زمانیکه در حال طراحی محتوای تبلیغاتی چاپی مثل کاتالوگ، بروشور یا بنر تبلیغاتی برای تبلیغ فروشگاه یا کسب و کار خود، هستید، سیاه و سفید بودن آنها چندان ذهنان را مشغول نمی کند. این نوع محتوا معمولا رنگی است. اما داستان در مورد تراکت فرق می کند. مطمئنا تا به حال اطراف خودتان چندین نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید دیده اید و همین مسئله شما را در تصمیم گیری دچار تردید کرده است.
بسیاری از کسب و کارها فکر می کنند که طراحی تراکت رنگی مطمئنا بهتر است اما شاید تعجب کنید اگر بدانید که نمونه تراکت سیاه و سفید جذابیت خاصی برای مخاطبین دارد که می تواند به همان اندازه تراکت رنگی و اگر نگوییم بیشتر، در ایجاد تأثیر یا جلب توجه مخاطبین مؤثر باشد.
هنگامی که به دنبال تهیه برخی از مواد چاپی هستید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، زیرا وقتی صحبت از مواد چاپی تبلیغاتی یا تبلیغاتی می شود، همه چیز تأثیر می گذارد. ملاحظات دیگری مانند بودجه و مخاطب نیز وجود دارد.
نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید بهتر است یا رنگی؟
اگر نمی دانید نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید بهتر است یا رنگی، ابتدا باید به چند سوال زیر پاسخ بدهید.
هدف از محتوای چاپی چیست؟ آیا برای جذب مخاطب جدید یا جلب توجه به محصول خاصی، استفاده از رنگ ممکن است راه موثری برای رساندن پیام به آنها باشد.
آیا طرح تراکت تبلیغاتی بر متن تاکید دارد؟ اگر طراحی شما بیشتر به تصاویر وابسته است، ممکن است ساخت تراکت رنگی را گزینه ای مناسب تری در نظر بگیرید. البته این به نوع تصویرسازی که انجام میدهید و نحوه نمایش آن بستگی دارد. با این حال، در اکثر موارد، اگر در طراحی تراکت تبلیغاتی بیشتر متن به کار ببرید، نمونه سیاه و سفید ممکن است گزینه خوبی برای برجسته کردن متن باشد.
آیا طرح شامل لوگو یا آرم تجاری شما می شود؟ اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که دارای رنگ مرتبط با لوگو یا برند شما است، پس باید سعی کنید همیشه آن را ثابت نگه دارید.
مخاطب هدف شما چه کسی است؟ یک تصویر رنگی یا سیاه و سفید تاثیرات متفاوتی را در مخاطب ایجاد می کنند. به مخاطبی که می خواهید تراکت را بدست آنها برسانید فکر کنید. اگر مخاطب شما جوانان هستند تراکت های رنگی بهتر عمل می کند.
مزایای طراحی تراکت رنگی
انسان ها نسبت به رنگ های خاص واکنش های ذاتی قوی دارند. مباحث کاملی از روانشناسی به نحوه اثرگذاری رنگ ها روی ناخودآگاه انسان ها می پردازد. رنگها همچنین می توانند نماد موضوع مشخصی باشند. به این معنا که انسانها به روشهای خاصی به رنگها واکنش نشان میدهند، زیرا دارای ویژگیهایی هستند که ما را بهطور خودکار با احساسات یا حالات ذهنی متفاوتی مرتبط می کنند.
زمانی از رنگ در طراحی تراکت استفاده کنید که برای تصویر شما یا طرح گرافیکی شما ضروری است. همچنین اگر پیامی که می خواهید بیان کنید با تصاویر یا متن رنگی بهتر منتقل می شود، می توانید تضادهای منطقی بین عناصر گرافیکی خود ایجاد کنید. اگر رنگ با برند یا شرکت یا تجارت شما مرتبط است، سعی کنید استفاده از آن رنگ را در تمام محتوای بازاریابی خود ثابت نگه دارید
مزایای طراحی تراکت سیاه و سفید
اگر از طرح یا تصویر سیاه و سفید به درستی استفاده کنید می تواند واقعاً چشم نواز و به یاد ماندنی باشد. نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید معمولا نوعی حس هنری و نوستالژی در خود دارد.
تراکت های سیاه و سفید به نظر می رسد کمی جاودانه تر از نوع رنگی باشند. حتی در مورد نمایش یک عکس، سایه های سیاه و سفید نیز می توانند آن را برجسته نشان دهند. اگر طراحی ساده ای دارید که پیامی بسیار قوی را منتقل می کند، نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.
مزایای طراحی تراکت با ترکیب رنگ های سیاه و سفید و تم رنگی
ترکیب کردن عناصر سیاه و سفید با یک یا دو رنگ ثابت نیز می تواند یک راه عالی برای جلب توجه افراد و برجسته کردن بخش هایی از تراکت باشد. این یک روش مؤثر برای تأکید بر یک نکته خاص است که تأثیر قوی بر مخاطب می گذارد و در ارتباط با نام تجاری یا محصول شما موثر عمل می کند. اگر پیشنهاد تخفیف یا آفر ویژه ای دارید می توانید در یک نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید آنها را با رنگ قرمز نشان دهید تا موثر به نظر برسند.
ایده های خلاقانه برای طراحی نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید
بسیاری از طرحهای بازاریابی مدرن برای ارسال پیام به رنگهای روشن متکی هستند، اما نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید نیز میتواند به همان اندازه مؤثر باشد. می توانید از طرح سیاه و سفید برای ایجاد ظاهری زیبا استفاده کنید یا می توانید از آن برای انتقال لحن جدی تری استفاده کنید. در هر صورت، اگر از طرحهای خلاقانه استفاده کنید مطمئنا می توانید توجه مخاطب را جلب کنید. برای کشف ایده های خلاقانه می توانید به قالب ها و طرح های آماده تراکت سیاه و سفید دومینگو نگاهی بیندازی
یکی از راههای متمایز کردن طراحی تراکت سیاه و سفید، ترکیب عناصر یا استیکرهای سرگرمکننده و منحصر به فرد است. اضافه کردن تصاویر قدیمی نیز ایده جالب دیگری است. برای جلب توجه مخاطب باید خلاق باشید و ببینید چه نوع هنری می توانید پیدا کنید که پیام شما را تکمیل کند.
طراحی نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید به سبک مینیمالیستی
اگر میخواهید آگهی شما لحن جدیتر یا حرفهایتری داشته باشد میتوانید یک طرح مینیمالیستی را انتخاب کنید که شامل استفاده از خطوط تمیز و اشکال ساده برای ایجاد ظاهری متمایز است. همچنین می توانید از یک پالت رنگ محدود مانند سیاه، سفید و خاکستری استفاده کنید.
طراحی نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید با اشکال هندسی
یکی دیگر از راه های بهبود ظاهر تراکت سیاه و سفید، به کار بردن الگوهای هندسی است که می تواند شامل ایجاد یک حاشیه با استفاده از اشکال اصلی یا استفاده از طراحی پیچیده تر باشد. در هر صورت، این الگوها به فلایر شما جذابیت بصری می بخشد و آن را چشم نوازتر می کند.
طراحی نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید با فونت پررنگ
اگر می خواهید تراکت تان خوانا باشد، می توانید از فونت های پررنگ برای برجسته کردن متن خود استفاده کنید. این ایده به ویژه اگر از طراحی مینیمالیستی استفاده می کنید مؤثر است. همچنین میتوانید از اندازههای مختلف فونت برای جلب توجه به محتوای فلایرتان استفاده کنید و آن را از نظر بصری جذابتر کنید.
مزایای طراحی تراکت سیاه و سفید به جای تبلیغات آنلاین
ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم، جایی که دائماً در همه جنبههای زندگی، از وبسایتهای فروشگاهی گرفته تا ایمیل، با محتوای بازاریابی دیجیتال بمباران میشویم. تعداد تبلیغات فضای مجازی بسیار زیاد است به حدی که اکثر ما ناخودآگاه آنها را به عنوان نویز نادیده می گیریم. در این شرایط، تبلیغات چاپی مثل طراحی تراکت می تواند تاثیر بیشتری روی مخاطبین داشته باشد. در ادامه با جزئیات بیشتری به مزایای ساخت نمونه تراکت تبلیغاتی می پردازیم:
تاثیرگذاری بیشتر روی مشتریان
فلایر و تراکت سیاه و سفید برای هر نوع کسب و کاری مناسب اند و می توانند تقریباً در هر مکانی توزیع شوند. طراحی یک پیام ساده برای تبلیغ یک رویداد، محصول یا خدمات، به خاطر سپردن پیامی که در تراکت بیان کرده اید را برای مشتریان آسانتر میکند.
به عنوان مثال، توزیع فلایر در نمایشگاههای تجاری و رویدادهای اجتماعی یک محتوای عالی برای بازاریابی است. با نگاه کردن به تراکت، مشتریان می توانند درباره محصول شما بیشتر بیاموزند و حتی پس از ترک کردن نمایشگاه، اطلاعات تماس شما را داشته باشند. نکته کلیدی این است که تراکت ها را با این هدف توزیع کنیم که بتوانند دوباره با شما در ارتباط باشند و اطلاعات مهم را به راحتی به خاطر بیاورند.
صرفه جویی در هزینه ها
برخی از کسب و کارها تصور می کنند اثربخشی تبلیغات دیجیتال به نسبت هزینه ای که می پردازند بسیار بیشتر است. با این حال، شما می توانید از چاپ نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید برای اهداف بازاریابی خود با هزینه بسیار کمی استفاده کنید.
اگر تخفیفات یا پیشنهادهای ویژه را به متن تراکت خود اضافه کنید، میتوانید از طریق توزیع آنها مشتریان زیادی را به خدمات یا محصولات خود جلب کنید.
هزینه طراحی تراکت سیاه و سفید با قالب های آماده دومینگو رایگان است. سپس شما می توانید با هزینه بسیار کمی آن را چاپ کنید.
ماندگاری بیشتر
تبلیغات دیجیتال فقط زمانی که کسی روی آن کلیک یا از آن بازدید کند، قابل مشاهده است، اما در تبلیغات چاپی، مشتریان بی شماری می توانند یک پیام را برای روزها یا هفته ها بدون هیچ کار اضافی مشاهده کنند.
تبلیغات دیجیتال دارای یک زمان مشخص هستند که توجه مخاطب را برای چند ثانیه به خود جلب می کند، اما با وجود هزاران محتوای جدیدی که هر روز منتشر می شود، به ندرت اتفاق می افتد که مخاطب مجددا برای دیدن یک محتوای قدیمی به عقب برگردد. چگونه در چنین بازار شلوغی متمایز می شوید؟
بازاریابی چاپی به مشتریان این امکان را می دهد که پیام شما را در دست بگیرند و هر چند بار که مایلند به آن مراجعه کنند. وقتی نمونه تراکت تبلیغاتی به درستی طراحی شود، توسط مخاطبان زیادی خوانده می شود. علاوه بر این، آنها بر خلاف تبلیغات دیجیتالی که متکی به یک دستگاه مثل گوشی همراه است، می توانند هر کجا و هر زمانی در دسترس باشند.
قیمت نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید
قیمت طراحی و چاپ تراکت سیاه و سفید در حال حاضر بسیار کمتر از سایر محتوای بازاریابی مانند طراحی کاتالوگ و چاپ رنگی آن است. اگر بودجه کمی برای بازاریابی دارید، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید حتی بیشتر در هزینه ها صرفه جویی کنید.
اولین روش برای کاهش قیمت تراکت، طراحی آن با تراکت ساز آنلاین دومینگو است. این نرم افزار کاربردی دارای قالب های آماده تراکت است که نیاز شما را به استخدام طراح گرافیک رفع می کند، با کمک ابزارهای ویرایشی آن می توانید طراح خودتان باشید و با چند کلیک ساده یک نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید بسازید که هیچ هزینه ای برای ساخت آن مرداخت نکرده اید.
روش بعدی چاپ تراکت در سایز کوچکتر است. حمل تراکت در اندازههای کوچکتر میتواند برای مشتریان آسانتر باشد و معمولاً چاپ آن هزینه کمتری دارند. شما ممکن است با چاپ فلایر در سایز غیر معمول بیشتر مورد توجه قرار بگیرید!
معمولاً چاپ تراکت سیاه و سفید از چاپ رنگی هزینه کمتری دارد. شما جتی می تواتید برای جلب توجه بیشتر تراکت سیاه و سفید را روی کاغذهای رنگی چاپ کنید است که تبلیغات شما را متمایز می کند.
اگر میخواهید پیام شما در بین مردم متمایز باشد و در هزینههایتان صرفهجویی شود، چاپ سیاه و سفید بروشور راه خوبی است. در اینجا چند نکته چاپ بروشور سیاه و سفید وجود دارد تا بودجه خود را به حداکثر برسانید و به طور مؤثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید!
جمع بندی
انتخاب بین طراحی نمونه تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید یا رنگی یک سوال رایج است، زیرا عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در این مقاله چند ایده برای شروع طراحی تراکت سیاه و سفید به شما دادیم. اگر کنی خلاقیت به خرج دهید و تکنیک های مختلف را امتحان کنید می توانید یک محتوای تبلیغاتی بسازید که مطمئناً متمایز از رقبا باشد.
اگر به قالب های آماده تراکت سیاه و سفید (یا رنگی ) خلاقانه و ارزان نیاز دارید، می توانید بهترین نمونه تراکت های تبلیغاتی به زبان فارسی را در ابزار طراحی آنلاین دومینگو مشاهده کنید و با ابزارهای ویرایشی به راحتی آن ها را سفارشی سازی کنید.