با وجود بهترین استوری های اینستاگرام که به راحتی توجه مخاطبین را به خود جلب می کنند، پست های اینستاگرام شما دیگر تنها راه جذب مخاطب و متمایز شدن شما نسبت به رقبا نیست.
در واقع، از زمانی که این ویژگی در آگوست 2016 راه اندازی شد، استوری های اینستاگرام به سرعت به بیش از 500 میلیون کاربر فعال در یک روز رسیده است، به این معنی که حداقل نیمی از کل کاربران اینستاگرام هر روز یک استوری ایجاد یا استوری های دیگران را مشاهده می کنند.
این بدان معناست که شما پتانسیل برقراری ارتباط با مخاطبان اینستاگرام خود را از دو روش مختلف در این برنامه دارید و نباید این فرصت را با استوری‌ها و تصاویر کسل‌کننده هدر بدهید.
برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را مجذوب استوری های اینستاگرام خود کنید، در این مقاله 15 نکته برای طراحی استوری اینستاگرام گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تصاویری با کیفیت بالا ایجاد کنید که دنبال کنندگان شما بارها و بارها برای مشاهده آن بازگردند

 

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

 

1. با قالب های آماده برای طراحی بهترین استوری ها شروع کنید

راه های مختلفی برای استفاده از استوری اینستاگرام وجود دارد. از تبلیغ پست‌های وبلاگ جدید گرفته تا اشتراک‌گذاری ویژگی‌های جدید و موارد دیگر، استوری‌ها روشی عالی برای تعامل با مخاطبان تان بدون نیاز به گذاشتن پست جدید در فید اینستای شما هستند.
این بدان معناست که می‌توانید ویدیوی زنده، فیلم‌های پشت صحنه و عکس های متعدد را بدون نگرانی در مورد عدم مطابقت آنها با بقیه پست هایتان،در استوری منتشر کنید.
با این حال، وقتی صحبت از طراحی استوری اینستاگرام به میان می‌آید، باید مطمئن شوید که طرح‌های جذابی را کنار هم قرار داده اید که باعث می‌شود مخاطبان شما تمایل به مشاهده و حتی به اشتراک گذاشتن آن داشته باشند.
یک راه عالی برای شروع، استفاده از قالب های آماده استوری است که از قبل توسط طراحان حرفه ای ساخته شده و شما می توانید محتوای خود را به آن اضافه کرده یا آن را به دلخواه ویرایش کنید.
شما می توانید یکی از پست های اخیر خود را در استوری تبلیغ کنید، یا نکات کلیدی را مطرح کنید که بینندگان را ترغیب می‌کند روی آدرس سایت شما کلیک کنند. یا ممکن است استوری تهیه کنید که نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما را نشان دهد.
امکانات بی‌پایانی در انتظار شما است، اما استفاده از قالب های آماده می‌تواند به آسان‌تر کردن کل فرآیند طراحی بهترین استوری های اینستاگرام شما کمک کند.
در استوری ساز آنلاین دومینگو به راحتی می توانید به صدها قالب آماده دسترسی داشته باشید و آنها را طبق نیاز خود سفارشی کنید.

2. نحوه قرار گرفتن عناصر مختلف در بهترین استوری های اینستاگرام را رعایت کنید

استوری های اینستاگرام، دارای خطوط و پارامترهای بسیار مهمی است که باید آنها را رعایت کنید.
قسمت های بالا و پایین بهترین استوری های اینستاگرام به ترتیب با نام کاربری و روش های تعامل با شما اختصاص می یابد. شما نباید اطلاعات یا عناصر مهم را در پس زمینه قرار دهید.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

خوشبختانه اگر بخواهید عنصری را بیش از حد به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش ببرید، اینستاگرام به شما هشدار می دهد اما اگر خارج از خود برنامه اینستا و با استفاده از سایر نرم افزارهاگ طراحی می کنید مهم است که مطمئن شوید تمام این نکات را رعایت می کنید.
ابعاد استوری اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل است، پس بهتر است تمام عناصر اصلی طراحی را در کادری به ابعاد 1080 در 1420 پیکسل که وسط صفحه قرار می گیرد، جا بدهید و 250 پیکسل را در بالا و پایین استوری، خالی بگذارید.
محل قرار گرفتن لوگو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. راهنمای جامع ما در مورد نحوه قرار گرفتن لوگو در بنر تبلیغاتی اینستاگرام می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

3. یک سبک خاص برای طراحی استوری ایجاد کنید

شما می‌توانید از محتواهای تصویری که قبلا تولید شده یا کلیپ‌های ویدیویی کوتاه برای استوری‌های خود استفاده کنید، خود برنامه اینستاگرام نیز هزاران عنصر طراحی را ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها برای زیباسازی محتوای خود استفاده کنید.
اما اگر یک سبک خاص برای فونت، فیلترها، انواع GIF و موارد دیگر که شرکت شما را متمایز می کند، انتخاب کنید، می توانید روی برندسازی خود کار کنید.
راهنمای جامع ما درباره ساخت قالب‌های پست و استوری اینستاگرام به شما کمک می کند که قالبی مناسب با برند خود طراحی کنید و با چند تغییر جزئی از ان برای ساخت و انتشار بهترین استوری های اینستای خود بهره ببرید. 

4. از فونت ها و رنگ های خاص برند خود استفاده کنید

هر چیزی را که برای برندسازی در نطر گرفتید باید در بهترین استوری های اینستاگرام شما دیده شوند. شما می باید قالب هایتان را با کدهای رنگ، فونت، لوگو و موارد یکسان دیگر آماده کنید.
ترکیب فونت‌ها و رنگ‌های برند شما به فالوورها کمک می کند به سادگی هنگام پیمایش استوری های خود، پیام شما را تشخیص دهند. آنها یکی از عناصر مرتبط با برند شما را می بینند و ناخودآگاه می دانند که متعلق به برند شما است، بدون اینکه نیازی به دیدن نام کاربری شما داشته باشند.

5. برای ساخت بهترین استوری های اینستاگرام از عکاسی کمک بگیرید

لازم نیست استوری های اینستاگرام شما از طرح های گرافیکی کاملا سفارشی تشکیل شده باشد. عکاسی، یک ایده عالی است که آنها را جذابتر کنید پس هر از چند گاهی از عکاسی استفاده کنید.
زیبایی استوری های اینستاگرام این است که هر چیزی که منتشر می کنید نباید با کیفیت و حرفه ای ساخته شود. در عوض، می توانید از دوربین گوشی هوشمند استفاده کنید و از پشت صحنه درست در برنامه عکاسی کنید.
میلیون ها گزینه رایگان عکس استوک نیز در استوری ساز آنلاین دومینگو در دسترس است که برای استفاده از آنها فقط باید مطمئن شوید که با برند شما و محتوایی که به اشتراک می گذارید، مرتبط هستند!

6. بومرنگ را به کار بگیرید

Boomerang یک برنامه متعلق به اینستاگرام است که مستقیماً در استوری آنها گنجانده شده است. کاربران می توانند با باز کردن دوربین Stories و هدایت مستقیم به سمت راست به آن به راحتی دسترسی داشته باشند.
بومرنگ یک کلیپ سریع 1-2 ثانیه ای است که لوپ می شود و می تواند راهی سرگرم کننده برای ایجاد محتوا باشد. از این روش به جای عکس گرفتن می توانید برای ساخت بهترین استوری های خود استفاده کنید.

7.  برای طراحی بهترین استوری های اینستاگرام از متن های جذاب همراه با افکت استفاده کنید

نسبت به استفاده از ابزار های طراحی درون برنامه اینستاگرام یا سایر استوری سازهای آنلاین خلاق باشید. مثلا می‌توانید با افزودن دو لایه رنگی متفاوت از یک متن، یک سایه متن را به استوری خود اضافه کنید.
به سادگی متن خود را با رنگ روشن تر یا تیره تر تایپ کنید و آن را به نحوی در استوری خود قرار دهید که سایه ایجاد کند. در تصویر زیر دقیقا همین کار را انجام دادیم:

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

این روش، برای ساخت بهترین استوری های اینستاگرام کاملا سرگرم‌کننده است و می تواند برای اضافه کردن متن به عکس یا ویدیویی که در خود برنامه گرفته‌اید به شما کمک کند. همچنین طراحی استوری‌های جذاب اینستاگرام را بسیار سریع و آسان می‌کند.

8. فونت مناسب برای طراحی بهترین استوری های اینستاگرام را انتخاب کنید

استوری اینستاگرام پنج گزینه فونت مختلف دارد که می توانید انتخاب کنید: 
کلاسیک، 
مدرن، 
نئون، 
تایپی 
 استرانگ
بنابراین، حروف و نمادهای شما می تواند به پنج سبک مختلف دیده شود. اگر تعدادی از این حروف و نمادها را بردارید، آنها را بچرخانید یا فونتشان را تغییر دهید، عناصر طراحی بسیار جالبی در اختیار خواهید داشت که به ساخت بهترین استوری های اینستاگرام شما کمک می کند.
به این مثال زیر توجه کنید. هر یک از این عناصر با نماد متفاوتی در استوری اینستاگرام اضافه شده اند.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

طرح سمت چپ بالا با فونت مدرن ایجاد شده است. آن را به یک طرف، بچرخانید و می توانید یک نمودار میله ای یا یک زیر خط/پس زمینه برای متن خود ایجاد کنید.
از آن طرف، یک ستاره صورتی نیز با فونت Modern می بینید. از اینها برای ایجاد ستاره یا دانه های برف در عکس یا ویدیوی خود استفاده کنید.
دایره‌های سبز نقطه‌هایی با فونت Strong هستند که سایزشان تعییر پیدا کرده و روی هم قرار گرفته‌اند تا یک طرح جذاب ایجاد کنند.
سپس دو خط تیره آبی با فونت کلاسیک وجود دارد که طرح جالبی برای ساخت بهترین استوری های اینستاگرام است و آخرین عنصر در مثال بالا شامل یک خط نقطه چین با فونت Modern است که برای جدا کردن دو بخش در یک استوری ایده آل است.
شما نیز می توانید با حروف و نمادهای مختلف که هر یک با فونت متفاوتی نوشته شده،  بازی کنید تا پس زمینه ها و موارد دیگری را برای ساخت بهترین استوری های اینستاگرام ایجاد کنید.
اگر نیاز به استیکر ها یا فونت های بیشتری دارید، برنامه ساخت استوری آنلاین دومینگو به شما امکان می دهد روی انجام کاری که دوست دارید، تمرکز کنید.

9. از رنگ های بیشتری در طراحی بهترین استوری های اینستای خود استفاده کنید 

وقتی ویژگی‌های متن یا طراحی را در برنامه اینستاگرام باز می‌کنید، به‌طور خودکار به سه صفحه از رنگ های از پیش انتخاب شدل دسترسی خواهید داشت، اما فقط به آن ها محدود نیستید.
با نگه داشتن یکی از رنگ‌های موجود، طیفی از رنگ‌های بیشتری را برای انتخاب باز می‌کنید

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

همچنین می‌توانید از انتخابگر رنگ برای گرفتن رنگ از تصویر یا عکس خود استفاده کنید. اگر لوگوی خود را آپلود کردید، می توانید رنگ های برند خود را نیز اضافه کنید یا به سادگی آنها را با رنگ های عکس خود مطابقت دهید تا بهترین استوری های اینستاگرامرا خلق کنید.

10. به متن خود یک افکت رنگین کمان یا ombre بدهید

اضافه کردن افکت رنگین کمان به متن تا حدودی دشوار است اما نتیجه نهایی بسیار جالب خواهد بود و ارزش امتحان کردن دارد. برای دستیابی به این افکت، باید قبل از انتخاب همه مطالب یا کلمه(هایی) که می خواهید ombre کنید، محتوای خود را تایپ کنید.
سپس باید ابتدا روی حرف اول نگه دارید و سپس روی رنگی که می خواهید شروع کنید را نگه دارید.
برای ایجاد یک افکت رنگین کمان، در طول طیف رنگی انگشتتان را حرکت دهید و به طور همزمان روی هر حرف را نیز لمس کنید برای ایجاد یک افکت ombreنیز از بالا به پایین یا پایین به بالا می روید.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

اگر انگشتان خود را از محدوده رنگ ها یا حروف خارج کنید، کل کار به هم می ریزد، پس حتماً قبل از اجرای آن چندبار تمرین کنید تا به درستی انجام دهید.

11. برای ساخت بهترین استوری های اینستاگرام، پس زمینه و همپوشانی ایجاد کنید

ابزار ترسیم می تواند بیشتر از رنگ کردن یا برجسته کردن متن در استوری شما عمل کند. از این ابزار می توانید برای ایجاد پس زمینه و پوشش های رنگی استفاده کنید.
اگر می‌خواهید بدون نیاز به یافتن عکس، اعلامیه‌ای را در استوری خود به اشتراک بگذارید، به سادگی ابزار قلم را ابتدا ابزار را باز کرده، رنگ پس‌زمینه خود را انتخاب کنید، سپس روی رنگ را نگه دارید تا کل صفحه‌تان به آن رنگ تبدیل شود.
همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار برجسته‌کننده برای انجام همین فرآیند، یک کاور رنگی شفاف ایجاد کنید - یک رنگ را انتخاب کنید، سپس روی صفحه چند ثانیه انگشتتان را نگه دارید.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

همچنین می‌توانید با افزودن رنگ پس‌زمینه روی تصویر و حرکت دادن ابزار پاک‌کن مقداری از رنگ را حذف کرده و با نمایش بخشی از تصویر، بهترین استوری های اینستاگرام را بسازید.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

از این ویژگی می توانید برای تبلیغ محصولات جدید، محتوای وبلاگ و موارد دیگر استفاده کنید.

12. از استیکرها و گیف ها برای طراحی بهترین استوری های اینستاگرام استفاده کنید

استوری ساز های اینستاگرام، هزاران گزینه مختلف استیکر و گیف را به طرح های شما ارائه می دهند.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

فقط باید کمی وقت بگذارید و در میان گزینه‌ها حرکت کنید یا مورد خاصی را جستجو کنید تا به استوری خود اضافه کنید. آیکون‌های موجود در اینستاگرام یا سایر استوری سازها، سبک‌های مختلفی دارند و حتی می‌توانید از نظرسنجی، آزمون‌ها، پرسش و پاسخ یا برچسب‌های هشتگ را برای جذب بیشتر مخاطبان خود اضافه کنید.
کاربران حتی می توانند استیکرها و گیف های خود را ایجاد و ارسال کنند تا کاربران دیگر به استوری های خود اضافه کنند یا به راحتی به برند شما دسترسی داشته باشند. 

13. نحوه دسترسی به محتوای بیشتر را به کاربران نشان دهید

کاربرانی که بیش از 10 هزار دنبال کننده دارند، از ویژگی "Swipe Up" در استوری های خود برخوردار می شوند. اگر به این نقطه عطف رسیدید و می توانید پیوندی به یکی از استوری های خود اضافه کنید، از استیکرهایی برای اینکه به کاربران بگویید انگشت خود را به سمت بالا بکشند، استفاده کنید.
اگر هنوز این ویژگی را ندارید و کاربران مجبورند روی پیوندی در نمایه شما کلیک کنند، از یک فلش یا نوع دیگری از عناصر طراحی استفاده کنید که توجه آنها را دقیقاً به جایی که باید کلیک کنند، جلب می کند.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

این استیکرها، یک فراخوان برای اقدام ایجاد می کند که به بینندگان بهترین استوری های شما امکان می دهد دقیقاً بدانند که در مرحله بعدی چه کاری باید انجام دهند. بعلاوه، تعداد زیادی استیکر جهت نما وجود دارد که می تواند طراحی شما را جذاب تر کند.

14. کاور های هایلایت مارک دار ایجاد کنید

اگر می‌خواهید استوری‌ها را برای بیش از 24 ساعت ذخیره کنید، می‌توانید آن‌ها را به صورت هایلایت در بالای پیج خود اضافه کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد هایلایت هایی که می‌توانید ایجاد کنید وجود ندارد، اما تنها پنج مورد اخیراً به‌روزرسانی شده بالای صفحه شما ظاهر می‌شوند. کاربران برای مشاهده بقیه موارد باید اسکرول کنند.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

شما می توانید برای هر یک از این هایلایت ها، کاورهای سفارشی ایجاد کنید، و ما به شدت توصیه می کنیم این کار را انجام دهید. مطمئن شوید که این کاورها با برند و فید شما مطابقت دارند زیرا در بالای صفحه قابل مشاهده خواهند بود.

15. با سفارشی سازی یک قالب آماده شروع کنید

اگر هنوز در مورد چشم بهترین استوری های شخصی یا تجاری اینستاگرام خود مطمئن نیستید، راه حلی برای آن وجود دارد. به جای تلاش برای ساخت یک استوری از ابتدا، از قالب های آماده کمک بگیرید.
در استوری ساز آنلاین دومینگو تقریباً می‌توانید هر نوع قالبی برای هر هدفی مانند اشتراک‌گذاری پست‌های اخیر وبلاگ، نقل قول‌های الهام‌بخش، عکس‌های محصول جدید و موارد دیگر پیدا کنید.

15 ایده برای ساخت و انتشار بهترین استوری ها در اینستاگرام

قالب های آماده بهترین استوری های اینستاگرام کاملاً قابل تنظیم هستند و مانند عکس بالا به شما یک نقطه شروع برای طراحی می دهد. ابزارهای ویرایشی نیز به شما امکان می دهد فونت ها، رنگ ها و سایر ویژگی های برند خود را اضافه کنید.

همین امروز، طراحی بهترین استوری های اینستاگرام را شروع کنید!

با استوری ساز آنلاین دومینگو به راحتی می توانید شروع به ساخت استوری های خیره کننده اینستاگرام کرده و مخاطبان خود را شگفت زده کنید. از استوری ها، برای ایجاد فراخوان برای اقدام برای وب‌سایت خود، برای درگیر کردن مخاطبان خود با نظرسنجی‌ها و آزمون‌ها، برای نمایش آنچه در پشت صحنه اتفاق می‌افتد و موارد دیگر استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین