با وجود محبوبیت شیکه های اجتماعی نیازی نیست تأکید کنیم که اگر میخواهید روی مخاطبان خود تأثیر بگذارید، باید راهی برای تبلیغ در فضای مجازی و جلب توجه آنها پیدا کنید. در حال حاضر، انتشار انواع بنر تبلیغاتی یکی از بهترین راهها برای بازاریابی کسب و کارها در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است.
علاوه بر این، بنر تبلیغاتی کسب و کار برای جذب ترافیک به وب سایت های فروشگاهی نیز تاثیر قابل توجهی دارد. یک تحقیق گوگل نشان داده که تبلیغات بنری می تواند تا بیش از 16٪ باعث افزایش آگاهی از برند می شود و بازدیدکنندگان وب سایتی که با تبلیغات بنری مجدداً هدف گذاری می شوند (که شامل ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت و نشان دادن تبلیغات بسیار هدفمند پس از خروج آنها از وب سایت شما می شود) 70 درصد بیشتر از بازدیدکنندگان دیگر، احتمال تبدیل شدن به مشتریان واقعی را دارند.
اما همه تبلیغات بنری یکسان ایجاد نمی شوند. اگر می خواهید تبلیغات بنری شما باعث افزایش ترافیک و تبدیل شود، باید تاثیرگذار، جذاب و (البته) به خوبی طراحی شده باشد.
اما این نوع تبلیغات بنری دقیقاً چه شکلی است؟ بیایید نگاهی به چند ایده بنر تبلیغاتی اینستاگرام بیندازیم تا به شما در ساخت بنر تبلیغاتی رایگان کمک کنیم. با ایده گرفتن از نمونه طراحی بنر تبلیغاتی می توانید کمپین های بازاریابی راه بیندازید که تأثیر جدی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت.
ایده بنر تبلیغاتی اینستاگرام
ایده های ساخت بنر تبلیغاتی رایگان برای اینستا می تواند بسیار متنوع باشد برای انتخاب ایده مناسب باید ابتدا مشخص کنید که می خواهید بنر تبلیغاتی را به صورت پست اینستاگرام منتشر کنید یا استوری اینستاگرام. معمولا پست های اینستا حاوی محتوای تبلیغاتی با عکس های بسیار باکیفیت یا ویدئوهای آموزشی است. در حالیکه استوری تبلیغاتی می تواند شامل اسپیکرهای تعاملی مثل تظرسنجی، سوال و جواب و غیره باشد.
برای اینکه بتوانید انواع بنر تبلیغاتی را برای پست یا استوری اینستا طراحی کنید بهتر است چند نمونه از ایده های پرطرفدار را به شما معرفی کنیم.
نمونه بنر تبلیغاتی حرفه ای رنگی
یکی از ابزارهای متقاعد کننده در ساخت بنر تبلیغاتی کسب و کار، استفاده از رنگ های مناسب است. اگر بدانید رنگ چه تاثیری روی دارد، میتوانید از آن برای الهام بخشیدن به افکار، احساسات و اعمال خاص در مخاطبان خود استفاده کنید - از جمله کلیک کردن بر روی آگهی تبلیغاتی تان.
ما در مورد روانشناسی رنگ ها صحبت می کنیم. وقتی روانشناسی رنگ های خاص را درک کنید، می توانید بنرهای تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که به شما کمک کند از انتخاب رنگ خود بیشترین بهره را ببرید.
اگر می خواهید بنر تبلیغاتی شما برجسته شود، از رنگ های مکمل (رنگ هایی که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند) مانند آبی و نارنجی استفاده کنید. آیا می خواهید کلیک روی بنر تبلیغاتی خود را افزایش دهید؟ سعی کنید رنگ قرمز را در طراحی خود بگنجانید. مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن یک دکمه می تواند نرخ تبدیل را تا 34 درصد افزایش دهد. برای تبلیغ یک محصول کودکانه و جلب توجه والدین می توانید رنگ زرد یا نارنجی را امتحان کنید، که افراد تمایل دارند آن را به کودکان مرتبط کنند.
انتخاب تم خاص رنگی می تواند برای هر کسب و کاری که سعی در القای یک احساس، پیام یا اقدام خاص با طراحی بنر تبلیغاتی دارد، بسیار مهماست. مهم نیست که هدف نهایی شما از ساخت بنر تبلیغاتی رایگان چیست، می توانید از درک بهتر روانشناسی رنگ ها و گنجاندن آنچه یاد می گیرید در طرح های خود بهره مند شوید
بنر تبلیغاتی متحرک
یکی از مهمترین جنبه های طراحی بنر تبلیغاتی ایجاد محتوایی است که واقعاً توجه بازدیدکنندگان وب سایت یا شبکه اجتماعی را جلب می کند.
تبلیغات بنری متحرک تجربه ای پویا برای مخاطبان شما ایجاد می کند. هیچ راهی وجود ندارد که یک تبلیغ متحرک مورد توجه قرار نگیرد - به خصوص اگر در پست و استوری اینستا منتشر شود.
اگر واقعاً میخواهید بنر تبلیغاتی کسب و کار تان متمایز باشد، ساخت یک ویدئو یا یک تبلیغ متحرک در طراحیتان بهترین راه است. تبلیغات بنری متحرک همچنین برای هر برندی که روی کودکان متمرکز است (به شخصیت های کارتونی فکر کنید!) یا هر شرکتی که می خواهد جنبه سرگرم کننده و نه چندان جدی خود را نشان دهد، مناسب است.
نمونه بنر تبلیغاتی با عکس ( واقعی و مجازی)
عناصر کمی وجود دارد که در دنیای بازاریابی می توان با آنها موفق عمل کرد، یکی از این عناصر، تصاویر باکیفیت و جذاب است. به همین دلیل، به سختی میتوانید تبلیغاتی را پیدا کنید که از عکسها برای افزایش نرخ تبدیل استفاده نکند.
تفاوتی ندارد عکسها مربوط به محصول شما باشد یا مشتریان یا کارمندان یا هر عکس دیگری که به کسب و کار و مخاطبان شما مرتبط است، مهم این است که باید بلافاصله با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. مخاطبین معمولا با برند هایی که هیچ تصویری از خودشان یا محصولات شان منتشر نمی کنند، ارتباط چندانی برقرار نمی کنند. چون این تصور در آنها ایجاد مي شود که آن برندها نمی خواهند با مخاطبین ارتباط برقرار کنند. ترکیب تصاویری از خودتان، تیم کارمندان یا مشتریانتان در انواع بنر تبلیغاتی می تواند به ایجاد شخصیت معتبری برای برند شما کمک کند.
از طرفی مشتریان میخواهند تصویر محصول را قبل از خرید ببینند—بنابراین اگر میخواهید محصولی را بفروشید، گنجاندن تصویری از آن محصول در ساخت بنر تبلیغاتی رایگان راهی عالی برای ترغیب مردم به کلیک کردن بر روی تبلیغ شما است.
اما به خاطر داشته باشید: همه عکسها مشابه نیستند. اگر میخواهید عکسهایتان جذابیت بنر تبلیغاتی شما را افزایش دهد، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
عکس ها باید دارای کیفیت بالایی باشند. بنابراین، اگر حجم عکس را پایین می آورید دقت کنید که تار یا پیکسلی نشود.
از عکس های مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. برای مثال، اگر در حال تبلیغ خدمات طراحی وب هستید، از عکس یک رایانه استفاده کنید، نه از عکس خرگوش سوار بر اسکیت یا برخی عکسهای عمومی ( یک مطالعه موردی نشان داد که اضافه کردن یک تصویر مرتبط با یک تبلیغ باعث افزایش بیش از 40٪ نرخ تبدیل می شود.(
عکس بنر باید به اندازهای بزرگ باشد که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند (از کوچک کردن بیش از حد تصاویر خود بپرهیزید - یک تحقیق نشان داده که عکسهای محصول که کمی بزرگتر از حد استاندارد نمایش داده شده اند، نرح تبدیل را تا 9 درصد افزایش داده اند).
تا زمانی که از این نکات پیروی می کنید، درج عکس در انواع بنر تبلیغاتی می تواند برای هر نوع کسب و کاری بسیار موثر باشد. پس اگر هدف شما از طراحی بنر، این است که محصولی را بفروشید بهتر است عکس محصول را به نقطه کانونی طراحی بنر خود تبدیل کنید.
نمونه بنر تبلیغاتی با متن
گاهی اوقات، شما می خواهید عناصر زیادی در طراحی بنر تبلیغاتی خود داشته باشید (عکس، رنگ و انیمیشن!). اما گاهی اوقات، تنها چیزی که برای هدایت ترافیک نیاز دارید، ترکیب صحیح کلمات است.
تبلیغات متنی می تواند در موقعیت مناسب بسیار موثر باشد، به خصوص اگر از چیدمان تیتر و متن (برای جلب توجه به پیام های اصلی) و روانشناسی رنگ (برای الهام بخشیدن به واکنش های خاص و تحریک به کلیک کردن) استفاده کنید.
اگر شعار جذاب، عناوین یا پیشنهاد تخفیف جذابی دارید که فوق العاده است، انواع بنر تبلیغاتی متنی انتخابی عالی هستند. اگر در وبسایتی که متن زیادی ندارد تبلیغ میکنید، این تبلیغات بنری میتوانند بسیار مؤثر باشند (چون متن زیادی در جای دیگر وجود ندارد، بنر مبتنی بر متن شما توجه مخاطب را جلب می کند).
دومینگو: بهترین نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی به زبان فارسی
دومینگو یک ابزار فوق العاده کاربردی است که به شما امکان میدهد از قالب های آماده، ابزارهای ویرایشی رایگان و هوش مصنوعی برای ساخت پوستر، کارت ویزیت، بروشور، پست و استوری و اینستاگرام و هر نوع محتوای تبلیغاتی دیگری که نیاز دارید استفاده کنید.
ایده های متنوعی در این نرم افزار طراحی وجود دارد که توسط طراحان حرفه ای آماده شده تا بتوانید برای ساخت انواع محتوای بازاریابی از آنها کمک بگیرید. برای استفاده از طرح های لایه باز این نرم افزار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
1. وارد سایت دومینگو شوید و ثبت نام کنید
2. یکی از انواع قالب های آماده را انتخاب کنید
3. قالب ها را به دلخواه خود فیلتر کنید یا طرح مورد نظر خود را جستجو کنید
4. یکی از قالب ها را انتخاب کنید تا وارد ویرایشگر دومینگو شوید
5. از ابزارهای موجود برای ویرایش متن، عکس، پس زمینه، ابعاد، فونت، سایز، رنگ و غیره استفاده کنید
6. بنر را با فرمت دلخواه خود دانلود کنید.
دانلود قالب های اماده برای طراحی بنر تبلیغاتی
بسیاری از کسب و کارها به دنبال ایده های «باحال»، «نوآورانه» یا «مخاطب پسند» برای طراحی تبلیغات بنر هستند. اما گاهی اوقات، پیدا کردن ایده جدید و مناسب واقعا مشکل است. قالب های آماده دومینگو به همه کسب و کار ها کمک می کند تا بنر های جذاب و حرفه ای بسازند.
وقتی صحبت از تبلیغات بنری به میان می آید، نمی توان یک رویکرد مشابه را برای طراحی بنر همه کسب و کارها به کار گرفت. اما اکنون که ایدههای تبلیغاتی زیادی برای تهیه بنر دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین قالب را از بین طرح های موجود انتخاب کنید، آن را ویرایش کنید و بنر (تبلیغ) خود را منتشر کنید تا نتیجه فوق العاده آن را ببینید!