هدف اصلی طراحی هر نوع محتوای تبلیغاتی این است که پیام برند را به آسان ترین شکل ممکن به مخاطبان خود منتقل کنید و کاری کنید که در بین صدها پیام تبلیغاتی دیگر توجه آنها به محتوای شما جلب شود. رسیدن به این هدف با استفاده از فونت فارسی زیبا آنلاین به عنوان "تایپوگرافی" محتوا، به راحتی امکان پذیر می شود. فونت آنلاین برجسته، خوانا و واضح می تواند محتوای شما را در رسانه های اجتماعی متمایز کند، زیرا نقش مهمی در ایجاد ظاهری خلاقانه، عالی، جذاب و حرفه ای دارد.
در این مقاله می خواهیم یک ابزار کاربردی و منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم تا از آن برای نوشتن متن های زیبا و جذاب با فونت های متنوع و جالب توجه استفاده کنید. اما در وهله اول بیایید ببینیم تایپوگرافی چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟
تایپوگرافی چیست؟
تایپوگرافی، هنر چیدمان حروف و انتخاب فونت به نحوی است که متن را خوانا، واضح و از نظر بصری برای خواننده جذاب کند. این تعریفی است که ویکی پدیا برای تایپوگرافی مطرح کرده است.اما به زبان خیلی ساده می توان گفت که تایپوگرافی همان " ظاهر متن " است و در هر نوع محتوای تبلیغاتی از پست اینستاگرام گرفته تا بنرهای تبلیغاتی و کارت ویزیت دیده می شود.
هدف از انتخاب فونت فارسی زیبا آنلاین این است که متن محتوا هم خلاقانه و جذاب به نظر برسد و هم پیام را به راحتی منتقل کند .
5 نکته برای انتخاب فونت فارسی زیبا آنلاین
اگر به این 5 نکته مهم توجه کنید می توانيد بهترین تایپوگرافی را برای ساخت محتوای تبلیغاتی عالی و مخاطب پسند انتخاب کنید:
1. فونت ها را متناسب با هویت برندتان انتخاب کنید
شما باید فونتی را برای متن خود انتخاب کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد. به عنوان اولین نکته، باید در نظر بگیرید که برای چه نوع برندی، طراحی می کنید. مطمئنا، قبل از انتخاب فونت، باید درک روشنی از دسته بندی انواع فونت فارسی داشته باشید تا بدانید هر فونت چه چیزی را نشان می دهند.
فونت ساده : اعتماد، سنت، احترام.
فونت نستعلیق: تمیز، شفاف، مینیمال، دوستانه.
فونت فانتزی: زنانه، ظرافت، شخصی، منحصر به فرد.
فونت توپر : فونت های بزرگ، پررنگ و ضخیم که بیشتر برای عنوان ها استفاده می شوند، بهترین انتخاب برای متن با حجم کم هستند.
هر فونت شخصیتی دارد و پیام خاصی را ارائه می دهد. شما باید هدف فونت را در طراحی در نظر بگیرید.
آیا برای جلب توجه زنان است؟ برای جذب مخاطبین جوان؟ آیا فونت برای متن طولانی مورد نیاز است یا عنوان های کوتاه؟
وقتی می خواهید یک فونت فارسی زیبا آنلاین انتخاب کنید، این نوع سوالات را از خود بپرسید.
به نحوه نمایش فونت روی تصویر یا پس زمینه فکر کنید و اگر با سبک طراحی کلی شما مطابقت دارد و پیام تان را به وضوح منتقل کند، همان فونتی است که به دنبال آن هستید.
2. فونت ها را مانند یک حرفه ای با هم به کار ببرید!
استفاده از چند فونت آنلاین ممکن است آنطور که انتظار دارید نتیجه مثبتی نداشته باشد. گاهی اوقات هر فونت فارسی به طور جداگانه بسیار حرفه ای به نظر می رسد اما استفاده از آنها در کنار هم، اشتباه است. قوانینی وجود دارد که ممکن است به شما در انتخاب چند فونت عالی کمک کند:
برای محتوای اصلی و متن تبلیغاتی از یک نوع فونت آنلاین استفاده کنید.
یک فونت پررنگ را در کنار یک فونت ساده به کار ببرید.
اگر برای یافتن فونتهایی که مکمل یکدیگر هستند مشکل دارید، فونتهایی که از یک خانواده هستند با سایزهای متفاوت به کار ببرید.
به جای انتخاب چندین فونت فارسی، از حالت بولد، ایتالیک یا کم و زیاد کردن فاصله بین حروف یک فونت خاص استفاده کنید.
فونت نستعلیق را با فونت ساده در یک محتوا به کار نبرید. می توانید فونت فانتزی را با برخی از فونت های ساده و فونت نستعلیق را با برخی از فونت های فانتزی به کار ببرید.
فونت های دستخطی و فانتزی نیز می توانند ترکیب خوبی باشند به شرط آنکه ظاهر فونت ها در کنار هم پیام شما را واضح تر منتقل کند نه اینکه محتوای تان را شلوغ کند.
یک سوال دیگر که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه باید از فونت فارسی برای طراحی خلاقانه محتوای تبلیغاتی استفاده کنید.
پاسخ صحیح این است که استفاده از آن را به ۲ فونت محدود کنید.
اگر می خواهید بیشتر از ۲ فونت به کار ببرید، از سبک متفاوت (Italic)، سایز (اندازه فونت) و وزن (معمول، متوسط) فونت های مشابه استفاده کنید.
و چگونه از این تغییرات استفاده می کنید؟ ما در مورد این تغییرات در نکته پنجم صحبت خواهیم کرد.
3. با فاصله عمودی و افقی بین حروف طرح های خلاقانه ایجاد کنید
شما می توانید فاصله عمودی و افقی حروف را تا زمانی که نتیجه ظاهری مناسبی به دست آورید، تغییر دهید. اما، قبل از آن، بیایید ببینیم این اصطلاحات به چه معنا هستند و چگونه روی فونت ها تأثیر می گذارند.
Leading به فضای عمودی بین خطوط و Tracking به فضای یکنواخت بین تمام حروف اشاره دارد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که اعداد را تغییر دهید (همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است) تا به نتیجه نهایی برسید که از نظر بصری جذاب به نظر می رسد.
می توانید این اعداد را در فونت ساز دومینگو تنظیم کنید. مراحل کار با فونت ساز دومینگو را در انتهای مقاله بخوانید.
و به این صورت است که می توانید این مفاهیم تایپوگرافی را در طرح های خود اعمال کنید.
اصطلاح دیگری به نام Kerning وجود دارد که به فاصله بین حروف جداگانه اشاره دارد.
4. از فضای منفی به درستی استفاده کنید
خوب، بیایید با فضای منفی شروع کنیم. این قسمت یا ناحیه ای از طرح است که در آن چیزی جز یک رنگ نمی بینید. تمام هدف استفاده از فضای منفی این است که تمرکز بیننده را به سمت فضای مثبت سوق دهیم که در آن متن/تصویر اصلی را قرار می دهیم تا توجه آنها را به آن ناحیه جلب کنیم.
نکته مهم: هیچ عنصر طراحی را در کنار یا گوشه های طرح قرار ندهید و هیچگاه همه عناصر را در یک طرف تراز کنید.
برای توضیح مفهوم فضای منفی، به این طرح توجه کنید که چگونه متن به طور کامل در سمت راست تراز شده است (از عنوان گرفته تا متن زیر تصاویر، هر قسمت از محتوای نوشته شده در سمت راست تراز شده است) درحالیکه تصویر در سمت چپ قرار گرفته است.
همه عناصر متن نیز به طور مساوی از هم فاصله دارند و فضای منفی کافی در طرح در نظر گرفته شده که ظاهری حرفه ای به طراحی می دهد.
نکته مهم: اگر نمی دانید متنی که با فونت فارسی نوشته شده را چطور تراز کنید، متن را در سمت راست تصویر بنویسید و مقداری فاصله بین آنها بگذارید. مخاطبین معمولا از راست به چپ، و از بالا به پایین متن را می خوانن
5. ساختار سلسله مراتبی را در نوشتن متن با فونت زبان فارسی آنلاین و رعایت کنید
سلسله مراتب چیدمان متن در یک طرح بر اساس اهمیت محتوایی است که بینندگان باید ابتدا ببینند. به طور کلی هر طرحی دارای 3 سطح سلسله مراتب متنی است. عنوان، عنوان فرعی و متن اصلی.
عدد "3" یک قانون نیست. در بسیاری از محتواهای تبلیغاتی فقط میتوان عنوان و متن را در طرح نوشت و نیازی به بیشتر از آن نیست.
اما تمام هدف ایجاد سلسله مراتب این است که بینندگان را به سمت آنچه می خواهیم ابتدا بخوانند هدایت کنیم. ما یک متن موثر و خلاقانه می نویسیم تا توجه مخاطبین را جلب کنیم.
اما اگر بیننده در وهله اول حتی متوجه آن متن نشود، چه؟ بنابراین، ما یک سلسله مراتب در فونت آنلاین ایجاد می کنیم تا بینندگان ابتدا متوجه همان متنی شوند که ما می خواهیم. به این ترتیب، میتوانید آنچه را که اول میخوانند کنترل کنید.
خوب، اما چگونه می توانم متن موجود در طرح را نسبت به سایر عناصر برجسته کنم؟ برای این کار باید در مورد کنتراست صحبت کنیم.
تمام هدف ایجاد کنتراست در طرح ها نشان دادن تفاوت بین عناصر است که به نوبه خود باعث ایجاد ظاهر متمایز می شود. چرا از متن سفید در پس زمینه سیاه استفاده می کنیم یا برعکس؟ برای ایجاد کنتراست، درست است؟ برای اینکه فونت سفید در پس زمینه سیاه به خوبی دیده شود.
کنتراست متن را می توان با تغییر اندازه، شکل (یا سبک)، وزن، رنگ و فاصله فونت به دست آورد.
هیچ قانونی وجود ندارد که شما باید از یکی از این موارد یا همه آنها به طور همزمان استفاده کنید. تاثیر آنها روی فونت فارسی زیبا آنلاین بستگی به مقدار متنی که در طرح می نویسید، دارد. به این مثال نگاهی بیندازید:
نکات قابل توجه در تصویر بالا:
اندازه: اندازه هر عنوان متفاوت است.
سبک: یک مستطیل (شکل) در پشت "عنوان ۲" وجود دارد
رنگ: رنگ مستطیل و رنگ "عنوان" کنتراست دارد.
وزن: فونت استفاده شده برای "عنوان اصلی" نسبت به متن بزرگتر است.
تعداد فونت فارسی: از ۲ فونت فارسی زیبا آنلاین استفاده شده است.
چطور فونت فارسی را برای محتوای تبلیغاتی کپی کنیم؟
بهترین روش برای کپی کردن فونت فارسی زیبا آنلاین، استفاده از فونت ساز دومینگو است. شما می توانید هر متنی را در این فونت ساز وارد کرده، پس از امتحان کردن چندین فونت متنوع، فونت فارسی مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس متن را با فونت جدید کپی کرده و دقیقا به همان شکل در هر برنامه یا اپلیکیشن دیگری پیست کنید.
برای اینکه طرح خلاقانه شما متمایز باشد باید با انتخاب فونت های مناسب شروع کنید و کنتراست بهتری ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید هر فونت فارسی زیبا آنلاین که انتخاب میکنید، با ارزش برند مطابقت داشته باشد.
از انتخاب رنگ هایی که فونت فارسی را ناخوانا می کنند، اجتناب کنید. می توانید در صورت نیاز کمی کنتراست اضافه کنید، به خصوص زمانی که متن روی پس زمینه های بسیار روشن قرار می گیرد، اما رنگ آن را با دقت انتخاب کنید.
برای ایجاد کنتراست در متن، نیازی به ایجاد همه تغییرات (اندازه، رنگ، شکل و غیره) ندارید
جمع بندی
اگر نکات و روشهایی که در این مقاله برای انتخاب فونت فارسی زیبا آنلاین ارائه کردیم دنبال کنید، میتوانید با کمک فونت ساز آنلاین دومینگو، طرحهای خود را جذاب و شگفتانگیز کنید.