امروزه انواع مختلفی از نرم افزار های استوری ساز آنلاین اینستاگرام وجود دارد که روز به روز با طراحی های جدید و جالبی عرضه می شوند.  هدف این نرم افزارها، راحت تر و سریعتر کردن روند ساخت پست و استوری های اینستاگرام است. حتما شما هم مایل هستید بدانید که کدام استوری ساز از همه بهتر و پیشرفته‌ تر است و چگونه می‌ توان جذاب ‌ترین استوری ها را توسط این نرم افزار ساخت تا بتوان کاربران و فالوورهای بیشتری را جذب کرد.
در این مقاله راهنمای کاملی را در خصوص ساخت استوری اینستاگرام با استوری ساز آنلاین در اختیار شما می گذاریم.

تاریخچه ساخت استوری در اینستاگرام

قصه گویی در ذات و طبیعت انسان است و یکی از روش هایی است که از قدیم الایام برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران از آن استفاده می کردیم. 
نحوه درک ما از جهان به نحوه تعامل و سرگرمی با همسالان و نحوه ارتباطمان بستگی دارد، اما ما از دورانی که دور آتش می نشستیم و به قصه ها گوش می دادیم، خیلی فاصله گرفته ایم. 
داستان سرایی در عصر دیجیتال امروزی، به معنای واقعی کلمه، از نوک انگشتان ما سرچشمه می گیرد و روی یک صفحه نمایش با دیگران به اشتراک گذاشته می شود که آن را با نام استوری اینستاگرام می شناسیم.
در عصر رسانه های اجتماعی، بهترین راه برای دیده شدن (و شنیده شدن) ساخت استوری اینستاگرام با یک استوری ساز آنلاین حرفه ای است. 
در ادامه، نحوه استفاده موثر از استوری ساز آنلاین اینستاگرام را بیان می کنیم و نکاتی را در این مسیر به شما ارائه می دهیم.
استوری‌های اینستاگرام از زمان راه‌اندازی این ویژگی در سال ۲۰۱۶ به یکی از اصلی‌ترین ویژگی ها در اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده ‌اند. به ‌جای ارسال عکس‌های طراحی‌ شده که تا ابد در فید شما باقی می‌مانند (مگر اینکه آنها را حذف کنید)، استوری به شما امکان می‌دهد چندین تصویر را به گونه ای ارسال کنید که به صورت اسلایدی پخش ‌شوند و در پایان روز خود به خود حذف شوند.
می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، متن یا پست‌ها را از حساب‌های دیگر در استوری خود آپلود کنید. از آنجایی که استوری‌ها در صفحه اصلی عکس‌های شما نمایش داده نمی‌شوند، برای تصویر یا پیامی مناسب هستند که می‌خواهید بدون نیاز به انتشار یک پست کامل و کپشن، موضوع آن را با فالورهای  خود به اشتراک بگذارید.

محبوبیت استوری اینستاگرام

بیش از 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه خدمات و محصولات مورد نیاز خود را در اینستاگرام می یابند و بیش از 500 میلیون نفر از آنها هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می کنند. یک سوم از محبوب ‌ترین استوری‌ها توسط کسب ‌و کارها ارسال می‌ شوند و مهارت بازاریابی خود را بر روی این ویدیوهای 15 ثانیه‌ای (یا تصاویر 10 ثانیه‌ای) با ماندگاری 24 ساعته متمرکز می ‌کنند.
استوری ها همچنین روشی مطمئن برای آزمایش ایده ها و محتوای جدید با فالورهای شما هستند. آنها تجربی و سرگرم کننده هستند. حتی با وجود ماهیت زودگذر آنها، تأثیر آنها همچنان ادامه دارد.
در واقع، در سال 2021، استوری اینستاگرام تقریباً 50 درصد از کاربران را برای خرید به وب سایت دیگری آورد. بنابراین، اگر در حال حاضر به استفاده از استوری ساز آنلاین برای کسب و کار خود فکر نکرده اید، باید این کار را انجام دهید. 

طرز کار با استوری های اینستاگرام

پیمایش استوری ها در برنامه اینستاگرام ساده است. استوری‌ها در یک خط افقی مستقیماً بالای فید شما قرار می‌گیرند: اگر فردی که فالو می‌ کنید در 24 ساعت گذشته یک استوری پست کرده باشد، تصویر نمایه‌ اش با یک دایره رنگی در اطراف آن نمایان می ‌شود. 
روی تصویر کلیک کنید، و استوری آن حساب را خواهید دید. به کلیک کردن ادامه دهید و همه استوری های آن روز که توسط کاربرانی که دنبال می ‌کنید پست شده‌اند را خواهید دید.
 هنگام مرور استوری‌های دوستانتان، برای رفتن به مورد قبلی، انگشت خود را به سمت راست بکشید، برای رفتن به مورد بعدی به چپ بروید و برای رد شدن از عکس یا ویدیوی فعلی روی صفحه ضربه بزنید.  
اگر می ‌خواهید روی یک عکس بیشتر از ۱۵ ثانیه بمانید، می‌توانید با ضربه زدن و فشار دادن روی صفحه، استوری را متوقف کنید.  
برای شروع دوباره استوری کافی است انگشت خود را بردارید.  این برای ویدیو نیز کار می کند.  می‌توانید یک استوری را خیلی سریع به بالا بکشید تا به آن واکنش نشان دهید، یا به سادگی می‌توانید قلبی را که در گوشه پایین سمت راست فشار دهید تا آن را لایک کنید.

ساخت استوری با ابزارهای برنامه اینستاگرام

استوری های اینستاگرام را در خود این برنامه نیز می توانند بل مجموعه ای از ویژگی های سفارشی سازی شده نیز دارند. بدین منظور پس از گرفتن عکس یا ویدیو، انگشت خود را روی آن بکشید تا فیلتری اضافه شود.  
اگر دیدید که شخص دیگری در استوری خود از فیلتری استفاده می کند و می خواهید آن را امتحان کنید، روی نام فیلتر (زیر نام کاربری او) ضربه بزنید.  یک منو ظاهر می شود که به شما این امکان را می دهد که فوراً آن را امتحان کنید یا ذخیره کنید تا بعدا مورد استفاده قرار دهید.
همچنین به شما این امکان را می دهد که فیلترهای کاربردی دیگری مانند اسنپ چت را به تصاویر خود اضافه کنید.
اگر به استوری خود علاقه دارید و نمی خواهید برای همیشه آن را از دست بدهید، می توانید آن را در گوشی خود دانلود کنید.  استوری خود را باز کنید و روی نماد More در سمت راست پایین عکس یا ویدیو ضربه بزنید، سپس روی ذخیره ضربه بزنید.
می‌توانید به‌راحتی استوری‌های خود را نیز به ‌طور خودکار در رول دوربین خود ذخیره کنید. به دوربین Story خود بروید، تنظیمات Story خود را پیدا کنید و گزینه Save story to Camera Roll را روی آن بکشید. هر بار که یک استوری ایجاد می کنید، ویدیوها و تصاویر به طور خودکار در دوربین گوشی شما ذخیره می شوند. یک استوری ساز آنلاین قابلیت تنظیم همه این آپشن ها را برای شما فراهم می کند.

چرا از استوری ساز آنلاین استفاده کنیم؟

ساخت استوری اینستاگرام با استوری ساز آنلاین و انتشار آن به‌عنوان روشی جایگزین برای دیدن جدیدترین فعالیت‌های افرادی که دنبال می‌کنید، عمل می‌کنند.  
در استوری ساز آنلاین اینستاگرام می توانید به راحتی عکس های خود را با فیلترها، برچسب ها، فایل های GIF و متن زیباتر کنید.
یکی از بهترین امتیازات استفاده از استوری ساز آنلاین این است که می توانید سرگرمی و جذابیت را به عکس های خود اضافه کنید. 
استوری ساز آنلاین اینستاگرام، یک راه ساده و سریع برای به نمایش گذاشتن شما یا شخصیت برندتان هستند. از آنجایی که شفافیت عامل اصلی ایجاد اعتماد با مخاطبان شماست، استوری‌های اینستا دعوت‌نامه‌ای معمولی و جذاب در پشت صحنه ارائه می ‌کنند.

 

چرا برای ساخت استوری اینستاگرام از استوری ساز آنلاین استفاده کنیم؟

 

طرز ساخت استوری های زیبا با استوری ساز آنلاین

در اینجا، نحوه ساخت استوری های خیره کننده اینستاگرام برای ارتقای برند خود را بررسی خواهیم کرد.
مطمئنا، اینستاگرام یک سازنده استوری درون برنامه‌ای با ویژگی‌ها و حالت‌های مختلف دارد، اما از منظر کسب‌وکار، یک راه ساده برای متمایز شدن و حفظ زیبایی، برند و ثابت پیام‌ رسانی‌تان، ایجاد استوری اینستاگرام با استفاده از قالب‌های استوری ساز آنلاین است.
استوری سازها با قالب های آماده تولید دسته ای محتوای برند و استراتژی، برنامه ریزی و زمان بندی استوری های شما را آسان می کنند. آنها همچنین صرفه جویی زیادی در وقت دارند. راه‌اندازی قالب‌ها – یک الگوی خاص برای قیمت‌ها، خرید و فروش و راهی هوشمندانه برای ساده ‌سازی خروجی رسانه‌های اجتماعی شما هستند. همچنین شما را قادر می سازد که ایجاد استوری را به سایر اعضای تیم واگذار کنید.

ساخت استوری های جذاب با یک استوری ساز آنلاین

این روزها، رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد مستندسازی است. کجا می‌روید، چه می‌خورید و می‌نوشید، چه کسانی را می‌بینید، و چه چیزی به یادماندنی‌تر است: اینها خوراک معمولی استوری‌های اینستاگرام هستند – نماهایی چند ثانیه‌ای از زندگی مردم، که تنها به مدت 24 ساعت در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند.
استوری های که فقط با یک عکس و متن ساده هستند زیاد برای کاربران، جذابیت ندارند زیرا بیشتر کاربران به دنبال این هستند که استوری های خارق العاده را خلق کنند که کاربران و مشتریان با مشاهده کردن آنها مدت زمان کوتاهی روی عکس پروفایل آنها کلیک کنند و این استوری را دنبال کنند. حال که به اهمیت ساخت استوری پی بردید مابقی مقاله را بخوانید.
در این مقاله یک نمونه از بهترین و جذاب ترین اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام را برای شما معرفی ‌کنیم تا شما بتوانید بهترین قالب های ایجاد پست و استوری را انتخاب نمایید.

ایجاد تنوع با استوری ساز آنلاین

نرم افزار استوری ساز دنیایی از تنوع دارد و قابلیت این را دارد که عکسها، فونتها، الگو و ابزار و گرافیک های خاص زیادی را در اختیار شما قرار دهد تا شما بتوانید محتوایی با بهترین و بالاترین کیفیت تهیه کنید.
یکی از اپلیکیشن های مفیدی که می توان معرفی کرد فتوشاپ است، ولی یادگیری ترفندهای فتوشاپ برای اینکه بتوانید آن را در مدت زمان کوتاهی بسازید کار ساده‌ای نیست و شما نیاز به یک نرم افزار استوری ساز آنلاین اینستاگرام و همچنین یک محیط کاربری ساده دارید تا بتوانید خیلی زود محتوا و اطلاعات خود را در آن به یک استوری فوق‌العاده تبدیل کنید. 
بنابراین اگر دوست دارید که نکاتی را ، مثل نقل قول های الهام بخش به اشتراک بگذارید یا دوست دارید که به برنامه خود یک پیچ و تاب خلاقانه بدهید، می ‌توانید از برنامه استوری ساز آنلاین استفاده کنید. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا روی عکس ها و فیلم‌های خود متن و گرافیک بگذارید تا آنها بسیار زیبا شوند. 

طراحی استوری های اینستاگرام با استفاده از قالب های استوری ساز آنلاین

از قالب های های شیک و واضح  است تا پولاروید های چند لایه بسیار زیبا، برای هر برند الگویی وجود دارد که می توانید با آن خلاقیت های زیاد و خاصی استوری شما را طوری درست کنند که استفاده از آن بسیار راحت باشد. 
بنابراین احتياجی به این نیست  که  شما یک طراح حرفه ای  و خاص باشید تا  بتوانید استوری هایی با سطح حرفه ای پدید آورید. همچنین با استفاده از حالت استوری می ‌توانید پیش نمایش داستان خود را ببینید و همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا شما قبل از اینکه استوری خود را پست کنید ببینید که آن به چه شکلی در اینستاگرام ظاهر می ‌شود.

استوری ساز آنلاین دومینگو

یکی از نرم افزارهای مفیدی که برای ساخت استوری اینستاگرام بسیار عالی است نرم افزار دومینگو است که اکنون در لیست بهترین استوری ساز ها قرار گرفته است و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. این نرم افزار دارای طیف گسترده ای از قالب های فعال استوری و نوین است که جدیدترین و جالبترین قالب‌ها را برای ساخت الگوهای فیلم دارد.
بنابراین کافی است که شما از بین قالب ها، یک گزینه را انتخاب کنید و عکسها یا فیلم‌هایی که دارید را به آن اضافه نمایید. خیلی ساده می‌توانید این کار را انجام دهید و در مرحله بعد می‌توانید داستانی که دارید را با فیلترهای  استوری ساز دومینگو بیابید، پس زمینه و رنگی که  با سلیقه شما هماهنگ هست را آماده نمایید.
نرم افزار استوری ساز آنلاین اینستاگرام دومینگو استوری های حرفه ‌ای انیمیشن گونه ای می سازد، دومینگو است دارای امکانات و قابلیت‌های خاص و ویژه ای می‌ باشد.
شما می توانید با دومینگو، اسلایدهایی درست کنید که دارای قابلیت انتقال روان و متحرک و جذابی ایجاد کنید که هر پست 15 ثانیه باشد.
در نتیجه مخاطبین شما جذب استوری های شما می‌شوند و دوست ندارند از پستهای شما فاصله بگیرند. دومینگو گزینه‌های متنی متحرک متنوعی دارد و می ‌تواند پست های شما را زنده تر از قبل به کاربران شما نشان دهد و یک محصول ساده را فوق ‌العاده جذاب و فتودینامیک ‌کند.
برخی از قالب هایی که می توانید با دومینگو بسازید عبارتند از:

ساخت کارت ویزیت

برای معرفی کسب و کارتان به جهان حتما نیاز به یک کارت ویزیت دارید. دیگر نیازی نیست برای طراحی یک کارت ویزیت معرف خود هزینه زیادی بپردازید. شما به راحتی می توانید با دومینگو کارت ویزیت خود را بسازید.

ساخت پست و استوری اینستاگرام با استوری ساز آنلاین دومینگو

نرم‌افزار دومینگو برای زمانبندی استوری های اینستاگرام طراحی شده است. لذا با استفاده از آن می‌ توانید استوری اینستاگرام خود را به صورت منظم ارسال کنید. همچنین شما می‌توانید استوری های خودتان را به طور دقیق برنامه ریزی کنید و در تقویم محتوای خود آنها را تنظیم کنید. بدین صورت، به جای اینکه هر روز با استوری های جدید مواجه شوید، عکس ها و متن های خود را به صورت مستقیم به برنامه ریز استوری اینستاگرام خود در این اپلیکیشن اضافه نمایید.
با برنامه ریزی منظم و دقیق و زمانبندی مشخص می ‌توانید به صورت مداوم در زمانهای مشخصی پست هایتان را منتشر کنید و آنها را در ذهن فالوورهای خود به جای بگذارید.
همچنین شما می‌توانید فرصتی را داشته باشید  تا بر روی طراحی و درست کردن محتوای استوری های خود وقت زیادی بگذارید تا بتوانید یک پست عالی را درست کنید و آن را به اشتراک بگذارید. 

چرا برای ساخت استوری اینستاگرام از استوری ساز آنلاین استفاده کنیم؟

ساخت بنر های تبلیغاتی

با به کارگیری این نرم افزارهای تولید استوری می توانید محتوای منسجمی را خلق کنید که بتوانید آن را با برند تجاری خود هماهنگ کنید.
دومینگو برای ساخت استوری اینستاگرام توجه کاربران زیادی که بازاریاب اینترنتی هستند و این نرم افزار را برای برجسته سازی استوری ها که به آن نیاز دارند استفاده می کنند به خود جلب می‌ کند.
دیگر فعالیت های جذابی که می توانید با کمک استوری ساز آنلاین برای ارتقا کسب و کار خود انجام دهید طراحی بنرهای تبلیغاتی است که به توسعه سایت شما کمک زیادی نموده و فروش محصولات شما را افزایش می دهد.

جمع بندی

با کمک استوری ساز آنلاین دومینگو می توانید ساخت استوری اینستاگرام را با منبع وسیعی از الگوهای تمیز و مدرن در صحنه ایجاد کنید و کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنید.
همچنین به آسانی می‌توانید استوری های اینستاگرام را  با پلاروید و قالب های مینیمالیستی که درست شده‌اند تشخیص دهید و شگفتی زیادی ایجاد کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین