برای شروع استفاده از فتوشاپ برای ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر شخصی خود، بهتر است که با طرح ها و قالب های ساده شروع کنید تا هم به مرور با فضای فتوشاپ آشنا شوید و هم کسب تجربه کنید. البته همیشه امکان خرید طراحی‌ها و قالب های از پیش طراحی شده وجود دارد، اما برای شروع این کار به صورت خودساخته و مستقل، ما مرحله به مرحله در کنارتان هستیم و شما را با فرایند ساخت و ویرایش طرح ها و تصاویر مورد نیازتان آشنا خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
با فراگیر شدن شبکه مجازی اینستاگرام و محبوبیت و بازخورد بالای استوری ها در سراسر جهان، نظر بسیاری از برند ها، حوزه‌های کسب و کار و تاثیرگذاران این شبکه با جذب میلیونی فالوئر، به زیبایی شناسی نام شخصی و تجاری خود در اینستاگرام، و حفظ این پرستیژ و زیبایی شناسی در تمامی استوری‌ های خود جلب شد.
استفاده از قالب‌های حرفه‌ای ایجاد شده توسط فتوشاپ برای استوری های اینستاگرام، یک راه حل آسان برای اطمینان از این است که شما به اندازه کافی با پرستیژ و حرفه‌ای نشان داده می‌ شوید.
اما اگر از فکر ساخت طرح ها و استوری ‌های اینستاگرام خود در فتوشاپ دچار ترس و استرس می‌ شوید، بهتر است بدانید که تنها نیستید.

مرحله اول از مراحل ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر

در وهله اول، شما نیاز به نرم افزار فتوشاپ بر روی سیستم کامپیوتری خود دارید. برای نصب این برنامه هم می ‌توانید از یک سایت معتبر آن را دانلود و نصب کنید و هم می ‌توانید فایل را خریداری کرده و آن را پیاده سازی و اجرا کنید. حالا نیاز به یک سری طرح ها، قالب ها، فونت ها و وکتورها بصورت لایه باز دارید که امکان ویرایش و حذف و اضافه موارد دلخواه را به شما می‌دهد. برای دانلود این موارد کافی است که در گوگل یک سرچ ساده کنید تا با دنیایی تنوع مواجه شوید که هم به صورت رایگان و هم به صورت فایل های قابل خرید، موجود می ‌باشند.
به سلیقه خود انتخاب کرده و دانلود کنید. هنگامی که فایل‌ های شما نصب شد، می‌ توانید فتوشاپ را بر روی دسکتاپ خود باز کنید. از اینجا می توانید به File > Open بروید و قالب را از پوشه Later Templates که می خواهید روی آن کار کنید، انتخاب کنید.
این نکته را در شروع کار در نظر داشته باشید که استوری ها کل صفحه نمایش گوشی را در بر میگیرند پس از فرمت خاص  پشتیبانی می ‌کنند. برای اشتراک استوری، تصاویر یا ویدیوهای با ابعاد اشتباه، جذابیت بصری چندانی نداشته و فضای خالی بیش از حد اطراف ویدیو یا عکس، چهره‌ی زیبایی نداشته و به چشم مخاطب خسته کننده خواهد آمد. پس در مراحل ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر باید دقت داشته باشید که اگر عکسها با اندازه 1080 در 1920 پیکسل (نسبت 9:16) باشند و به عنوان استوری به اشتراک گذاشته شوند، بهترین جلوه را پیش چشمهای مخاطبان به نمایش خواهند گذاشت و به جذب مخاطب و همراهی آنها منتهی خواهد شد.

مرحله دوم ایجاد پالت رنگ مخصوص به خود برای ویرایش قالب استوری ‌های اینستاگرام

حفظ هماهنگی و زیبایی شناسی در استوری‌ های اینستاگرام بسیار مهم است. برای آنکه یک شاخصه برای به رسمیت شناخته شدن نام و یا برند تجاری‌تان داشته باشید، باید نگاه منسجم خود را برای کلیت استوری هایتان حفظ کنید. یکی از بی‌نظیرترین امکانات موجود در مورد ویرایش استوری ‌های اینستاگرام با فتوشاپ این است که شما  علاوه بر اینکه می ‌توانید داستان های خود را با دقت و ظرافت  طراحی کنید، می ‌توانید از پالت مخصوص به خود استفاده کنید تا با رنگ برند تان مطابقت داشته باشد.

نحوه ساخت ویرایش های رنگی بر روی قالب استوری‌ های اینستاگرام خود در فتوشاپ:

روی نماد لایه ها در گوشه دست راست فتوشاپ خود ضربه بزنید،  این نماد شبیه به دو مربع  است که به یکدیگر متصل شده اند. با این کار یک باکس با گزینه های ویرایش، برای لایه های قابل ویرایش تصویر شما باز خواهد شد. 
با کلیک بر روی گزینه پس زمینه در جعبه لایه ها (به دنبال آیکون پوشه باشید) و با انتخاب رنگ مورد نظر می ‌توانید تغییرات پس زمینه را اعمال کنید. برای سفارشی کردن رنگ، سپس باید روی نماد مربع کوچک بالای رنگ قالب ضربه بزنید. با این کار جعبه رنگ باز خواهد شد. شما می‌ توانید با حرکت دادن دایره کوچک در اطراف پالت رنگ، و یا با حرکت دادن فلش بالا و پایین رنگی را که می ‌خواهید، انتخاب کنید.
یا اگر شما دارای لوگو یا نام تجاری با رنگ مشخص هستید، می ‌توانید از جعبه RGB استفاده کنید و یا کد دقیق رنگ را وارد کنید. مراحل بالا را برای هر لایه تکرار کنید تا طراحی خود را متناسب با پالت رنگ خود ویرایش کنید.
اگر شما رنگ خاصی را مد نظر دارید که در پالت رنگ آن را پیدا نمی ‌کنید، می‌ توانید یک عکس که دارای آن رنگ است را با استفاده از آیکون دوربین در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش، در برنامه فتوشاپ باز کنید و با انتخاب آن رنگ به طریق توضیح داده شده در بالا، آن رنگ را به عنوان رنگ پس زمینه و یا در پالت رنگ مخصوص خودتان ذخیره و در طراحی ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر شخصی‌ تان استفاده کنید.

 

مراحل ساخت استوری اینستاگرام با فتوشاپ در کامپیوتر

 

مرحله سوم اضافه کردن عکس به قالب طراحی در فتوشاپ برای استوری‌ های اینستاگرام 

حالا که رنگ های برند خود را در پالت رنگ دارید، وقت آن رسیده است که عکس های تان را اضافه و استوری تان را طراحی کنید. اگر به استوری ‌های اینستاگرام خود به عنوان گسترش دهنده و معرفی کننده برند خود نگاه می کنید، سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که کیفیت بالایی داشته و با کلیت شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.

نحوه ویرایش تصاویر در ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر در نرم افزار فتوشاپ:

با باز کردن جعبه ویرایش لایه ها از دست راست دسکتاپ فتوشاپ خود شروع کنید. اگر شما نمی‌ توانید جعبه ویرایش لایه ها را ببینید, به نوار وظیفه در بالای صفحه نمایش خود بروید, کلیک کنید پنجره لایه را انتخاب کنید. پوشه تصاویر را انتخاب کنید و فلش پایین در کنار آیکون پوشه را فشار دهید. با این کار فهرستی از تصاویری که در حال حاضر وجود دارند باز خواهد شد. برای تغییر آنها، روی آیکون مربع کوچک در گوشه پیش نمایش تصویر در باکس ویرایش لایه کلیک کنید. این کار تصویر را در برگه دیگری باز می کند و اگر بخواهید می توانید تصویر موجود را در این برگه ویرایش کنید.
اما اگر می خواهید تصویر خود را جایگزین کنید، فایل های خود را باز کرده و روی تصویری که می خواهید در تب جدیدی که برای تصویر باز شده است کلیک کرده و بکشید و ذخیره کنید. سپس به تب ویرایش اصلی برگردید و ببینید با آپلود تصویر جدید تان چه شکلی میشود.

مرحله چهارم تغییر فونت در استوری‌های اینستاگرام با استفاده از فتوشاپ

بهترین خصوصیت در مورد ایجاد طرح های استوری اینستاگرام در فتوشاپ و ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر این است که همه چیز قابل تنظیم است، از جمله فونت ها. با استفاده از فونت خاص، نام تجاری خود را قابل تشخیص کنید. اگر در حال حاضر فونت خاصی در ذهن تان نیست، یکی از بهترین مکان ها برای پیدا کردن فونت های زیبا و رایگان برای قالب های استوری اینستاگرام شما، فونت های گوگل است.
به یاد داشته باشید فونت های تان برای استوری‌ های اینستاگرام باید خوانا و شفاف باشد چون صفحه نمایش گوشی و ابعاد استوری های اینستاگرام فضای زیادی برای کار با شما نمی دهد، بنابراین باید مطمئن شوید که فونت های شما تا حد امکان ساده و خوانا هستند.
هنگامی که فونت خود را انتخاب کردید، روی نماد کوچک قرمز بالای فونت کلیک کرده تا آن را انتخاب کنید. یک جعبه پاپ آپ در پایین صفحه نمایش خود خواهید دید. سپس روی این باکس کلیک کنید. از آنجا، شما می توانید دکمه "دانلود" در گوشه بالا دست راست را انتخاب کرده و فایل ها را دانلود کنید. بعد از دانلود کامل، شما نیاز به دو بار کلیک روی آن فایل دارید تا آن را نصب کنید. سپس فایل های فونت شما به کامپیوتر شما اضافه خواهد شد و در لیست کشویی گزینه های فونت در فتوشاپ ظاهر می‌شوند.
برای تغییر متن، لایه محتوایی که می خواهید تغییر دهید را انتخاب کنید و T را روی صفحه کلید خود فشار دهید و شروع به تایپ متن جدید خود کنید. هنگامی که متن جدید خود را نوشتید می توانید فونت، اندازه و...را تغییر دهید، یا با استفاده از گزینه های موجود در نوار ابزار در بالای صفحه آن را ویرایش کنید.

مرحله پنجم ذخیره و انتشار استوری در اینستاگرام

به نوار وظیفه بالای صفحه بروید، روی گزینه File کلیک کنید و بعد گزینه Export را انتخاب کرده "ذخیره برای وب" را انتخاب کنید. از اینجا، شما قادر خواهید بود برخی از تنظیمات فایل ها را تغییر دهید، اما برای تصاویر رسانه های اجتماعی، می توانید از پسوند فایل .png، .jpg یا gif استفاده کنید. اگر شما فکر می کنید اندازه فایل ممکن است بیش از حد بزرگ باشد،  می‌توانید از باکس درصد برای کاهش اندازه در صورت نیاز استفاده کنید.
روی "ذخیره" کلیک کنید، فایل خود را نام گذاری کنید، و آن را در یک پوشه یا روی دسکتاپ خود ذخیره کنید. حالا وقت آن رسیده که فایل هایتان را از دسکتاپ خود به گوشی تان منتقل کنید. هنگامی که طرح ساخته شده استوری اینستاگرام خود را به گوشی منتقل کردید، استوری شما آماده برای آپلود و به اشتراک گذاری است.

سخن پایانی

یادگیری نحوه ویرایش استوری های اینستاگرام با فتوشاپ و ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر، نه فقط یک سرمایه گذاری بزرگ برای آینده، بلکه به جذاب و پر فالوئر شدن حساب اینستاگرام شما و توسعه حرفه ای  کسب و کار و برندتان نیز کمک می‌کند. با توضیحاتی که در بالا به ساده ترین شکل ممکن داده شد، شما می‌توانید با چند مرتبه تمرین به راحتی استوری های خلاقانه و منحصر به فرد بسازید و منتشر کرده و از بازخورد آن لذت ببرید. 
طبق آخرین گزارش‌ها، در ماه بالغ بر یک میلیارد کاربر در سراسر جهان به طور فعال از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنند. همین مورد این شبکه ی مجازی را به محبوب ترین و پر طرفدار ترین اپلیکیشن مبتنی بر تصویر جهان تبدیل کرده است.  جالب اینجاست که بدانید بیش از 70 درصد، از این یک میلیارد کاربرفعال در اینستاگرم، کمتر از 35 سال سن دارند و این یعنی، محبوبیت بسیار زیاد این اپلیکیشن تصویرمحور نزد کاربران جوان در سرتاسر جهان.
 اما  از یاد نبرید که این پلتفرم مبتنی بر تصاویر و ویدیوهاست، که آگاهی از نحوه درست اشتراک‌گذاری محتوا و توانایی تولید محتوای تصویری به صورت کاملا مستقل، در این بستر ارتباطی می‌تواند نقطه عطف صفحه شخصی و یا برند تجاری شما بوده و در انتقال پیام به صورت با کیفیت و درست بسیار تاثیرگذار و موثر واقع شود.
اگر به جای استفاده از نرم افزارهای حجیم کامپیوتری به فکر استفاده از یک نرم افزار آنلاین تحت وب برای ساخت استوری اینستاگرام با کامپیوتر هستید، مطمئن باشید دومینگو همان ابزاری است که به آن نیاز دارید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و قالب های آماده نرم افزار استوری ساز آنلاین دومینگو را به سلیقه خود سفارشی سازی کنید.

منابع

https://later.com/blog/edit-instagram-stories-templates-photoshop/

https://itiran.com/2019/06/10/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1/ 

https://design.tutsplus.com/articles/how-to-create-an-instagram-story-template-photoshop-in-60-seconds--cms-30902

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین