لوگو دومینگو

چطور بهترین فونت اسم فارسی را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

۱۹ دی ۱۴۰۳

|

زمان مطالعه:‌ ۱۰ دقیقه

اگر به دنبال طراحی لوگو اسم برای برندتان هستید، باید بهترین فونت اسم فارسی رایگان انتخاب کنید که با پیام و هویت برندتان مطابقت داشته باشد. برای انتخاب فونت فارسی انلاین مناسب که در ساخت لوگو تاثیر مثبتی داشته باشد ضروری است که به نوع نوشتن حروف در تایپوگرافی، سبک فونت، فاصله حزوف از یکدیگر و نکات مهم دیگر توجه کنید.
وقتی صحبت از انتخاب فونت انلاین فارسی و تایپوگرافی برای لوگو می شود، باید در انتخاب خود دقت زیادی به خرج دهید. این یک مرحله حیاتی از فرآیند طراحی است و به تلاش بسیار زیادی از طرف طراحان گرافیک و صاحبان مشاغل نیاز دارد. اساساً، فونت اسم فارسی و همچنین تایپ فیس اولیه ای که برای طراحی هویت برند انتخاب می کنید، نقش مهمی در جلب توجه مصرف کننده دارد.
رنگ‌ها، تایپوگرافی و فونت‌ها چند عنصر طراحی هستند که می‌توانند تاثیر مثبت یا منفی روی مخاطب داشته باشند. اگر حروف، تم رنگی، ساختار و سایر عناصر، نشان دهنده ارزش های شرکت نباشد، ممکن است برای مخاطب گیج کننده شود. آنها ممکن است نتوانند بفهمند که پیام برند شما چیست و مطمئناً مجذوب و هیجان زده نخواهند شد.
برای اطمینان از انتخاب فونت اسم فارسی مناسب برای لوگوی تان، چند قانون طلایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. بیایید این قوانین را با هم مرور کنیم.  

 

چطور بهترین فونت اسم فارسی را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

 

1. با مفهوم انواع فونت فارسی انلاین آشنا شوید

دقیقا مانند رنگ ها، نوع حروف هر فونت نیز معنایی مرتبط با آنها دارند و می توانند احساسات و واکنش های عاطفی خاصی را در افراد نشان دهند. قبل از انتخاب یک تایپ فیس و فونت انلاین فارسی، مهم است درک کنید که مخاطبان قرار است با دیدن لوگوی شما چه فکر و احساسی داشته باشند.
به عنوان مثال، فونت فارسی انلاین با ظاهری مدرن و آینده نگرانه معمولاً در لوگو صنایعی مانند حمل و نقل، الکترونیک و فناوری استفاده می شود و پیام ثبات، قدرت و پیشرفت را می رساند. پاناسونیک، تویوتا و مایکروسافت تنها نمونه هایی از برندهای بزرگی هستند که سبک فونت مدرن را در طراحی هویت برند خود انتخاب کرده اند.
هنگامی که مخاطب با این تایپ فیس در یک لوگو مواجه می شود، نه تنها در مورد آنچه که آن کسب و کار ارائه می دهد نتیجه گیری درستی می کند، بلکه در مورد سرمایه گذاری روی محصولات یا خدمات آن نیز احساس مثبتی دارد.

2. فونت اسم فارسی باید مناسب برند باشد

به زبان ساده، حروفی که انتخاب می کنید باید برای برند مناسب باشد و پیام و ارزش های آن را منعکس کند. 
مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه امور مالی یا پزشکی است، یک فونت فانتزی، دستخطی یا عجیب و غریب ممکن است انتخاب درستی نباشد و در نهایت توجه مصرف کنندگان را به مسیر دیگری جلب کند. در عوض، یک تایپ فیس سنتی و قابل اعتماد به احتمال زیاد برای لوگو یک شرکت در چنین زمینه ای مناسب است. این یک مثال کاملا واضح است، اما اگر به دنبال فونت اسم فارسی برای کسب و کارتان در صنایع دیگر هستید باید تحقیقات خود را انجام داده و لوگو رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا بهترین نوع فونت فارسی آنلاین مورد استفاده را شناسایی کنید.
البته این توضیحات نباید جلوی خلاقیت شما را بگیرد. همیشه می توانید انواع فونت های غیر معمول را نیز برای لوگوی خود امتحان کنید. فقط باید در انتخاب فونتی که بتواند در طولانی مدت با برند شما مرتبط باشد و مشتریان بالقوه را گیج نکند دقت کنید.

به عنوان مثال، اگر یک رستوران یا یک فروشنده بازی های کامپیوتری هستید، می‌توانید از انواع فونت سرگرم‌کننده و فانتزی برای طراحی منو لیست قیمت استفاده کنید.

چطور بهترین فونت اسم فارسی را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

3. تا حد امکان از فونت اسم فارسی ساده استفاده کنید

هنگام انتخاب یک فونت انلاین فارسی، باید به این نکته توجه کنید که مخاطب بتواند آن را به راحتی بخواند و به وضوح پیام برند شما را برساند. اگر حروف اسم فارسی برندتان زیاد باشد، با انتخاب یک فونت فارسی پیچیده ممکن است خوانایی نام برند شما از بین برود. در واقع، یک تایپ فیس سفارشی یا منحصر به فرد برای برندسازی بسیار خوب عمل می کند، اما مهم این است که ازخوانا و واضح باشد.
لوگو اسم کوکاکولا یا آی بی ام را در نظر بگیرید. کوکاکولا به عنوان یک شرکت نوشیدنی از یک اسکریپت روان و منحصر به فرد برای نام برند استفاده کرده است، درحالیکه IBM فونت ساده و قدرتمندی را انتخاب کرده که برای یک شرکت فناوری مناسب است. از آنجایی که هر دوی این لوگوها فقط روی فونت و حروف اسم تمرکز کرده اند، طراحان باید مطمئن می‌شدند که بدون گیج کردن مخاطب یا از دست دادن پیام برند، تأثیر گذاری کافی داشته باشد.

4. تایپ فیس ها را با هم هماهنگ کنید

می توانید از دو تایپ فیس مختلف در لوگوی خود استفاده کنید اما فونت آنها باید کاملا با هم هماهنگ باشد. معمولا توصیه می شود که، بیشتر از دو فونت استفاده نکنید، زیرا می تواند در شناسایی هویت برند شما اختلال ایجاد کند. اگر آرم شما فقط نام کسب‌وکار را شامل می شود و شعاری به آن اضافه نمی کنید، می‌توانید از یک فونت اسن فارسی استفاده کنید.
اما اگر یک شعار به لوگو یا طرح خود اضافه کردید، می توانید دو فونت فارسی انلاین را برای نوشتن هر کدام به کار ببرید. دقت کنید که هر دو فونت از یک نوع باشند مثلا دو فونت فارسی نستعلیق یا دو فونت مدرن را استفاده کنید.

5. مقیاس پذیری فونت انلاین فارسی را بررسی کنید

فونت لوگو باید مقیاس پذیر باشد تا در هر ابعادی که نمایش داده می شود خوانا باشد. اگر تایپ فیس شما پس از چاپ روی کالاهایی مانند لباس، کیف و لوازم التحریر تاثیر یکسانی با انتشار در فضای مجازی نداشته باشد، باعث ایجاد چالش هایی در برندسازی می شود.
برای جلوگیری از چنین شرایطی که مخاطبان شما نمی توانند لوگوی شما را روی کارت ویزیت یا کاتالوگ تشخیص دهند، باید مطمئن شوید حروف فونت اسم فارسی، برای چاپ در ابعاد کوچک یا بزرگ مقیاس پذیر هستند یا خیر. شاید فونت‌ فارسی آنلاین مدرن در ابعاد کوچک به خوبی نمایش داده شود اما برخی از فونت های فانتزی خوانایی خود را پس از چاپ در مقیاس کوچک از دست می دهند.

۴ نکته برای انتخاب بهترین فونت اسم فارسی

همانطور که توضیح دادیم، برای انتخاب بهترین فونت اسم فارسی که به طراحی یک لوگو منحصر به فرد، جذاب و خوانا کمک کند، باید کمی وقت بگذارید و برای انتخاب آگاهانه درباره آنچه که مخاطبین قرار است در مورد برند شما به خاطر بسپارند، تحقیق کنید.

1. هویت و شخصیت برند خود را برای انتخاب فونت فارسی انلاین در نظر بگیرید

وقتی می خواهید فونت اسم فارسی مناسب را انتخاب کنید به این فکر کنید که برند شما چیست و مخاطبین آن را چگونه می بینند. تایپ‌فیس‌ها و فونت‌ها تا حد زیادی می‌توانند درک مخاطبین از محصول یا خدمات آن را بهبود ببخشند، و آنها را ترغیب کنند که به برند شما فکر کنند و آنها را به خاطر بسپارند.
به عنوان مثال، اگر در حال طراحی لوگو برای یک پزشک متخصص هستید چگونه باید فونت اسم فارسی مناسب را انتخاب می کنید؟
 خوب، اول از همه، شما باید به یاد داشته باشید که کار یک پزشک بسیار حرفه ای و تخصصی است. بنابراین استفاده از فونت فارسی انلاین فانتزی  احتمالاً مناسب کارشان نیست. پس بهتر است یک فونت انلاین فارسی مدرن و ساده با یک تم رنگی آرامش بخش و قابل اعتماد را انتخاب کنید.

چطور بهترین فونت اسم فارسی را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

با این حال، اگر به دنبال فونت اسم فارسی برای یک متخصص اطفال هستید،می توانید یک فونت فانتزی خوانا  را انتخاب کنید.
اما اگر پزشک مورد نظر شما مثلاً یک متخصص قلب یا انکولوژیست است که در لوگو آن باید حرفه ای ترین فونت (سبک) استفاده شود، باید فونتی را انتخاب کنید که شخصیتی متناسب با آن داشته باشد: یک اسکریپت زیبا یا فونت سریف که به راحتی قابل خواندن و تشخیص است.
علاوه بر این، فونتی که انتخاب می‌کنید کاملاً احساس متفاوتی را ایجاد می‌کند، و باید به این توجه کنید که قرار است لوگو اسم را برای چه کسی طراحی کنید و مطمئن شوید که انتخاب شما با مخاطبین آنها مطابقت دارد.

2. یک فونت اسم فارسی خوانا را انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک فونت، باید مطمئن شوید که مخاطبین متنی را که برایتان مهم است به خوبی بخوانند.
بنابراین، هر حرف را در متن به طور جداگانه بررسی کنید. همچنین از آنجائیکه ممکن است نیاز باشد به جز لوگو از این فونت در متن های دیگری نیز استفاده کنید، اجزای دیگر فونت مثل اعداد و سمبل ها را نیز چک کنید و مطمئن شوید که علاوه بر لوگو برای تمام متن ها قابل استفاده است.

3. از استایل های پیچیده برای طراحی فونت اسم فارسی استفاده نکنید

فونت های پیچیده برای تبلیغات شخصی عالی هستند. آنها می توانند فونت مناسبی برای پست های سبک زندگی باشند که هر پست یا استوری را با آنها طراحی می کنید. اما اگر به دنبال بهترین فونت فارسی آنلاین برای طراحی لوگو اسم هستید، نباید از فونت های پیچیده استفاده کنید. زیرا فونت های پیچیده و فانتزی چشم بیننده را خسته می کنند. 
مشکل دیگر این فونت ها این است که به سرعت از مد می افتند بنابراین، لوگو شما به زودی قدیمی به نظر می رسد و اگر به فکر بازطراحی لوگو نباشید اینطور به نظر می رسد که با آخرین تغییرات در صنعت خود همراه نیستید.
 همانطور که گفتیم، مخاطبین کاملاً شما را بر اساس اولین برداشت از لوگوی تان قضاوت می کنند. اگر از فونتآنلاین فارسی فانتزی یا پیچیده  استفاده می‌کنید ، ممکن است امسال زیبا و فوق‌العاده باشد، اما ممکن است مجبور به تغییر لوگو برندتان طی چند سال آینده شوید.

چطور بهترین فونت اسم فارسی را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

انتخاب فونت‌های ساده‌تر و مینیمال تر برای لوگو اسم به ثبات برند شما کمک می‌کند و اگر واقعاً فونت‌های فانتزی را بیشتر دوست دارید، از آنها برای نوشتن متن روی عکس و محتوای تبلیغاتی استفاده کنید. این نوع فونت برای جلب توجه مخاطبین به یک موضوع خاص مناسب هستند اما نمی توانند بهترین انتخاب برای فونت اسم فارسی باشند.

4. اعداد، نمادها، و سبک های مختلف فونت اسم فارسی را بررسی کنید

در نهایت، باید مطمئن شوید که فونت انتخابی شما واقعاً می تواند برای طراحی لوگو اسم استفاده شود. البته شما می توانید نحوه استفاده از تایپ فیس را تغییر دهید. مثلا آن را پررنگ کنید، از آن با حروف ایتالیک استفاده کنید، یا اندازه هر حرف فونت  را تغییر دهید.

از کجا فونت اسم فارسی مناسب برای طراحی لوگو را دانلود کنم؟

انتخاب یک تایپ فیس ممکن است نیاز به فکر و تلاش زیادی داشته باشد، اما اگر از ابزار فونت انلاین دومینگو استفاده کنید، می توانید انتخاب درستی داشته باشید. با مشاهده فونت های متنوع و نوشتن اسم فارسی با سبک ها و استایل های مختلف می توانید از اشتباهات رایج جلوگیری کنید و لوگویی بسازید که بی انتها باشد و فوراً توجه مخاطب را به خود جلب کند.
استفاده از فونت ساز انلاین دومینگو بسیار ساده و سریع است. فقط کافی است اسم فارسی مورد نظرتان را در باکس متن وارد کرده و سپس از ابزارهای مختلف مثل فونت، استایل و تنظیمات استفاده کنید تا فونت اسم فارسی را تغییر دهید.

چطور بهترین فونت اسم فارسی را برای طراحی لوگو انتخاب کنیم؟

نیازی به عجله نیست. شما می توانید با چند دقیقه وقت گذاشتن، صدها نوع فونت را با سبک ها و تنظیمات مختلف روی اسم فارسی مشاهده کنید و در نهایت، فونتی که مناسب نام برند شما است را انتخاب کنید.

دسته بندی مقالات

موضوعات داغ

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در ۵ دقیقه