اگر تصمیم به ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام گرفته اید، این پست را از دست ندهید. ما ۹ نکته جالب داریم که به شما کمک می کند فروش بیشتری داشته باشید.
استوری تبلیغاتی اینستاگرام می تواند شانس شما برای افزایش آگاهی از برند، به دست آوردن فالوورهای بیشتر و بهبود فروش را افزایش دهد!
بسیاری از شرکتهای تازه تاسیس درباره تبلیغات در استوری اینستاگرام فکر می کنند، زیرا آنها را در موقعیت عالی برای پیشی گرفتن از رقبا قرار میدهد.
پس چرا شما شما این کار را نکنید؟ روزانه 400 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و یک سوم استوری های پربازدید مربوط به برندها و کسب و کارها هستند.
بنابراین اگر قبلاً از تبلیغات با استوری اینستاگرام استفاده نمی کردید و آنها را در استراتژی بازاریابی خود قرار نمی دادید ، اکنون زمان آن است!
در این مقاله همه ی نکاتی که باید در مورد ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام بدانید را مطرح می کنیم.
چرا باید تبلیغات در استوری اینستاگرام را شروع کنید؟
تبلیغات با استوری اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید و نشان دادن برند، تجارت و محصولات شما به مخاطبانی است که قبلاً در پیج شما بوده اند.
نرخ تعامل برای استوری های اینستاگرام در حال حاضر بسیار بالا است، به طوری که اینستاگرام اعلام کرده که از هر پنج استوری، یک استوری، پیام مستقیم از بینندگان دریافت می کند.
Chloe Fagence، مدیر رسانه های اجتماعی WeWork (بریتانیا، ایرلند و استرالیا) می گوید: «استفاده از استوری تبلیغاتی اینستاگرام به این معنی است که می توانید با مخاطبانی که در حال حاضر فعالانه پست های شما را دنبال می کنند و پیگیر صفحه شما هستند، پیام خود را به اشتراک بگذارید.
برای Chloe، تبلیغات در استوری اینستاگرام بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام اش است. "شما می توانید در نحوه به اشتراک گذاری پیام خود از طریق تبلیغات در استوری های اینستاگرام بسیار خلاق باشید - اگر استوری می کنید و تعامل مثبت آنها را مشاهده می کنید، دلیلی وجود ندارد که تبلیغات در استوری اینستاگرام را نیز امتحان نکنید!"
گزینه های ساخت استوری های تبلیغاتی اینستاگرام بی حد و حصر است، با ویدیوها، عکس ها و فرمت های تبلیغاتی متنوعی که می توانید امتحان کنید، جذب مخاطبین چندان سخت نخواهد بود.
انواع محتوا در استوری تبلیغاتی اینستاگرام
• ویدیو: تبلیغات ویدیویی حداکثر تا 15 ثانیه پخش میشوند و میتوانند با Creative Hub یا Ads Manager Facebook ایجاد شوند، یا میتوانید تبلیغ خود را در استوری ساز آنلاین دومینگو، طراحی و ویرایش کنید و آن را در Ad Manager Facebook آپلود کنید.
• عکس: یک آگهی تصویر ثابت به مدت 5 ثانیه پخش می شود. می توانید با Creative Hub یا Facebook Ads Manager تبلیغات با فرمت عکس ایجاد کنید یا می توانید یک فایل از طرح هایی که با استفاده از قالب های آماده نرم افزار آنلاین دومینگو خلق کرده اید، خود آپلود کنید.
• کرسول تصویر: تبلیغات حاوی کرسول تصاویر، به برندها امکان می دهد تا حداکثر 3 قطعه محتوا (فیلم و عکس) را در یک استوری تبلیغاتی پخش کنند.
اما اگر از صفر شروع می کنید و به دنبال الهام گرفتن هستید، یا فقط به دنبال راه های ساده برای تبدیل تبلیغات در استوری اینستاگرام خود به فروش هستید، این 9 نکته به شما کمک می کند تا شروع کنید!
شماره 1: شروع به ساخت تبلیغات ویدیویی در استوری اینستاگرام کنید
آیا می دانستید که ویدیوها 5 برابر بیشتر از پست های ثابت، توجه ما را به خود جلب می کنند؟
نمی توان انکار کرد که دامنه توجه ما محدود تر و کوتاه تر می شود، به خصوص زمانی که در حال بررسی رسانه های اجتماعی هستیم. ادغام تبلیغات ویدیویی در کمپین تبلیغاتی استوری اینستاگرام یکی از راه هایی است که می توانید به غلبه بر این کمبود توجه، کمک کنید!
ویویان وو، مدیر خرید Later's توضیح میدهد: "با توجه به کاهش دامنه توجه مخاطب، 3 ثانیه اول تبلیغ در استوری اینستاگرام باید چشم نواز و به یاد ماندنی باشد."
یکی از برندهایی که واقعاً در استوری های تبلیغاتی اینستاگرام از ویدیو به نفع خود استفاده می کند @tijneyewear است. تنها در یک کلیپ کوتاه 15 ثانیه ای، آنها تا 8 محصول را از طریق یک تصویر حلقه ای به سبک GIF به نمایش گذاشته اند. این یک راه ساده اما مؤثر برای ارائه چندین محصول به افراد مناسب و در عین حال ایجاد آگاهی از برند است.
ویویان می گوید: تاثیری که یک ویدیو در 3 ثانیه می گذارد، میتواند بسیار قویتر از یک تصویر ثابت باشد - قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد!
شماره 2: پیام استوری های تبلیغاتی اینستاگرام را کوتاه و مستقیم بیان کنید
پیام کلیدی شما در استوری تبلیغاتی اینستاگرام باید کوتاه، خوانا و دقیق باشد.
در استوری تبلیغاتی اینستاگرام، یک برچسب «sponsored» در بالا، گوشه سمت راست پست شما ظاهر میشود و نشان میدهد که پست شما یک تبلیغ است و بخشی از استوریهای روزانه اینستاگرام نیست.
این بدان معناست که اگر بینندگان متوجه شوند که این استوری، یک تبلیغ است، احتمال کمتری وجود دارد که روی استوری شما ضربه بزنند و تبلیغات شما را ببینند. پس باید در همان نگاه اول توجهشان را جلب کنید.
اگر میخواهید تبلیغ تان بازخورد خوبی داشته باشد، مهم است که یک پیام کوتاه و واضح داشته باشید که خواندن آن آسان باشد.
ویوین از این موضوع پشتیبانی میکند: «مطمئن شوید که محتوای استوری تبلیغاتی اینستاگرام شما ساده و به راحتی قابل درک است - یعنی بدون حاشیه!»
استوری تبلیغاتی سریع و ساده که پیام اصلی خود را با متن پاپ آپ روی ویدیو ارائه می دهد، می تواند ایده جذابی باشد.
شماره 3: فراموش نکنید که لوگوی برند خود را در استوری تبلیغاتی اینستاگرام خود بگنجانید
افزودن برند یا لوگوی خود به استوری تبلیغاتی اینستاگرام یک نکته اساسی به نظر می رسد، درست است؟
خب، اگر هدف شما بهبود آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان جدید است، ارسال استوری تبلیغاتی اینستاگرام با لوگوی برندتان ضروری است.
تبلیغات اینستاگرام فقط توسط فالوورهای شما مشاهده نمی شود، بلکه توسط جمعیت هدفی که هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود انتخاب می کنید نیز مشاهده می شود، به این معنی که افرادی که تبلیغات شما را تماشا می کنند ممکن است قبلا هرگز در مورد برند یا محصولات شما نشنیده باشند.
ویویان می گوید : اگر با مخاطبانی تماس می گیرید که برند شما را نمی شناسند، لوگوی شما، تنها کلیدی است که از طریق آن می توانید برندتان را معرفی کنید !».
بدون لوگو، تنها جایی که بیننده نام برند شما را می بیند، در گوشه بالا و سمت راست است که دسته اینستاگرام شما نشان داده می شود. اگر برند خود را در استوری تبلیغاتی اینستاگرام خود به نمایش نمی گذارید، ریسک بزرگی می کنید زیرا بینندگان بدون توجه به اینکه چه کسی تبلیغ را ارسال کرده است، از آن رد می شوند و هزینه ای که کردید به هدر می رود!
شماره 4: با تبلیغات در استوری به برند خود در اینستاگرام وفادار بمانید
چین تان، طراح ارتباطات Later’s می گوید: «وقتی نوبت به طراحی استوری تبلیغاتی اینستاگرام می رسد، مهم است که برند خود را در نظر داشته باشید.
اگر میخواهید مردم را درگیر نگه دارید و شناخت از برند را افزایش دهید، مطمئن شوید که تبلیغات استوریهای اینستاگرام شما کاملاً با طرح کلی اینستاگرام (به ویژه سبک سایر استوری های اینستاگرام تان) مطابقت دارد.
چین توضیح میدهد که هدف از ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام، ایجاد شناخت و جلب توجه است، حتی اگر فقط برای چند ثانیه باشد.
به تصاویر و تایپوگرافی خود فکر کنید. همیشه باید زیبایی شناسی برند شما را منعکس کند. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از رنگ ها، حروف چاپی و تصاویری است که با برند شما هماهنگ هستند. یا اگر از قالبهای آماده استوری اینستاگرام استفاده میکنید، به استفاده از آنها برای ایجاد تبلیغات خود ادامه دهید.
یک مثال عالی از این موضوع، @happysocks است - آنها یک ویدیوی تبلیغاتی در استوری اینستاگرام ایجاد کردند که کاملاً با برند محصول و طرح پیج اینستاگرام آنها هماهنگ است. روشن، رنگارنگ است و محصولات را به شیوه ای آرام و سرگرم کننده نشان می دهد.
5: تبلیغات در اینستاگرام همیشه بهترین شیوه بازاریابی نیستند
برای موفقیت در استوری تبلیغاتی اینستاگرام خود نیازی به صرف وقت، تلاش زیاد و بودجه هنگفت ندارید!
در واقع، روند جدید تبلیغات در استوریهای اینستاگرام این است که آنها احساس واقعیتر و «منطقیتری» به مخاطب بدهند.
تیلور لورن، رئیس بخش بازاریابی Later، می گوید: «کاربران اینستاگرام در مورد پست های حمایت شده هوشمند هستند.
مردم عادت دارند محتوای استوری اینستاگرام مربوط به دوستان شان را تماشا کنند. اگر یک ویدیوی تبلیغاتی در استوریهایشان ببینند، که به صورت یک آگهی تبلیغاتی ظاهر شده طبیعی است که به آن توجهی نکنند.»
به همین علت است که اینفلوئنسرها سعی می کنند در استوری تبلیغاتی اینستاگرام از ویدئوهای سلفی که در آن فقط با دوربین صحبت میکنند، استفاده کنند که باعث میشود تبلیغات غیر رسمیتر شود و کمتر حالت رسمی داشته باشد، و در نتیجه به عنوان یک استوری شخصی احتمال بیشتری داشته باشد که مخاطب را درگیر کند.
استفاده از ویژگیهای سرگرم کننده در استوری تبلبغاتی اینستاگرام مانند فونت یا GIF را نیز در نظر بگیرید تا تبلیغ خود را مطابق با سلیقه مخاطبین طراحی کنید.
باب ولفلی، مدیر رسانه های اجتماعی MeUndies درباره رویکردی که برای تبلیغات در استوری های اینستاگرام اتخاذ کرده گفته است، زمانی که تبلیغات بیش از حد در چشم مخاطب باشد یا بیش از حد آنها را تحریک کند، واکنش سریع کاربر این است که انگشت خود به یک طرف صفحه کشیده و به استوری اکانت بعدی برود.
بنابراین، در ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام برای کسب و کارها، باید به تبلیغ واقعی و طبیعی درباره برند توجه کنیم. اگر ایده ای برای ساخت استوری های تبلیغاتی ندارید می توانید از قالب های آماده نرم افزار استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کرده و طرح های خلاقانه ای بسازید.
How to Use Instagram Stories
for Business
6: برای محتوای تبلیغاتی استوری های اینستاگرام خود، فراخوان برای اقدام (CTA) جذابی در نظر بگیرید
هیچ چیز بیشتر از یک پیشنهاد ویژه با زمان محدود یا یک تخفیف منحصر به فرد برای خرید فوری مخاطب را تشویق نمی کند!
ایجاد حس فوریت در تبلیغات استوری ها، یکی از راه های ساده ای است که می توانید بینندگان را تشویق کنید تا صفحه را به سمت بالا بکشند و از وب سایت شما بازدید کنند (و امیدواریم خرید کنند)!
برندهایی مانند @gemma.bonhamcarter، @nextvacay، و @cali.tiger همگی از CTAهای جذاب در تبلیغات خود استفاده کرده اند تا کاری کنند مخاطبین، استوری هایشان را به سمت بالا بکشند تا از وب سایت آنها بازدید کنند.
این روش، بسیار ساده اما کاملا موثر است!
شماره 7: محل نوشتن متن در استوری تبلیغاتی اینستاگرام را با دقت انتخاب کنید
همانطور که اشاره کردیم، کاربران اینستاگرام نسبت به پست های حمایت شده و استوری تبلیغاتی اینستاگرام محتاط هستند.
بنابراین، بهتر است با قرار دادن پیام اصلی یا تصویر گرافیکی خود در وسط صفحه یا نزدیکتر به پیوند «swipe up» توجه آنها را از تگ «sponsored» در بالا، گوشه سمت راست استوری تبلیغاتی اینستاگرام به متن جلب کنید.
به یاد داشته باشید: هر ثانیه برای تعامل با مخاطب، مهم است، بنابراین اگر بتوانید بلافاصله با پیام خود (و نه برچسب حمایت شده!) توجه بیننده را جلب کنید، می تواند تفاوت زیادی در نرخ باز شدن لینک تبلیغات تان ایجاد کند.
شماره 8: برای پیامهای طولانیتر از قالب کرسول استفاده کنید
گاهی اوقات همه چیزهایی که باید بگویید در یک ویدیو 15 ثانیه ای یا یک عکس جای نمی گیرد و دقیقاً به همین دلیل است که اینستاگرام فرمت کرسول را برای استوری تبلیغاتی اینستاگرام ایجاد کرد.
تبلیغات با فرمت کرسول در اینستاگرام، که می تواند از سه تصویر یا سه ویدیوی 15 ثانیه ای تشکیل شود، به شما امکان می دهد یک استوری "متوالی" را در چندین بخش بیان کنید.
درست مانند پست اینستاگرام، کاربران میتوانند هر کدام از تصاویر یا ویدیوها را هر زمان که دوست داشتند، با ضربه زدن روی صفحه به جلو و عقب بکشند یا پخش ویدئو را متوقف کنند، بنابراین همچنان مهم است که از همان ابتدا خلاق و جذاب باشید!
شما می توانید از ویژگی مختلفی برای استوری تبلیغاتی اینستاگرام با فرمت کرسول استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از ابزارهای ترسیم، همراه با فیلم ها و متن های متحرک برای برای خلق ویدئوی 45 ثانیه ای ترکیب جالبی است.
شرکت Gap بیان کرده که با تبلیغات در استوری اینستاگرام به روش کرسول، توانسته 73 درصد نرخ کلیک بالاتری نسبت به کمپین قبلی اینستاگرام خود داشته باشد!
برند دیگری که از تبلیغات فرمت کرسول در استوری اینستاگرام به نفع خود استفاده کرده @hello.shakr است. آنها یک مجموعه ویدیویی سه قسمتی خلق کرده اند که نحوه طراحی تبلیغات در اینستاگرام را از طریق نرم افزارشان نشان می دهد. این تبلیغ به افراد امکان می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر روی صفحه ضربه بزنند و قسمت بعدی را ببینند. این کرسول، یک تبلیغ سرگرم کننده است که اطلاعات مفید و آگاهی از برند را در سه ویدیوی سریع ۱۵ ثانیه ای ادغام کرده است.
شماره 9: موسیقی را به تبلیغات خود اضافه کنید
اینستاگرام اخیراً بیان کرده که 60 درصد از استوری های تبلیغاتی اینستاگرام با موسیقی منتشر شده است!
داشتن صدا، چه صدای طبیعی و چه موسیقی، می تواند استوری تبلیغاتی را جذاب تر کرده و مخاطبان را جذب کند.
برندهایی مانند @calm، @juicycouture و @vichyuki همگی از جلوههای صوتی، صداگذاری و موسیقی برای تبلیغات در استوریهای اینستاگرام خود استفاده می کنند و از نتایج تبلیغات خود راضی هستند.
چطور در اینستاگرام، استوری تبلیغاتی را منتشر کنیم؟
اکنون که می دانید چه عواملی، باعث ایجاد یک تبلیغ جذاب در استوری اینستاگرام می شود، وقت آن است که اولین تلاش خود را به صورت آنلاین شروع کنید!
برای راهاندازی و انتشار اولین استوری تبلیغاتی اینستاگرام، فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
• ابتدا وارد حساب کاربری فیسبوک خود شوید که به پروفایل تجاری اینستاگرام شما متصل است. با ضربه زدن بر روی فلش در گوشه سمت راست بالای صفحه، به نوار منو بروید و Manage ads را انتخاب کنید.
• که شما را به حساب کاربری فیس بوک Ad Manager تان می برد، جایی که می توانید کمپین های قبلی را تحت نظر داشته باشید یا کمپین های جدیدی راه اندازی کنید.
• هدف کمپین خود را یکی از گزینه های Reach یا Brand Awareness انتخاب کنید و پس از انتخاب هدف خود روی « Set up Ad Account» کلیک کنید.
• در مرحله بعد، باید اطلاعات مورد نیاز حساب تبلیغاتی و مخاطبان خود را پر کنید. سپس به قسمت Ad Placement در پایین صفحه بروید.
• روی «Edit Placements» کلیک کنید و به قسمت Instagram و سپس گزینه «Stories» بروید.
• از اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بودجه تعیین کنید.
• هنگامی که بودجه خود را تعیین کردید، می توانید خلاق باشید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک تبلیغات را به صورت ویدیو منتشر کنید یا یک تصویر ثابت.
• توجه: برای آپلود فایل باید شرایط تصویر و ویدیوی اینستاگرام را دنبال کنید.
• در نهایت، لینکی به صفحه ای که میخواهید مخاطبین استوری تبلیغاتی اینستاگرام شما به آن هدایت شوند، همراه با یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید.
• میتوانید آگهی تبلیغاتی خود را مرور کنید و هنگامی که از آن راضی بودید، فقط روی تأیید کلیک کنید تا آن را منتشر کنید!
انتشار استوری تبلیغاتی اینستاگرام آسان و سریع است و می تواند تفاوت واقعی در رشد پروفایل اینستاگرام و فروش کسب و کار شما ایجاد کند.
از برخی از نکات برتر خود استفاده کنید و شروع به آزمایش قالبها و سبکهای مختلف استوری تبلیغاتی اینستاگرام کنید و ببینید کدامیک بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز میشوند!