استوری اینستاگرام یک ویژگی سرگرم کننده و جذاب است که در آن کاربران یک سری عکس یا ویدئوهای کوتاه را منشر می کنند که به مدت ۲۴ ساعت در اینستاگرام باقی می مانند. این ویژگی به یکی از محبوب ترین گزینه های موجود در بستر اینستاگرام تبدیل شده است که قابلیت ها و امکانات بسیاری نیز دارد. طیف گسترده ای از برنامه استوری اینستاگرام برای ساخت و جذاب کردن استوری ها وجود دارد. برخی از برنامه ها جلوه ها و انیمیشن ها را به استوری ها اضافه می کنند، در حالی که برخی دیگر اجازه ویژگی های پیشرفته تر ویرایش عکس و ویدئو را می دهند.
و این در حالی است که خود اینستاگرام گزینه های خلاقانه زیادی را برای ایجاد استوری ها فراهم کرده است، اما استفاده از برنامه های تخصصی تر می تواند استوری های شما را جذاب تر و پر بیننده تر کند.

برنامه استوری اینستاگرام InShot

این برنامه‌ی ویرایشگر ویدئو و عکس یکی از بهترین برنامه ها برای ایجاد استوری های اینستاگرام است. این برنامه از ویژگی های زیادی برای زیبا کردن استوری های اینستاگرام شما استفاده می کند که به کار گیری آنها بسیار آسان است. ویرایشگر ویدیوی InShot دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ ها است و به شما امکان می‌ دهد ویدیو ها را برش دهید، تقسیم و یا ادغام کنید. همچنین پس ‌زمینه ‌های ویدئویی، فیلترها و افکت‌ های مختلفی را ارائه می‌ دهد. همچنین می ‌توانید موسیقی و صداها را با گزینه‌ای برای محو کردن موسیقی در داخل و خارج به ویدیو های خود اضافه کنید. گزینه ای برای کنترل سرعت وجود دارد که با استفاده از آن می توانید فیلم های اسلوموشن یا سریع بسازید. همچنین می ‌توانید نسبت های تصویر یک ویدیو را مدیریت کنید تا آن ها را با پلتفرم‌ های مختلف مطابقت دهید.
این برنامه همچنین دارای متن، استیکر، ایموجی و سایر جلوه های طراحی است که می توان از آن ها استفاده کرد.
InShot یک برنامه عالی برای آماتورها و حرفه ای ها به طور یکسان است. این برنامه هم برای دستگاه های اندروید و هم برای دستگاه های iOS در دسترس است و یکی از پر امتیازترین برنامه ها در هر دو پلتفرم محسوب می شود.

StoryArt

این برنامه یکی از پر امتیازترین برنامه های ویرایش داستان اینستاگرام در هر دو فروشگاه پلی استور و اپل استور است. استفاده از این برنامه بسیار آسان است، چرا که انواع بسیاری از قالب های از پیش طراحی شده در این نرم افزار فراهم است که می توانید به طور مستقیم از آن برای ایجاد استوری های اینستاگرام خود استفاده کنید. در این برنامه به غیر از قالب ها، گزینه های بی شماری نیز برای اضافه کردن جلوه های طراحی فراهم شده است. شما می توانید متن با فونت های مختلف، فیلترها، تم ها و دیگر جلوه های طراحی موجود را استفاده کنید.
این برنامه را می توان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS دانلود و اجرا کرد.

برنامه استوری اینستاگرام Unfold

این ویرایشگر استوری اینستاگرام دارای برخی ویژگی های رایگان و برخی از ویژگی های شامل حق اشتراک است. این نرم افزار قالب های مینیمالیستی و ظریفی را برای ایجاد استوری های زیبای اینستاگرام فراهم می کند. این برنامه از هم از عکس و هم استوری های ویدئویی پشتیبانی می کند و برای هر دو فرمت گزینه های طراحی و ویرایش بسیاری دارد.
برای استفاده از این برنامه نیاز به ساخت حساب کاربری نیست و شما به سادگی می توانید برنامه را دانلود کنید و شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری استوری های اینستاگرام با وضوح و کیفیت بالا کنید.
این برنامه در حال حاضر برای اندروید و همچنین IOS در دسترس بوده و قابلیت اجرا دارد.

Canva برنامه استوری اینستاگرام فوق حرفه ای

Canva یک ویرایشگر عکس محبوب است که شما می توانید برای ایجاد عکس های زیبا با روکش متن و جلوه های دیگر برای داستان های اینستاگرام خود استفاده کنید.
این برنامه طراحی گرافیک یکی از بالاترین مجموعه قالب هایی را دارد که می توانید از آن برای استوری های اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه همچنین دارای مجموعه عظیمی از تصاویر است که شما می توانید به عنوان یک تصویر پس زمینه برای استوری های اینستاگرام خود از آن ها استفاده کنید.
به غیر از این ویژگی ها، Canva همچنین ویژگی های مختلف ویرایش عکس از جمله فونت ها، متن ها، فیلترها و غیره را نیز ارائه می دهد. از این برنامه می توان برای ایجاد و به اشتراک گذاشتن تصاویر در چندین پلتفرم استفاده کرد.
ویژگی های کلیدی این برنامه استوری اینستاگرام شامل بیش از 60000 قالب، بیش از 1 میلیون تصویر پس زمینه، ابزار طراحی مانند برنامه های  تخصصی طراحی، برطرف کننده تاری عکس و تقویت کننده کیفیت عکس، مجموعه ای بزرگ از برچسب ها، نشان ها، آیکون ها، قاب ها، و بافت ها می شود.
این برنامه هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل iOS در دسترس است. همچنین می توانید از Canva بر روی دسکتاپ خود نیز استفاده کنید.

برنامه استوری اینستاگرام حرفه ای Adobe Spark

ادوبی اسپارک و برنامه های ویدئویی برای ایجاد استوری های اینستاگرام عالی هستند. خانواده برنامه های اسپارک به کاربران اجازه می دهند تا کلیپ های ویدئویی را اضافه کنند یا تصاویر را ترکیب کنند تا یک داستان ویدئویی جدید بسازند. همچنین می توان از آن برای اضافه کردن جلوه ها به تصاویر استفاده کرد. چندین صدا، فونت، انیمیشن و دیگر جلوه های ساخت و ویرایش وجود دارد که شما می توانید  از آن ها برای اضافه کردن و ساخت استوری های اینستاگرام تان استفاده کنید.
استفاده از این برنامه برخلاف تصور بسیار آسان است و نیازی به هیچ تخصص  و تجربه ای ندارد. شما می توانید تصاویر را از یک مجموعه بزرگ موجود در خود برنامه اضافه کنید. برای استوری های ویدئویی، صداها را می توان چه از مجموعه برنامه و چه از گوشی خود اضافه کرد. این برنامه همچنین دارای تم های بی شماری در دسترس برای انواع مختلف استوری ها و مطالب است است.
این برنامه از پلتفرم های اندروید، iOS و دسکتاپ پشتیبانی می کند و ویژگی های کلیدی آن شامل ایجاد های ویدئویی متحرک، گزینه های تایپوگرافی زیبا، متن های متعدد، چیدمان ها، و جلوه های متنی، میلیون ها عکس و پشتیبان گیری ابری که امکان همگام سازی را آسان می کند.

 

بهترین برنامه استوری ساز اینستاگرام چه ابزارهای ویرایشی دارد

 

PhotoGrid

این یک برنامه استوری اینستاگرام ساده و آسان است برای ساخت کلاژهای تصویری برای استوری های اینستاگرام شما. PhotoGrid دارای چندین قالب، به طور خاص برای استوری های اینستاگرام است، که شما می توانید آنها را انتخاب و استفاده کنید.
این برنامه دارای فیلترها، برچسب ها، فونت ها و جلوه های عکس زیادی است که می توانید از آن ها برای ایجاد تصاویر سفارشی استفاده کنید. این برنامه همچنین ویژگی های ویرایش عکس مانند قطع یک شی از یک تصویر یا از بین بردن پس زمینه را نیز فراهم می کند. همچنین دارای برخی ویژگی های زیباسازی اشخاص مثل اضافه کردن یا حذف آرایش در سلفی ها و عکس های پروفایل است. و یک دوربین سلفی دارد که با آن می توانید سلفی بگیرید و به طور خودکار تصاویر را زیبا تر خواهد کرد.
همچنین می توان از PhotoGrid برای ایجاد میم برای استوری های اینستاگرام استفاده کرد. شما می توانید این برنامه را برای هر دو سیستم عامل آندروید و iOS دانلود کنید.
از ویژگی های مهم این برنامه می توان به بیش از 300 قالب کلاژ عکس، آرایش و ویژگی زیبا سازی برای عکس اشخاص، دوربین سلفی و ضبط ویدئو، همراه با فیلتر چهره هوشمند و بیش از 90 پس زمینه مختلف اشاره کرد.

Typorama

اگر شما به دنبال یک برنامه ای هستید که به شما اجازه دهد تا به سرعت به استوری های خود متن اضافه کنید و توجه بیشتری بگیرید Typorama برنامه استوری اینستاگرام ایده آل شماست.
این برنامه اجازه می دهد تا شما طرح های تایپی زیبا را به آسانی ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پس زمینه را انتخاب کنید و شروع به تایپ متن تان کنید. این برنامه دارای طیف گسترده ای از چیدمان های تایپی با گزینه های مختلف فونت و حروف چینی برای انتخاب شماست.
البته به غیر از ابزارهای متنی پیشرفته، این برنامه چندین ویژگی ویرایش عکس را نیز برای استفاده شما فراهم کرده است. از فیلترها و روکش ها گرفته تا گزینه های اصلاح تصویر، هر آنچه که برای صیقل دادن تصاویر پس زمینه خود نیاز دارید را در خود دارد.
این برنامه در حال حاضر تنها برای سیستم عامل iOS در دسترس است. از ویژگی های کلیدی این برنامه دارا بودن بیش از 50 سبک تایپی، بیش از 100 فونت و حروف چینی، ابزار های پیشرفته شخصی سازی متن، صدها نقل قول برای استفاده در استوری های خود، هزاران تصویر، سایه ها، و ویژگی های تحریف برای افزایش متن و ...است.

برنامه استوری اینستاگرام مایکروسافت Hyperlapse

این برنامه ای است که به شما اجازه می دهد به راحتی و به سرعت فیلم های مرور زمان ایجاد کنید که می توانید آنها را در داستان های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید از این برنامه برای ایجاد مرور زمان یا تغییر سرعت فیلم های موجود خود استفاده کنید. محدودیت زمانی ضبط برای فیلم های مرور زمان ۲۰ دقیقه است. برای تغییر حد سرعت، می توانید سرعت را تا 32 برابر سرعت طبیعی افزایش دهید.
از قابلیت های مهم این برنامه میتوان به امکان ضبط فیلم گذشت زمان و مرور اتفاقات بر روی گوشی شما، تغییر فیلم های موجود برای رسیدن به 1x به 32x از سرعت طبیعی و پشتیبانی از فیلم ها با وضوح بالا اشاره کرد.

دیگر برنامه استوری اینستاگرام CutStory

این برنامه iOS به شما اجازه می دهد تا یک سری فیلم های ۱۵ ثانیه ای برای استوری های اینستاگرام خود با برش از یک ویدئو طولانی ایجاد کنید.
یکی از چالش های کلیدی که هنگام ارسال استوری های ویدئویی با آن مواجه هستیم این است که یک داستان اینستاگرام باید بسیار کوتاه باشد. این برنامه آن مشکل را حل می کند و جریان مداومی از فیلم های ۱۵ ثانیه ای ایجاد می کند که می توانید به طور مستقیم به عنوان استوری های اینستاگرام خود استفاده کنید.
از ویژگی های کلیدی این برنامه کاهش و برش دادن فیلم های طولانی به کلیپ های 15 ثانیه مناسب برای استوری های اینستاگرام و پشتیبانی از تمام فرمت های ویدئویی می باشد.

سخن پایانی

با توجه به میزان اقبالی که در سال های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام و علی الخصوص آپشن استوری این اپلیکیشن در سطح جهانی داشته است، برنامه استوری اینستاگرام ابزار مفید و مهمی در این روزها محسوب می شود. این برنامه های ویرایش و ساخت داستان اینستاگرام، راه بسیار خوبی برای خلاقانه و منحصر به فرد بودن استوری های اینستاگرام شما و جلب توجه مخاطبان به صفحه شخصی یا تجاری تان هستند. این که آیا شما یک نام تجاری و یا تاثیرگذار هستید یا نه در آینده شغلی شما بسیار موثر است, این برنامه ها می توانند در این راه به خوبی به شما کمک کنند.
علاوه بر این اپلیکیشن های معرفی شده می توانید از برنامه استوری ساز آنلاین دومینگو نیز استفاده کرده و استوری های اینستاگرام خود را مانند یک حرفه ای طراحی و تقویت کنید. 

منابع

https://influencermarketinghub.com/instagram-stories-apps/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین