دسته‌بندی طرح ها

بنر تبلیغاتی حرفه ای و جذاب خود را با ویرایش تمپلیت های بنر آماده ما بدون نیاز به دانش و تجربه ای در طراحی، سفارشی سازی کنید و برای تبلیغات چاپی یا بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. 

بنر تبلیغاتی

اگر بخواهید ترافیک آنلاین خود را با تبلیغات بنری افزایش دهید، ممکن است از خود بپرسید: چگونه می‌توانم بنر تبلیغاتی طراحی کنم که مخاطبین بخواهند روی آن کلیک کنند؟ شاید تصور کنید برای طراحی بنر نیاز به دانش و اطلاعات تخصصی حرفه ای دارید و باید ساعت ها وقت بگذارید تا اصول و مهارت های طراحی گرافیک را یاد بگیرید. اما ما به شما اطمینان می دهیم که حتی اگر هیچ مهارتی در طراحی ندارید با استفاده از ابزار های ویرایش دومینگو و قالب های آماده آن می توانید طی چند دقیقه هر نوع محتوای تصویری را با خلاقیت خود بسازید.

طراحی بنر وب چیست؟

طراحی بنر وب یکی از پرکاربردترین اشکال بازاریابی است که در دنیای آنلاین امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. هدف از طراحی بنر تبلیغاتی،  خلق بنری است که بیشترین کلیک ممکن را جذب کند.
تبلیغات بنری، تصاویر تبلیغاتی تعبیه شده در صفحات وب هستند که یک محصول یا برند را به نمایش می گذارند و به وب سایت تبلیغ کننده لینک دارند. اکثر شرکت‌ها از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند، زیرا رسانه‌ای مقرون‌به‌صرفه، جذاب و موثر برای افزایش آگاهی از برند هستند.

چگونه با دومینگو یک بنر تبلیغاتی عالی طراحی کنید؟

نکته مهم این جاست که چگونه می توانید تبلیغات بنری برای وبسایت خود را طراحی و ایجاد کنید که این کلیک ها را به همراه داشته باشد؟ نگران نباشید ما به شما مهمترین نکاتی که باید برای طراحی بنر بدانید را آموزش می دهیم.

1. از موثرترین و استانداردترین اندازه بنرها استفاده کنید

طبق گوگل ادسنس، موفق ترین اندازه های استاندارد بنر عبارتند از:
• 728×90 پیکسل — لیدربرد (Leaderboard)
• 300×600 پیکسل — نیم صفحه (Half Page)
 • 300×250 پیکسل — مستطیل متوسط (Medium Rectangle)
 • 336×280 پیکسل — مستطیل بزرگ (Large Rectangle)

بنرهای تبلیغاتی

2. تبلیغات بنری خود را در جای درستی قرار دهید

فضایی را در وب سایت خود یا سایت های تبلیغاتی انتخاب کنید که در آن بنر شما در بالای صفحه و نزدیک به محتوای اصلی ، نمایش داده شود.

3. اصول طراحی بنر را رعایت کنید

اصول طراحی بنر تبلیغاتی بر تعادل مناسب بین عناصر طراحی متکی است. تبلیغات بنری موثر برای افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک به وب سایت شما طراحی شده اند که سه جزء اساسی دارند:

لوگوی شرکت

برای ایجاد آگاهی از برند باید لوگوی شرکت تان در بنر تبلیغاتی گنجانده شود. مطمئن شوید که از نظر بصری کاملا در دید است، اما نه به اندازه قیمت پیشنهادی یا دکمه های کال تو اکشن.

قیمت پیشنهادی

قیمت پیشنهادی، قیمت خدمات/محصولی که ارائه می‌دهید را نشان می‌دهد و با پیشنهادات و قیمت‌های جذاب توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. به مواردی مانند: "کیفیت بالا" یا "50٪ تخفیف" یا "پیشنهاد ویژه در زمان محدود" فکر کنید. این قسمت باید بیشترین فضا را در تبلیغ شما اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان می بیند.

کال تو اکشن

کال تو اکشن، متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک دعوت می کند. عباراتی مانند "بیشتر بیاموزید" یا "شروع کنید" یا "اکنون تماشا کنید" نمونه های خوبی هستند. این قسمت نیز باید نقطه کانونی و واضحی در بنر تبلیغاتی شما باشد.

4. ساده طراحی کنید

محتوا و تصاویر در بنر شما باید ساده باشد چون بینندگان احتمالا فقط برای یک ثانیه به تبلیغات بنر شما نگاه می کنند و باید در همین مدت کوتاه پیام مورد نظر شما را به مخاطب برساند. 

5. از دکمه های مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر تبلیغاتی، دکمه ها اغلب نرخ کلیک یا CTR شما را افزایش می دهند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، بهتر است آنها را در سمت راست یا چپ و در قسمت پایین با رنگ های متضاد (و متناسب با سلیقه مشتریان تان) قرار دهید. توصیه می کنیم سبک و رنگ دکمه ها را در تمام تبلیغات خود ثابت نگه دارید.

6. یک قاب کاملا مشخص داشته باشید

چشم افراد به طور طبیعی به سوژه ای در داخل یک کادر کشیده می شود. تبلیغات بنری مؤثر دارای یک قاب کاملاً مشخص با گرافیکی متمایز هستند که تا لبه‌های باکس امتداد یافته است. اگر تبلیغ شما سفید است، قرار دادن یک حاشیه خاکستری 1 پیکسلی در اطراف بنر تبلیغاتی، ایده خوبی است.

7. متن خود را فوراً خوانا کنید

تیتر و متن خود را با اندازه های مختلف بنویسید اما دقت کنید که کل متن باید کمتر از چهار خط باشد. دقیقا مثل نمونه زیر:

بنرهای تبلیغاتی

اما نوشتن متن طولانی با فونت های ریز جذابیتی برای مخاطب ندارد، نمونه زیر بنر تبلیغاتی جذابی نیست:

بنرهای تبلیغاتی

از فونت‌های خط شکسته/اسکریپت، فونت بسیار نازک، یا اندازه‌های قلم کوچک‌تر از ۱۰ پیکسل استفاده نکنید.
دومینگو یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی بنر تبلیغاتی آنلاین است که فونت های یارسی متنوعی نیز در آن وجود دارد.

8. از انیمیشن در بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید

بنرهای متحرک معمولاً عملکرد بهتری از تبلیغات بنری ثابت دارند و می توانند در طراحی بنر تبلیغاتی سایت بسیار مؤثر باشند، اما باید مطمئن شوید که این تصاویر متحرک با پیام تبلیغاتی شما سازگار باشند.
از انیمیشن های ساده ای استفاده کنید که بیشتر از 15 ثانیه طول نکشند و مطمئن شوید که بیش از 3 بار تکرار نشوند. در نظر داشته باشید که آخرین فریم انیمیشن خود را به یک فراخوان واضح برای اقدام (کال تو اکشن) اختصاص دهید.

9.  از طرح های مکمل، اما برجسته استفاده کنید

اگر تبلیغ شما با سایتی که در آن نمایش داده می شود از لحاظ ظاهری همخوانی داشته باشد، به احتمال زیاد اعتماد بینندگان خود را جلب خواهید کرد. با این حال، دقت کنید که طراحی آن بیش از حد با طرح سایت ادغام نشود. تبلیغات بنری همیشه باید قابل مشاهده و کلیک باشد.

بنرهای تبلیغاتی

10. با برند خود سازگار باشید

بنر تبلیغاتی شما به یک صفحه فرود که شامل پیشنهاد شما می شود لینک می صود. مطمئن شوید که متن و طراحی تبلیغ با برند شما و صفحه فرود مطابقت دارد تا مشتریان بالقوه گیج نشوند.

11. حس فوریت را القا کنید

با استفاده از رنگ های متضاد و پررنگ، حس فوریت بصری را به متن بیاورید. تبلیغات بنری همیشه قرار نیست ظریف باشند.

12. از تصاویر به خوبی استفاده کنید و البته فقط زمانی که به آن نیاز دارید.

گرافیک ها و عکس های مرتبطی انتخاب کنید که پیام شما را تقویت می کند و مستقیماً با محصول شما مرتبط است. در بنر تبلیغاتی، مفاهیم انتزاعی کاربردی ندارد.
آیا نمی توانید هزینه عکاسی حرفه ای یا سوپر مدل ها را بپردازید؟ اصلا نیازی به این کار ندارید. از صدها عکس موجود در دومینگو استفاده کنید و بنر تبلیغاتی خود را به رایگان طراحی کنید.
به یاد داشته باشید، همیشه لازم نیست از تصاویر در تبلیغات بنری خود استفاده کنید. طرح جذاب و تایپوگرافی زیبا می تواند نتایجی به همان اندازه موثر ایجاد کند.

13. رنگ های مناسب را انتخاب کنید

هر رنگی تداعی متفاوتی دارد و مهم است که در نظر بگیرید چه نوع احساساتی را می خواهید در مخاطبان خود برانگیزید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغات بنری شما متوجه آن می شود.
رنگ ها نیز ذهنی هستند و در فرهنگ های مختلف تفاسیر متفاوتی دارند. هنگام انتخاب رنگ، حتماً مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید کنید. در زیر فهرستی از رنگ‌ها و احساساتی که معمولاً در مخاطبان غربی برمی‌انگیزند، آورده شده است.
قرمز: اشتیاق، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای اکثر مخاطبان جذاب است، اما از آن در حد اعتدال استفاده کنید. اگر به دنبال ظاهری کلاسیک، بالغ یا جدی هستید، از رنگ قرمز اجتناب کنید. 
نارنجی: بازیگوشی و احساسات نیروبخش. رنگ نارنجی که به اندازه قرمز قدرتمند نیست، کاملا جلب توجه می کند و انرژی بخش است. این یک رنگ عالی برای دکمه کال تو اکشن است.
زرد: شادی، آفتاب، و دوستانه. رنگ زرد چشم نواز است و حس جوانی و مقرون به صرفه بودن را ایجاد می کند.
سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش، و شروع های جدید. دیدن آن برای چشم نیز آسان است.
آبی: ایمنی، اعتماد، وضوح، بلوغ، آرامش، عقل، رسمیت، طراوت، سردی، و مردانگی. آبی در طراحی بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود.
بنفش: تجمل، سلطنت، اسراف، خرد، جادو، زنانگی، و خلاقیت. این رنگ، اثر تسکین دهنده و آرام بخش بر بیننده دارد.
صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و نوزادان. صورتی معمولاً با همه چیزهای زنانه یا کودکانه مرتبط است، اما طیف گسترده تری بر اساس روشنایی و تن رنگ آن دارد.
سیاه: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، پرستیژ، تجمل، و رسمی. سنتی است و متن سیاه روی پس‌زمینه سفید خواناترین ترکیب رنگ است.
سفید: پاکی، پاکی، مدرنیته، عقیمی، سادگی، صداقت و بی گناهی. رنگ سفید باعث ایجاد احساسات اقتصادی و جوانی می شود.
قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، صلابت و فروتنی. قهوه ای رنگ های قوی تر را متعادل می کند و برای رنگ ها و بافت های پس زمینه خوب است.
خاکستری: خنثی بودن و کاربردی بودن. وقتی به عنوان پس زمینه استفاده می شود، رنگ های دیگر را تشدید می کند.

14. سایز فایل بنر تبلیغاتی خود را کوچک نگه دارید

طبق گفته گوگل ادوردز، وقتی صحبت از اندازه فایل به میان می‌آید، هر چه کوچک‌تر باشد بهتر است - کمتر از 150 کیلوبایت. قبل از اینکه بینندگان به پایین پیمایش کنند و آن را از دست بدهند، تبلیغ شما باید به سرعت در صفحه بارگیری شود.

15. از فرمت های درست برای ذخیره سازی بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید

در دومینگو امکان ذخیره سازی فایل بنر تبلیغاتی خود را به فرمت های JPG، PNG، GIF یا SVG خواهید داشت.  دقت گنید که فرمت مناسب را با توجه به اینکه قرار است بنر خود را در چه پلتفرمی نمایش دهید یا چاپ کنید، از بین فرمت‌های فایل تصویری موجود انتخاب کنید.

شما آماده طراحی بنرهای تبلیغاتی فوق العاده هستید!

اکنون شما تمام ابزارها و اطلاعات لازم را در اختیار دارید! فقط کافی است به بخش طراحی بنر دومینگو مراجعه کنید، یکی از قالب های آماده را انتخاب کنید و از دستورالعمل‌های طراحی بنر تبلیغاتی که برای ساخت تبلیغات واقعا عالی و با کارایی بالا، به شما آموزش دادیم، استفاده‌ کنید. 
حتی اگر یک طراح حرفه ای نیستید با چند کلیک ساده می توانید بهترین تبلیغات بنری را برای کسب و کار خود به صورت کاملا رایگان طراحی کنید.

چرا از دومینگو برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنیم؟

اگر یک کارآفرین هستید که بخشی از کسب‌وکارتان را به صورت آنلاین اداره می‌کنید، یا اگر کار طراحی گرافیک‌ انجام می دهید، اما یک طراح حرفه‌ای نیستید، دومینگو همان ابزاری است که به آن نیزا دارید.
دومینگو اساسا یک ابزار طراحی گرافیکی با استفاده آسان (در قالب یک برنامه مبتنی بر وب) است که به مبتدیان، غیر طراحان (و هر کسی، حتی شما!) اجازه می دهد تا با کمک تمپلیت های آماده، بنرهای تبلیغاتی را سریع و کارآمد ایجاد کنید. قالب‌ها، اشکال، نمادها، عکس‌ها، فونت‌ها و پالت‌های رنگی تماما با فرایند «کشیدن و رها کردن» در دسترس شما است.
• به پوستر نیاز دارید؟
• به بنر اینستاگرام نیاز دارید؟
• به دنبال طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ هستید؟
• یک بنر مناسب برای وب سایت خود می خواهید؟
با قالب های آماده ما، گزینه های بی شماری در دسترس شما است!
در دومینگو، صدها قالب آماده در اندازه های مختلف برای هر طراحی قابل تصوری وجود دارد. فقط یکی را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید!
طراحی در دومینگو کاملا رایگان است و می توانید بنرهای تبلیغاتی آماده خودتان را با هر فرمتی دانلود کنید. 
ورود به حساب کاربری دومینگو به شما امکان می‌دهد از فونت‌ها، پالت‌های رنگی، آرم‌ها، گرافیک‌ها، آیکون‌ها، عکاس ها و صدها استیکر متنوع استفاده کنید یا حتی عکس های خود را آپلود کنیدتا در طراحی بنر تبلیغاتی از آنها استفاده کنید. 

مزایای طراحی با ابزار دومینگو

طراحی با ابزارهای دومینگو کاملا کاربرپسند و شهودی است، و برای هر کسی به ویژه برای مبتدیان یا افرادی که دانش و مهارت چندانی در طراحی ندارند یا به نرم افزار طراحی حرفه ای دسترسی ندارند، یک گزینه ایده ال است.
نرم افزار طراحی بنر دومینگو، تحت وب و به راحتی قابل دسترسی است! زمانیکه وارد وب‌سایت و حساب کاربری خود می‌شوید، نیازی به دانلود هیچ نرم‌افزاری ندارید که فضایی را در رایانه شما اشغال کند. حتی اگر در حال حرکت هستید یا نمی توانید با لپ تاپ خود کار کنید، به سادگی، می توانید برنامه دومینگو را در تلفن خود اجرا کنید!
با در دسترس بودن صدها قالب‌ آماده که به معنای واقعی کلمه امکان سفارشی‌سازی هر جزئیاتی در آنها وجود دارد، طرح‌های شما می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که مخاطبین تان انتظار دارند تا بتوانید بیشترین بهره را از تبلیغات خود ببرید.
در زایت ما می توانید انواع گرافیک‌های چاپی و دیجیتالی را به راحتی ایجاد کنید، دومینگو برای طراحی بنر تبلیغاتی، ابزاری ایده‌آل است، زیرا به شما امکان ذخیره سازی فایل با فرمت  برداری SVG را می دهد.
 امکان طراحی بنر در هر سایزی با نرم افزار ما وجود دارد وشما می توانید تصویر یا طرحی ایجاد کنید که وضوح / کیفیت فوق العاده ای در پلتفرم های مختلف داشته باشد. 
ابزارهای ویرایشی که نرم افزار ما در اختیارتان قرار می دهد، به شما کمک می کند، طی چند دقیقه برای کسب و کارتان یک بنر تبلیغاتی بی نظیر و خاص طراحی کنید که نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند.
پس از ورود به سایت، 
اگر در کسب و کار خود یا برای پروژه های تبلیغاتی و مارکتینگ از ابزار دومینگو استفاده می کنید، فرصتی استثنائی برای استفاده از صدها تصویر رایگان دارید که بنر شما را جذاب تر و مخاطب پسند تر می کند.
دومینگو به عنوان یک ابزار طراحی رایگان و حرفه‌ای، قطعاً منبعی عالی برای شکوفایی خلاقیت شما است که می‌خواهید با مجموعه ای بی‌پایان از قالب‌های آماده بنرهای تبلیغاتی بی نظیری برای برند خود طراحی کنید که حرفه‌ای به نظر برسد!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید