لوگو دومینگو

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

۰۳ بهمن ۱۴۰۳

|

زمان مطالعه:‌ ۱۰ دقیقه

تایپوگرافی هنر نوشتن با فونت زیبا است که به کلمات یک متن، احساسات متفاوتی می بخشد. با انتخاب یک فونت انگلیسی وتغییر فونت آنلاین می توانید احساساتی مانند شور، هیجان یا آرامش را به مخاطب منتقل کنید.  
ابزارهای مختلفی برای کمک به شما در ساخت فونت یا انتخاب بهترین فونت برای تایپوگرافی یک متن وجود دارد.
یکی از بهترین ابزارهای انلاین، فونت ساز دومینگو است که به شما امکان می دهد حروف و کلمات را در آن کپی کنید و از فونت های مختلف برای نوشتن با فونت زیبا و طراحی متن با فونت انگلیسی یا فارسی استفاده کنید.
اما نکته اینجاست: تایپوگرافی فقط مربوط به انتخاب فونت های زیبا و چیدمان فانتزی نیست. بلکه هنری است که نیاز به رعایت اصول خاصی دارد. از تفاوت های ظریف برای انتخاب حروف و ترتیب استراتژیک کلمات در یک صفحه گرفته تا سبک و استایل مناسب برای نوشتن متن روی عکس با فونت زیبا.
در این مقاله، علاوه بر بررسی اصول و تکنیک‌های اساسی برای انتخاب فونت انگلیسی و کاربردهای آن در محتوای بازاریابی مختلف،، نحوه کار با بهترین فونت ساز آنلاین را به شما آموزش می دهیم تا از آن برای ساخت فونت یا طراحی متن های خود در پلتفرم های مختلف استفاده کنید. 

چرا انتخاب فونت انگلیسی مناسب مهم است؟

انتخاب فونت انگلیسی مناسب، خوانایی متن را افزایش می دهد و اطلاعات را برای خواننده جذاب تر می کند. فونت انگلیسی می تواند لحن، شخصیت و سلسله مراتب را تعیین کند و توجه بیننده را به بخش های خاصی از متن بیشتر جلب کند. تایپوگرافی خوب، نشان دهنده حرفه ای بودن، توجه به جزئیات و درک اصول طراحی است. 
علاوه بر بهبود خوانایی، اهمیت انتخاب فونت در ایجاد هماهنگی بین متن و لحن پیام و همچنین افزایش تأثیر بصری یک طرح است.
اگر متن، خوانایی کافی نداشته باشد و به علت انتخاب فونت نامناسب نتوان فاصله گذاری و سلسله مراتب را دز آن رعایت کرد، نوشته آن هرچقدر هم حرفه ای باشد، برای مخاطب جذابیتی نخواهد داشت.

 

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

 

راهنمای انتخاب فونت انگلیسی مناسب برای بازاریابی

زمانیکه در حال طراحی متن برای بازاریابی و تبلیغات هستید، باید به این نکته توجه کنید که فونت روی پیام محتوای شما و سایر عناصر طراحی تان تأثیر می گذارد.
پس باید به پیامی که می خواهید منتقل کنید، فکر کنید.
دوست دارید لحن نوشته تان چطور باشد؟ معمولی، دوستانه، رسمی یا طنز؟
چه احساساتی را دوست دارید در خواننده خود برانگیزید؟
هدف از پیام چیست؟ آیا برای ارائه اطلاعات است یا برای افزایش نرخ تبدیل؟ 
هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، می توانید یک فونت انگلیسی مناسب انتخاب کنید تا از اهداف بازاریابی شما پشتیبانی کند.
 به یاد داشته باشید سبک فونت، اندازه و استایلی که انتخاب می‌کنید در کنار رنگی که به آن اختصاص می‌دهید می‌تواند بر پیام محتوا تأثیر بگذارد. بنابراین باید تایپوگرافی را عاقلانه انتخاب کنید تا محتوای بازاریابی شما تاثیر مناسبی روی مخاطب بگذارد.
اگر به دنبال طراحی متنی هستید که توجه مخاطب را جلب کند، تکنیک های زیر را در نظر بگیرید

کنتراست برای تغییر فونت آنلاین

برای ایجاد کنتراست می توانید از سایزهای مختلف، سبک های متفاوت، یا رنگ های متضاد استفاده کنید. یک تیتر پررنگ در کنار متنی که با فونت نازک تر نوشته شده، کنتراست زیبایی ایجاد می کنید. همچنین استفاده از رنگ های مکمل برای نوشتن متن با فونت انگلیسی در افزایش جذابیت بصری تاثیر زیادی دارد.

اندازه و مقیاس برای نوشتن با فونت زیبا

برای جلب توجه و ایجاد یک نقطه کانونی، کلمات یا عبارات کلیدی را با سایز بزرگتری نسبت به متن اطراف آن بنویسید. با انتخاب سایز بزرگ یا ترکیب کردن چند سایط مختلف در طراحی خود می توانید تنوع ایجاد کنید.

ساخت فونت با فضای منفی

طرح های درهم و برهم و شلوغ، اجازه نمی دهند که پیام اصلی به مخاطب منتقل شود. با استفاده از فضای منفی می توانید خوانایی بیشتری به متن ببخشید و تعادل ایجاد کنید. با اضافه کردن فضای خالی به بخش های مهم متن، اجازه می دهید که متن آن برجسته شود.

استفاده از افکت های مختلف برای طراحی متن

تکنیک‌هایی مانند ترکیب رنگ ها، فاصله خطوط، گرادیان‌ رنگ یا اضافه کردن بافت به فونت انگلیسی می‌توانند به تایپوگرافی شما عمق و بعد اضافه کنند و آن را از نظر بصری جذاب‌تر و جالب توجه تر کند.

رنگ برای نوشتن متن روی عکس با فونت زیبا فارسی

رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کنتراست بالایی دارند یا از رنگ‌های برجسته و پررنگ برای تایپوگرافی خود استفاده کنید. برای اطمینان از خوانایی و تاثیر بصری، رنگ فونت انگلیسی را نسبت به پس زمینه متضاد، انتخاب کنید. برای ایجاد طرح های چشم نواز و پویا، ترکیب رنگ های مختلف را امتحان کنید.

تراز کردن فونت انگلیسی

به‌جای تراز کردن کل متن در مرکز یا گوشه ها، سعی کنید متن را در زوایای مختلف قرار دهید، آن را به صورت منحنی بنویسید یا به روش‌های خلاقانه ای آن را با تصویر ادغام کنید. این تکنیک ها می تواند یک طراحی بصری جذاب و خیره کننده ایجاد کند.

سبک های تایپوگرافی

سبک های مختلف تایپوگرافی را امتحان کنید تا فونت انگلیسی را پیدا کنید که مناسب پیام شما باشد و احساسات مورد نظر را برانگیزد. استفاده از تایپوگرافی سفارشی یا دستی را در نظر بگیرید تا یک حس منحصر به فرد و شخصی به طراحی خود اضافه کنید.

کاربرد های فونت انگلیسی در تبلیغات

بیایید به کاربرد برخی از تکنیک‌هایی که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم، برای نوشتن محتوای تبلیغاتی با فونت انگلیسی گگاهی بیندازیم تا ببینیم چطور می توانیم تاثیر خوبی بر مخاطب بگذاریم.

فونت انگلیسی برای بروشور

در بروشور زیر از عکسی با فضای خالی در قسمت بالا استفاده شده تا یک فضای مناسب برای متن ایجاد شود.
از رنگ عکس (به تم فیروزه ای در پیراهن مرد توجه کنید) برای نوشتن متن استفاده شده تا بین متن و عکس هماهنگی ایجاد شود.

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

فونت انگلیسی برای جلد کتاب

در جلد کتاب زیر، یک پس‌زمینه بافت‌دار برای نوشتن متن با فونت انگلیسی در نظر گرفته شده که توجه مخاطب را به متن روی جلد جلب می‌کند.
همچنین از یک عکس با فضای خالی در پشت جلد استفاده شده و از فضای خالی پیراهن مرد برای نوشتن متن با فونت انگلیسی که متناسب با تصویر است استفاده شده است.
تکنیک رنگ های متضاد که کاربرد بسیار زیادی برای نوشتن متن روی عکس با فونت زیبا فارسی نیز دارد، به خوبی در این جلد کتاب به کار رفته است. 

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

فونت انگلیسی برای بنر سایت

طراحی به زیبایی از تغییر فونت آنلاین برای متعادل کردن متن و تصویر بنر استفاده کرده است.
متن و تصویر، هم از نظر سبک بصری و هم از نظر پیام، مکمل و پشتیبان یکدیگر هستند.

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

فونت انگلیسی برای کاتالوگ

چیدمان متعادل در کاتالوگ زیر یک نمونه فوق العاده جذاب است. تصویر و متنی که با فونت انگلیسی نوشته شده کاملا با هم هماهنگ هستند تا مخاطب را ترغیب کنند به تمامی صفحات کاتالوگ نگاهی بیندازد‌
تصویر محصول به خوبی نشان داده شده و متن مزایای آن را توضیح می دهد.

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

فونت انگلیسی برای بروشور

طراح در بروشور زیر از نواحی خالی تصویر برای نوشتن با فونت زیبا استفاده کرده و رنگی متضاد را برای فونت تندیسی انتخاب کرده تا به برجسته کردن متن روی تصویر کمک کند.

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

انواع فونت انگلیسی برای بازاریابی تأثیر گذار

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

تایپوگرافی نقش اساسی را در طراحی متن، ایفا می کند. تمام ویژگی های فونت انگلیسی از عرض خطوط و فاصله بین حروف گرفته تا نوع آن می تواند بر نحوه درک مخاطب از یک پیام تأثیر بگذارد. 
در این بخش از مقاله نحوه هماهنگ کردن فونت با پیام‌های بازاریابی را مرور می کنیم تا بتوانید با انتخاب بهترین فونت انگلیسی از اهداف کلی تبلیغ خود حمایت کنید.
قبل از اینکه به نکات مهم برای انتخاب فونت بپردازیم باید دو مفهوم مجزا که مکمل یکدیگر هستند را تعریف کنیم: زبان تصویری و زبان متنی.
زبان تصویری در واقع با ظاهر بصری حروف فونت در طرح ایجاد می شود.
زبان متنی نیز همان معنای لغوی کلمات متن است. 
این دو مفهوم با هم در ارتباط هستند و هماهنگ بودن آنها به بازاریابان اجازه می دهد تا پیام تاثیرگذاری را با موفقیت به مخاطبان خود منتقل کنند.
حالا بیایید ببینیم چگونه اطمینان حاصل کنیم که از فونت انگلیسی مناسب برای حمایت از پیام های بازاریابی مان استفاده می کنیم؟ 
برای درک بهتر نحوه استفاده از تایپوگرافی، ابتدا باید درک روشنی از انواع فونت های انگلیسی داشته باشیم که به نوع به سه دسته کلی تقسیم می شوند: 
• سریف، 
• سانس-سریف 
• اسکریپت. 
در ادامه تعریف مختصری از هر نوع فونت، ارائه می دهیم تا درک بهتری برای ساخت فونت داشته باشید.

1) فونت انگلیسی از نوع سریف

حروف فونت انگلیسی سریف دارای یک زائده کوچک در لبه ها هستند. فونت هایی مانند Times New Roman  از همین نوع به شمار می آیند و زوائد کوتاه در بالا و پایین هر کاراکتر آن دیده می شود. 
فونت های Serif معمولاً نشان دهنده رسمی بودن هستند. برداشت های مرتبط با این فونت ها عبارتند از: ظریف، گران قیمت، صمیمانه و قدیمی. فونت های Serif بیشتر براب بازاریابی برندهای رسمی استفاده می شوند.
برای نوشتن با فونت زیبا سریف می توانید از چند نمونه زیر استفاده کنید:

اوکرونیا:

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

desire :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

Corporate A Std :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

2)فونت انگلیسی از نوع  Sans-Serif

به انواع فونت انگلیسی که فاقد زوائد باشد، سنس سریف می گویند در واقع هیچ زائده ای در انتهای کاراکتر این تایپ فیس ها دیده نمی شود.
فونت های Serif حالت رسمی کمتری دارند. برداشت های مرتبط با این فونت ها عبارتند از: جوانی، ارامش، مدرن و غیرمعمول.
از فونت های زیبای San-Serifزیر می توانید برای نوشتن متن روی عکس با فونت زیبا استفاده کنید:

FF Milio Web Thin :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

Freight Sans Medium SC Web :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

3) فونت انگلیسی از نوع،اسکریپت

فونت های اسکریپت، فونت های فانتزی یا دست نویس هستند. آنها احساس زیبایی ایجاد می کنند و برای عناوین و طراحی متن مناسب هستند.
فونت های اسکریپت با ویژگی های زیر همراه هستند: زنانه، زیبا، گران قیمت، نرم، ظریف، آرام، شاد و گرم.
فونت های اسکریپت زیبای زیر برای  تغییر فونت آنلاین در متن های بازاریابی برندهای مربوط به زنان و کودکان، مناسب هستند:

Wishes :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

PF Champion Script Pro :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

Medusa :

کاربرد فونت انگلیسی در تبلیغات

جمع بندی

انتخاب فونت های منحصر به فرد و شیک برای بازاریابی نه تنها اولین قدم در ساختن یک برند است، بلکه عاملی کلیدی در کمک به برجسته شدن کسب و کار شما است. به یاد داشته باشید که نکات به اشتراک گذاشته شده را برای انتخاب فونت انگلیسی به کار ببرید، تا محتوای بازاریابی شما به یاد ماندنی، منحصر به فرد و منعکس کننده شخصیت برند شمد باشد. 
 اگر به دنبال یک ابزار حرفه ای برای تغییر فونت آنلاین هستید می توانید به سایت دومینگو مراجعه کنید و با انتخاب ابزار فونت انلاین متن های انگلیسی و فارسی را با فونت های متنوع امتحان کنید . 
ما برای کمک به شما در ایجاد یک برند قوی و جذب مشتریان یک ابزار کاملا حرفه ای را طراحی کرده ایم. انتخاب فونت برای طراحی متن در این ابزار بسیار ساده و سریع است. برای شروع، متن خود را در کادر مربوطه وارد کنید، سپس از ابزار های موجود استفاده کنید تا انواع فونت های فارسی و انگلیسی را امتحان کنید.
همچنین با ابزارهایی مثل استایل و رنگ می توانید متن خود را کاملا با طرح تان هماهنگ‌کنید. در نهایت، وقتی همه چیز آماده بود با یک کپی پیست ساده، متن را با فونت انتخابی تان به پلتفرم مورد نظر منتقل کنید.
این فرصت را برای موفقیت بازاریابی برندتان از دست ندهید.

دسته بندی مقالات

موضوعات داغ

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در ۵ دقیقه