لوگو دومینگو

برنامه ساخت پوستر با گوشی

۲۴ دی ۱۴۰۳

|

زمان مطالعه:‌ ۱۰ دقیقه

بسیاری از کسب و کارها از طراحی پوستر به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای تبلیغ کسب و کار خود و ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه استفاده می کنند. علت محبوبیت برنامه ساخت پوستر با گوشی نیز امکان طراحی بنر تبلیغاتی با فرمت های متعدد است که جذابیت بصری، سرعت تعامل، قابلیت افزودن qr code و امکان خرید مستقیم با یک کلیک را حتی برای افراد مبتدی فراهم می کند. اما آیا همه چیز به همان اندازه که در نگاه اول به نظر می رسد عالی است؟ 
با وجود اثربخشی کمپین های تبلیغاتی، بازاریابان به طور گسترده ای با مفهوم «بنر کوری» مواجه اند. آنها می گویند که جلب توجه مشتری با افزایش استفاده از پوستر تبلیغاتی دشوار شده است و برخی از کاربران به سادگی این پیشنهادات ویژه را نادیده می گیرند. اما بیشتر تبلیغ‌کنندگان هنوز یک واقعیت مهم را نادیده می‌گیرند: وقتی همه چیز به درستی انجام شود، بنرها بسیار مؤثر عمل می‌کنند و جلب توجه می‌کنند!
بنابراین، برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی که به طور موثر توجه خریداران بالقوه را به خود جلب کند، باید در زمینه بازاریابی و طراحی پوستر اطلاعات کافی داشته باشید و فقط با ترکیب این ایده ها می توانید اثربخشی کافی ایجاد کنید. بنابراین، بهتر است به جای تاکید روی نکات ظریف و ترفندهای طراحی، بیشتر بر برند و پیام اصلی آن تمرکز کنید.
بیایید فرآیند ساخت بنر تبلیغاتی در یک برنامه ساخت پوستر با گوشی را تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم برند خود را تا حد امکان به گسترده ترین مخاطبان ممکن ارائه دهیم. 

 

برنامه ساخت پوستر با گوشی

 

طراحی پوستر چیست؟

پوسترها نوعی محتوای دیجیتالی خاص هستند که در پلتفرم های مختلف از سایت گرفته تا اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، اینا و حتی در بازاریابی ایمیلی استفاده می شوند. طراحی بنرهای تبلیغاتی مستلزم برقراری تعادل کامل بین تکنیک های فنی و جذب مشتریان بالقوه است.
تبلیغات بنری ابزاری قدرتمند برای افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف است. در واقع، گوگل به تنهایی می تواند تا 90 درصد از مخاطبان اینترنتی را جذب کند، به این معنی که بازاریابان می توانند برندها و کسب و کارها می توانند با ساخت و انتشار در گوگل، به بیشترین مخاطبین ممکن دسترسی داشته باشند.

نکات ساخت پوستر تبلیغاتی در سال 2024

چرا ما از کنار برخی از تبلیغات عبور می کنیم در حالی که برخی دیگر توجه ما را جلب می کنند و در حافظه ما می مانند؟ نکته کلیدی در این است که یک برند چگونه به طور کامل عناصر مورد توجه مخاطبان خود را در طراحی بنر به کار برده و ارزش پیشنهادی خود را تبلیغ می کند.
در سال 2024، فقط اجرای تبلیغات کافی نیست. در واقع فقط با تاکید بر مزایا و ویژگی های برند نمی توانید در بین رقبا متمایز شوید. شما نه تنها باید روی مولفه بصری، بلکه روی محتوای بازاریابی نیز کار کنید. تبلیغاتی که به نیازها و خواسته های مخاطب هدف پاسخ می دهد، به جای اینکه صرفاً عموم مردم را مخاطب قرار دهد، به طور کلی میزان مشارکت و اثربخشی بسیار بالاتری را ایجاد می کند. 
ترندهای طراحی پوستر در سال 2024 عبارتند از:
توسعه روزافزون هوش مصنوعی برای جستجو، تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی برای برند ها؛
محبوبیت مداوم تبلیغات ویدیویی، که با قدرت بالایی موقعیت های برتر را اشغال کرده و مرز تبلیغات را تعیین می کنند.
نوستالژی و بازگشت به "روزهای خوب گذشته" (تفسیرهای مدرن از سبک های قدیمی و همچنین تجسم های واقع گرایانه از دوره های گذشته)؛
بازگشت فونت های سنتی مثل فونت نستعلیق آنلاین به سبک مدرن.
چند بعدی بودن به جای مینیمالیسم (رشد بازار عناصر سه بعدی)؛
ترکیبی از فونت‌های دارای کنتراست (مثلاً فونت شکسته نستعلیق خوانا با فونت‌های فانتزی) با هدف جذاب کردن محتوا.
تایپوگرافی متخرک (برندها به طور گسترده ای از پویایی و انیمیشن در طراحی ها استفاده می کنند).
طراحی انسان محور (تمرکز روی احساسات مخاطب تا جذابیت بصری).
علاوه بر این، یکی از مهم ترین عواملی که همه بازاریابان دنیا آن را درک می کنند سرعت است. راه اندازی سریع کمپین های تبلیغاتی، به روز رسانی سریع بنرها، پاسخ سریع به تغییرات در اولویت ها و نیازهای مخاطبان، بهینه سازی سریع کمپین ها و تنظیم استراتژی ها ضروری است.

چگونه ساخت بنر تبلیغاتی را شروع کنیم؟

برنامه ساخت پوستر با گوشی

۱. برنامه ریزی و تحقیق

اگر تصمیم گرفتید خودتان یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید، ابتدا باید به این فکر کنید که هدف از ساخت پوستر چیست و قرار است در کدام پلتفرم منتشر شود.
در برنامه ساخت پوستر با گوشی، ابتدا باید با انتخاب یک قالب مناسب شروع کنید پس باید بدانید که نیاز به سبک مینیمالیستی و استفاده از متن ساده دارید یا استفاده از بنرهای سنتی یک راه قدرتمند برای تبلیغات برند شما است.
طراحی موثر نیازمند طراحی استراتژیک و تصمیم گیری درست برای بازاریابی برند است. برای رسیدن به این هدف باید تحقیق کنید و برای طراحی پوستر برنامه ریزی کنید.

۲. آشنایی با عناصر طراحی پوستر

طراحی، یک فرآیند خلاقانه است، اما دارای اصول اولیه ای نیز است. لیستی از قوانین و ویژگی های کاربردی وجود دارد که هنگام طراحی بنرهای تبلیغاتی باید به آنها توجه کنید. این قوانین بیشتر درباره عناصری است که قرار است در  پوستر تبلیغاتی به کار ببرید. این اصول را در ادامه با هم مرور می کنیم:

تئوری رنگ ها برای طراحی پوستر

استفاده از رنگ در برقراری ارتباط موثر و انتقال پیام مورد نظر بسیار مهم است. بر اساس تحقیقات ، کاربران در 90 ثانیه در مورد ارتباط یک پیام تبلیغاتی نظر می دهند و حدود 62 تا 90 درصد از این نظرات بر اساس رنگ های طرح بنر است.
در حالی که تداعی‌ از رنگ های مختلف تا حد زیادی به تجربیات ذهنی هر فرد بستگی دارد و بر اساس تجربیات شخصی متفاوت هستند، تداعی‌های فرهنگی مشترک با رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد. این تداعی های مشترک می توانند به طور قابل توجهی بر درک و اثربخشی بنرها تأثیر بگذارند.
به طور کلی، رنگ های که در بنر تبلیغاتی به کار می روند می توانند احساسات زیر را منتقل کنند:
•    قرمز: شور، خشم، هیجان و عشق؛
•    نارنجی: بازیگوشی، نشاط، انرژی و فعالیت؛
•    زرد: نشاط، نور خورشید و دوستی؛
•    سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد، آموزش و شروع جدید.
•    آبی: امنیت، اعتماد، وضوح، بلوغ، آرامش، هوش، رسمیت، طراوت، خونسردی و شجاعت.
•    بنفش: تجمل، سلطنت، اسراف، خرد، جادو، زنانگی و خلاقیت؛
•    صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانان و کودکان؛
•    سیاه: انحصار، رمز و راز، مدرنیته، قدرت، پرستیژ، تجمل و رسمیت.
•    سفید: خلوص، مدرنیته، عقیمی، سادگی، صداقت و بی گناهی.
•    قهوه ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، شجاعت، استحکام و فروتنی.
•    خاکستری: بی طرفی و کاربردی.

برنامه ساخت پوستر با گوشی

چه رنگ هایی برای تبلیغات بنری مناسب هستند؟

پاسخ به این سوال بستگی به برداشتی دارد که می خواهید ایجاد کنید. تصاویر بصری نقش بسزایی در شکل دادن به تصویر برند در طول اجرای استراتژی برند دارند. اگر هدف شما ایجاد بنری است که برند شما را به دنیا معرفی کند و آگاهی از برند را افزایش دهد، بسیار مهم است که این طرح کاملاً با هویت برند شما و نیازهای آن مطابقت داشته باشد.

۳. تایپوگرافی برای ساخت پوستر

وقتی صحبت از فونت و تایپوگرافی می شود، مهم است که به خاطر داشته باشید که مشتریان بالقوه فقط چند ثانیه طول می کشد تا با یک تبلیغ درگیر شوند، بنابراین مهم است که متن پوستر راحت و خوانا باشد. فقط اندازه فونت نیست که می‌تواند مشکل‌ساز باشد، بلکه سبک آن نیز مهم است - خواندن فونت های دستخطی و فونت‌های فانتزی، به‌ویژه از فاصله دور یا در بنرهای متحرک، ممکن است دشوار باشد. 
در این شرایط شما باید از فونت های ساده استفاده کنید تا خواندن آن راحت باشد، با اینحال، نوع و سبک فومنی که انتخاب می‌کنید باید با هویت برند و پیام مورد نظر شما نیز مطابقت داشته باشد.

چگونه بهترین فونت آنلاین را برای ساخت پوستر استفاده کنیم؟

فونت مناسب را انتخاب کنید: فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود و با سبک و موضوع بنر مطابقت داشته باشد. می توانید از فونت بزرگتر و گویاتر برای سرفصل ها و فونت ساده و خوانا برای متن اصلی استفاده کنید.
از اندازه فونت مناسب استفاده کنید: اندازه فونت باید به اندازه ای بزرگ باشد که به راحتی روی صفحه نمایش خوانده شود. معمولاً اندازه فونت برای سرفصل ها باید حداقل 36 pt و برای متن - حداقل 16 pt باشد.
تعداد فونت ها را محدود کنید: برای اینکه بنر بیش از حد شلوغ نشود و یک سبک یکنواخت حفظ شود، بیش از دو فونت برای بنر در برنامه ساخت پوستر با گوشی استفاده نکنید.
تم رنگی را در نظر بگیرید: برای اطمینان از خوانایی، رنگ متن باید با پس زمینه تضاد داشته باشد. البته رنگ متن باید با سبک برند و موضوع بنر نیز مطابقت داشته باشد.
اصل سادگی را رعایت کنید: از عبارات کوتاه و ساده ای استفاده کنید که خواندن و درک آن برای مخاطب آسان باشد. از عبارات پیچیده و رنگ های روشن که مانع خواندن می شود خودداری کنید.
بررسی ظاهر بنر در دستگاه‌های مختلف: ظاهر بنر را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید و به نسبت اندازه متن و عناصر گرافیکی حساس باشید تا از خوانایی و کیفیت بصری اطمینان حاصل کنید.

۴. تصاویر و گرافیک برای ساخت بنر

متن بنر را با گرافیک ها و عکس های مرتبط که مستقیماً به تبلیغ شما مرتبط است، تقویت کنید. هیچ معیار قطعی برای انتخاب تصاویر برای تبلیغات وجود ندارد. اما یک قانون طلایی وجود دارد: از عکس های بی کیفیت یا تار استفاده نکنید، حتی اگر شروع کمپین تبلیغاتی به آن بستگی داشته باشد. دریافت نقدهای منفی بسیار آسان است، اما برگرداندن نظر مخاطب پس از یک تبلیغ ناموفق چندان آسان نیست.
آیا توانایی پرداخت هزینه عکاسی حرفه ای را ندارید؟ بهتر است از ابزارهای برنامه ساخت پوستر با گوشی دومینگو برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنید یا از تصاویر و پس‌زمینه‌های استوک رایگان با کیفیت آن را در طراحی خود به کار ببرید.
ضمناً لازم نیست همیشه از عکس در تبلیغات بنری استفاده کنید. یک متن کوتاه و جذاب، تایپوگرافی عالی و یک پیام مرتبط، حتی بدون عکس، می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.

برنامه ساخت پوستر با گوشی

۵. دینامیک و انیمیشن برای طراحی پوستر

بنرهای تبلیغاتی متحرک می تواند راهی بسیار موثر برای جلب توجه و جذب مخاطب باشد.
البته نباید با جلوه های ویژه ذهن خریدار بالقوه را از پیام منحرف کنید، در عوض آن را به یک عنصر برای جذب مهاطب تبدیل کنید که آنها را تشویق می کند دوباره به پوستر تبلیغاتی شما نگاه کنند.
مهم! هنگامی که یک پوستر تبلیغاتی متحرک ایجاد می کنید، مهم نیست که خلاقیت زیادی به خرج دهید فقط باید یک موضوع جالب که برای بیننده جذاب باشد را انتخاب کنید . به خصوص در مورد بنرهای اینستاگرام که در استوری پخش می شوند مهم است که پیام تان را در همان پنج ثانیه اول به مخاطب منتقل کنید در غیر اینصورت استوری شما نادیده گرفته می شود. 

۶. دکمه فراخوان برای اقدام برای طراحی بنر

بنر تبلیغاتی باید فراخوانی واضح داشته باشند که کاربر را وادار به انجام یک اقدام خاص کند. محبوب‌ترین متن‌ها عبارتند از «بیشتر بدانید»، «خرید کنید»، «قیمت ها را مقایسه کنید».
به مخاطبان خود بگویید:
بعد چه باید کرد؟
آیا باید ثبت نام کنند؟
چگونه اطلاعات بیشتری بدست بیاورند؟
چگونه از پیشنهاد یا تبلیغات استفاده کنند؟
پیام تبلیغاتی را در طراحی پوستر ساده و واضح بیان کنید. این کار نه تنها به افزایش قابلیت کلیک، بلکه به افزایش تعداد تبدیل ها نیز کمک می کند.

بهترین برنامه ساخت بنر تبلیغاتی با گوشی

ساخت بنر با دومینگو بسیار آسان است. چه بخواهید طراحی  پوستر را برای وبسایت انجام دهید، چه برای پست یا استوری اینستاگرام، ویرایشگر این برنامه به شما امکان می‌دهد هزاران قالب پوستر را مطابق با هویت بصری برند خود سفارشی کنید.
شما طرح‌بندی را انتخاب می‌کنید. سپس رنگ ها، فونت ها و تصاویر را به آن اضافه می کنید. با اندازه های قالب از پیش تعیین شده برای هر پلت فرم آنلاین، دیگر نگران متناسب بودن سایز بنر با گوشی یا دسکتاپ نخواهید بود.

مراحل ساخت پوستر تبلیغاتی با گوشی

برنامه ساخت پوستر دومینگو را باز کنید

برنامه ساخت پوستر با گوشی

برای شروع منوی قالب های  آماده را باز کنید و "بنر تبلیغاتی" را انتخاب کنید.

برنامه ساخت پوستر با گوشی

یک قالب آماده برای ساخت پوستر با گوشی را انتخاب کنید

برنامه ساخت پوستر با گوشی

بنر خود را در عرض چند دقیقه سفارشی کنید

برنامه ساخت پوستر با گوشی

از ابزارهای طراحی برای ویرایش قالب استفاده کنید. برخی از این ابزارهای کاربردی عبارتند از:
-    تولید عکس با هوش مصنوعی
-    حذف پس زمینه عکس
-    فونت آنلاین
-    ساخت QR کد
-    وکتورایز کردن عکس
-    افزایش کیفیت عکس

برنامه ساخت پوستر با گوشی

پوستر را دانلود کنید یا به اشتراک بگذارید

بازاریابی دیجیتالی با بنر ساز آنلاین دومینگو، آسان و مقرون به صرفه است

بنرهای آنلاین اولین محتوایی است که مخاطب شما هنگام کلیک کردن بر روی سایت یا پیج اینستاگرام تان می بیند، بنابراین مهم است که اولین تاثیر ماندگاری داشته باشید. با هزاران قالب شیک در ابعاد از پیش تعیین شده، صدها تصویر استوک باکیفیت و ابزارهای ویرایشی انلاین، طراحی یک بنر آنلاین سفارشی با گوشی در بنر ساز آنلاین دومینگو آسان و به صرفه است. 

دسته بندی مقالات

موضوعات داغ

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در ۵ دقیقه