ساخت استوری اینستاگرام با استوری ساز آنلاین، یکی از بهترین ابزارها برای جذب مشتری و افزایش فروش محصولات است. بنابراین، در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه از استوری های اینستاگرام برای فروش بیشتر استفاده کنیم؟
اگر نمی دانید چگونه می‌توانید با انتشار استوری، فروش بیشتری داشته باشید، مقاله درستی را می خوانید. من به شما می گویم که برای تبلیغ خدمات، دوره های آموزش آنلاین یا یک محصول جدیر از طریق استوری اینستاگرام چه کاری باید انجام دهید.
اما قبل از هر چیز باید تفاوت پست و استوری را بدانید.

تفاوت پست و استوری اینستاگرام چیست؟

محتوایی که در استوری اینستاگرام می گذارید با محتوایی که در پیج خود منتشر می کنید، منفاوت است.
اکثر پیج های فروشگاهی تفاوت ساخت پست و استوری اینستاگرام را نمی دانند و اغلب می پرسند چه زمانی باید در فید خود پست منتشر کنم و چه نکاتی را باید در ساخت انتشار استوری های اینستاگرام با نرم افزارهای آنلاین در نظر بگیرم؟
زمانی که شروع به ساخت استوری اینستاگرام آنلایت برای کسب و کار خود می کنید، باید ویژگی های متمایز پست و استوری را در نظر بگیرید.
پست ها نمونه کار مجازی شما هستند. آنها اولین محتوایی هستند که افراد به محض دنبال کردن شما می بینند، و به همین دلیل، باید از لحاظ ظاهری، ترکیب ثابتی داشته باشند (یعنی از لحاظ فونت و رنگ از ترکیب یکسانی استفاده کنند).
اما استوری ها، محتوای ماندگاری نیستند، باوجود اینکه اینستاگرام به شما امکان ذخیره کردن آنها را می دهد، بیشتر له عنوان محتوای کوتاه تری که می توانید به اشتراک بگذارید و به طور موقت نمایش دهید، به کار می روند.
در حالت ایده‌آل، باید از پست‌ اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید. از طرف دیگر، باید از استوری ها برای نشان دادن پشت صحنه کسب و کار خود و فروش بیشتر استفاده کنید. از آنجایی که استوری ها قبل از ناپدید شدن، 24 ساعت برای فالوورهای شما نمایش داده می شوند، برای رساندن پیام های فوری و مناسبتی ایده آل هستند.

چگونه هشتگ های مناسب را برای ساخت استوری اینستاگرام آنلاین پیدا کنیم؟

هیچ راه «درست» یا «نادرستی» برای پیدا کردن هشتگ وجود ندارد، اما من به شما پیشنهاد می‌کنم در ساخت استوری اینستاگرام آنلاین زیاد روی هشتگ ها تاکید نکنید. با استفاده از یک یا دو هشتگ منسجم، استوری خود را بسازید. اما برای انتخاب مناسب ترین هشتگ های پست های خود زمان بیشتری صرف کنید.
برای یافتن هشتگ هاب مناسب که بازدیدهای جدیدی را به پست های شما می آورند، پیشنهاد می کنم از ابزاری به نام Flick استفاده کنید.
این ابزار، دارای ویژگی های زیادی برای بهبود اکانت اینستاگرام شماست. اما، ویژگی جالب آن، پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با رقابت کم، متوسط و زیاد با توجه به یک کلمه کلیدی است که شما در ابتدا به این ابزار می دهید.

استوری جذاب اینستاگرام برای فروش بیشتر محصول چه ویژگی هایی دارد؟

افراد زیادی در اینستاگرام معنای واقعی استوری ها را درک نمی کنند اما سرنخ درک آن در نام استوری است. یک داستان دارای یک مسیر روایی شامل آغاز، میانه و پایان است.
یکی از فرضیات نادرست در مورد ساخت استوری اینستاگرام آنلاین این است که یک قطعه جداگانه از یک ویدیوی 15 ثانیه ای است. اگرچه می‌توانید یک ویدیوی جذاب 15 ثانیه‌ای ایجاد کنید، اما اگر استوری های شما «دنباله دار» باشند، بسیار بهتر عمل می‌کنند.
بدیهی است که یک داستان خوب نیاز به شروعی جذاب دارد، در غیراینصورت فالوورها از دیدن آن صرف نظر خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنم با سوالی شروع کنید که مشکل مخاطب شما را حل می‌کند و با آن‌ها رابطه ایجاد می‌کند.
به عنوان مثال، می‌توانم بپرسم: "آیا در فکر راه اندازی یک تجارت آنلاین در سال 2021 هستید؟" یا «آیا برای ایجاد درآمد جانبی به بازاریابی وابسته علاقه دارید؟».
می توانید از برچسب های سوال، نظرسنجی یا آزمون برای ساخت استوری اینستاگرام آنلاین استفاده کنید اما کلیت طرح را ساده نگه دارید. اگر مخاطبین مجبور باشند خیلی روی درک پیام استوری شما تمرکز کنند، احتمال واکنش نشان دادن آنها بسیار کمتر خواهد بود.

چگونه با ساخت استوری اینستاگرام آنلاین، محصول بفروشیم؟

اگر هدف شما، فروش یک محصول یا خدمات است، از این سوالات استفاده کنید تا ببینید چه کسی به آنها علاقه دارد.
فرض کنید من یک نظرسنجی با این سوال ایجاد می کنم که "آیا برای ایجاد درآمد جانبی به بازاریابی وابسته علاقه مند هستید؟". در این صورت، به این دلیل است که می‌خواهم ببینم چه کسی تمایل دارد در دوره آنلاین «آکادمی بازاریابی وابسته» که در سایت من ارائه می شود، علاقه‌مند باشد.
اکثر افرادی که در نظرسنجی روی "بله" کلیک می کنند احتمالاً به دوره آموزشی من علاقه مند هستند.
بازاریابی موفق برای فروش محصول یا خدمات از گفتگو با فالوورها در مورد مشکل آنها شروع می شود و به آنها نشان می دهد که چگونه می توانند با استفاده از محصول یا خدمات شما آن را رفع کنند.
اضافه کردن نظرسنجی‌ به استوری‌های اینستاگرام، ابزاری عالی برای شناسایی افرادی است که می‌توانند محصول/خدمت شما را ارزشمند بدانند و به خرید آن تمایل دارند.
وقتی لیست کاملی از افرادی داشته باشیم که در نظرسنجی اینستاگرام روی "بله" کلیک کرده اند، می توانیم برای آنها اطلاعات محصول را ارسال کنیم و به آنها اطلاع دهیم که یک محصول مرتبط با مشکل شان داریم.
همچنین اگر بخواهیم فروش محصول را با ساخت استوری اینستاگرام آنلاین افزایش دهیم، می توانیم یک کد کوپن برای محصول خود ارائه دهیم.
در صورتی که بیش از 10 هزار مشترک یا یک حساب تأیید شده دارید، می توانید از ویژگی Swipe up  استفاده کنید و دنبال کنندگان را به صفحه فروش خود ارسال کنید.
این تنها یکی از راه‌های استفاده از استوری برای شناسایی مشتریان بالقوه و شروع گفتگو است. اما هرچه بیشتر از استوری ها به صورت روایت داستان استفاده کنید، بهتر نتیجه خواهید گرفت.
اگر از چند داستان دنباله دار برای ایجاد کنجکاوی و ارائه سوال نظرسنجی خود استفاده کنید، تعامل بهتری خواهید دید.

چگونه استوری اینستاگرام را هایلایت کنید؟

اگرچه استوری‌ها در عرض 24 ساعت ناپدید می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را در بخش هایلایت ذخیره کنید. هایلایت ها درست زیر عکس پروفایل و بیو شما قابل مشاهده خواهند بود.
برای مثال، اگر از مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند، نظراتی دریافت کردید، می‌توانید آن‌ها را به استوری‌ها اضافه کنید و سپس در قسمت‌های هایلایت ذخیره کنید.
راه دیگر این است که چند ویدئو را که در آن یک مشکل را معرفی می کنید و سپس راه حل آن را از طریق محصول یا خدمات خود توضیح می دهید، به صورت دنباله دار استوری کنید و آنها را به ترتیب هایلایت کنید. به زودی متوجه خواهید شد که چگونه مخاطبین برای شما پیام خصوصی ارسال می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه ارائه می دهید، داشته باشند.
استوریها، ابزارهای انعطاف‌پذیری هستند که به شما امکان می‌دهند هوشمندانه محصول خود را معرفی کنید و در مورد محصول جدید خود کنجکاوی ایجاد کنید. به این ترتیب، شما به مخاطبین خود در مورد یک امکان جدید توصیه هایی می کنید.
از ابزارهای برنامه استوری ساز آنلاین دومینگو می توانید برای ساخت استوری اینستاگرام جذاب استفاده کنید. با استفاده از قالب های شیک این برنامه و ابزارهای طراحی آسان، استوری های اینستاگرام خود را متمایز کنید. نگران هزینه های خود نیز نباشید این برنامه کاملا رایگان است!

نکاتی برای ساخت استوری های اینستاگرام آنلاین برای کسب و کار شما

برای ساخت استوری اینستاگرام که به افزایش فروش محصولات شما کمک کند، نیازی به طراح گرافیک ندارید. فقط کافی است یکی از نرم افزارهای استوری ساز آنلاین را باز کنید، قالب های آماده را ببینید و طرح مناسبی را انتخاب کنید. سپس، لوگو و رنگ‌های برندتان را اضافه کنید و طرح‌بندی یکسانی را در مجموعه‌ای از استوری های خود حفظ کنید. 
نکات زیر به شما کمک می کند که طراحی منسجم تری داشته باشید:

مثل یک حرفه ای، طراحی کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که اینفلوئنسرها چگونه استوری های خود را تا این حد حرفه ای جلوه می دهند؟ درحقیقت، آنها خودشان عکس نمی گیرند تا در اینستاگرام آپلود می کنند بلکه از قالب های آماده استفاده می کنند. با وجود استیکرها، فیلترها، متون و پس‌زمینه‌های آماده، نرم افزارهای استوری ساز آنلاین، دنیای جدیدی از امکانات را برای طراحی به روی شما باز می‌کنند.

تعامل خود را تقویت کنید

اگر لایک، کامنت و فالوور بیشتری می خواهید، ساخت استوری های زیبای اینستاگرام باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما باشد. اگر چندین طرح جذاب را به اشتراک بگذارید می بینید که نظرات متعددی برای تمجید از مهارت های طراحی شما شروع به ارسال خواهند کرد.

ویدیو لایو بگیرید

ساخت استوری اینستاگرام با نرم افزار های آنلاین آسان است اما می خواهید محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید می توانید با مشورت تیم بازاریابی خود یک لایو در استوری بگذارید و از مشتریان بالقوه دعوت کنید تا به شما بپیوندند تا امکانات و ویژگی های یک محصول جدید را به آنها معرفی کنید.

 

ساخت استوری اینستاگرام با بهترین استوری ساز آنلاین برای افزایش فروش محصولات

 

از چه نرم افزارهایی برای ساخت استوری اینستاگرام آنلاین استفاده کنیم؟

در حال حاضر اپلیکیشن ها و نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید در طراحی استوری از آنها کمک بگیرید. در ادامه برخی از محبوب ترین آنها را به شما معرفی می کنیم:

نرم افزار Sketch برای ساخت بنر تبلیغاتی

Sketch یک ابزار طراحی گرافیکی برداری است که برای طراحی استوری، به صورت اپلیکیشن، یا نرم افزار آنلاین تحت وب با رابط کاربری بسیار ساده در دسترس است.

ویژگی های کلیدی

عالی برای موبایل و وب: با رابط کاربری استوری ساز Sketch به راحتی می توانید استوری های خود را با طراحی واکنش‌گرای بی‌نقص از لحاظ اندازه‌ها و رزولوشن‌ منتشر کنید و در هر صفحه نمایشی بدرخشید.
قالب‌های آماده: کتابخانه‌ای از قالب‌های آماده برای دستگاه‌های iOS و طراحی های واکنش‌گرا در این نرم افزار وجود دارد که نیازی نیست یک طراح حرفه ای باشید تا بتوانید آنها را به سلیقه خود ویرایش کنید.

مزایا

به اشتراک گذاری و همکاری آسان از طریق فضای ابری امکان پذیر است و طراحان می توانند از طریق یک فرآیند ساده به اشتراک گذاری فایل، کل رابط را در فضای ابری به اشتراک بگذارند.
کاربران می‌توانند طرح‌ها را روی دستگاه‌های بزرگ‌تر برای مشاهده تیمی منعکس کنند تا تشخیص دهند طراحی دقیقاً در یک دستگاه خاص چگونه به نظر می‌رسد.
کاربران می توانند هر لایه یا گروهی را به صورت فایل PNG ذخیره کنند.
Sketch تمام تغییرات طراحی را به صورت گام به گام ذخیره می کند تا از هرگونه از دست دادن طراحی جلوگیری شود. بنابراین، هر زمان که احساس کردید اشتباهی در طراحی رخ داده می توانید به سادگی به عقب برگردید.
استفاده از نمادهای استاندارد اندروید، نمادهای iOS و آیکون های مک رایگان است.

معایب

به عنوان یک ابزار طراحی جدید، کاملاً کاربردی نیست و نیاز به بهبود زیادی دارد
قابلیت‌های تصویرسازی محدودی را ارائه می‌کند که می‌تواند کار تصویرسازی پیچیده را دچار مشکل کند
فقط برای کاربران مک و IOS در دسترس است

ساخت استوری اینستاگرام آنلاین با Affinity Designer

Affinity Designer یک جایگزین  توانا و ارزان‌تر برای Adobe Illustrator است که استفاده از آن آسان تر و سریعتر از ایلوستریتور می باشد.

ویژگی های کلیدی

Grid Systems: سیستم شبکه همه کاره آن، طراحان را قادر می‌سازد تا گریدهایی را در حین طراحی گرافیک عکس ها و ویدیو ها به صورت ایزومتریک تنظیم کنند. این ویژگی به کاربران در به دست آوردن کنترل کامل بر روی زوایا، فاصله ها، تقسیمات جزئی تر به منظور ایجاد طرح بندی دقیق کمک می کند.
گزینه Snapping: به طراحان اجازه می دهد تا اشیا و عناصر را بسته به عناصر متعدد، از جمله گرید ها، خطوط راهنما، شکل ها و عناصر دیگر قفل کنند تا محل قرار گیری آنها تغییر پیدا نکند.
محیط دو حالته پیکسلی و برداری: از طریق Affinity Designer، کاربران می‌توانند هم در محیط‌های پیکسل و هم در محیط برداری بدون باز کردن هیچ برنامه دیگری کار کنند.
ویژگی زوم: ویژگی زوم آن می تواند تا 1,000,000 درصد افزایش یابد که طراحان را قادر می سازد تا با نهایت دقت و ظرافت طراحی کنند.

مزایا

طراحان می توانند از راهنماهای پویا روی صفحه استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که عناصر و طرح ها با اندازه گیری و تراز دقیق چیده شده اند.
کاربران می توانند منحنی های صاف و دقیقی ایجاد کنند تا تصاویر برداری زیباتری خلق کنند.
ابزار Boolean نه تنها قادر به ترکیب اشکال است، بلکه قادر به جابجایی و ویرایش موثر برخی از قسمت های تصویر نیز می باشد.
طیف گسترده ای از رنگ ها را برای بهبود طرح ها ارائه می دهد.
برنامه Apple iPad آن به اندازه برنامه دسکتاپ آن قدرتمند است.

چگونه یک استوری اینستاگرام آنلاین با دومینگو بسازیم؟

نرم افزار دومینگو را باز کنید و قالب های آماده "استوری اینستاگرام" را جستجو کنید.
قالب های استوری اینستاگرام را مرور کنید تا زمانی که طرحی را پیدا کنید که توجه شما را جلب کند. بسیاری از قالب ها دارای چندین صفحه هستند که می توانید از هر تعداد که دوست دارید در طرح خود استفاده کنید.
سپس از ابزارهای زیر برای سفارشی کرن طرح خود بهره ببرید:

اضافه کردن عناصر جذاب به استوری آنلاین

در برنامه ما، می توانید صد ها عکس، تصویر، شکلک، نماد و سایر گرافیک ها را جستجو کنید. قاب ها و حاشیه ها، برچسب ها و شکلک ها را به طرح خود اضافه کنید. رنگ و سبک فونت منحصر به فردی را انتخاب کنید. از ابزار متحرک برای اضافه کردن حرکت به استوری استفاده کنید.

استوری خود را شخصی سازی کنید

تصاویر شخصی خود را به قالبی که انتخاب کرده اید، اضافه کنید. تصاویر، عکس ها و آثار هنری خود را آپلود کنید. عناصر الگوهای مختلف را با هم ترکیب و مطابقت دهید تا زمانی که از نتیجه راضی باشید.

دانلود کنید یا به اشتراک بگذارید

طراحی استوری خود را به صورت PNG یا JPEG ذخیره کنید. آن را در اینستاگرام آپلود کنید و بلافاصله به اشتراک بگذارید.

برای ساخت استوری اینستاگرام آنلاین، ویدیو های جذاب اضافه کنید

با آپلود کردن و افزودن ویدیوها به قالب های مورد علاقه خود، استوری های پویا اینستاگرام ایجاد کنید. با قالب‌های آماده دومینگو، حتی ساده ترین ویدیوها نیز می‌توانند ظاهری خاص داشته باشند. از دستگاه iOS یا Android خود برای تهیه ویدئوی خود استفاده کنید، سپس برنامه دومینگو را باز کنید تا آن را از حالت ساده به ویدئویی دارای افکت تبدیل کنید.

ساخت استوری های هدفمند با سبک خاص

برای ساخت استوری های جذاب، از محدودیت‌های ویدیویی قدیمی و عکس‌های ثابت فراتر بروید و یک سبک خاص خود را به نمایش بگذارید.
استوری ساز دومینگو به شما این امکان را می دهد که از بین هزاران قالب، مناسب ترین طرح را انتخاب کنید تا رنگ، طعم و شخصیت خاصی به طراحی خود اضافه کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین