استوری اینستاگرام یکی از اولین محتواهایی است که هنگام باز کردن برنامه روی آن ضربه می زنیم. همه ما عاشق دیدن محتواها و استوری های برندهای مورد علاقه مان هستیم تا هر لحظه با آنها در ارتباط باشیم.
بسیاری از اینستاگرامرها، ساعتها صرف ایجاد ریلزهای زیبای اینستاگرام و پستهای اسلایدی و ویدئویی میکنند، اما استوریهای اینستاگرام خود را نادیده میگیرند که موجب می شود فرصت بی نظیری را از دست بدهند.
هنگام باز کردن برنامه، فید استوری اینستاگرام درست در بالای صفحه نمایش فالوورهای شما ظاهر می شود و تصاویر پروفایل هر پیج نمایش داده می شود.
در حال حاضر بیش از 500 میلیون نفر هر روز استوری اینستاگرام را در دستگاه های تلفن همراه خود ایجاد و تماشا می کنند. و از هر سه نفر یک نفر گفته است که پس از دیدن استوری هایی در مورد برندهایی که آن محصولات شان را تبلیغ می کنند، بیشتر به برندها و محصولات علاقه مند می شوند. به طور خلاصه، IG Stories دسترسی و تعامل شما را افزایش می دهد و در برخی موارد بر رفتار مشتریان تأثیر می گذارد.
استوری های اینستاگرام به شما کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود به روشی موثر ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل برقرار کنید تا روابطی ایجاد کنید که وفاداری مشتری را افزایش می دهد .
در واقع، ویژگی استوری اینستاگرام به اینستاگرامرها کمک می کند تا عکسها و ویدیوها را خیلی سریع با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. بهعلاوه، استوری ها به مخاطب شما نگاهی اجمالی به آنچه در پشت صحنه میگذرد، میدهند و دنبالکنندگان آن را دوست دارند.
استوری اینستاگرام برای همه پیج های کاری یا شخصی کاربرد دارد. بنابراین، فرقی نمی کند برند تجاری، تولید کننده محتوا، اینفلوئنسر یا صاحب یک کسب و کار کوچک باشید، استوری اینستاگرام یک رسانه عالی برای ایجاد آگاهی از برند شما است.
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری اینستاگرام قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد عکس ها یا ویدیوهایی را که به طور خودکار در عرض 24 ساعت ناپدید می شوند، پست کنند. آنها در قالب عمودی ظاهر می شوند و از نظر طراحی سریع، به یاد ماندنی و سرگرم کننده هستند.
هنگامی که یک استوری پست می کنید، یک حلقه رنگارنگ در اطراف عکس پروفایل شما ظاهر می شود که به دنبال کنندگان شما می گوید که می توانند روی عکس نمایه شما ضربه بزنند تا آنچه را که اخیراً پست کرده اید مشاهده کنند. عکس پروفایل شما با حلقه رنگارنگ اطراف آن نیز به ردیف بالای صفحه اصلی فالوورهای شما اضافه میشود – و آن را به اولین محتوایی که میبینند تبدیل میکند.
استوری اینستا راهی عالی برای سازندگان و برندها است تا انواع مختلف محتوا را امتحان کنند و ببینند مخاطبین شان کدامیک را بیشتر می پسندند، زیرا برخلاف فید دائمی اینستاگرام، استوری ها در عرض 24 ساعت ناپدید میشوند.
صاحبان کسبوکارهای کوچک از استوری های خود برای ارسال هر نوع محتوایی استفاده می کنند، از ویدیوهای ویرایش نشده در زندگی روزمرهشان گرفته تا عکسهای محصولات جدیدشان و کلیپهای کوتاهی از پاسخگویی به سؤالات متداول.
البته سازندگان و اینفلوئنسرها ممکن است از استوری ها کمی متفاوت استفاده کنند، مثلا با همراهی یک روز از زندگی فالوورها یا نشان دادن پشت صحنه، یا صرفاً صحبت کردن با فالوورها درباره تجربهای که ممکن است برای فالوورهای دیگر جذاب باشد.
نحوه ارسال استوری در اینستاگرام
اکنون که می دانید استوری چیست، زمان آن رسیده است که به نحوه ارسال آن بپردازید. در ادامه آموزش صفر تا صد استوری اینستاگرام به شما نشان می دهیم که چطور می توانید این محتوای جذاب را در اینستا پست کنید.
مرحله 1: به صفحه اصلی خود بروید و از هر نقطه روی صفحه به سمت چپ بکشید تا اپلیکیشن دوربین اینستاگرام باز شود. همچنین میتوانید با ضربه زدن روی دکمه « + » در پایین صفحه و سپس ضربه زدن روی Story به دوربین اینستاگرام دسترسی پیدا کنید .
مرحله 2: در برنامه دوربین، میتوانید با ضربه زدن روی دایره سفید در قسمت پایین وسط صفحه، محتوای کاملاً جدیدی برای استوری خود ایجاد کنید یا محتوای عکس یا ویدیویی را که قبلاً ایجاد کردهاید، با ضربه زدن روی نماد گالری آپلود کنید.
اگر می خواهید یک عکس موجود را آپلود کنید، توجه داشته باشید که ابعاد استوری اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است. اگر تصمیم به ایجاد محتوای جدید با امکانات اپلیکیشن اینستاگرام دارید، می توانید انواع مختلفی از استوری ها را ایجاد کنید که در مرحله بعد آنها را به شما معرفی می کنیم.
مرحله 3: هنگامی که استوری خود را ایجاد کردید، می توانید استیکرها، ایموجی ها و فیلترها را به آن اضافه کنید، روی آن بکشید، متنی به آن اضافه کنید و موارد دیگر. حتی میتوانید از طریق نظرسنجیها، آزمونها و سایر ویژگیهای سرگرمکننده افراد را منشن یا تگ کنید یا دنبالکنندگان خود را درگیر کنید.
اگر میخواهید خیلی سریعتر، استوری ایجاد کنید، میتوانید از قالب های آماده استوری اینستاگرام دومینگو استفاده کنید. سپس آنها را آپلود کرده و به اشتراک بگذارید.
انواع مختلف استوری اینستاگرام
اینستاگرام به شما اجازه می دهد چندین گزینه مختلف را برای ساخت استوری به کار ببرید. اخیراً چند گزینه اشتراکگذاری از روش های ساخت استوری قدیمی اینستا حذف شده که شامل RIP Photobooth و Hands-free می شود، اما همچنان پنج نوع مختلف IG Story برای ساخت محتوای خلاقانه داخل خود اپلیکیشن اینستا وجود دارد.
در ادامه همه آنها را به ترتیب بررسی می کنیم:
استوری اینستاگرام استاندارد
با انتخاب این گزینه می توانید یک عکس یا ویدیوی معمولی که گزینه پیش فرض استوری اینستاگرام است را به اشتراک بگذارید. در این حالت می توانید از فیلترهای استوری اینستاگرام استفاده کنید که در پایین برنامه ظاهر می شوند.
ساخت استوری اینستاگرام با Create
با انتخاب این گزینه می توانید متن یا استیکرها را روی پسزمینه ثابت نمایش دهید. اینستاگرام گزینه های سرگرم کننده زیادی برای نمایش متون مختلف دارد که شامل فونت های مختلف و رنگ های متنوع می شود. پیج های کاری یا شخصی معمولاً از استوریهای متنی برای طرح سؤال، گفتن داستان یا ایجاد وبلاگهای کوچک در استوری اینستاگرام خود استفاده میکنند.
طراحی استوری با بومرنگ
یک ویدیوی واقعاً کوتاه که مدام تکرار می شود.
ساخت استوری با Layout
با این گزینه می توانید کلاژی از عکس های مختلف را ایجاد کنید.
طراحی استوری اینستاگرام با Dual
با این قابلیت شما می توانید از هر دو دوربین جلو و پشت برای گرفتن عکس استفاده کنید، بنابراین دنبال کنندگان شما می توانند خود شما و آنچه را که روی آن کار می کنید ببینند. برای کسانی که با اپلیکیشن BeReal آشنا هستند، این ویژگی بسیار محبوب است.
هایلایت استوری چیست؟
هایلایت های اینستاگرام مجموعهای از استوریهای اینستاگرام هستند که شما آنها را مدیریت میکنید و به شکل دایرههای قابل لمس در بالای پروفایل شما قرار دارند. آنها در سال 2017 به عنوان راهی معرفی شدند تا کاربران بتوانند استوری های مورد علاقه یا مرتبط ترین استوری های خود را بیش از 24 ساعت در پروفایل شان نگه دارند.
هایلایت های استوری مستقیماً در زیر بیو شما ظاهر می شوند، بنابراین یکی از اولین محتواهایی هستند که دنبال کنندگان شما هنگام ورود به پروفایل تان می بینند.
برای برندها، این هایلایت ها مکانی عالی برای ذخیره اطلاعات مهم (به عنوان مثال، منوهای رستوران، لیست محصولات و غیره) هستند. آنها همچنین مکان خوبی برای توصیفات و مطالعات موردی هستند. مثلا می توانید استوری مشتریان را در مورد میزان رضایت آنها از محصول یا خدمات خود به اشتراک بگذارید و آنها را در یک هایلایت ذخیره کنید.
بهعنوان یک سازنده، ممکن است بخواهید رویدادهای مهم زندگی، مشارکت با برند یا لینک خرید محصولات را در هایلایت ها ذخیره کنید تا دنبالکنندگان شما بتوانند به راحتی محصولاتی را که دوست دارند، پیدا کنند.
اگر می خواهید پروفایل شما ظاهر زیبایی داشته باشد، باید از کاور آماده هایلایت اینستاگرام کمک بگیرید تا تمام هایلایت های شما دارای یک ظاهر مشابه باشند. با قالب های آماده کاور هایلایت استوری دومینگو، کار شما بسیار ساده می شود. فقط کافی است یکی از مجموعه کاورهای آماده را دانلود کنید و آنها را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید. سپس می توانید زیر هر یک یک عنوان بگذارید و استوری های مختلف را زیر آنها اضافه کنید.
استیکرهای استوری اینستاگرام برای افزایش تعامل
استوری های اینستاگرام بسیار قدرتمند هستند زیرا با انسانی کردن برند شما باعث ایجاد وفاداری و افزایش تعامل می شوند.
فالوورهای شما به برند تان علاقه دارند پس اشتراکگذاری داستانهای واقعی، خنده دار یا جالب از طریق مجموعهای از استوریهای اینستا، آنها را تشویق میکند که به حساب اینستاگرام شما بازگردند و با محتوای شما تعامل داشته باشند (که در نهایت منجر به تعامل یا تبدیل بیشتر میشود).
اکنون اینستاگرام استفاده از قدرت استوری ها و ایجاد محتوای جذاب را برای سازندگان و برندها با کمک استیکر ها آسانتر کرده است.
استیکرهای استوری اینستاگرام چیست؟
استیکرهای استوری اینستاگرام نوعی تصویر کارتونی، گیف یا متنی هستند که میتوانید روی استوریهای خود قرار دهید تا جذابتر و تعاملیتر شوند. میتوانید از استیکرها برای افزودن متن به ویدیوهای خود برای گفتن داستان استفاده کنید یا یک نظرسنجی به عکس محصولات جدید خود اضافه کنید تا از فالوورهای خود بپرسید که در مورد کدام یک از آنها بیشتر هیجان زده هستند.
برای افزودن استیکر به استوری خود، عکس یا ویدیویی بگیرید یا آپلود کنید و سپس روی دکمه استیکرها (یک صورتک در سمت راست بالای صفحه) ضربه بزنید تا برچسبهای قابل تنظیم برای آب و هوا، زمان فعلی، مکان و موارد دیگر را پیدا کنید.
میتوانید استیکرها را با کشیدن آنها روی صفحهتان و تغییر اندازه آنها با فشار دادن یا بزرگ کردن آنها با دو انگشت جابهجا کنید. اینستاگرام همچنین انواع جدیدی از استیکرها را معرفی کرده است که شامل استیکر فروشگاه و استیکر saptions می شود. این استیکرها به اینستاگرامبازان با حسابهای حرفهای و تجاری کمک می کند تا فالوورهای خود را درگیر کنند.
در ادامه آموزش صفر تا صد استوری اینستاگرام، چند استیکر تعاملی را به شما معرفی می کنیم:
1. برچسب "Add yours "
استیکر «Add Yours» اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد تا موضوعات عمومی را به اشتراک بگذارند و از فالوورهایشان بخواهند محتوایی با موضوع مشابه ایجاد کنند. هنگامی که کاربران بیشتری استوری های خود را به استیکر اضافه می کنند، یک زنجیره محتوا ایجاد می شود.
هدف اصلی استیکر Add Yours تشویق همکاری بین کاربران است. همچنین به شناسایی برندها کمک می کند: اگر روی استیکر در استوری شخصی کلیک کنید، اینستاگرام همه کسانی را که در یک موضوع مشارکت کرده اند به شما نشان می دهد.
2. برچسب زیرنویس
اینستاگرام برای افزایش دسترسی به این پلتفرم، استیکر زیرنویس را معرفی کرد. شما می توانید به سادگی با افزودن این برچسب، زیرنویس متنی خودکار را به داستان های خود اضافه کنید.
توجه داشته باشید که این ویژگی در حال حاضر فقط در برخی از زبانها و مکانها در دسترس است.
3. برچسب خرید
اگر خرید اینستاگرام را برای حساب تجاری خود راه اندازی کرده اید ، می توانید از استیکر خرید برای اضافه کردن نمادهای محصول که در استوری قابل کلیک کردن هستند، استفاده کنید.
4. برچسب Donate
استیکر Donate یک استیکر تعاملی است که اینستاگرامرها از آن برای تشویق کمک های مالی به یک هدف خاص استفاده می کنند. افرادی که روی استیکر ضربه می زنند می توانند مستقیما در اینستاگرام کمک کنند.
5. برچسب مسابقه
استیکر مسابقه به شما امکان می دهد یک سوال تعاملی و چند گزینه ای را به استوری های اینستا خود اضافه کنید تا بتوانید از دنبال کنندگان خود سوالات سرگرم کننده بپرسید و ببینید کدام یک پاسخ درست می دهند.
6. برچسب سوالات
برچسب سؤال دارای یک جای خالی است که به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد به سؤالی که شما مطرح می کنید پاسخ دهند. این استیکر استوری اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه دنبال کنندگان یا مشتریان شما دوست دارند، اطلاعاتی بدست آورید و بدانید به چه چیزهایی علاقه دارند و اطلاعات دیگری را جمع آوری کنید.
7. برچسب نظرسنجی
استیکر نظرسنجی به شما این امکان را می دهد که از فالوورهای خود سوالی بپرسید و چهار گزینه نظرسنجی را در اختیار آنها قرار دهید. تمام بخش ها کاملاً قابل ویرایش هستند و می توانید به راحتی نتایج را در استوری خود نیز به اشتراک بگذارید.
8. برچسب شمارش معکوس
اگر میخواهید معرفی یک محصول جدید یا یک رویداد در خاطر دنبالکنندگانتان باقی بماند، این برچسب را اضافه کنید تا بتوانند به سرعت روی آن ضربه بزنند تا تاریخ مورد نظر را ببینند.
برخی دیگر از برچسب های سرگرم کننده که می توانید استفاده کنید عبارتند از:
• برچسب موقعیت مکانی: مکان خود را تگ کنید
• برچسب موسیقی: یک آهنگ اضافه کنید
• برچسب هشتگ: روی یک هشتگ پرطرفدار اینستاگرام ضربه بزنید یا هشتگ خود را ایجاد کنید
• برچسب زمان و/یا آب و هوا: اضافه کنید تا محتوای خود را شخصی کنید
• برچسب GIF یک عنصر سرگرم کننده و تعاملی اضافه کنید
• برچسب mention یک حساب کاربری را تگ کنید
استیکر لینک استوری اینستاگرام جایگزین «swipe up»
دیگر نیازی به داشتن بیش از 10000 فالوور برای به اشتراک گذاشتن لینک در استوری های اینستا ندارید! از سال 2021، استیکر لینک استوری اینستاگرام رسماً جایگزین ویژگی کشیدن به بالا شد. این استیکر، لینک ها را کاملا قابل مشاهده می کند و می توانند در هر نقطه از استوری شما قرار گیرند.
تغییر از سوایپ به بالا به استیکر، خبر خوبی برای بازاریابان محتوا و صاحبان مشاغل کوچک بود، زیرا به این معنی بود که دیگر نیازی به 10 هزار دنبال کننده برای لینک دادن به یک وب سایت ندارند.
اینستاگرام در بیانیه ای دلایل این تغییر را اینطور بیان کرد:
ما این تصمیم را بر اساس بازخوردهایی که از کاربران شنیده بودیم، گرفتیم. آنها معتقد بودند که این استیکر برای سازندگان و مشاغل کوچک بسیار تاثیرگذار است، پس به آنها امکان دادیم تا به همان روشی که حسابهای بزرگتر رشد میکنند، از آن بهره ببرند.
استوری های اینستاگرام خود را با قالب های آماده دومینگو طراحی کنید
استوری ها به بخش فوق العاده مهمی از آگاهی از برند تبدیل شده اند و باید حتما در استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما گنجانده شوند.
با قالب های آماده استوری ساز آنلاین دومینگو، میتوانید استوریهای اینستاگرام خود را از قبل برنامهریزی، پیشنمایش و برنامهریزی کنید، بنابراین همه چیز برای پست کردن با یک اعلان فشاری آماده است.