آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت از آن جهت مهم است که یکی از مهم ترین کارهای هر کسب و کار اینترنتی برای جذب مخاطب و مشتری، این است که تصاویر زیبا و مخاطب پسندی از محصولات و یا خدمات خود به کاربران ارائه دهند و بنر های تبلیغاتی در شبکه مجازی اینستاگرام بسیار محتوای خوب و پربازدیدی است. برای ساخت یک بنر تبلیغاتی حرفه ای و با کیفیت دو فاکتور مهم وجود دارد، 1عکس با کیفیت با زاویه ی مناسب و 2 ادیت درست و حرفه ای.
اگر به نسخه دکستاپ فتوشاپ دسترسی ندارید یا ترجیح می دهید با گوشی همراه خود بنر های تبلیغاتی مورد نیاز خود را بسازید و امکانات برنامه مورد استفاده برای تان مهم است پیکس آرت انتخاب برای شماست.

معرفی نرم افزار پیکس آرت

اپلیکیشن پیکس آرت به صورت رایگان برای گوشی‌ های اندروید و اپل در دسترس است. پیکس آرت یک برنامه حرفه ‌ای برای ویرایش تصاویر است و با ابزارهایی که دارد، می ‌توانید تغییرات موردنظر خود را روی تصاویر مورد نظرتان اعمال کنید. مثلا می‌ توانید به راحتی تصاویر را از لحاظ نور و رنگ ویرایش کرده و آن ها را به شکلی تغییر دهید که جذابیت بیشتری پیدا کند.
از قابلیت های این برنامه این است که، این امکان وجود دارد که برند یا نام تجاری شخصی خود را به تصاویر اضافه کنید تا هم افراد متوجه واقعی بودن عکس شوند و عدم کپی بودن آن مشخص شود و هم این که کسی نتواند از تصویر شما را در مکان دیگری استفاده کند. علاوه‌ بر این می ‌توانید متن به تصویرتان اضافه کنید یا حتی چند تصویر را در کنار هم قرار دهید و یک قاب عکس یا کلاژ بسازید.
پیکس آرت به شما کمک می‌ کند که یک تصویر مطابق با نیاز شخصی خود داشته باشید، پس اگر فکر می کنید به آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت نیاز دارید حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی با پیکس آرت

مرحله اول در استفاده و ساخت بنر با نرم افزار موبایل پیکس آرت آن است که، بعد از دانلود رایگان و نصب برنامه روی تلفن همراه خود، برای شروع کافی است که از آیکن " + " استفاده و آن را انتخاب کنید.
سپس تصویر مورد نظر خود را که می خواهید ویرایش کرده یا روی آن نام تجاری خود یا لوگوی خاص خود را قرار دهید، انتخاب کنید. بعد از انتخاب عکس پس زمینه، نوار پایین را به سمت چپ بکشید و آیکن Text را انتخاب کنید. متن دلخواه و مورد نظر خود را در قسمت بالا بنویسید و از ابزارها و امکاناتی که از قبل طراحی و در برنامه وجود دارد مانند تغییر و ویرایش رنگ ، انتخاب فونت و … برای زیباسازی نوشته خود، می توانید استفاده کنید. قابلیت خوب و جذابی که در برنامه پیکس آرت وجود دارد این است که شما برای طراحی بنر خود با این برنامه می توانید از چند متن تکه تکه با چند رنگ مختلف استفاده کرده و یا می توانید از فونت های مختلفی نیز برای بهتر منتقل شدن پیام یا تاکید در تبلیغاتتان استفاده کنید.
بعد از نوشتن متن خاص بنر تبلیغاتی خود، می توانید با استفاده از گزینه هایی که در ادامه معرفی شده و درباره ی آن ها توضیحاتی ارائه خواهد شد، تغییراتی در متن خود ایجاد کنید:

ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با فرمان Orientation و Opacity پیکس آرت

از گزینه Orientation برای انتخاب جهت نوشته بنر خود در دو حالت عمودی و افقی، می توانید استفاده کنید و از گزینه Opacity  موجود در برنامه پیکس آرت، می توانید برای تنظیم میزان شفافیت نوشته خود استفاده کنید. نواری که مقابل Opacity وجود دارد، برای تغییر میزان شفافیت است.

ویرایش متن بنر تبلیغاتی در پیکس آرت

گزینه Wrap معمولا برای منحنی کردن نوشته استفاده میشود. این قسمت برای زیبا سازی متن خیلی کاربردی می باشد.
در ادامه با استفاه از آیکن "+" در قسمت بالای تصویر میتوانید به نوشته خود Text یا متن دیگری اضافه کنید. این قسمت زمانی کاربرد دارد که می خواهید از چند تکه متن با چند رنگ و فونت مختلف استفاده کنید.
گزینه Callout نیز برای اضافه کردن نقل قول و گفته شخصی دیگر استفاده میشود. مخصوصا برای پست و بنر های تبلیغاتی اینستاگرام می توانید از این گزینه استفاده کنید.

ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با فرمان Lens Flare و ClipeArt پیکس آرت

ابزار Lens Flare برای استفاده از نور های رنگی و زیبا که در دیگر برنامه های مشابه ادیت که توانایی ساخت عکس نوشته را نیز دارند، موجود نمی باشد.
در این بخش و با استفاده از این ابزار می توانید نور هایی را به تصاویر مدنظرتان اضافه کرده یا زاویه نور عکس را ویرایش کنید مانند زاویه تابش خورشید در بعضی عکس ها.
بعد از تمام شدن ادیت و طی مراحل آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت و البته اضافه کردن تغییرات لازم بر روی تصاویر، طراحی ها و بنر های تبلیغاتی کافیست علامت تیک بالای صفحه را انتخاب کنید. و در آخر با زدن گزینه Gallery نتیجه نهایی مد نظرتان را که خودتان از صفر تا صدش را به آسانی، با استفاده از تلفن همراه شخصی خود ساخته اید را ذخیره کنید.
همچنین همواره می توانید با انتخاب گزینه Export Gif از طرح های خود یک فایل گیف Gif تهیه کنید و علاوه بر شبکه اجتماعی اینستاگرام، در محیط های دیگری مانند تلگرام استفاده کرده و به رونق کسب و کارتان کمک کنید.
قابلیت ClipeArt پیکس آرت که مخصوص اضافه کردن شکلک های هنری و … به تصویر است در روند طراحی بنر های تبلیغاتی اینستاگرامی به شدت مفید بوده و کاربردی و تاثیر گذار است.
با گزینه Add Photo می توانید، به طراحی های خود و بنر های تبلیغاتی تان، تصویر اضافه کنید و حتی از گالری شخصی خود عکس آپلود کرده و از آن در طراحی هایتان استفاده کنید.

سایر ابزارهای پیکس آرت برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

دیگر ابزارهای موجود در این برنامه که در ادامه آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت نام برده می شود را در ادامه می بینید:

Crop

این ابزار قسمت برش با واحد طول و عرض است که در عین سادگی بسیار ابزار مهم و کاربردی ای است.

Shape

این گزینه برای برش به صورت اشکال هندسی مانند دایره ، مثلث و … در تصاویر به کار می رود.

Free

قسمت برش دلخواه با استفاده از قلم و پاک کنندگی برای ساخت ابعاد مورد نظر شما در طراحی بنرها و . . . است.

FX

می توانید از این گزینه برای اضافه کردن افکت های مختلف روی طراحی های متنوع خود استفاده کنید و با استفاده از افکت ها بنر های تبلیغاتی بی نظیری را ایجاد کنید. این آپشن دارای زیر مجموعه هایی است که از بخش های متنوعی ایجاد شده است مانند هنری، تار کردن تصویر، کاغذ و …از مزایای این قسمت از برنامه برای ادیت آن است که تاثیر آنی افکت ها را روی تصاویرتان می بینید و خیلی راحت می توانید بهترین افکت را که مناسب با کار شماست، انتخاب کنید.
همچنین ابزار Adjust برای تنظیم روشنایی، کنتراست و … است که شما می توانید تمامی ادیت ها و فاکتور های کنترل موجود برای تصاویر را از این بخش، به صورت دستی تنظیم کنید.
ابزار enhance برای بالا بردن مقیاس وضوح و اشباع در تصاویر و طراحی ها به کار میرود و نقش مهمی در ویرایش ها دارد.
از ابزار tilt shift برای تار کردن تصویر به دو صورت دایره ای و مستطیلی میتوان استفاده کرد.

 

آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت

 

چرا از پیکس آرت برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنیم؟

از آنجایی که برنامه طراحی پیکس آرت بسیار محبوب است و حتی کاربران ios هم آن را دنبال می کنند، آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت همانطور که مشاهده کردید، بسیار مفید خواهد بود. این نرم افزار ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، امکانات بسیاری را در اختیار شما برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرامی قرار می دهد. همانطور که در توضیحات بالا به صورت مفصل گفته شد، می توانید بنر تبلیغاتی مورد نظرتان را از صفر شروع کرده و از همان ابتدا، خودتان شروع به طراحی کنید و یا از نمونه های ابتدایی و بیسیکی که از پیش طراحی شده و در برنامه وجود دارد استفاده کنید. روش استفاده از نمونه های آماده به این شکل است که شما برای استفاده از برنامه پیکس آرت، در ابتدا به صورت کاملا رایگان نسخه اندروید یا ios آن را دانلود کنید. سپس بعد از باز یا اجرا کردن برنامه گزینه + را بزنید و در صفحه ی باز شده گزینه create را انتخاب کرده و عبارت banner  را در قسمت جستجو، سرچ کنید. سپس گزینه banner template را انتخاب کرده و قالب مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید. 
تغییرات مد نظرتان مانند اضافه کردن تصاویر، ویرایش رنگ ها و وضوح، قرار دادن استیکر و فیلتر ها  و … را انجام داده و نسخه نهایی شده ی بنر تبلیغاتی اینستاگرامی خود را در گالری گوشی همراهتان ذخیره کرده و در شبکه های اجتماعی مختلف، علی الخصوص اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

این برنامه شامل چند زیر مجموعه مهم است، از جمله: 

ادیتور تصاویر

- فیلترهای پرطرفدار برای زیبا تر شدن تصاویر و جلوه بخشی به آن ها
- امکان پاک کردن و جایگزینی پس زمینه ها
- ابزار حذف عناصر و اشیا ناخواسته در تصاویر
- وجود میلیون ها تصویر تنظیم شده و رایگان از قبل در برنامه
- وجود +200 فونت متنوع در این اپلیکیشن
- ابزار انتخاب هوشمند مجهز به هوش مصنوعی که زمینه ها را تار می کند
- امکان برعکس کردن و برش دادن سریع تصاویر
- وجود برچسب ها برای اضافه کردن به تصاویر و امکان ایجاد برچسب های خود 

سازنده کلاژ

- با تصاویر مد نظر با مورد علاقه خود یک کلاژ بسازید و از آن در طراحی هایتان استفاده کنید.
- کلاژ شبکه عکس ، کولاژ سبک آزاد ، دفترچه یادداشت و قاب برای ساخت بنر های تبلیغاتی را امتحان کنید
- با استفاده از استوری ساز این برنامه، تبلیغات اینستاگرامی خود را دگرگون کرده و نظر کاربران را به کسب و کارتان جلب کنید.

سخن آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده به آسانی می توانید به جامعه ی بزرگ پیکس آرت با بیش از 150 میلیون هنرمند که از این اپلیکیشن فوق العاده در سراسر دنیا استفاده می کنند، بپیوندید. با ویرایشگر عکس و ویدیو پیکس آرت می توانید دست به خلاقیت بزنید. کلاژ های حرفه ای بسازید، برچسب طراحی کرده و پس زمینه را خیلی آسان حذف یا جایگزین کنید. ویرایش های مختلف را امتحان کرده و مطمئن باشید که پیکس آرت همان ابزاری است که به آن احتیاج دارید، مجموعه ی کاملی از ابزار ویرایش همه در یک برنامه، که می تواند به شما امکان ساخت محتوای منحصر به فرد را بدهد.
علاوه بر آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با پیکس آرت که در این مقاله ارائه شد و با چند بار امتحان و تمرین به آسانی می توانید بنر های تبلیغاتی مد نظرتان را برای اینستاگرام با این برنامه خلق کنید، نرم افزار بنرساز آنلاین دومینگو نیز برای ساختن آثار منحصر به فرد، جلب مخاطب و فالوئر از بهترین روش هایی است که می توانید با استفاده از آن از هزینه های خود کم کرده و به کسب و کار خود کمک شایانی کرده و به آن رونق ببخشید. 

منابع:

https://maktabtv.com/blog/make-an-advertising-banner-with-a-phone/

https://libano.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A2%D8%B1%D8%AA-picsart/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین