بازاریابی محتوا با توجه به قابلیت آن در تولید لید و افزایش فروش به یک عنصر اصلی در استراتژی بازاریابی دیجیتال هر شرکتی تبدیل شده است. به همین دلیل، بازاریابان در مورد بررسی عناصر مختلف مانند فونت آنلاین فارسی نستعلیق و رنگ ها هوشیارتر شده اند تا ببینند استفاده از آنها چگونه بر رفتار مشتری تأثیر می گذارند و در نهایت تشخیص دهند که چه نوع محتوایی را برای جذب مشتریان بیشتر به کار بگیرند.
کاملا مشخص است که برای تولید محتوای موفق، شما باید از عناصری استفاده کنید که با مخاطبین تان ارتباط برقرار کنند. بنابراین، تمام عناصری که به ظاهر بیاهمیت هستند مانند انتخاب فونت آنلاین فارسی نستعلیق صحیح، نکاتی هستند که نتیجه انتشار محتوای بازاریابی را به نفع شما تغییر میدهند.
ممکن است فکر کنید انتخاب فونت مناسب برای محتوای تبلیغاتی تان کار سختی نیست اما اگر بخواهید پیام خاصی را به خواننده القا کنید و احساسات مشتریان تان را برانگیزد، باید دقت زیادی به خرج دهید.
یکی از بهترین ابزارهایی که به شما کمک می کند فونت مناسب را برای محتوای بازاریابی خود انتخاب کنید، فونت ساز آنلاین دومینگو است. در این برنامه شما می توانید صدها فونت آنلاین فارسی نستعلیق را امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای شما مناسب تر است. در نهایت با کپی فونت نستعلیق انلاین انتخابی تان و جاگذاری آن در محتوای سایر پلتفرم ها می توانید به طراحی دلخواه تان دست پیدا کنید.
در این مقاله به شما نکاتی را برای انتخاب بهترین فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای اینستاگرام و سایر پلتفرم ها آموزش می دهیم.
چرا تایپوگرافی در بازاریابی اهمیت دارد؟
تایپوگرافی برداشتی است که از طریق چیدمان یا طراحی متن در یک محتوا ایجاد می شود. این چیدمان شامل انتخاب حروف، اندازه نقطه، طول خط، فاصله بین خطوط، فاصله بین حروف و تنظیم فاصله بین کلمات است.
بیشتر طراحان از تایپوگرافی به عنوان نوعی هنر یاد می کنند، زیرا می تواند در صنعت بازاریابی بسیار خلاقانه و نوآورانه باشد. فونت آنلاین فارسی نستعلیق، درست مانند تصویرسازی، میتواند احساسات خاصی را در زمانی که درست به کار رود، برانگیزد. استفاده از فونت شکسته نستعلیق به صورت استراتژیک توجه خواننده را جلب می کند، نحوه حرکت چشم ها در محتوا را کنترل می کند و احساسات مخاطب را برمی انگیزد. انتخاب نوع فونت بر تجربه خواننده تأثیر میگذارد، بهویژه اولین برداشت او از اینکه شما چه کسی هستید و چه میکنید، اگرچه گاهی اوقات آنها برای این احساسات ارزشی قائل نیستند.
بسیاری از کسبوکارها بر روی تصاویر محتوای بازاریابی تمرکز میکنند تا نشان دهند که چه کسی هستند، و انتخاب یک تایپفیس مناسب، متأسفانه، در جایگاه دوم قرار میگیرد. با این حال، برای اینکه خودتان را از رقبا متمایز کنید، مهم است که کمی زمان بگذارید تا تایپوگرافی منتسب برندتان را انتخاب کنید تا احساساتی که منتقل می کند را به دقت بررسی کنید. همه اینها به خواننده کمک می کند تا محتوا را بهتر درک کند (و بیشتر از آن لذت ببرد).
به همین دلیل است که تایپوگرافی به عنوان یک ابزار بسیار عالی برای تأکید بر یک پیام خاص در نظر گرفته می شود و از آن برای ایجاد علاقه و افزودن احساسات به محتوای واقعی استفاده می شود.
اصول انتخاب فونت آنلاین فارسی نستعلیق
تحقیقات متعددی که به "روانشناسی گشتالت" معروف است، ثابت کرده که انسانها کلمات و سبک تایپوگرافی را بهعنوان یک کل بهصورت بصری درک میکنند نه بهصورت مجزا. "گشتالت" یک کلمه آلمانی به معنای شکل و فرم است و "روانشناسی" به توانایی ما برای کسب و حفظ ادراکات معنادار اشاره دارد.
طبق نتایج این تحقیقات، اگر بخواهید فونتی انتخاب کنید که روی مخاطب تاثیر مثبت داشته باشد، باید به نکات زیر توجه کنید:
خوانایی فونت آنلاین فارسی نستعلیق را در نظر بگیرید
فونت نستعلیق، درصورتی جذابیت بصری دارد که به راحتی خوانده شود. خوانایی هر متن نیز به عواملی مانند فاصله بین حروف، سبک فونت و فاصله بین خطوط بستگی دارد.
ارتفاع خط و فاصله حروف به اندازه انتخاب مناسبترین نوع فونت که با هویت یک برند همخوانی داشته باشد، مهم اند. تمام این عوامل به خوانایی محتوا و به حداکثر رساندن تجربه مخاطب کمک می کند. رعایت کردن فاصله حروف، کلمات و پاراگراف ها کمک می کند تا خواندن مطالب آسان تر و لذت بخش تر شود.
کمترین تعداد فونت را انتخاب کنید
برای اینکه مخاطب را بیشتر با محتوای خود درگیر کنید باید تعداد فونت های یک متن را به حداقل برسانید. به نظر می رسد استفاده از تنها دو یا سه فونت مختلف مؤثرتر از به کار بردن هفت یا هشت فونت متفاوت باشد. هرچقدر تعداد فونت های بیشتری به کار ببرید، فقط درک محتوا را برای مخاطب سخت تر میکنید.
اگر به پست ها یا استوری های اکسپلور اینستا باید دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که در آنها بیشتر از دو فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای اینستاگرام استفاده نشده است.
نوع فونت آنلاین فارسی نستعلیق را ثابت نگه دارید
ثبات در برندسازی یکی از اصول مهم است. شما باید تایپوگرافی را طوری انتخاب کنید که در هر جایی که مخاطبین با برند شما روبرو می شوند، بتوانند برند شما را تشخیص دهند. هنگام کپی فونت نستعلیق انلاین باید به این نکته توجه کنید که تمام محتوای بازاریابی شما، یک روند مشابه ایجاد کند و برای مخاطبین برند قابل تشخیص باشد.
طراحی ساده و مینیمالیستی را در اولویت قرار دهید
یکی دیگر از اصول اساسی گشتالت، انتخاب تایپوگرافی ساده، واضح و منظم است. هرچقدر طراحی محتوای شما ساده تر باشد، وضوح بیشتری دارد و راحت تر درک ذهن مخاطبان باقی میماند.
محتوای شما ممکن است شامل ترکیب چند عنصر مختلف باشد اما برای تشکیل یک محتوای ساده تر باید سعی کنید چیدمان محتوا را بهینه کنید.
به هماهنگ بودن فونت آنلاین فارسی نستعلیق با سایر عناصر محتوا توجه کنید
چشم انسان مسیرها، خطوط و منحنیهای هر طرح را دنبال میکند و ترجیح میدهد یک جریان پیوسته از عناصر مختلف را در طرح ها ببیند. پس به جای اینکه به تنهایی به فونت نستعلیق انلاین توجه کند، این فونت را در یک طرح کامل تشخیص می دهد.
برای اینکه خواننده درک مثبتی از محتوای شما داشته باشد، باید هماهنگی کاملی بین فونت و سایر عناصر وجود داشته باشد.
فضای خالی را برای خوانایی بیشتر اضافه کنید
فضای سفید همان فضای "خالی" است که بین خطوط متن و سایر عناصر محتوا وجود دارد. اگر می خواهید محتوای تان خوانا و مخاطب پسند باشد باید در برابر وسوسه پر کردن هر فضای خالی در طرح با متن مقاومت کنید. از گذاشتن فاصله کافی بین جمله ها نترسید. این فضای منفی یا سفید به تمرکز بیشتر روی متن کمک می کند.
سبک فونت آنلاین فارسی نستعلیق را درست انتخاب کنید
هر فونت دارای سبک های متفاوتی است شما می توانید یک نوع فونت آنلاین فارسی نستعلیق را انتخاب کنید و با سبک های مختلف مثل ایتالیک یا بولد در محتوا به کار ببرید. معمولا از سبک بولد برای عناوین و از حالت ایتالیک برای بخش هایی از متن که مخاطب باید به آنها بیشتر توجه کند، استفاده می شود.
به چیدمان و تراز متن در محتوا دقت کنید
اگر تراز فونت آنلاین فارسی نستعلیق در بخش های مختلف متن متفاوت باشد، می تواند توجه بیننده را به خود جلب کند. انتخاب تراز تایپوگرافی برای محتوا به احساسات، عواطف و تداعی های مورد نظر بستگی دارد. همانطور که برای انتخاب رنگ ها، تصاویر یا چیدمان وقت می گذارید، باید به نحوه نمایش تایپوگرافی خود نیز توجه داشته باشید.
مثلا اگر از فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای پست اینستاگرام استفاده می کنید بهتر است متن را در سمت راست قرار دهید یا آن را در مرکز روی عکس بنویسید. همچنین بهتر است از کپی فونت نستعلیق انلاین برای استوری اینستاگرام آن را به صورت وسط چین در مرکز استوری قرار دهید.
انواع فونت آنلاین فارسی نستعلیق
بیایید به نمونههایی از تایپفیسهای رایج که عملکرد بهتری برای ارائه یک ایده، پیام یا احساس خاص دارند، نگاه کنیم.
فونت آنلاین فارسی نستعلیق ساده
خانواده فونت آنلاین فارسی نستعلیق ساده، قابل احترام و قابل اعتماد است. نمونه هایی از این فونت عبارتند از نشان و فونت نستعلیق ایران که از خطوط کوتاه برای نوشتن حروف استفاده می کند تا روانی و خوانایی را به متن اضافه کند.
فونت آنلاین فارسی نستعلیق کشیده
فونت آنلاین فارسی نستعلیق کشیده دستهای از تایپ فیس ها است که از خطوط کشیده برای نوشتن حروف استفاده می کند این فونت ها تمیز و مدرن هستند. نمونه هایی از فونت های فونت آنلاین فارسی نستعلیق کشیده عبارتند از شکاری و ثلث.
فونت آنلاین فارسی نستعلیق شکسته
فونت آنلاین فارسی نستعلیق شکسته با خطوط سیال و متغیرشان، شبیه به فونت های دست خطی، شناسایی می شوند. آنها نشان دهنده ظرافت، خلاقیت و محبت هستند. برخی از این نمونه ها عبارتند از دستنویس و دیوانی.
فونت آنلاین فارسی نستعلیق مدرن
خانواده مدرن به خاطر فرم مینیمالیستی و منظم خود شناخته می شوند که نشان دهنده قدرت، تسلط، مدرنیته و یشرفت هستند. نمونه های معروف عبارتند از نیک و ترانه.
فونت آنلاین فارسی نستعلیق پررنگ
فونت های خانواده تیتر یا پررنگ معمولاً بزرگتر از فونت های متنی هستند و برای نوشتن عناوین یا متن های مهم مثل پیشنهاد تخفیف و آفر ویژه مناسب هستند این فونت ها دارای لحنی دوستانه، منحصر به فرد و رسا هستند. به عنوان مثال می توان به فونت آنلاین فارسی نستعلیق اردو اشاره کرد.
چطور چند فونت آنلاین فارسی نستعلیق را با هم هماهنگ کنیم؟
قبل از تصمیم گیری در مورد کپی فونت نستعلیق انلاین، به یاد داشته باشید که انتخاب شما ممکن است همیشه به تنهایی کاربردی نباشد. یکی از مواردی که هنگام هماهنگ کردن حروف چاپی بسیار مفید است، تفکر آگاهانه در مورد ساختار تایپوگرافی در کنار سایر عناصر محتوای شما مثل رنگ، تصاویر و طرح است.
وقتی در مورد فونت نستعلیق آنلاین قابل کپی برای اینستاگرامصحبت می کنیم، باید به این نکته توجه کنید که اگر متن شما طولانی باشد ممکن است با انتخاب فونت اشتباه در یم صفحه نمایش کوچک مثل موبایل و روی پس زمینه ای رنگی اصلا خوانا و واضح نباشد. با این حال، در صورت استفاده متفکرانه و هدفمند، انواع فونت شکسته نستعلیق می توانند محتوایی جذاب و طراحی یکپارچه ایجاد کنند.
برای انتخاب فونت آنلاین فارسی نستعلیق باید به نوع متن هایی که درمحتوا دارید نیز توجه کنید. معمولا بهتر است برای عنوان، عنوان فرعی و متن از فونت هایی با سبک یا اندازه متفاوت استفاده کنید.
استفاده از سبک و سایز متفاوت می تواند به ایجاد تضاد بین عناصر کمک کند و یک راه ساده برای انتقال پیام برند شما باشد.
جمع بندی
فونت آنلاین فارسی نستعلیق می تواند تا حد زیادی باعث جذابیت محتوای شما شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که عناصر زیادی میتوانند بر احساس مخاطب نسبت به محتوای شما تأثیر بگذارند و در نتیجه، باید همیشه تأثیر محتوا بر خواننده را در نظر بگیرید. با کمک فونت ساز انلاین دومینگو، می توانید ظاهری حرفه ای را به تصویر بکشید که به بهبود تجربه کاربری و برندسازی شما کمک می کند.