لوگو دومینگو

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

|

زمان مطالعه:‌ ۱۰ دقیقه

طراحی لیفلت و فلایر راهی عالی برای تبلیغ کسب و کار، رویداد یا محصول شما به روشی مقرون به صرفه هستند. چاپ لیفلت می تواند ابزاری عالی برای تبلیغات باشد، صرف نظر از اندازه و مکان کمپین شما. در طراحی فلایر، می توانید خلاق باشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. مهم نیست که چگونه از آنها استفاده کنید، فلایر راهی عالی برای انتشار اخبار در مورد کسب و کارتان، رویدادها یا محصول شما هستند. با پیام مناسب و طراحی چشم نواز، فلایرها مطمئناً پیام شما را منتقل کرده و تأثیرگذار خواهند بود.

تفاوت بین فلایر و لیفلت چیست؟

تفاوت بین طراحی لیفلت و فلایر می تواند برای تبلیغ کنندگان و بازاریاب هایی که تحربه زیادی ندارند گیج کننده باشد.
 تمایز مهمی که باید به آن توجه داشت این است که فلایرها معمولاً اسناد تک صفحه‌ای هستند که دارای محتوای تبلیغاتی می باشند، در حالی که لیفلت ها معمولاً در چندین صفحه طراحی می شوند.

لیفلت

فلایر

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟ تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟


فلایرها معمولاً برای تبلیغ مستقیم استفاده می‌شوند و می‌توانند شامل اجزای بصری متنوعی مانند گرافیک و عکس باشند. لیفلت ها معمولاً دارای محتوای متن حجیم تر هستند و اغلب روی آموزش تمرکز دارند. به عنوان مثال، یک لیفلت ممکن است توضیحات دقیق محصول را ارائه دهد یا مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کند. فلایرها ممکن است دو رو طراحی شوند که به محتوای بیشتری اجازه می‌دهد در فضای محدودی پوشش داده شود.
هنگام ساخت محتوای تبلیغاتی، جنبه های مختلفی باید در نظر گرفته شود. لیفلت و فلایر را می توان بر روی کاغذ نازک یا ضخیم، بسته به بودجه بازاریابی و نوع محتوای ارائه شده، چاپ کرد. 
فاکتورهای مهم دیگری که باید در تفاوت طراحی لیفلت و فلایر در نظر گرفت عبارتند از سایز، نوع فونت و استفاده از رنگ. همچنین باید تصمیم بگیرید که چند نسخه چاپ کنید. 
محتوای بازاریابی چاپیمی تواند نسبتاً گران باشد، بنابراین ایده خوبی است که طراحی سایر محتوای بازاریابی مقرون به صرفه مانند ساخت کاتالوگ دیجیتال را در نظر بگیرید.
هر نوع محتوای تبلیغاتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، دانستن تفاوت طراحی لیفلت و فلایر برای ایجاد مواد بازاریابی موثر بسیار مهم است.

 

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

 

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر از لحاظ کاربرد

چاپ لیفلت یا فلایر یک راه عالی برای تبلیغ و تبلیغ کسب و کار یا خدمات شما است. تفاوتی ندارد در حال راه‌اندازی یک محصول جدید یا افزایش آگاهی در مورد یکی از خدمات تان هستید، طراحی لیفلت یا فلایر هر دو می‌تواند به انتقال پیام شما کمک کند. در ادامه چند نمونه از کاربردهایی که می توانید با چاپ لیفلت یا فلایر انجام دهید را با هم مقایسه می کنیم:

لیفلت تبلیغاتی

لیفلت تبلیغاتی برای کسب و کار، خدمات یا رویداد طراحی می شوند. آنها را می توان در مکان های عمومی توزیع کرد، به دست مشتریان پس از خرید محصول داد یا از طریق پست ارسال کرد. لیفلت تبلیغاتی معمولاً حاوی عناوین، تصاویر و محتوایی هستند که بر نقاط قوت محصول یا خدمات تأکید دارند.

تراکت تبلیغاتی

شکل دیگری از چاپ تراکت، فلایر است. یک فلایر از طریق پست مستقیماً برای مشتری یا گروهی از مشتریان ارسال می شود که می‌تواند یک تبلیغ، فروش یا پیشنهاد را مشخص کند و همچنین ممکن است شامل کوپن یا تخفیفات ویژه ای باشد که مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند.

لیفلت آموزشی

لیفلت آموزشی از محتوای دقیق تری نسبت به لیفلتی تبلیغاتی استفاده می کنند و می توانند در اندازه های مختلف باشند. از لیفلت می توان برای ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان بالقوه مانند توضیحات محصول، دستورالعمل نصب و استفاده و غیره استفاده کرد.

فلایر آموزشی

فلایر آموزشی معمولاً تراکت هایی با فرمت بزرگ هستند که می توانند روی متریال مختلفی مانند کاغذ یا وینیل چاپ شوند. آنها معمولاً در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس یا مناطق خرید استفاده می‌شوند و می‌توانند محتوایی مشابه با آگهی‌های تبلیغاتی داشته باشند.

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر 

فلایر : همانطور که گفتیم فلایرها شبیه به آگهی‌های تبلیغاتی هستند زیرا برای جلب توجه به یک برند، محصول یا رویداد طراحی شده‌اند. با این حال، تراکت ها اغلب کمتر بر روی محتوا تمرکز می‌کنند و بیشتر بر روی تصاویر بصری، مانند تصاویر محصول یا رویداد تمرکز می‌کنند.
لیفلت: اگر به دنبال تبلیغ یک کسب و کار یا یک محصول جدید باشید، طراحی لیفلت یک راه عالی برای رساندن پیام شما به مخاطبین است. از لیفلت تبلیغاتی گرفته تا بروشور ها و کاتالوگ ها، ابزار های بازاریابی مختلفی برای تبلیغ وجود دارد. با کمی خلاقیت، می توانید با کمک قالب های لیفلت دومینگو یک طرح لیفلت چشم نواز و موثر براساس نیازهای خود ایجاد کنید.

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

مراحل طراحی لیفلت

ایجاد یک لیفلت یک راه عالی برای معرفی برند یا کسب و کارتان است. برای اطمینان از اینکه اطلاعات شما مورد توجه قرار می گیرد باید از ابزارهای طراحی عالی استفاده کنید تا لیفلت های شما مخاطبان بیشتری را جذب کنند. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه با کمک قالب های آماده دومینگو و ابزارهای ویرایشی رایگان آن، یک لیفلت موثر طراحی و ایجاد کنید

مرحله اول: مخاطب خود را درک کنید

قبل از طراحی یک لیفلت، مهم است که بدانید چه کسی آن را دریافت خواهد کرد. سن مخاطب شما چقدر است؟ از چه نوع زبانی باید استفاده کنید؟ سعی دارید چه پیامی را منتقل کنید؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا یک لیفلت موثرتر طراحی کنید.

مرحله دوم: تصاویر مناسب را انتخاب کنید

اکنون زمان آن است که طراحی لیفلت خود را شروع کنید. به این فکر کنید که چه تصاویر بصری در انتقال پیام شما مؤثرتر است. تصاویر باید واضح و چشم نواز باشند، و به یاد داشته باشید که تاثیر عکس های باکیفیت، بیشتر است – شما نمی خواهید تصاویر زیادی را به لیفلت خود اضافه کنید، که اکثر آنها بی کیفیت هستند و مخاطب شما را خسته می کنند.

مرحله سوم: محتوای جذاب بنویسید

اکنون که به تصاویر بصری فکر کرده اید، باید شروع به نوشتن محتوای لیفلت خود کنید. مطمئن شوید که محتوای شما مختصر و دقیق است. شما باید هر گونه اطلاعاتی را که فکر می کنید مهم است، مانند قیمت ها، اطلاعات تماس و غیره در آن درج کنید.

مرحله چهارم: قالب های آماده لیفلت را تصحیح و ویرایش کنید

هنگامی که محتوای خود را نوشتید و تصاویر خود را طراحی کردید، نوبت به تصحیح و ویرایش قالب لیفلت می رسد. برای طراحی لیفلت با قالب های آماده دومینگو مراحل زیر را طی کنید:
-    در لیفلت ساز آنلاین دومینگو ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری تان شوید
-    گزینه لیفلت را انتخاب کنید
-    قالب های آماده لیفلت را مرور کنید و یکی را انتخاب کنید

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

-    روی هر یک تصاویر قالب کلیک کنید و پس از آپلود عکس هایتان آنها را جایگزین کنید

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

-    روی متن قالب کلیک کنید و با کمک ابزار نوشتن متن روی عکس، محتوای خود را به قالب لیفلت اضافه کنید

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا دستوری وجود ندارد و همه چیز منطقی است. همچنین این زمان برای بررسی این است که همه چیز به درستی چیده شده است و تصاویر بصری خوب به نظر می رسند. در نهایت لیفلت را دانلود کنید.

مرحله پنجم: چاپ و توزیع را در مکان و زمان درست انجام دهید

آخرین مرحله چاپ و توزیع لیفلت است. شما می توانید آن را خودتان توزیع کنید یا یک شرکت چاپ متخصص در تبلیغات و توزیع محتوای تبلیغاتی را پیدا کنید.

مراحل طراحی فلایر

هنگام طراحی فلایر، مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، مخاطبان هدف شما هستند. چه نوع اطلاعاتی بیشتر به آنها مربوط می شود؟ هنگامی که ایده روشنی در مورد افرادی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید دارید، می‌توانید روی طرح، قالب و محتوای فلایر تمرکز کنید. 

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

وقتی نوبت به طراحی فلایر می رسد، از تصاویری استفاده کنید که هم چشم نواز هستند و هم به راحتی قابل درک باشند. از تصاویر، فونت ها و رنگ ها برای جلب توجه بیننده استفاده کنید و مطمئن شوید که پیام شما به راحتی خوانده می شود. حتما لوگو و اطلاعات تماس شرکت خود را درج کنید تا مشتریانتان بتوانند سریعا با شما تماس بگیرند.

تفاوت طراحی لیفلت و فلایر چیست؟

علاوه بر تصاویر بصری، باید روی متن فلایر خود تمرکز کنید. آن را مختصر و در عین حال آموزنده نگه دارید و مطمئن شوید که پیشنهادات یا تخفیفات ویژه ای که ممکن است برای مخاطب جذاب باشد را ذکر کنید. اگر تخفیف ارائه می‌دهید، می‌توانید یک کد تخفیف منحصربفرد ایجاد کنید که مشتریان شما می‌توانند به‌صورت آنلاین هنگام پرداخت ارائه کنند. 
در مرحله بعد، شما باید در مورد چگونگی جذب مشتریان به فلایری خود فکر کنید. تبلیغات دستی بهترین راه برای رساندن فلایر شما به دست مشتریان احتمالی است. با پخش تراکت در فروشگاه یا قرار دادن آنها در مکان های عمومی، مطمئن شوید که بهترین روش توزیع را انتخاب کرده اید.
در نهایت، نوع کاغذی را که برای چاپ جزوات خود استفاده خواهید کرد، در نظر بگیرید. متریالی که انتخاب می کنید باید با پیامی که می خواهید منتقل کنید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک کاغذ براق برای یک پیام مجلل تر و پیچیده تر مناسب تر است. از طریق ترکیبی از تصاویر، متن و تبلیغات مناسب، مطمئناً یک استراتژی چاپ تراکت موفق خواهید داشت. با این نکات و ترفندها می توانید یک لیفلت حرفه ای و جذاب بسازید که مشتریان را جذب کند و به شما در رسیدن به اهداف فروش تات کمک کند.

جمع بندی

طراحی لیفلت یا فلایر راهی عالی برای تبلیغ برند و اطمینان از این است که پیام شما مورد توجه قرار می گیرد. با درک مخاطبان خود و طراحی یک لیفلت چشم نواز، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام شما به افراد مناسب می رسد. اکنون که می دانید چگونه یک لیفلت طراحی و ایجاد کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع کنید!
قالب های آماده لیفلت دومینگو که توسط طراحان حرفه ای تهیه شده اند، به شما اطمینان می دهند که محتوایتان از بالاترین کیفیت برخوردار باشد و تأثیر ماندگاری بر روی مخاطبان هدف شما بگذارد. لیفلت ساز آنلاین دومینگو یک انتخاب عالی برای تمام افرادی است که به دنبال طراحی لیفلت بدون دردسر و با کیفیت بالا هستند.

دسته بندی مقالات

موضوعات داغ

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در ۵ دقیقه