ساخت بنر تبلیغاتی و طراحی لوگو بنر برای کسب و کارهایی که قصد دارند روی استراتژی بازاریابی خود سرمایه گذاری کنند، اهمیت زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت بنرهای آنلاین، ارزان بودن تبلیغات با آنها است. تبلیغات بنری آنلاین توسط هر کسی که از وب سایت یا پیج اینستاگرام بازدید می کند، مشاهده می شود و درصورتیکه طراحی لوگو بنر نیز به درستی انجام گرفته باشد، به سرعت توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
اگر یک وب سایت، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، بیشتر آنها احتمالاً بنر تبلیغاتی را در بالای صفحه می بینند و درصورتیکه طراحی آن حرفه ای و چشمگیر باشد، روی تبلیغ کلیک می کنند.
مطمئناً طراحی لوگو بنر، نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در تعیین اینکه آیا بنر تبلیغاتی بازدیدکنندگان را وادار به کلیک بر روی آن می کند یا خیر، ایفا می کند. در حالی که عوامل زیادی در طراحی یک بنر تبلیغاتی آنلاین اهمیت دارند، ما در اینجا به یک عنصر اصلی طراحی سلسله مراتبی در ایجاد یک بنر موثر می پردازیم.

نحوه قرارگیری لوگو در طراحی بنر تبلیغاتی

هر نوع طراحی دارای اصول و قواعد خاصی است که برای بهتر دیده شدن باید رعایت گردد. آشنایی با الگوی استاندارد بنر تبلیغاتی و عناصری که باید در آن به کار ببرید، نشان می دهد که برای ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین، چطور عمل کنید و لوگو  بنر را نسبت به سایر عناصر آن در چه جایگاهی قرار دهید. 
به طور کلی در طراحی بنرها، معمولا لوگو را در گوشه سمت چپ یا گوشه سمت راست بالا قرار می دهند. 
سایر عناصر شامل متن اصلی، به قسمت مرکزی طرح بنر منتقل می شود. 
و طرح های تزئینی مانند استیکرها، برچسب ها و غیره نیز نواحی خالی را پرمی کنند.
 تصاویر معمولا به صورت پس زمینه یا با فاصله مشخص از لوگو و متن اصلی در فریم های گرد یا مربعی نمایش داده می شوند.
با توجه به اینکه، متن بنرهای تبلیغاتی فارسی معمولاً از راست به چپ خوانده می شود، نگاه کاربران ابتدا به گوشه سمت راست بالا می افتد، پس، یک طراح بنر حرفه ای این قسمت را برای قرار دادن اطلاعات مهم نظیر لوگو در نظر می گیرد.
اگر در انتخاب محل قرارگیری لوگو برای طراحی بنر تبلیغاتی، اصول و قوانین فاصله لوگو نسبت به عناصر مختلف را رعایت کنید و از رنگ، فونت، فضا، تصاویر و سایر عناصر مرتبط با برندتان بهره ببرید، می توانید اطمینان حاصل کنید که مهم ترین اطلاعات در مکان مناسب گنجانده شده اند و مورد توجه مخاطب قرار می گیرند.

 

هنگام طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی، لوگو را کجا قرار بدهیم ؟

 

چگونه بهترین محل قرار گیری لوگو در طراحی بنر آنلاین را پیدا کنیم؟

برای اطمینان از اینکه لوگوی شما در بهترین جایگاه ممکن قرار گرفته، باید با عناصر اصلی مورد استفاده در ساخت بنر تبلیغاتی آشنا باشید:

لوگوی شرکت شما

طراحی بنر باید حتما شامل لوگوی برند شما به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر تبلیغاتی باشد. لوگو به ایجاد آگاهی از برند در مورد کسب و کار شما کمک می کند و به کاربر اطمینان می دهد که محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شما واقعی هستند.
هنگام قرار دادن لوگوی شرکت خود در طراحی بنر با نرم افزارهای آنلاین مطمئن شوید که به خوبی در طرح شما دیده می شود. در حقیقت لوگو باید اولین چیزی باشد که بازدیدکنندگان روی بنر شما می بینند.
به طور معمول، آرم تجاری، در گوشه سمت راست بالا ظاهر می شود. اما بسیاری از بنرهای تبلیغاتی آنلاین دارای لوگو در گوشه سمت چپ پایین هم هستند. در هر صورت، لوگو معمولاً غالب ترین عنصر روی بنر تبلیغاتی است.

محصول یا خدمات

طراحی بنر باید محصولات یا خدمات شما را به طور برجسته به نمایش بگذارد. شما می توانید با ارائه پیشنهادات و قیمت های ویژه با عباراتی مانند 50% تخفیف، کیفیت بالا، پیشنهادات رایگان و محدود توجه کاربران را به خود جلب کنید.
این قسمت از تبلیغ شما باید بیشتر فضای بنر را اشغال کند. در واقع، این پیشنهادات جذاب باید به طور برجسته دیده شوند زیرا دلیل اصلی تبلیغات شما هستند. پس حتما چنین پیشنهادات جذابی را در مرکز طراحی بنر خود قرار دهید.

فراخوان برای اقدام

دکمه فراخوان برای اقدام، نقش کلیدی در طراحی بنر آنلاین تبلیغاتی دارد. بعد از اینکه بینندگان، لوگوی شما را دیدند و از پیشنهادات اطلاع پیدا کردند، چشمان آنها به گوشه سمت چپ بنر شما حرکت می کند، جایی که باید بازدید کننده را برای خرید محصول یا بررسی وب سایت کسب و کارتان دعوت کنید.
دکمه کال تو اکشن شامل عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید»، «اکنون خرید کنید»، «در اینجا ثبت نام کنید» و «بیشتر بدانید» می شود. به طور کلی چنین دکمه هایی روی بنرهای تبلیغاتی در گوشه سمت چپ طراحی می شوند اما مکان های دیگر نیز بسته به شکل و اندازه بنر مناسب هستند.
بهتر است دکمه فراخوان برای اقدام در سمت مخالف لوگو شما روی بنر قرار داشته باشد. پس اگر در طراحی بنر آنلاین، لوگو را در سمت راست بالا قرار دادید، بهتر است کال تو اکشن در گوشه سمت چپ پایین قرار بگیرد.
مطمئن شوید که دکمه call to action به اندازه کافی جذاب باشد. دکمه را با هدف ترغیب بازدیدکنندگان به کلیک روی آن طراحی کنید. برای اطمینان از اینکه کاربران روی آن کلیک می کنند، رنگ دکمه باید با رنگ کلی بنر، متضاد باشد.
رنگ متضاد به سرعت توجه مخاطب را به خود جلب می کند. بنابراین، ترکیبی از رنگ و متن جذاب مانند "خرید کن" یا "اینجا کلیک کن" احتمالاً بازدیدکنندگان را وادار می کند روی تبلیغ کلیک کنند.

نمونه طراحی بنر تبلیغاتی با لوگو

در طراحی بنر تبلیغاتی اول به وضوح می توانید دکمه های فراخوان – Apply Now را در رنگ هایی که در تضاد با رنگ آبی در پس زمینه تبلیغات هستند مشاهده کنید. همچنین در دومین بنر، دکمه آبی رنگی «بیشتر بدانید» به طور مشخص در پس زمینه سبز بنر، در قسمت وسط کاملا قابل مشاهده است.

هنگام طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی، لوگو را کجا قرار بدهیم ؟

بایدها و نبایدهای نحوه استفاده از لوگو در طراحی بنر تبلیغاتی آنلاین

بنر تبلیغاتی آنلاین، بهترین روش بازاریابی برای کسب و کار شما است، بنابراین یکی از برجسته ترین مکان هایی است که لوگوی شما روی آن ظاهر می شود.
لوگوی شما نه تنها هویت برندتان را  تقویت می کند، بلکه با جهت دهی به کاربر و اجازه دادن به آنها برای بازگشت به صفحه اصلی شما در هر زمان با کلیک کردن بر روی آن، تجربه انها را بهبود خواهد بخشید.
در ادامه، بایدها و نبایدهایی را در مورد نحوه استفاده از لوگو در بنر تبلیغاتی، به شما آموزش می دهیم.

لوگو خود را در سمت راست طراحی بنر قرار دهید و آن را به صفحه اصلی خود لینک بدهید

در گذشته، مرورگرها به اندازه الان پیشرفته نبودند و اگر لوگوهایی در سمت راست (یا حتی در مرکز) بنر قرار می‌گرفتند، بسته به اندازه صفحه یا شکل پنجره مرورگر، ممکن بود درست دیده نشوند.
این مسئله موجب شد طراحان عادت کنند که لوگو بنر تبلیغاتیرا در سمت چپ قرار دهند.
اما امروزه با پیشرفت های انجام شده نیازی نیست که به این کلیشه در طراحی بنر تبلیغاتی آنلاین پایبند باشید.
همانطور که اشاره کردیم چون زبان فارسی از راست به چپ خوانده می شود اولین نقطه‌ای که توجه کاربر را جلب می کند گوشه سمت راست بالا است پس در طراحی بنر تبلیغاتی آنلاین به زبان فارسی بهتر است لوگو را در گوشه سمت راست قرار دهید. 
اما از آنجایی که کاربران به دیدن لوگوهایی که در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته اند، عادت کرده اند، قرار دادن لوگوی شما در این قسمت از بنر نیز می تواند با بهبود تجربه

کاربر همراه باشد

 لوگو هایی که در هر جای دیگری به جز گوشه سمت راست و چپ بالا قرار می گیرند ممکن است کاربر را گیج کند یا حتی منجر به تجربه کاربری ضعیف و نرخ پرش بالاتر شود.
البته ممکن است در برخی بنرهای تبلیغاتی مشاهده کنید که طراحی لوگو در مرکز قرار گرفته که ممکن است به علت قالب پیش‌فرضی باشد که برای ساخت بنر  انتخاب شده است.

از نسخه PNG طراحی لوگو با پس زمینه شفاف برای ساخت بنر آنلاین استفاده کنید

لوگوی شما باید در چند رنگ مختلف طراحی شده باشد و باید آنها را با پس زمینه تمام رنگی، سیاه، سفید و شفاف در اختیار داشته باشید. نسخه پس زمینه شفاف لوگوی شما معمولا بهترین گزینه برای استفاده در ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین است، زیرا پس زمینه رنگی ممکن است با رنگ سایر عناصر شما مطابقت نداشته باشد.
به عنوان مثال، اگر از لوگوی زیر با پس‌زمینه آبی در بنری با پس‌زمینه رنگی قرار می‌گرفت، واضح به نظر نمی‌رسید. اما اگر فایل لوگو خود را با پس‌زمینه شفاف در هر برنامه بنرساز آنلاین آپلود کنید، تقریباً روی هر رنگی قابل استفاده است.

هنگام طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی، لوگو را کجا قرار بدهیم ؟

عامل دیگری که باید در نظر گرفت کنتراست است. اگر بنر شما دارای پس‌زمینه زرد کم‌رنگی است، ممکن است ایده استفاده از نسخه تماما سفید لوگوی شما گزینه مناسبی نباشد، زیرا کنتراست کافی ندارد، که می‌تواند مانع دیده شدن برند شما شود.
توجه: بهترین نوع فایل لوگو برای استفاده در برنامه های دیجیتال، PNG است. این فایل ها می توانند میلیون ها رنگ را نمایش دهند و از پس زمینه شفاف پشتیبانی می کنند. اگر از JPEG استفاده می کنید، ممکن است لوگوی شما به وضوح آنطور که می خواهید نمایش داده نشود.

نسخه های مختلفی از لوگوی خود را در طراحی بنر های تبلیغاتی استفاده کنید

همراه با تنوع رنگ، لوگوی شما ممکن است یک نسخه «اولیه» (نسخه کامل لوگو) و یک نسخه «ثانویه» نیز داشته باشد که می تواند با یک تغییر در نماد یا مونوگرام برای استفاده در فضاهای کوچکتر همراه باشد. اگر شعاری دارید، ممکن است طراحی لوگو را با و بدون شعار ذخیره کرده باشید تا با توجه به فضایی که در هر بنر تبلیغاتی آنلاین در اختیار دارید، از آن استفاده کنید.
هرچند بهتر است از نسخه کامل لوگوی خود در بنر آنلاین استفاده کنید، اما باید یک نسخه مینیمال را نیز در نظر بگیرید، زیرا گاهی اوقات ممکن است نیاز به استفاده از لوگوی خود با ابعاد کوچک 16×16 پیکسل یا 32×32 پیکسل راداشته باشید. در این صورت بهتر است از یک نسخه تک رنگ لوگوی خود برای ساخت بنر تبلیغاتی استفاده کنید.

نام تجاری خود را به وضوح برجسته کنید

درست است که با قرار دادن لوگو در جایگاه مناسب، توجه مخاطب را جلب خواهید کرد اما اگر کاربر نتواند نام کسب و کار شما را تشخیص بدهد و با آن آشنایی پیدا کند، بنر تبلیغاتی شما به هدف خود نرسیده است.
بنابراین، شما باید علاوه بر دستورالعمل های مربوط به نحوه قرارگیری لوگو در طراحی بنر تبلیغاتی حتما به واضح و خوانا بودن نام برندتان نیز توجه کنید.

حالا بیایید به سراغ «نبایدها» برویم…

در طراحی بنر تبلیغاتی آنلاین لوگوی خود را خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نکنید

شما باید مطمئن شوید که لوگوی شما در همه دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش واضح و قابل خواندن است. لوگویی که خیلی بزرگ باشد بر سایر محتوای بنر شما، مانند پیام‌های کلیدی و کال تو اکشن، غلبه خواهد کرد. استفاده از لوگوی خود بیش از یک بار نیز بیش از حد است و توجهات را از سایر اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند، دور می کند.
از طرف دیگر، لوگویی که خیلی کوچک است به سختی خوانده می‌شود، بنابراین وقتی کسی برای اولین بار بنر شما را می بیند، این ریسک وجود دارد که مورد توجه قرار نگیرد. اگر لوگوی شما از فونت نازک‌تر، شعار یا نماد استفاده می‌کند، انتخاب اندازه درست آن در طراحی بنر تبلیغاتی بسیار مهم است.

لوگوی خود را نزدیک به لبه ها قرار ندهید

قرار دادن لوگو، خیلی نزدیک به لبه های بنر، فضای کافی به آن نمی دهد، تا به درستی دیده شود. این امر باعث می‌شود که لوگوی شما به راحتی خارج از دید قرار گیرد و حتی می‌تواند بر جلب مخاطب تأثیر منفی بگذارد. پس از آپلود لوگو در برنامه بنر ساز آنلاین، پیش نمایش آن را مشاهده کنید و اندازه آن را در صورت نیاز تغییر دهید تا مطمئن شوید که این اتفاق نمی افتد!

چطور برای بنر تبلیغاتی، یک لوگوی حرفه ای طراحی کنیم؟

طراحی لوگو برای بنر تبلیغاتی ممکن است در نگاه اول کار ساده ای به نظر برسد، اما اینطور نیست. اگر هنوز برای کسب و کار خود، لوگو طراحی نکرده اید باید سریعتر دست به کار شوید.
شما می توانید یکی از سه روش زیر را برای طراحی لوگو و استفاده از آن در ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین در نظر بگیرید:

برای ساخت لوگو یک طراح استخدام کنید

استخدام یک طراح یا فریلنسر می تواند دغدغه شما را از داشتن یک لوگوی حرفه ای رفع کند اما در عین حال بسیار گران و هزینه بر است. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کردید، توصیه میکنیم از برنامه های ساخت بنر آنلاین مثل لوگونومی استفاده کنید.

از نرم افزارهای حرفه ای مانند ایلاستریتور برای طراحی لوگو بنر آنلاین استفاده کنید

استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک حرفه ای مثل ایلاستریتور بیشتر به درد طراحان حرفه ای می خورد که قرار است از این راه کسب درآمد کنند. اگر می خواهید با ساخت لوگو و طراحی بنر تبلیغاتی برای کسب و کارها درآمد زایی داشته باشید می توانید ویدئوهای آموزشی ساخت لوگو با نرم افزار ایلوستریتور را از سایت لوگونومی دانلود کنید و این کار را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

از لوگوساز آنلاین برای ساخت لوگو استفاده کنید

استفاده از لوگوساز آنلاین بهترین انتخاب برای کسب و کارهای نوپا است. برنامه ساخت لوگو آنلاین لوگونومی یکی از بهترین ایزارهایی است که برای طراحی لوگو رایگان و استفاده در بنر تبلیغاتی می توانید از آن بهره ببرید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین