قالب های اماده و قابل چاپ بروشور ما را می توانید برای هر برند یا کسب و کاری سفارشی کنید. عکسها، نمادها و تصاویر را اضافه کنید یا رنگها را تغییر دهید تا به طراحی مورد نظر خود برسید.
طراحی بروشور
کاتالوگ و بروشور از تبلیغاتی است که ما آنها را در همه جا می بینیم. طراحی بروشور به طور معمول برجسته و براق است و تجربه خرید مشتری را تحت تأثیر قرار می دهند.
در واقع، طراحی کاتالوگ، ابزاری عالی برای انتشار پیام به مخاطبان زیادی است. نمونه کاتالوگ بسیاری از شرکت ها، چندان جذاب طراحی نشده و نمی تواند نظر مشتری را به خود جلب کند، اما اینکه شما چگونه میتوانید از آنها متمایز شوید و بروشورهای واقعاً تأثیر گذار خلق کنید، به ابزاری که از آن برای طراحی بروشور استفاده میکنید و اصول طراحی که برای خلق کاتالوگ خود در نظر می گیرید، بستگی دارد.
هرچند رابط کاربری ساده دولینگو به شما امکان می دهد طراحی های خود را بدون نیاز به هیچگونه مهارتی در کمتر از چند دقيقه تکمیل کنید، اما با رعایت کردن نکاتی که در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم، می توانید نمونه عالی از کاتالوگ یا بروشور را برای تبلیغ محصول یا خدمات تان طراحی کنید.
ابزارهای دومینگو برای طراحی بروشور
دومینگو بهترین ابزار طراحی آنلاین بروشور است که برای صرفه جویی در وقت تان می توانید از قالب های آماده کاتالوگ و بروشور آن نیز استفاده کنید. اگر هنوز در استفاده از نرم افزار ما برای طراحی گرافیک خود تردید دارید، بیایید با پرکاربردترین ابزارهایی که در دومینگو به رایگان در اختیار شما قرار گرفته، آشنا شویم.
فونت های متنوع
از فونت های متنوع فارسی و انگلیسی موجود در دومینگو می توانید برای جذاب تر کردن طراحی کاتالوگ خود بهره ببرید. ایده های زیر به شما کمک می کند که فونت ها را به روشی موثر به کار بگیرید:
از سبک تایپوگرافی خاص و متناسب با هر تصویر استفاده کنید
در طراحی بروشور باید به این نکته دقت کنید که متن و عکس به شکلی موثر و زیبا در کنار هم قرار بگیرند. فونت انتخاب شده برای هر عکس، رابطه ای را با آن شکل می دهد که باید هماهنگی کاملی داشته باشد. برای عکسهایی که سرگرمکنندهتر و رنگی تر هستند، فونت های دست نویس مناسب تر است اما برای تصاویری که پیچیدهتر هستند، فونت های ساده و کلاسیک همخوانی بهتری دارند.
در دومینگو به بیش از ۱۰۰ فونت فارسی و انگلیسی دسترسی دارید که به راحتی می توانید به تصاویر موجود در کاتالوگ خود اضافه کنید.
در انتخاب نوع تایپوگرافی بروشور خود، خلاق باشید
تایپوگرافی خوب راهی عالی برای جلب توجه بینندگان است. مثلا در این کاتالوگ خاص برای نایک، حروف شکسته و بریده شده اند که باعث می شود احساس سبکی به مخاطب منتقل شود که به سبک بودن واقعی کفش های نایک اشاره دارد.
البته بهتر است از یک سبک تایپوگرافی در کل بروشور خود استفاده کنید تا پیام شما ساده و دقیق به مخاطب منتقل شود.
در دومینگو انواع فونت ها با سبک های مختلف در اختیار شما است که می توانید مناسب ترین آن را برای طراحی بروشور خود استفاده کنید.
از تایپ فیس خاص و منحصر به فرد استفاده کنید
استفاده از یک تایپ فیس جالب و منحصر به فرد واقعا می تواند توجه مخاطب را به کاتالوگ شما جلب کند. مثلا در این تبلیغ پپسی از حروف جالب و در عین حال کمی ساختار یافته استفاده شده که هم به اندازه کافی برای خوانده شدن واضح است، و هم سبک خاصی برای انتقال حس انرژی زا بودن دارد. با وجود صدها فونت فارسی و انگلیسی در سایت دومینگو، انتخاب فونتی با سبک خاص چندان کار سختی نیست.
عناصر، نماد ها، استیکرها و تصاویر
طیف گسترده عناصر، نمادها، استیکرها و تصاویر موجود در دومینگو دست شما را برای طراحی هر نوع کاتالوگی باز می گذارد. فقط کافی است برای انتخاب این عناصر به نکات زیر دقت کنید:
از نمادهای مرتبط استفاده کنید
استفاده از آیکون در طراحی بروشور از دیگر عواملی است که می تواند به شما کمک کند تا کاتالوگ شما فراتر از صرفا چند برگه تبلیغاتی باشد. همه آیکون ها، تصاویری هستند که ما آنها را می شناسیم، اما زمانیکه به طور منحصر به فرد در تبلیغات شما مورد استفاده قرار گیرند توجه مشتری را به خوبی کردن کرده او را ترغیب به خرید میکنند. در دومینگو طیف وسیعی از آیکون ها در اختیار شماست که می توانید کاتالوگ خود را با استفاده از آن ها جذاب تر و مفرح تر طراحی کنید.
عناصر غیر منتظره را به طراحی بروشور خود اضافه کنید
گاهی اوقات، استفاده از یک تایپ فیس و نوشتن پیام با ظاهری متفاوت می تواند یک راه حل عالی برای جذب مشتری باشد. این روش در طراحی بروشورهای فانتزی بسیار کاربردی است.
تصاویر جذاب را در طراحی بروشور خود بگنجانید
اضافه کردن تصاویر به کاتالوگ، راهی عالی برای داشتن یک عنصر سرگرم کننده و جذاب است، در انتخاب تصاویر، خلاقیت داشته باشید. با تصاویر می توان احساسات مختلفی از مدرن و لاکچری بودن تا کودکانه و دوستانه بودن را به مخاطب منتقل کرد.
تصویرسازی، یکی از المان های اصلی طراحی کاتالوگ است که البته همیشه نمیتوان با عکاسی به آن دست یافت. نگران نباشید اگر نتوانستید عکسی را برای کاتالوگ خود انتخاب کنید، در دومینگو به صدها تصویر متنوع و عالی دسترسی دارید تا در بروشور خود از آنها استفاده کنید.
نشان دهید، نگویید
استفاده از تصاویر خلاقانه که پیام شما را به مخاطب می رساند، بسیار کارامد تر از یک متن معمولی است. به عنوان مثال، در بروشور مربوط به مولتی ویتامینهای Zarbee، از میوهها داخل بطری، با الگوی زیبایی طراحی داده شده و این نشان می دهد که شربت ویتامین این برند، تازه و سالم هستند و از مواد شیمیایی تولید نشده اند.
اجازه دهید محصول شما بدرخشد
محصول شما اصلی ترین چیزی است که باید در طراحی کاتالوگ توجه مخاطب را به خود جلب کند. پس از تصاویر پر جنب و جوش و رنگارنگ در پس زمینه خاکستری یا خنثی برای نمایش محصول خود استفاده کنید. پسزمینه رنگی و شلوِغ، موجب می شود تصویر محصول گم شده و پیام شما آنقدر واضح نباشد.
از چند عنصر استفاده کنید
سعی کنید چند عنصر مختلف را در کاتالوگ خود بگنجانید، مثلا تصاویر، فونت ها، استیکرها عناصر مختلفی که به طراحی شما را جذاب تر می کند، اضافه کنید. فراموش نکنید که با ترندهای روز دنیا همراه باشید و طراحی کاتالوگ خود را نسبت به سلیقه مصرف کنندگان خود ایجاد کنید. اگر محصولات انرژی زا می فروشید، تمام عناصر به کار رفته در کاتالوگ تان باید حس پر انرژی بودن را به مخاطبین بدهند. پس از عناصد شاد و سرگرم کننده استفاده کنید.
بین عناصر ارتباط برقرار کنید
ایجاد ارتباط بین عناصر موجود در بروشور شما بسیار مهم است. شما نمی خواهید مخاطبین تان از خود بپرسند که چرا از یک تصویر خاص استفاده کرده اید، که با متن نوشته شده کنار آن همخوانی ندارد. برای ایجار ارتباط مناسب بین عناصر در طراحی بروشور باید به هماهنگی رنگ، متن، فونت، تصوایر و غیره دقت کنید.
پالت رنگ
پالت رنگ کامل و بی نقصی در دومینگو در دسترس شما است که به راحتی می توانید هر نوع رنگی را به طراحی بروشور خود اضافه کنید. ایده ای زیر می تواند در استفاده از پالت رنگ برای خلق کاتالوگ های جذاب به شما کمک کند.
با رنگ ها، کنتراست ایجاد کنید
ایجاد کنتراست در کاتالوگ، روش خوبی برای جلب توجه بیننده است، مثلاپس زمینه تیره و متن روشن و واضح این کنتراست را ایجاد می کند. تضاد بین این دو، توجه مخاطب را به اطلاعات حساس جلب خواهد کرد.
از رنگ های روشن در طراحی بروشور خود استفاده کنید
اگر از رنگهای جذاب در طراحی بروشور خود استفاده نکنید، نمیتوانید مشتریان را به آن جذب کنید. سعی کنید از رنگ های متضاد استفاده کنید، صورتی پر جنب و جوش همراه با رنگ آبی متضاد آن واقعاً توجه چشمان شما را به خود جلب می کند و تأثیر فوق العاده ای خواهد داشت.
گاهی اوقات، استفاده از رنگهای روشن در طراحی بروشور به متمایز شدن آنها نسبت به سایر کاتالوگ های، استاندارد و یکنواخت کمک میکند.
با انتخاب رنگ مناسب، عمق ایجاد کنید
به یک صفحه از کاتالوگ هوندا در تصویر بالا نگاه کنید. حرکت سریع رنگ زرد در پشت خودرو، چقدر به عمق بخشیدن تصویر خودرو کمک کرده است. شما نیز با کمی خلاقیت می توانید از ابزارهای دومینگو برای عمق بخشیدن به طراحی بروشور خود استفاده کنید.
از عناصر گرافیکی ساده استفاده کنید
گرافیک های ساده در طراحی کاتالوگ، طراحی بنر تبلیعاتی یا هر نوع طراحی دیگری بسیار مؤثر عمل می کنند.
مثلا در این کاتالوگ Coda که توسط Stopbreathing طراحی شده از گرافیک های بسیار ساده و مسطح استفاده شده که کاملاً با تصویر خودرو هماهنگ اند. سادگی گرافیک عکس را به طرز شگفت انگیزی متعادل می کند و واقعاً به خودرو به عنوان محصول اصلی، اجازه می دهد تا بدرخشد.
با جستجو در عناصر موجود در نرم افزار دومینگو به سادگی می توانید بسیاری از این گرافیک های ساده را بیابید و به طراحی خود اضافه کنید.
از یک نقاشی ساده استفاده کنید
گاهی اوقات نقاشیها و تصاویر دقیق مناسب پیام یا برند شما نیستند. در این تبلیغ خاص برای استارباکس، به جای یک تصویر دقیق و کامل از نوشیدنی جدید خود، از یک طراحی ساده تر و صاف تر به جای آن استفاده شده است.
میتوانید به وضوح ببینید که نوشیدنی جدید از چه چیزی ساخته شده است، و به گونهای به تصویر کشیده شده است که به شما این حس را میدهد که گویی مستقیماً به منوی استارباک نگاه میکنید.
به قاب ها، سایه اضافه کنید
یکی از ابزارهای موجود در دومینگو، اضافه کردن سایه به عناصر موجود است.
افزودن سایه، حالت سه بعدی و عمق ایجاد می کند و تصاویر کاتالوگ شما را از یکنواختی بیرون می آورد.
با تکرار عناصر یک الگو ایجاد کنید
با تکرار عناصر به عنوان یک الگو می توانید به وضوح، حال و هوای خاصی را در مخاطب ایجاد کنید.
برش هایی از یک تصویر را در صفحات مختلف کاتالوگ خود بگنجانید
اگر از یک عکس در بروشور خود استفاده می کنید، حتما نباید از آن به طور کامل در یک صفحه از بروشور استفاده کنید.
می توانید با ابزار برش دومینگو، عکس خود را برش بدهید و هر تکه را مس از ویرایش جهت چرخش یا اندازه، در صفحات مختلف مورد استفاده قرار دهید.
خطوط و اشکال هندسی
خطوط و اشکال هندسی از دیگر ابزارهای دومینگو است که برای طراحی بروشور های جذاب و تاثیر گذار می توانید مورد استفاده قرار دهید. در ادامه چند ایده برای استفاده از خطوط و اشکال هندسی در طراحی گرافیک با شما به اشتراک می گذاریم.
از خطوط زاویه دار در طراحی بروشور خود استفاده کنید
ایجاد زوایای تیز یا استفاده از خطوط زاویه دار، راهی عالی برای از بین بردن یکنواختی در طراحی و افزودن انرژی به آن است. مطمئناً، اگر همه خطوط همتراز باشند، حس کسالت و یکنواختی را به بیننده منتقل می کنند. تغییر زوایای خطوط و چرخاندن عناصر با ابزارهای ویرایش دومینگ به راحتی و فقط با لمس کردن صفحه و کشیدن انگشت تان در جهت مناسب امکان پذیر است.
بافت هندسی ایجاد کنید
الگوی هندسی در کاتالوگ، آن را بسیار منحصر به فرد می کند. به جای اینکه عکس را در یک پس زمينه ساده قرار دهید می توانید از پس زمینه ای با خطوط هندسی و زاویهدار استفاده کنید که جلوه بی نظیری به بروشور شما می دهد.
این اشکال هندسی را می توانید برای جدا کردن فضا های مختلف نیز به کار ببرید و با انتخاب رنگبندی یا گرادیان رنگ در کاتاوگ خود تضاد رنگی ایجاد کنید.
خطوطی با سبک های مختلف را برای جداسازی به کار ببرید
گاهی اوقات اضافه کردن یک یا چند خط، طرح شما را از سادگی در می آورد. طراحی خطوط به سبک های مختلفی مانند نقطه چین، دوخطی یا خط چین در دومینگو در دسترس است و شما به راحتی می توانید ضخامت یا اندازه خطوط را سفارشی سازی کنید.
این خطوط به جداسازی متن از تصویر کمک می کند و به آن اجازه می دهد تا عنصر خاص خود باشد و برجسته شود. بدون خطوط، متن به نظر می رسد که بدون هماهنگی روی پس زمینه قرار گرفته، اما با خطوط قرار دادن متن جلوه بسیار بهتری پیدا می کند.
10 نکته طلایی که قبل از طراحی بروشور با نرم افزارهای آنلاین باید بدانید
با طراحی بروشور خود، داستان سرایی کنید
هدف نهایی طراحی کاتالوگ، فروش یک محصول است و موثرترین راه برای فروش یک محصول، روایت داستان با استفاده از آن محصول است.
کاتالوگ Audible بهترین مثال برای داستان سرایی در بروشور است. Audible اپلیکیشنی است که به شما امکان خرید و گوش دادن به کتابهای صوتی را میدهد و در اینجا نشان میدهد که چگونه میتوانید در حین گوش دادن به یک کتاب خوب در کارهای روزمره گم شوید.
یک نقطه کانونی واضح داشته باشید
داشتن یک نقطه کانونی واضح در طراحی بروشور شما ضروری است، شما باید سریع و کارآمد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. نقطه کانونی در کاتالوگ، البتا با توجه به موقعیت قرار گیری آن در صفحه و رنگ آن، می تواند لوگوی شما باشد.
حس شوخ طبعی داشته باشید
مردم عاشق خندیدن هستند، و اگر بتوانید در حین تماشای کاتالوگ، آنها را وادار به انجام این کار کنید، چرا این کار را نکنید؟
استیکرهای شاد و جذاب موجود در نرم افزار دومینگو، راه حل ایده الی برای اضافه کردن کمی شوخ طبعی به بروشور شما هستند.
طراحی بروشور را مطابق سلیقه مخاطبین هدف تان انجام دهید
هدف نهایی هر بروشوری، جذب مخاطب هدف شماست و این دقیقاً همان کاری است که طراحی حرفه ای کاتالوگ برای شما انجام می دهد.
اگر برای خرید وسایل کودک، بروشوری طراحی می کنید باید توجه کنید که رنگ ها و عناصر کاتالوگ بیشتر با مادران ارتباط برقرار می کند، بنابراین یک صحنه کوچک زیبا از یک اتاق کودک صورتی رنگ، مادران را تشویق می کند تا وسایل کودک خود را از شما خریداری کنند.
ترتیب و چیدمان را رعایت کنید
شما میتوانید از ترتیب صفحات و چیدمان عناصر داخل هر صفحه، به نفع خود استفاده کنید. دقت کنید که صفحه اصلی کاتالوگ شما باید کاملا در دید و برجسته باشد و لوگو و نام برندتان نیز به خوبی قابل تشخیص باشد. بهتر است آن را دقیقاً بالای نقطه کانونی تصویر قرار بدهید که به چشم مشتری اجازه می دهد تا به سمت پیام کشیده شود.
در طراحی بروشور، تقارن ایجاد کنید
دستیابی به تقارن و تعادل در بروشور، چیزی است که بسیاری از طراحان برای انجام آن تلاش می کنند، و شما نیز نباید در آن کوتاهی کنید.
تقارن باید در کل کاتالوگ شما احساس شود. شاید شما دقیقا در یک صفحه تقارن را رعایت نکنید اما زمانیکه مخاطب کاتالوگ سه لایه شما را باز کند، باید در کل صفحه جلوی روی خود، تقارن را مشاهده کند.
اندازه مناسبی برای بروشور خود تنظیم کنید
شما نه تنها باید در انتخاب اندازه مناسب کاتالوگ خود، دقت کافی به خرج دهید بلکه باید بداتید چگونه می توانید عناصر خود را طوری طراحی کنید که با اندازه بروشور تان متناسب باشد.
با توجه به اندازه کاتالوگ، برخی از عناصر باید کوچک شوند، برخی دیگر حذف شوند، و همچنین ممکن است لازم باشد عناصر جدیدی به آن اضافه شود.
طراحی کاتالوگ تان را ساده در نظر بگیرید
در طراحی بروشور، شما محصول، لوگو و یک پیام کوتاه یا راه ارتباطی دارید. تمام چیزی که لازم است همان ها است.
پر کردن بروشور از اطلاعاتی که مصرف کنندگان به آن اهمیتی نمی دهند، هیچ لطفی به شما نمی کند، بنابراین آنچه را که می توانید حذف کنید و فقط موارد مهم را درج کنید. مطمئن باشید، مخاطبین تان از این بابت از شما تشکر خواهند کرد.
به روز باشید
به روز بودن با روندها و سلیقه های نسل جدید، راهی عالی برای جلب توجه انها است. به استفاده از پترن های مدرن در پس زمینه فکر کنید یا تصاویر و استیکر هایی را دبه کاتالوگ خود اضافه کنید که به روز بودن شما را به مخاطبین تان القا می کند.
بروشور را فقط با هدف فروش بیشتر طراحی نکنید
درست است که هدف شما از طراحی بروشور، جذب مخاطب برای فروش بیشتر است اما نیازی نیست مستقیما این هدف را به بیننده القا کنید. اگر در طراحی خود از رنگ های غنی و تایپوگرافی هماهنگ بهره ببرید، به راحتی توجه ها را به خود جلب می کند و این دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید انجام دهید.
جمع بندی
امیدواریم پس از خواندن این ایده های عالی برای طراحی بروشور، بتواتید با خلاقیت خود و به کار بردن ابزارهای دومینگو، کاتالوگ جدید و دیدنی تان را خلق کنید.
شک نکنید که می توانید طراحی بروشور خود را مستقیماً در دومینگو انجام دهید و به هدف خود برسید.
نظرات کاربران
هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید