کار را انجام دهید تا عبارت به طور کامل تشکیل شود. این کار ممکن است وقت گیر به نظر برسد اما جلوه ای که به استوری می دهد بیشتر است.

2. استفاده از فونت های ترکیبی برای ساخت استوری جذاب تولد

برای جلوگیری از یکنواخت شدن فونت می توانید ترکیبی از فونت های مختلف یا دست نوشته را برای کلمه های عبارت به کار ببرید. مثلا بخشی از عبارت را با خط خود بنویسید. برای این کار از ابزار نقاشی استفاده کنید.

3. به متن خود سایه بدهید

ابتدا عبارت خود را تایپ کنید و رنگ دلخواه خود را به آن بدهید. مجدد این عبارت را تایپ کنید و به آن رنگ سفید بدهید سپس این دو عبارت را در جایگاهی نسبت به هم قرار دهید که یکی سایه دیگری به نظر برسد. می توانید از رنگ های مختلف برای سایه ها استفاده کنید.

4. با استفاده از چند عکس، کولاژ بسازید

می توانید به جای استفاده از یک عکس به عنوان تصویر زمینه از چند عکس استفاده کنید.

نحوه ساخت کولاژ  

رنگ پس زمینه دلخواه خود را انتخاب کنید. از آلبوم عکس اول خود را انتخاب کنید و در استوری قرار دهید. عکس دوم را به عنوان استیکر به استوری اضافه کنید و آنقدر این کار را انجام دهید تا تمام تصاویر شما در صفحه قرار گیرد سپس با جابجا کردن تصاویر آن ها را در مختصات درست خود قرار دهید. 
اگر موبایل شما آیفون باشد مشکلی با روش بالا نخواهید داشت ولی اگر موبایل شما اندروید باشد نمی توانید به طور مستقیم از روش بالا استفاده کنید و باید از نرم افزار کیبورد جی بورد و گزینه 🔎 استفاده کنید.

آموزش ساخت استوری جذاب تولد برای اینستاگرام

بهترین اپلیکیشن ها برای ساخت استوری جذاب تولد با موبایل

تا اینجا برای طراحی استوری تولد از خود نرم افزار اینستاگرام و استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کردیم اما باید به این اشاره کنیم که نرم افزار ها و اپلیکیشن های متعددی برای ساخت استوری طراحی شده اند که می توان با استفاده از این نرم افزار ها امکانات بیشتری برای طراحی خلاقانه استوری در اختیار داشت. به بهترین نرم افزار های طراحی استوری در ادامه اشاره شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

ساخت استوری جذاب تولد با اپلیکیشن اینشات

با توجه به محبوبیت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، تیک تاک ، لایکی و .... لزوم وجود نرم افزار های ادیت ویدیو و عکس بیشتر به چشم آمد و بدون شک یکی از کاربردی ترین نرم افزار ها ، نرم افزار In Shot است.
 این نرم افزار دارای قابلیت های زیادی مثل ساخت کلاژ ، ادیت راحت عکس ، برش عکس ، اضافه کردن متن به عکس و فیلم ، پشتیبانی از فونت فارسی ، فیلتر ها و افکت ها ی متنوع ، استیکر ها و ایموجی های مختلف ، حذف صدا از زمینه ویدیو ، افزودن موسیقی زمینه ، تغییر در سرعت ویدیو و ... است.
 یکی مهم ترین ویژگی های In Shot این است که کار کردن با آن بسیار ساده بوده و یادگیری آن نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. این نرم افزار قابلیت نصب بر روی هر برند گوشی را دارا است و میتوانید با مراجعه به برنامه Google play به راحتی این نرم افزار را نصب کنید.

طراحی استوری جذاب تولد با برنامه Story Art

این نرم افزار به صورت حرفه ای برای ویرایش استوری و عکس پروفایل اینستاگرام استفاده می شود. از قابلیت ها ی این نرم افزار می توان به تغییر سرعت ویدیو ، افزایش یا کاهش کیفیت ویدیو ، وجود قالب های متنوع برای ساخت کولاژ ، وجود آیکون ها و استیکر های مختلف و ... اشاره کرد. 
وجود این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار همه فن حریف برای طراحی استوری ها ، هایلایت ها و پست هایی که می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند، برای تمام افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند لازم است.

ساخت استوری جذاب تولد با برنامه Unfold

این نرم افزار نیز یک نرم افزار طراحی استوری است. Unfold  دارای قلب های آماده زیادی است که می توانید از آن ها بهره ببرید و استوری دلخواه خود را طراحی کنید. یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار عدم نیاز به باز کردن حساب کاربری است و شما می توانید بدون داشتن حساب کاربری از آن استفاده کنید.

طراحی استوری جذاب تولد با برنامه Canva

این اپ هم قابل اجرا بر روی ویندوز است و هم به صورت اپلیکیسن وجود دارد. Canva یک نرم افزار طراحی گرافیکی است. این نرم افزار تمامی نیاز های گرافیکی شما را برطرف می کند و همانند فتوشاپ برای شما عمل می کند.
برای استفاده از این اپلیکیشن به منظور ساخت استوری جذاب تولید، ابتدا باید این نرم افزار را نصب کنید یا وارد سایت canva.com شوید. سپس اکانت شخصی خود را در آن بسازید. برای طراحی استوری وارد قسمت Templates شوید و از آنجا گزینه Instagram Story انتخاب کنید. هم اکنون می توانید از بیش از 3000 تمپلیت آماده موجود در این قسمت استفاده کنید و استوری های زیباتری را طراحی کنید.

استفاده از اپلیکیشن Adobe Spark برای ساخت استوری جذاب تولد

ادوبی اسپارک یک برنامه طراحی گرافیکی است. این برنامه دارای طرح های آماده زیادی است که شما می توانید با انتخاب طرح دلخواه خود ، محتوای جذابی را برای به اشتراک گذاری در اینستاگرام طراحی کنید.
یکی از ویژگی های ادوبی اسپارک ، عدم نیاز به مهارت خاص برای کار کردن با آن است.

ساخت استوری جذاب تولد با برنامه Photo Grid

این برنامه یک برنامه ی ویرایشگر عکس و فیلم است. از این برنامه به طوری اختصاصی برای ساخت کولاژ استفاده می شود که می تواند حداکثر 15 عکس یا 4 ویدیو را به هم اضافه کند و کنار هم قرار دهد . همچنین این برنامه دارای ابزار های ادیت و زیباسازی عکس ، افکت های گوناگون و فیلتر های متحرک است.

طراحی استوری جذاب تولد با برنامه Typorama

Typorama به شما این امکان را می دهد که متن ها و تصاویر خود را به طرح های تایپوگرافی زیبا تبدیل کنید.
استفاده از اپلیکیشن Hyper lapse مایکروسافت برای ساخت استوری جذاب تولد
این نرم افزار بیشتر برای تغییر سرعت ویدیو ،  تغییر کیفیت تصویر و تثبیت کردن تصویر مثل حذف لرزش استفاده می شود. Hyper lapse فاقد افکت های زیباسازی است. این نرم افزار فقط قابل اجرا بر روی موبایل های ios است.

ساخت استوری جذاب تولد با برنامه Cut Story

Cut Story یک نرم افزار برش دهنده ویدیو است. با استفاده از این نرم افزار می توان یک ویدیو طولانی را که قابلیت اجرا به عنوان استوری را ندارد ، به چند ویدیو کوتاه تبدیل کرد و سپس در استوری اینستاگرام منتشر کرد. 
در بین همه این ها کار با نرم افزار In Shot از همه راحت تر بوده و استفاده از آن در بین عموم مردم رایج تر است.

جمع بندی

اکنون شما با مطالعه این مقاله آماده ساخت استوری های تولد جذاب، زیبا و چشمگیر هستید. شما می توانید از خلاقیت خود بهره بگیرید و استوری های متنوعی بسازید البته طراحی هر چه زیباتر استوری نیازمند مهارت کافی و ابزار های مناسب این کار است. اگر فکر می کنید هنوز به قدر کافی آمادگی انجام این کار را ندارید می توانید از قالب های آماده دومینگو و ابزار های استوری ساز انلاین آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین