هر آنچه را که در مورد اینستاگرام می دانید فراموش کنید. بياید با هم از نو شروع کنيم. راهنمایی های ما را در این مقاله دنبال کنید تا به مقصود خود که ساخت یک پست حرفه ای برای اینستاگرام تان است برسید. ما در این مقاله تمام سعی خود را اعمال کرده ایم تا به ساده ترین شکل ممکن آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام را به شما ارائه دهیم.
در اولین قدم، شما باید برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت برای صفحه اجتماعی خود داشته باشید و برای این موضوع می توانید از برنامه های پلنر و پیش نمایش برنامه ای استفاده کنید که به شما اجازه می دهد تا پست اینستاگرام خود را قبل از اینکه منتشر کنید، برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال می توانید، اگر می خواهید به معنای واقعی کلمه، برای پیج تان از یک ماه قبل در این برنامه، برنامه ریزی کنید.
در اینجا کارهای کوچکی که شما می توانید انجام دهید تا به بهبود پست های پیج اینستاگرام شما بیانجامد را به شما آموزش می دهیم که به حرفه ای شدن شما و صفحه اجتماعی تان کمک بسیاری می کند. چون هر چه تصویر شما خوب تر به نظر برسد، می تواند مخاطب بیشتری جذب کند و آن ها را مجاب کند که مدام به صفحه شما سر بزنند و اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، اهمیت جلوه بصری پیج کاری تان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به زبان دیگر، پست شما، کارت ویزیت شما و چهره کسب و کار شماست. پشت هر چهره ای شخصیتی نهفته است. تم اینستاگرام شما همان شخصیت است. به همین دلیل مهم است که آن را به درستی درک و به مخاطب ارائه کنید.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که از کدام طرح اینستاگرام می توانید استفاده کنید، چگونه عکس های اینستاگرام خود را برای ایجاد تم مورد نظر خود تنظیم مجدد کنید و چند ترفند بسیار ساده، اما فوق العاده مهم. اگر این نکات را به کار بگیرید، مطمئن باشید که تفاوت را خودتان مشاهده خواهید کرد.
بیایید شروع کنیم!
انتخاب طرح شبکه ای در آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام
چیدمان شبکه ای چیست؟ طرح بندی شبکه ای، نحوه ی قرارگیری پست های شما در صفحه ی شما است. به شما کمک می کند بدانید چه عکسی را در کنار عکس دیگری قرار دهید و طرح بندی شروع و پایبندی به یک تم اینستاگرام را آسان میکند. 9 نوع طرح بندی شبکه ای برای صفحه ی اجتماعی اینستاگرام وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این مقاله به توضیح جزئیات هر یک از آن ها پرداخته ایم.
در اینجا 2 نمونه طرح بندی از افرادی که از برنامه پیش نمایش برای برنامه ریزی پست های خود استفاده می کنند آورده شده است:
یک موضوع خاص و مشخص را انتخاب کنید، می تواند راجع به کسب و کارتان باشد یا هر چیز شخصی و بر اساس آن و تم آن موضوع پست های صفحه خود را چیده و ارائه کنید. این تم نشانگر نوع نگاه و دیدگاه شما و این شخصیت بصری شماست.
پس تصمیم بگیرید که می خواهید تم شما چه باشد، گرانج، مودی، بوهو، گرمسیری، رنگارنگ، مینیمال یا سفید و... هر انتخابی که با توجه به سلیقه خود و نیاز هایتان انتخاب کردید باید به آن پایبند باشید و از شاخه ای به شاخه ی دیگر نپرید تا جلوه بصری صفحه شما مخدوش نشود.
انتخاب یک فیلتر، قالب و قاب مورد نیاز آن
انتخاب یک تم بدون فیلتر خاص، تقریبا ناقص است حتی اگر شما یک فیلتر مانند دارک انتخاب کنید و در تمام پست های صفحه از آن استفاده کنید، به صورت ناخودآگاه صاحب یک تم، شاخصه در پست ها و البته سازنده ی حرفه ای و منحصر فرد پست اینستاگرامی می شوید و این کاربردی ترین و ساده ترین راه برای شروع یک تم است. وقتی همیشه از یک فیلتر روی همه عکس ها استفاده کنید، یک نوع هماهنگی و همگونی بین تصاویر ایجاد می کنید که باعث سازگاری پست های شما در نگاه مخاطبان پیج می شود.
در این مرحله، شما باید یک چیدمان از پیش طراحی شده در ذهن داشته باشید
تا اینجا شما موضوع خود را انتخاب کرده اید، تم مورد نظر و مورد نیاز خود را انتخاب کرده اید و می دانید که چه محتوایی می خواهید ارائه کنید و فیلتر خاص خود که مورد سلیقه شما نیز هست را هم دارید.
احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بعد از مواجه شدن با صفحه های مختلف از خود بپرسید که چرا برخی از حساب های اینستاگرام اینقدر خوب به نظر می رسند؟ در پاسخ می شود گفت که آن ها نگاه بسیار خوبی دارند علاوه بر نوع چیدمان، انتخاب تصاویر درست هم بسیار مهم است. برای حفظ تعادل در نگاه مخاطب خود، تصاویر مورد نظر خود را بر اساس رنگ های موجود در آن ها، موضوع یا پس زمینه و میزان هماهنگی آن ها با موضوع تم صفحه خود انتخاب کنید.
به طور کلی فراموش نکنید، که از قرار دادن عکس هایی که بیش از حد شبیه به یکدیگر هستند اجتناب کنید. و اگر نیاز است که تصاویر مشابه را حتما استفاده کرده و به کار برید، حتما بین استفاده از آن ها فاصله ایجاد کنید تا کنتراست بین پست ها از بین نرود و تعادل پست های صفحه کاری یا شخصی تان حفظ شود.
اهمیت مختصات رنگ در آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام
همانطور که در بالا گفتیم انتخاب تصاویری با رنگ های همگون بسیار مهم است، 2 الی 3 رنگ را انتخاب کنید که در تمام تصویر شما وجود داشته باشد. برای آن که مطمئن باشید رنگ هایی که انتخاب می کنید با هم همخوانی دارند می توانید از چرخه رنگ استفاده کنید که با یک سرچ ساده در دسترس است.
به عنوان نمونه صورتی، سفید و قهوه ای سه رنگی هستند که با هم سازگاری دارند.
همیشه پس زمینه عکس های خود را به دقت بررسی کنید
این نکته ساده پست های شما را متحول خواهد کرد، به پس زمینه عکس ها و نقل قول هایتان توجه کنید.
اجازه ندهید که پس زمینه از موضوع اصلی خود را منحرف شود، مگر اینکه پس زمینه بخشی از استراتژی شما برای جلب توجه کاربران باشد، مانند یک دیوار با طرح ها و ویژگی های سرد و یا تصویر برج ایفل.
استفاده از مرزها، جدا کننده ها یا فاصله ها در آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام
این نکته برای شمایی است که نیاز دارید، مرزی را بین تصاویر و پست های اینستاگرام خود اضافه کنید.
مرزها فوق العاده هستن آنها بین عکس های شما فضا ایجاد می کنند. آن ها باعث مي شوند که پیج شما نفس بکشد. آن ها کامل کننده هستند. اگر شما تصاویر و پست های بسیاری از چیز های مختلف با رنگ های مختلف منتشر می کنید، استفاده ی از این مرز ها را باید در دستور کار خود قرار دهید. استفاده از قاب های تک رنگ، استفاده از تصاویر مینیمال با کمترین رنگ و طرح می تواند همان مرز مناسب شما و فضایی برای تنفس بین طرح ها و رنگ های بسیاری که در پست های تان وجود دارد، باشد. در غیر این صورت ممکن است محتوای ارائه شده در پست هایتان برای مخاطبان شما شلوغ و کثیف به نظر برسد و باعث ریزش مخاطبان یا فالوئرانتان شود. اما انتخاب و استفاده از این مرزها و فاصله های بصری باعث حرفه ای دیده شدن شما و پست های تولیدی شما شده و به تصویرتان جلوه و جلا می بخشد.
نور طبیعی بهترین دوست شما است
برای داشتن یک تصویر دقیق تر، زیبا تر و طبیعی تر بهتر است که از نور طبیعی یا نور محیط استفاده کنید. از دیگر مزیت های تصاویر گرفته شده در نور طبیعی آن است که، زمانی که بر عکس های گرفته شده با نور طبیعی فیلترها را اعمال می کنید، نتیجه بهتر و مطلوب تر به نظر خواهد رسید.
در نظر داشته باشید که بهترین نور طبیعی برای تصویر برداری، صبح ها و در پایان بعد از ظهر ها است، البته این نکته را فراموش نکنید که حتما نزدیک پنجره از شخص یا کالای مد نظرتان عکس برداری کنید.
عکس با کیفیت بالا همیشه برنده
کیفیت تصاویری که منتشر می کنید بسیار مهم است، تصاویر هر چقدر با کیفیت تر و واضح تر باشد مخاطب بیشتری را دعوت به تماشا می کند و هر چقدر تار تر و بی کیفیت تر، این معنا را به مخاطب القا می کند که انگار به او و تماشایش احترام گذاشته نشده است. پس هنگامی که عکسی را به اشتراک می گذارید، مطمئن شوید که عکس با کیفیت خوبی باشد. برای رسیدن به این هدف بهتر است که اگر تصاویر صفحه شخصی یا کاری خود را با گوشی همراه می گیرید حتما از دوربین پشت گوشی که کیفیت بالاتری دارد استفاده کرده و از استفاده ی از دوربین جلوی گوشی همراه که کیفیت پایین تری دارد اجتناب کنید. و همواره می توانید از ابزار های ویرایش تصاویر و امکانات آن ها برای بهتر نشان دادن جلوه و کیفیت عکس استفاده کرده و بعد نتیجه را در پیج خود و با کاربران به اشتراک بگذارید.
از عکس نوشته ها استفاده کنید
به تصاویر پست های اینستاگرام خود، متن های جذاب، مفید و کوتاه اضافه کنید. اضافه کردن متن همراه با تصاویر، استراتژی محبوبی است که در سر تا سر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این روش فوق العاده ای است برای به اشتراک گذاشتن اهداف شما، شناسایی، درج نام تجاری شما و دعوت مخاطبان به تعامل با پست های شما.
با استفاده از این روش می توانید به موفقیت های چشم گیری در ترکیب تصاویر با نقل قول ها، سوالات و یا درج نام تجاری و برند خود، دست پیدا کنید. نکته ظریف و مهمی که در ساختن عکس نوشته ها وجود دارد این است که، حتما باید فونت مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید که هم خوانا باشد و هم از زیبایی خوبی بهرمند باشد و از یاد نبرید فونتی که انتخاب کرده اید باید همیشگی باشد و تمام عکس نوشته های صفحه ی شما باید با همان یک فونت ساخته شود تا هم از لحاظ بصری باعث زیبایی و هماهنگی شود و هم اینکه به شاخصه ی معرفی کننده شما تبدیل شود.
سخن پایانی:
با استفاده از نکات گفته شده در بالا، به راحتی می توانید با لحاظ کردن چند نکته ساده، پست های حرفه ای بسازید، صفحه اینستاگرامتان را از لحاظ بصری یا دیداری تمیز کنید و مخاطب بیشتری جذب کرده و روی آن ها تاثیر بگذارید. در کنار تمام نکات گفته شده به عنوان آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام که بسیار مهم، ساده و کاربردی هستند و معمولا کسی این نکات را در اختیار شما قرار نمی دهد، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همواره می توانید از ابزار های کمکی مانند انواع و اقسام ویرایشگر های تصاویر و یا ابزار های برنامه ریز که به شما این امکان را می دهد که برنامه صفحه اینستاگرامتان را از یک ماه قبل تر، برنامه ریزی کرده و پیج تان را با پیش نمایه فرضی مشاهده کنید و در صورت رضایت، در روز و ساعت مشخص شده توسط شما با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، استفاده کنید.
منابع:
https://thepreviewapp.com/9-simple-tips-to-instantly-improve-your-instagram-feed/