امروزه روند تبلیغات در استوری اینستاگرام به طور مداوم در حال رشد است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. طبق آمار، هر ماه بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام و هر روز 500میلیون نفر از استوری های اینستاگرامی استفاده می کنند. بنابراین از دیدگاه بازاریابی، بدیهی است که چرا استوری های اینستاگرام ابزار بسیار خوبی برای تبلیغات هر کسب و کاری هستند. در این مقاله سعی شد که مراحل ساخت استوری تبلیغاتی به صورت کاملا کاربردی توضیح داده شود، تا انتها همراه ما باشید.

چگونگی تبلیغات استوری اینستاگرام 

تبلیغات در استوری اینستاگرام تمام صفحه بوده و به صورت عکس عمودی یا تبلیغات ویدئویی است، که در حالی که کاربران استوری های اینستاگرام را مرور می کنند، به نمایش در می آیند و مخاطبان را هدف قرار داده و شروع به جذب آن ها می کنند.
تبلیغات در استوری های اینستاگرام به شما این فرصت را می دهد که خلاق و به صورت مستقیم با تجربه مخاطبان و بینندگان میلیونی در تعامل باشید. 

ساخت استوری تبلیغاتی بهترین روش تبلیغات

برای ایجاد یک آگهی موثر در استوری های اینستاگرام، باید استراتژیک فکر کنید و برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی کنید.
در اینجا تعدادی از بهترین شیوه های تبلیغات برای استوری را به شما معرفی می کنیم که برای جذب مخاطب به شما کمک می کنند.

اشاره مستقیم به هدف

در اینستاگرام و به ویژه در استوری های اینستاگرام محتوا بسیار سریع دیده و مصرف می شود.
تبلیغات شما باید بلافاصله توجه مخاطبان خود را جلب کند تا در جریان بی پایان محتوا در اینستاگرام گم نشود. تعلیق در این سبک از تبلیغات و در این فضا هیچ کمکی به شما نمی کند و تمام تلاش های شما را بی نتیجه می کند.

مشخصه های لوگوی خود را بولد کنید

اگر در تلاش برای ایجاد یک آگهی تبلیغاتی جذاب برای استوری هستید، نباید فراموش کنید که مزایای تشخیص برند برای کسب و کار شما حیاتی است. یک راه ساده برای انجام این کار وجود دارد:
 با برجسته و بولد کردن آرم، لوگو یا نام تجاری خود در استوری های پیج تان به صورت مداوم.
البته این نکات را فراموش نکنید، حتما اطمینان حاصل کنید که طراحی درستی دارید که لوگوی برندتان را نمی پوشاند.
محصول و یا خدماتی که ارائه میکنید را به عنوان محوریت استوری خود انتخاب کنید و لوگوی خود را هم فراموش نکنید.
از عناصر و طراحی های پر زرق و برق اجتناب کنید تا نظر مخاطب به محصول یا خدمات شما معطوف شود.

تبلیغات خود را جذاب کنید

در حالی که به طور کلی، عکس ها بهترین عملکرد را در اینستاگرام انجام می دهند، شما می توانید در ساخت استوری تبلیغاتی استوری هایتان را هر از چندگاهی با ویدئوها یا انیمیشن ها ارائه دهید تا از یک نواختی خارج شوند.
کسب و کارها همچنین سعی می کنند تبلیغات استوری خود را با اضافه کردن عناصر تعاملی دیگر، مانند هشتگ ها، ذکر ها، برچسب ها یا نظرسنجی ها به یاد ماندنی تر و جذاب تر کنند. سعی کنید شما هم از این ویژگی ها برای استوری های خود بهره برده و بهترین و جذاب ترین سبک تبلیغات مختص به خود و مخاطبانتان را پیدا و اجرا کنید.

استفاده از متن

از یاد نبرید برای تأکید بر پیام تبلیغ خود، حتما متنی را به عنوان زیرنویس‌ و توضیحات تبلیغ در استوری های خود قرار دهید تا آن را برای همه قابل دسترس‌ کنید. مثلا کاربرانی که آسیب‌ های شنوایی دارند و کسانی که استوری ‌ها را با صدای خاموش تماشا می‌ کنند از طریق این متن ها به هدف اصلی استوری شما یعنی همان تبلیغات دست پیدا می کنند.
اینستاگرام اگر برچسب زیرنویس ها را اضافه کنید، شرح هایی را برای استوری های ویدئویی ایجاد خواهد کرد. پس شروع به خلق داستان خود کنید. در نظر داشته باشید که برچسب شرح ها تنها در صورتی ظاهر خواهند شد که از یک ویدئو استفاده کنید. هنگامی که ویدیو آماده برای آپلود شدن است از آیکون برچسب در بالای صفحه نمایش استفاده کنید و روی گزینه ی Captions sticker بزنید.
اینستاگرام شرح های خودکار ایجاد خواهد کرد. حتما شرح خودکار ایجاد شده توسط اینستاگرام را چک کنید و اگر مشکلی داشت، روی متن ضربه بزنید تا هر کلمه ای را که می خواهید، ویرایش کنید.
شما می توانید فونت، شرح و رنگ را با استفاده از ابزار در بالا و پایین صفحه نمایش تغییر دهید. شما همیشه می توانید با کشیدن شرح به نقل مکان و تغییر اندازه آن کمک کرده و به موقعیت و سایز دلخواهتان رسیده و بعد آن را اعمال کنید.

هدف تبلیغ را به روشنی بیان کنید

فراموش نکنید که مخاطبان شما باید بدانند که شما دقیقا از آن ها چه می خواهید و آن ها باید چه کاری انجام دهند، پس اطلاعات محصول یا خدمات قابل ارائه را به صورت صریح عنوان کنید. بدترین حرکت ممکن در ساخت استوری تبلیغاتی، ارجاع دادن به سایت، دایرکت و... است. که بازخورد را پایین آورده و باعث ریزش مخاطب می شود.

حالا که نکته ها را مرور کردیم وقت آن است که مراحل ساخت را به صورت روشن و اجمالی با هم مرور کنیم:

•    در برنامه، روی آیکون پلاس در بالای صفحه کلیک کنید.
•    در پایین صفحه نمایش، STORY را از منو انتخاب کنید.
•    اگر می خواهید به دوربین سلفی تعویض کنید، روی آیکون سوئیچ-دوربین در سمت راست پایین ضربه بزنید.
•    روی دایره سفید در پایین صفحه ضربه بزنید تا عکس بگيريد.
•    با نگه داشتن دایره سفید ضبط ویدیو شروع می شود.
•    کشیدن بالا (و یا انتخاب مربع آیکون رول دوربین در سمت چپ) به شما امکان استفاده از عکس ها و یا فیلم های از پیش موجود در گالری تان را می دهد.
•    در سمت چپ صفحه نمایش، شما می توانید یک فرمت را برای ساخت استوری تبلیغاتی خود انتخاب کنید. مثلا: ایجاد، بومرنگ و...

اگر داستان اینستا شما هنوز موجود است، به معنی کمتر از 24 ساعت از زمانی که شما آن را ارسال کرده اید گذشته است، برای دیدن تعداد بیننده استوری خود، روی شماره پایین سمت چپ ضربه بزنید تا فهرستی از افرادی که استوری شما را تا آن لحظه تماشا کرده اند، ببینید.

 

برای ساخت استوری تبلیغاتی از کجا شروع کنیم؟

 

اضافه کردن برچسب در ساخت استوری تبلیغاتی

برای اضافه کردن یک برچسب به استوری  اینستاگرام خود، بعد از طی مراحل در بالا گفته شده و شروع به ایجاد استوری هنگامی که عکس یا ویدیو آماده ارسال است، روی نماد برچسب در بالای صفحه نمایش خود ضربه بزنید که نماد آن  مربعی است که لبخند می زند و گوشه ای چین خورده دارد. نوع برچسبی را که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید. همچنین شما می توانید با کشیدن به نقل مکان واندازه برچسب های انتخاب شده و مکان و مقیاس مطلوب تان دست پیدا کنید.

اضافه کردن هشتگ به استوری

اضافه کردن هشتگ به استوری اینستاگرامتان را از یاد نبرید، چون هشتگ ها باعث می شوند که استوری شما قابل کشف و دیده شدن برای مخاطبان گسترده تری در اینستاگرام باشد.
دو راه برای اضافه کردن هشتگ به استوری شما وجود دارد:
استفاده از برچسب هشتگ، یعنی ضربه زدن به نماد برچسب در بالای صفحه نمایش خود، همان مربع خندان با گوشه تاشو که در بالا به آن اشاره شد و یا استفاده از تابع متن به طور منظم، یعنی ضربه زدن به آیکون متن که با نماد Aa نمایش داده می شود و استفاده از نماد# قبل از نوشته ها.
در هر صورت، هنگامی که شروع به تایپ می کنید، اینستاگرام برخی ایده های هشتگ محبوب را پیشنهاد خواهد کرد تا به روند دیده شدن و انتخاب شما کمک کند. شما می توانید تا 10 هشتگ به استوری های خود اضافه کنید. که در صورت انتخاب هر ده هشتگ، ما توصیه می کنیم که آن ها را کوچک کرده و پنهان کنید. مثلا می توانید آنها را در پشت برچسب ها ، ایموجی ها و ... پنهان کنید.

اضافه کردن مکان یا لوکیشن به استوری

مرحله‌ی بعدی ساخت استوری تبلیغاتی اضافه کردن لوکیشن و یا موقعیت مکانی به استوری های اینستاگرام شما است. مانند هشتگ ها، اضافه کردن یک مکان یا لوکیشن به استوری اینستاگرام، دسترسی بالقوه به استوری تان را برای مخاطبان بیشتر از فالوئر های صفحه شما، فراهم می آورد. مثلا با فعال کردن گزینه مکان ها، کاربران می توانند صفحه شما را در زیر زبانه Places هنگام جستجو، یا با ضربه زدن بر روی لوکیشنی در صفحه‌ی کاربری دیگر، پیدا کنند. و البته باعث می شود که مشتریان شما تجربه خودشان را بتوانند عنوان کنند و مشتریان آینده شما هم می توانند کار شما و کیفیت آن ها و میزان رضایتمندی را بررسی کرده و تصمیم بگیرند.
برای استفاده از برچسب لوکیشن در یک استوری اینستاگرام:
•    روی آیکون برچسب در بالای صفحه نمایش خود ضربه بزنید.
•    برچسب مکان یا لوکیشن را انتخاب کنید.
•    مکان مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید (می تواند یک فروشگاه، یک خیابان، یک شهر و یا... باشد).
•    انتخاب که انجام شد همواره می توانید با کشیدن، برای تنظیم رنگ برچسب، اندازه و محل آن اقدام کنید.

نحوه استفاده از هایلایت برای استوری اینستاگرام

استوری ها لازم نیست بعد از 24 ساعت ناپدید شوند. شما می توانید آن ها را به صورت هایلایت در بالای پیج تان نگهداشته و تا زمانی که خودتان آن ها را حذف نکرده اید، حفظشان کنید. این یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن بهترین محتوای ایجاد شده توسط شما است. 
شما می توانید در هر هایلایت تعداد زیادی از استوری هایتان را ذخیره کنید که می تواند شامل تبلیغات، میزان رضایت از خدمات یا محصولات ارائه شده توسط شما باشد. اگر داستان کمتر از 24 ساعت است که توسط شما منتشر شده و هنوز هم در اینستاگرام قابل مشاهده است، فقط روی داستان خود ضربه بزنید تا آن را باز کنید، حالا روی نماد دایره که در مرکز آن قلبی دیده می شود و در پایین صفحه وجود دارد بزنید و استوری را در یک هایلایت از پیش موجود عضو کنید و یا هایلایت جدید برای آن بسازید.
اما اگر از انتشار استوری بیش از 24 ساعت گذشته، آن را از آرشیو خود بازیابی کنید. روی نماد پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید، سپس روی آیکون منو (سه خط) در سمت راست بالا ضربه بزنید. روی آرشیو ضربه بزنید و داستان مورد نظر را پیدا کرده و طبق فرمول بالا به هایلایت ها اضافه اش کنید.

سخن پایانی

برای شروع به تبلیغات کسب و کار خود، استفاده از شبکه‌ی مجازی اینستاگرام انتخاب هوشمندانه ای است. چرا که این بستر گسترده با آپشن ها و قابلیت های زیاد و بی نظیری که دارد هر روز محبوب تر از قبل در سراسر جهان می شود، و همین امر اهمیت جذب مخاطبان این شبکه را برای رونق کسب و کار شما یاد آوری می کند. در این مقاله سعی شد یک نگاه کلی، ساده و کاربردی به روند ساخت استوری تبلیغاتی ارائه شود تا به شما برای طی کردن مراحل این کار کمک کند. از آن استفاده کنید و گام به گام به حرفه ای شدن نزدیک تر شوید.
برای ساخت استوری تبلیغاتی می توانید از قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کرده و در کمتر از 5 دقیقi استوری های جذاب و کاربرپسندی طراحی کنید.

منابع

https://blog.hootsuite.com/how-to-use-instagram-stories/
https://adespresso.com/blog/instagram-story-ads/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین