دسته‌بندی طرح ها

طراحی فلایر

وقتی شخصی در خیابان یک فلایر به شما می‌دهد یا وقتی یکی از آنها را در صندوق پستی خود بین نامه های دیگر پیدا می کنید، چه می‌کنید؟ آیا آن را مشتاقانه می خوانید؟ یا آن را بدون اینکه حتی نگاهی بیندازید، دور می اندازید؟ راستی آخرین باری که فلایری گرفتید که واقعاً به آن توجه کردید کی بود؟
فکر کردن به چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، نقطه بسیار خوبی برای شروع طراحی یک تراکت است. بسیاری از شرکت ها این رویکرد را نادیده می گیرند و تراکت های آنها به سطل بازیافت منتقل می شود. برای اطمینان از اینکه تراکت های شما واقعاً تأثیر می‌گذارند، می توانید قالب های آماده ما را برای طراحی فلایر یا تراکت دنبال کنید. ابزارهای ویرایش دومینگو نیز به شما کمک می کند تا از رنگ و عکس گرفته تا اندازه و آماده سازی برای چاپ، طراحی خود را سفارشی سازی کنید.

طراحی فلایر را از کجا شروع کنیم؟

اگر می خواهید فلایر شما نقش موثری در کمپین بازاریابی تان داشته باشد، باید بدانید که این نقش دقیقاً چه خواهد بود! بنابراین، قبل از اینکه وارد فرآیند طراحی شوید، مطمئن شوید که استراتژی های بازاریابی خود را تعیین کرده و ساخت تراکت را براساس همان استراتژی ها شروع کنید.
قبل از اینکه به ساخت تراکت برسید، سوالات بزرگتری پیش روی شما است: در حال حاضر در حال تلاش برای رسیدن به چه چیزی در تجارت خود هستید؟ به دنبال چه نتایجی از فعالیت های بازاریابی خود هستید؟ آیا در تلاش برای ایجاد آگاهی از یک برند جدید هستید؟ ترویج راه اندازی یک محصول جدید؟ افزایش تعامل؟ شما باید قبل از تعیین اینکه تصمیم بگیرید آیا فلایر ابزار مناسبی برای حمایت از آن هدف است یا خیر، استراتژی کلی خود را با پاسخ دادن به سوالات زیر تعیین کنید.

فلایر چه نقشی در کمپین بازاریابی شما دارد؟

هنگامی که اهداف مشخص خود را برای بازاریابی به عنوان یک کل مشخص کردید، می توانید هدف خاصی را برای فلایر تعیین کنید. تراکت ها یک ابزار بازاریابی کم‌هزینه و هدفمند هستند که می‌توانند به‌ویژه در تبلیغ یک کسب‌وکار یا رویداد محلی و هدایت افراد به یک مکان خاص مؤثر باشند. پس قبل از اینکه شروع به ساخت تراکت کنید، سوالات زیر را در نظر بگیرید:
•    تراکت های تبلیغاتی شما چگونه از هدف کلی بازاریابی شما پشتیبانی می‌کنند و با بقیه فعالیت‌هایی که در حال اجرا هستید همخوانی دارند؟ 
•    مزیت خاص استفاده از تراکت در مقابل تاکتیک های دیگر چیست؟
•    مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

پیام اصلی شما در فلایر چیست؟

اکنون که مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، باید پیام‌های کلیدی که می‌خواهید آنها با دیدن فلایر شما درک کنند چیست؟ می خواهید آنها چه فکری کنند، چه احساسی داشته باشند یا چه کاری انجام دهند؟ آنها باید چه چیزی را در مورد برند یا محصول شما به خاطر بسپارند؟ یک مزیت یا ویژگی که می خواهید آنها شما را با آن مرتبط کنند چیست؟ ممکن است در پایان اطلاعات بیشتری روی فلایر چاپ شده باشد، اما باید در پیام اصلی شما بسیار دقیق و واضح باشد.

می‌خواهید مخاطبین تان با دیدن تراکت چه اقدامی انجام دهند؟

شما باید در مورد اقدامی که می خواهید شخص پس از خواندن تراکت انجام دهد، بسیار دقیق باشید. به عنوان مثال، آیا آنها باید به صورت آنلاین ثبت نام کنند یا در تاریخ خاصی به فروشگاه بیایند؟ حتی اگر هدف شما افزایش آگاهی باشد، باز هم باید در مورد یک اقدام خاص که خواننده می تواند به عنوان گام بعدی آن را انجام دهد، شفاف باشید.
ممکن است فقط برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت شما بازدید کرده یا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند - فقط این اقدان را برای خواننده به وضوح در طراحی فلایر  مشخص کنید که بداند چه کاری باید انجام دهد.

تراکت چگونه و کجا توزیع می شود؟

تراکت ها را می توان شخصاً در خیابان توزیع کرد، روی تابلوهای اعلانات سنجاق کرد یا از طریق پست ارسال کرد. آنها همچنین می توانند به صورت الکترونیکی توزیع شوند. به این فکر کنید که چگونه می خواهید آن را توزیع کنید و این را برای طراحی فلایر خود در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، یک فلایر کوچک که قرار استوروی دیوار بزرگی نصب شود در وهله اول نیاز به طراحی در اندازه بزرگتر و برجسته تر دارد تا توجه مردم را به خود جلب کند، در حالی که اگر قرار است فلایر دستی به مخاطب تحویل داده شود، می تواند حاوی اطلاعات بیشتری با اندازه فونت کوچکتر باشد.

چطور سبک و محتوای فلایر را با ابزارهای طراحی دومینگو ویرایش کنیم؟

خوب، شما استراتژی خود را برای طراحی فلایر مشخص کردید، اما هنوز یک مرحله دیگر قبل از شروع طراحی وجود دارد! اکنون باید روی سبک و محتوای فلایر دقیق تر باشید. هنگامی که این کار را انجام دادید، طراحی فلایر با ابزار دومینگو بسیار آسان خواهد بود.

از چه رنگ هایی می خواهید در طراحی فلایر خود استفاده کنید؟

رنگ‌های تند و روشن توجه مردم را به خود جلب می‌کنند، اما رنگ ها باید با برند، صنعت و مخاطبان هدف شما نیز هماهنگ باشند.
رنگ هایی که پیام شما را تقویت می کنند کدامند؟ به عنوان مثال، سبز و زرد برای سلامتی و تندرستی یا رنگ های اصلی روشن برای کودکان. آیا می خواهید فوق العاده پر جنب و جوش و رنگارنگ باشد یا با دو یا سه رنگ همه چیز را ساده و رسا نگه دارید؟ حتی می توانید سیاه و سفید کار کنید (اگر بودجه کمی دارید این انتخاب ایده آلی است).
در دومینگو طیف وسیعی از رنگ ها در پالت دنگی در اختیار شما است و با ابزارهای ویرایشی می توانید طرح های و ترکیب رنگی بسیار جذابی برای ساخت فلایر خود در نظر بگیرید.

کدام عناصر هویت برند باید برجسته شوند؟

پیام شما در فلایر هر چه که باشد، باید مطمئن شوید که خواننده می‌داند از طرف چه برندی بیان شده است. پس باید دقت کنید چه عناصری از هویت برند شما در تراکت وجود دارد که تضمین می کند مردم به یاد داشته باشند که شما چه کسی هستید و چه می کنید؟ آنچه که کاملاً باید در طراحی فلایر شما با چشم بخورد، لوگوی شما، آدرس وب سایت،  نام برند تان و آدرس صفحات در شبکه های اجتماعی است.

چه نوع تصویری را می خواهید در طراحی فلایر بگنجانید؟

وقتی صحبت از تصویرسازی شد، باید بدانید به دنبال چه سبکی هستید؟ گنجاندن عکس های باکیفیت می‌تواند واقعاً در جذب مخاطب مؤثر باشد—آیا می خواهید عکس خود را آپلود یا آماده استفاده از عکس‌های استوک رایگان ما هستید؟ در مورد انواع دیگر تصاویر چطور؟ آیا استفاده از گرافیک یا آیکون، یا شاید حتی کارتون یا نقاشی مناسب باشد؟ مانند قبل، هنگام تصمیم گیری به برند، صنعت و مخاطبان هدف خود فکر کنید. اما هر تصمیمی که بگیرید، در دومینگو قابل اجرا است. ابزارهای ویرایشی دومینگو به شما کمک می کند برای طراحی فلایر خود هر عکسی را آپلود و آن را به دلخواه خود سفارشی سازی کنید. صدها تصویر، آیکون، استیکر و نماد نیز به طور رایگان در اختیار شما است که می توانید در ساخت تراکت با دومینگو از آنها استفاده کنید.

از چه فونتی می خواهید برای ساخت تراکت استفاده کنید؟

اکنون زمان تعیین یک فونت مناسب است که پیام شما را در فلایر به مخاطب برساند. پیام اصلی شما باید با فونتی که انتخاب می کنید هماهنگ باشد. فونت های فارسی و انگلیسی در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو کار شما را رحت کرده اند. فقط کافی است از بین صدها فونت موجود، فونتی که با هویت برند و پیام شما همخوانی دارد انتخاب کرده و با ابزار ویرایشی دومینگو، سفارشی سازی کنید.

چه نوع فراخوان اقدامی(Call to action) برای مخاطبان در نظر گرفتید؟

در طراحی فلایر باید مشخص کنید قدم بعدی که می‌خواهید مخاطبین پس از خواندن تراکت شما بردارند چیست و به چه اطلاعاتی نیاز دارند – بازدید از صفحات اجتماعی، مراجعه به URLوب‌سایت یا چیز دیگری. این فراخوان باید در طراحی تراکت، برجسته باشد تا مخاطبان بتوانند آن اقدام را انجام دهند. طراحی آن را بسیار ساده و در عین حال جذاب در نظر بگیرید تا به راحتی قابل تشخیص باشد.

آیا فلایر باید اندازه یا شکل خاصی داشته باشد؟

تراکت ها معمولاً در قالب‌های کاملاً استاندارد ارائه می‌شوند که معمولا A5است. آیا دلیلی ندارد که همیشه به شکل و اندازه استاندارد بچسبید مثلا اگر محصولی جدیدی دارید که اطلاعات زیادی باید به مخاطب درباره آن بدهید، شاید به طراحی فلایر با اندازه بزرگ نیاز داشته باشید. حتی می‌توانید به یک قالب خلاقانه فکر کنید که افراد را وادار به تعامل با آن کند. در هر صورت امکان سفارشی سازس یاندازه تراکت با ابزارهای دومینگو وجود دارد.

امکانات و مزایای طراحی فلایر در دومینگو

برای طراحی فلایر می توانید از امکانات‌ مختلفی در دومینگو استفاده کنید و از مزایای این نرم افزار کاربردی و رایگان بهره مند شوید. بیایید برخی از آنها را به شما معرفی کنیم:

از قالب های آماده را دومینگو الهام بگیرید

قالب هاب آماده فلایر در سایت ما به شما ایده های خوبی می دهد تا بتوانید طراحی را شروع کنید. فقط کافی است یکی از طرح ها انتخاب کنید و سپس ببینید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. طرح های موجود را به صورت آنلاین مرور کنید تا ببینید چه سبک هایی برای شما جذاب هستند. سپس هر طور که می خواهید آنها را سفارشی کنید.

از ابزار های طراحی ما استفاده کنید تا مثل یک یک فریلنسر حرفه ای، فلایر خود را خلق کنید

شما تمام ابزارهای طراحی که برای خلق یک تراکت جذاب و مؤثر به آن نیاز دارید را در اختیار دارید. برای پیشبرد روند طراحی، می توانید ابزار مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا عناصر مختلفی را از شکل و رنگ گرفته تا فونت و ابعاد تراکت، طبق سلیقه خود ویرایش کنید.

عناصر پیشنهادی در قالب های آماده را با معیارهای خود تغییر دهید و اصلاح کنید

تمام عناصر موجود در قالب های آماده طراحی فلایر دومینگو قابل تغییر و اصلاح هستند. پس زمانیکه طرحی را انتخاب کردید، به عناصر آن دقت کنید و مطمئن شوید که آنها را با پیام شما هماهنگ باشند. تصمیم بگیرید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. آیا نام تجاری شما در این قالب، مشخص است؟ آیا شامل تمام اطلاعات مورد نظر شما می شود؟ آیا استیکر و تصاویر درست هستند؟ پایبندی به این معیارهای عینی به شما کمک می‌کند عناصر را طبق اهداف خود اصلاح کنید بدون اینکه در خلاقیت‌های هنری که طراحی قالب آماده در اختیار شنا یرار داده، خللی وارد کنید.

طرح نهایی خود را ذخیره کنید

طراحی موثر فلایر مخاطب مناسب را جذب می کند، پیام و مزایای واضحی را منتقل می کند و مخاطب را برای انجام یک اقدام خاص ترغیب می کند. شما می توانید از یک نظرسنجی برای جمع آوری بازخورد واقعی مخاطبین هدف خود در طراحی فلایر استفاده کنید. مهم این است طرحی را نهایی کنید که با معیارهای شما مطابقت داشته باشد و برای مخاطبان شما بهترین باشد.

مطمئن شوید که فایل های مناسب را دانلود کنید

توجه کنید شما به فلایر طراحب شده خود روی صفحه نمایش با رنگ های RGB نگاه می‌کنید، اما برای چاپ به رنگ های CMYK نیاز دارید، بنابراین، اگر قصد چاپ و توزیع تراکت به صورت دستی را دارید حتما مطمئن شوید که فایل‌های مناسب را دانلود کنید. اگر عکس هایی را به عنوان بخشی از طراحی به تراکت خود اضافه کردید، باید وضوح بالایی داشته باشند. برای چاپ، وضوح حداقل 300 ppi ضروری‌ است. 
بهتر است فایل خود را با فرمت SVG از دومینگو دانلود کنید که یک فرمت برداری است و به راحتی قابل اصلاح و ویرایش توسط انتشارات است. خوشبختانه دانلود فایل های طراحی شده فلایر با هر فرنتی در دومینگو رایگان است.

روش های چاپ و توزیع فلایر های طراحی شده با دومینگو

زمانی که طراحی فلایر شما به پایان رسید باید به طریقی آن را به مخاطبین هدف تان نمایش دهید. در ادامه روش های مختلف را به شما معرفی می کنیم.

طرح فلایر را به انتشارات بدهید تا برای شما چاپ کند

هنگام انتخاب محل چاپ تراکت های خود، باید قیمت، کیفیت، نوع چاپ و زمان را در نظر بگیرید. تراکت را به دو صورت می توانید چاپ کنید: چاپ دیجیتال و چیپ افست. چاپ دیجیتال معمولاً سرعت بالاتری دارند و برای چاپ های کوچکتر و تمام رنگی عالی هستند. اگر به دنبال چاپ تعداد زیادی فلایر هستید، ممکن است کمی گران شوند. چاپ افست معمولاً به حداقل چند صد صفحه چاپ، در یک تیراژ نیاز دارد، اما از نظر رنگ نیز انعطاف پذیری دارد (اگر چاپ تمام رنگی انجام نمی دهید می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید). اگر چاپ در تعداد زیاد (بیشتر از ۱۰۰۰) مد نظر شما است، قطعاً بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
در هر صورت برای چاپ فلایر در انتشارات باید به نکات زیر دقت کنید:

کیفیت و بافت کاغذ را انتخاب کنید

فلایر را روی چه نوع کاغذی می خواهید چاپ کنید؟ آیا دوست دارید بیشتر شبیه کارت پستال باشد یا مات یا براق؟ آیا نیاز به تا زدن آن دارید؟ چند نمونه از انتشارات بگیرید تا ببینید چه گزینه هایی وجود دارد. البته ممکن است بسته به بودجه شما، گزینه های محدودتری وجود داشته باشد.

در مورد تعداد نسخه چاپ تصمیم بگیرید

بدیهی است که با افزایش تعداد کل، قیمت هر فلایر کاهش می‌یابد - اما نمی‌خواهید برای چاپ نسخه‌های بیشتر از نیازتان پول هدر دهید و همه آنها در سطل زباله قرار بگیرند. اگر در مورد یک رویداد حساس به زمان یا یک پیشنهاد فصلی  تبلیغ می‌کنید، نمی‌توانید از آن‌ها مجددا استفاده کنید، پس تعداد نسخه ها را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

طرح فلایر را با پرینتر خودتان چاپ کنید

در حالت ایده‌آل، می‌توانید از پرینتر خودتان برای چاپ فلایر استفاده کنید. با توجه به اینکه طرح ها روی کاغذ متفاوت از طراحی آنلاین به نظر می رسند، بهتر است یک پرینت آزمایشی را انجام دهید، کیفیت تصاویر و رنگ ها را ببینید، مطمئن شوید متن و فونت در اندازه واقعی خوانا است و در صورت نیاز یک بار دیگر آن را تصحیح کنید!
وقتی طرح نهایی را چاپ کردید، بررسی کنید و دوباره بررسی کنید که اشتباه تایپی نداشته باشد. از شخص دیگری بخواهید به آن نگاه کند، کسی که به اندازه شما در پروژه وارد نیست. مطمئن شوید که تمام اطلاعات موجود است. زمانیکه مطمئن شدید هیچ خطایی وجود ندارد، اقدام به چاپ با تعداد بالا کنید.

توزیع دیجیتال و انتشار در فضای مجازی را فراموش نکنید

در نهایت، فراموش نکنید که می‌توانید با استفاده از اینترنت به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید. می توانید فلایر ها را با فرمت  pdfبه لیست ایمیل خود بفرستید و آنها را در صفحات شبکه های اجتماعی خود پست کنید تا بدون هزینه اضافی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

فرآیند تبلیغ با فلایر در مرحله چاپ به پایان نمی رسد - این در واقع فقط شروع است! اکنون فرصتی است که مطمئن شوید تمام تلاش شما نتیجه داده است. چگونه می‌خواهید این خلاقیت‌های خیره‌کننده را در اختیار مخاطبین مناسب قرار دهید؟ چگونه شانس دیده شدن، خواندن و عمل کردن را به حداکثر می رسانید؟ مطمئن شوید که بازاریابان حرفه ای را استخدام می کنید که به مکان های مناسب می روید و تراکت های شما را که با خلاقیت خود توسط ابزار طراحی آنلاین دومینگو طراحی کردید، به دست مخاطبین هدف تان می رسانند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید