نرم افزارهای ساخت بنر تبلیغاتی تحت وب، طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی به سبک مینیمال را حتی برای افراد مبتدی، بسیار ساده کرده اند.
در این بنر ساز های آنلاین، قالب های آماده بنر مینیمال از قبل توسط طراحان حرفه ای، ساخته شده و تنها کاری که برای ساخت بنر مینیمال باید انجام دهید، انتخای یکی از قالب ها و اضافه کردن اطلاعات برند خودتان با چند کلیک کوتاه است.
با اینحال، اگر به دنبال طراحی بنر آنلاین به سبک مینیمالیستی هستید، بهتر است با اصول اولیه آن آشنا باشید تا بتوانید از خلاقیت خودتان نیز در ساخت بنرها استفاده کنید.
در این مقاله، نحوه ساخت یک بنر مینیمالیستی را بررسی می کنیم و نمونه هایی را به شما نشان می دهیم تا بتوانید خودتان یک بنر خلق کنید.

 

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

 

مزایای طراحی آنلاین بنر مینیمال

 برای اینکه مردم را به سمت کسب و کار خود سوق دهید نیاز به یک محرک دارید. نمایش یک بنر آنلاین در وب سایت، شبکه های اجتماعی یا سایر روش های بازاریابی در فضای مجازی می تواند بهترین استراتژی برای جلب توجه مشتریان بالقوه باشد.
شما می توانید با استفاده از هر یک از اصول طراحی آنلاین بنر مینیمالیستی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، می توانید همین کار را برای کسب و کار خود انجام دهید. 
مزیت طراحی آنلاین بنر در این است که مراحل اولیه برای ساخت بنر انجام شده و قالب هایی که نکات و تکنیک‌های ارائه شده در ابن مقاله را در بر می‌گیرند به صورت آماده در اختیار شما قرار گرفنه اند. 
بنابراین، برای طراحی بنر تبلیغاتی فقط باید به دنبال افزودن تصاویر با ویرایش متن قالب های بنر مینیمال در بنر ساز های آنلاین مثل دومینگو باشید و طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

نکاتی برای طراحی آنلاین بنر به سبک مینیمال

1.  از راه حل های خلاقانه برای طراحی بنر مینیمال، استفاده کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

طراحی مینیمالیسم شما را به ترکیب استانداردی که توسط گریدها محدود می شود، مقید نمی کند. در حین کار بر روی یک بنر مینیمالیستی، خلاقیت خود را به کار بگیرید و راه حل های خلاقانه ای مانند آنچه در بالا به نمایش داده شده، بیابید.
از عناصر طراحی متفاوتی که انتخاب کرده اید استفاده کنید تا در مورد هر موضوعی که دوست دارید، نظر بدهید یا راهی برای گفتگوهای خلاقانه باز کنید. اجازه دهید پوستر شما کاتالیزوری برای مکالمه خلاقانه باشد و نه فقط یک بنر زیبا.

2.  با متن و فونت های بنر تبلیغاتی بازی کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

حروف، عناصری جادویی هستند که راه ارتباطی همه کاره ای به شمار می آیند و می توانند به همان اندازه تصاویر قدرتمند باشند. از حروف می توانید به صورت مجزا یا گروهی و در قالب کلمات برای طراحی آنلاین بنر مینیمال استفاده کنید. این باعث می شود که آنها در ترکیب بندی های مینیمالیستی ارزشمند باشند، جایی که هدف ما برقراری ارتباط با کمترین تعداد عناصر طراحی ممکن است.
با حروف بازی کنید، ترتیب و معنی آنها را آزمایش کنید. من از فونتی استفاده کردم که تشخیص حرف "A" استفاده شده در بنر بالا به عنوان هر چیز دیگری، دشوار است. با این حال، از این حرف به جای چشم شخصیت داخل بنر استفاده کردم که در نوع خودش جالب توجه است.
این "کارهای خلاقانه" در طراحی بنر آنلاین مینیمال، قدرتمند و به یاد ماندنی هستند. اگر آنها را در کار خود بگنجانید، پوستر شما مطمئناً در ذهن مخاطب تان خواهد ماند.

3.  در طراحی آنلاین بنر، یک تصویر مینیمالیستی ایجاد کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

با تبدیل همه عناصر موجود در پوستر به اشکال هندسی و ابتدایی، یک تصویر مینیمالیستی برای پوستر خود ایجاد کنید. در بالا، طراح از ترکیب دایره و مثلث برای ایجاد یک غروب زیبای کالیفرنیا استفاده کرده است.
کل پوستر خود را با تصویر بپوشانید یا یک سری تصاویر ساده ایجاد کنید تا در کل ترکیب بنر شما خود را نشان دهد.

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

4. متن خلاقانه ای برای ساخت بنر مینیمال به کار ببرید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

مینیمالیسم را فقط به طراحی عکس، محدود نکنید - یک متن ساده و هوشمندانه برای آن ایجاد کنید. مثال بالا را در نظر بگیرید. پوستر بالا دارای یک خط متن هوشمندانه است: Neue & Impreuved. این یک بازی هوشمندانه طراحی شده با کلمات است که Helvetica به کار برده تا به مخاطب خاصی پاسخ بدهد: عاشقان تایپ و طراحان.
به همین ترتیب، پوستر خود را با متن خلاقانه زیباتر کنید. اگر هنوز یک تولید کننده محتوای مبتدی هستید، تا جایی که می توانید کلماتی را که حول موضوع پوستر و مخاطبانتان می چرخد، یادداشت کنید. زیاد به آن فکر نکنید، فقط بگذارید مدادتان کار خودش را انجام دهد.

5. از اشکال هندسی در ساخت آنلاین بنر مینیمال استفاده کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

همه طراحان این تجربه مشترک راداشته اند. شب قبل از تحویل کار، همچنان به یک صفحه خالی خیره شده اند. اگر فکرتات به هم ریخته و سعی می کنید یک پوستر مینیمالیستی زیبا تهیه کنید، اما هنوز به ایده ای عالی نرسیده اید، اشکال هندسی را دنبال کنید.
با استفاده از رنگ های برند، یک چیدمان انتزاعی ساده با اشکال هندسی ایجاد کنید. با استفاده از گریدها، متن را روی آن بیندازید. گاهی اوقات، همانطور که در بالا نشان داده شد، یک استراتژی ساده می تواند زیباترین نتایج را در طراحی آنلاین بنر به همراه داشته باشد.

6. طراحی انلاین بنر روی صفحه سیاه را امتحان کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

طراحی روی صفحه مشکی می تواند به شما کمک کند پوستری ظریف و پیچیده بسازید که مخاطبان شما مایل به اشتراک گذاری آن هستند. برای افزودن فضای انحصاری، محدوده ای را روی پوستر مشخص کرده و طراحی را روی آن شروع کنید.
من عاشق تصویر ساده در پوستر بالا هستم که برای Skellen طراحی شده است. جوهر رنگ سفید به زیبایی روی بوم سیاه می درخشد. من به خصوص از جزئیات دوست داشتنی که برای ایجاد کره استفاده شده، لذت می برم.
نیاز به خلاقیت بیشتری دارید؟ چاپ مشکی براق روی مشکی ساده را در نظر بگیرید. برای طراحی آنلاین یک بنر خاص از یک جوهر مشکی براق روی کاغذ مشکی مات استفاده کنید.

7. یک مجموعه را در بنر نمایش دهید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

اگر قرار است برای چندین موضوع در یک بنر تبلیغ کنید، چرا خودتان را به یک تصویر محدود کنید؟ می توانید یک مجموعه مینیمالیست، مانند آنچه در بالا ارائه شده، ایجاد کنید.
شما می توانید با ایجاد الگویی برای طراحی هر پوستر که در عین حال، مرتبط بودن هر کدام را با یکدیگر حفظ کردید، شروع کنید. مثال بالا را در نظر بگیرید. اگرچه هر پوستر، یک شهر متفاوت و ساختمان نمادین را نمایش می دهد، اما کاملا مشخص است که عضوی از یک خانواده هستند زیرا هر عنصر محتوا دقیقاً در همان مکان در هر پوستر قرار دارد.

8. از گرید ها و خطوط راهنما برای طراحی انلاین بنر استفاده کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

من نمی توانم به اندازه کافی روی زیبایی طراحی با استفاده از خطوط راهنما تاکید کنم: گریدها یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می توانید برای ایجاد قطعات مینیمالیستی چشمگیر از انها استفاده کنید. پس از اینکه محتوایی را که می‌خواهید در پوستر خود قرار دهید تعریف کردید، با گریدها طراحی کنید تا به شما کمک کند آن را به شکلی هماهنگ کنار هم سازماندهی کنید.
اگر می ترسید که بنر شما نمایش خوبی نداشته باشد، یک تغییر جهت غیرمنتظره مانند تغییر جهت نوار رنگ ها مثل طراحی آنلاین بنر بالا می تواند چیدمان بنر شما را جذاب تر کند.

9. از تصویر محصول برای ساخت بنر مینیمال استفاده کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

با استفاده از یک عکس محصول حرفه ای به عنوان عنصر اصلی طراحی پوستر خود، توجهات را به سمت آن جلب کنید. برای تبلیغ یک خدمات نیز می توانید تصویری را انتخاب کنید که به بهترین وجه نشان دهنده خدماتی است که شما ارائه می دهید. می توانید یک عکس حرفه ای از آن را از کتابخانه عکس دومینگو بیابید.
از عکس برای ایجاد تصویری به یاد ماندنی استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که این به چه معناست، پوستر بالا را بررسی کنید. رنگ کهربایی گرم همراه با پس زمینه سفید، تصویری چشمگیر ایجاد می کند که کل بنر را زنده می کند.

10. تعادل را در طراحی آنلاین بنر هدف بگیرید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

تعادل بصری کلید موفقیت در طراحی است. برای دستیابی به آن، لازم نیست فقط به عناصر طراحی تکیه کنید - می توانید از فضای سفید نیز استفاده کنید.
برای ایجاد تعادل، تصور کنید که عناصر موجود در ترکیب خود را به 2 قسمت تقسیم کرده اید. نیمی در یک طرف ترازو و بقیه در طرف دیگر قرار می گیرند. اگر همه آنها با تقارن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، شما در مسیر درستی برای ساخت بنر هستید!
مثال بالا را در نظر بگیرید. اگر مدادها را روی یک فضای سفید قرار دهیم، چیدمان آنها نسبتاً یکنواخت خواهند بود.

11. از تصاویر نمادین مشهور برای ساخت بنر آنلاین الهام بگیرید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

گاهی اوقات الهام گرفتن از نقاشی ها و تصاویر به شما کمک می کند مثلا وقتی پوستر بالا را می بینم نمی توانم به دست های نمادین فیلم خلقت آدم میکل آنژ فکر نکنم. در ذهن من، چیزی در مورد نحوه انحنای ساقه ها و رسیدن به یکدیگر یادآور تصویر معروف کلیسای سیستین است.
نمی‌توانم بگویم این هدف طراح بود، اما با رساندن خلاقانه دم هر دو میوه، رابطه‌ای را در ذهن ایجاد کرده که مطمئناً به یاد خواهد ماند.
به همین ترتیب، ایجاد تقلید از یک نقاشی یا تصویر معروف یا ارجاع به آن در پوستر مینیمال خود را در نظر بگیرید. این طراحی، پوستر شما را بیشتر به یاد ماندنی می کند.

12. از حروف به عنوان عناصر طراحی استفاده کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

پوستر بالا من را به یاد تمرین ابتدایی می اندازد که در دانشگاه یاد گرفتم که در آن، از ما خواسته شد که 2 یا چند حرف را انتخاب کرده و آنها را در یک مربع بچینیم. سپس از ما خواسته شد که هر یک از اشکال تشکیل شده بین حروف را رنگ کنیم. همه ما به چیزی مشابه آنچه در بالا می بینید رسیدیم.
به همین ترتیب، می توانید با استفاده از تکنیک یا با استفاده از حروف به عنوان عنصر اصلی طراحی، یک پوستر مینیمالیستی بسازید. در صورت امکان، حروف یا کاراکترهای معنی دار را انتخاب کنید، مانند اعداد یک تاریخ خاص.

13. عکس های خود را با دقت انتخاب کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

هنگام انتخاب تصاویر برای پوستر خود، به سراغ تصاویری بروید که به شما کمک می کنند به سمت طراحی مینیمالیسم حرکت کنید و از آن دور نشوید. تصاویری مانند تصویر بالا را انتخاب کنید که ظاهر بهتری به بنر شما می دهد.
در صورت امکان، به سراغ تصاویری با حس انتزاعی و برش های جالب بروید. وقتی تصویر بالا را می بینیم می دانیم که به دست ها نگاه می کنیم. با این حال، برش، موقعیت دست و تفاوت زیبا در رنگ همگی به سوق دادن تصویر به حالتی انتزاع کمک می کنند.

14. تصاویر بصری قدرتمند را برای طراحی آنلاین بنر انتخاب کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

اگر یک تصویر بصری قدرتمند ایجاد کرده اید، مانند آنچه در بالا در پوستر پانزدهمین جشنواره ضد نژادپرستی نشان داده شده است، به چیز دیگری نیاز ندارید. اجازه دهید تصاویر قوی به خودی خود صحبت کنند و فقط متن لازم را در پایین پوستر خود اضافه کنید.

15. از فضای خالی غافل نشوید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

به خاطر داشته باشید که فضای "خالی" اطراف عناصر طراحی به اندازه خود عناصر مهم هستند زیرا می تواند به اندازه خود کلمات ارتباط برقرار کند.
مطمئن شوید همانطور که به طرز ماهرانه ای در پوستر بالا نشان داده شده، آنها را به اندازه کافی متعادل نگه دارید و مطمئن شوید که پیامی را ارسال می کند که شما در سطح بین المللی ایجاد کرده اید. هیچ چیز بدتر از انتشار یک بنر آنلاین نیست کهد فضای خالی آن به چیزی نامطلوب شباهت دارد. 

16. کنتراست بصری قوی ایجاد کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید به پوستر خود توجه کنید این است که مطمئن شوید آن را طوری طراحی کرده‌اید که کنتراست بصری قوی داشته باشد. همانطور که در بالا نشان داده شده، می توانید این کار را با رنگ سیاه و سفید ساده انجام دهید.
همچنین توجه داشته باشید که Jacek Rudzki به جای استفاده از اشکال سنتی، با استفاده از اعداد معنادار، یک شکل خاص طراحی کرده است.

17. عناصر طراحی را برای ساخت آنلاین بنر مینیمال، ترکیب کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

با در هم آمیختن عناصر طراحی با یکدیگر، به پوستر خود ابعاد ببخشید. من معمولاً سعی می‌کنم از ترندها دوری کنم، اما پوستر بالا برای مدرسه رقص Ceron یک رویکرد طراحی محبوب را به نمایش می‌گذارد که ترکیب‌ دوست‌داشتنی را ارائه می‌دهد.

18. از نوشتن متن در مرکز بنر آنلاین بیشترین بهره را ببرید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

اجازه دهید یک متن قدرتمند در مرکز پوستر خودنمایی کند و اطراف آن را با طراحی ساده ای پر کنیو. می‌توانید همانطور که در بالا نشان داده شده است از رنگ‌های روشن استفاده کنید یا می‌توانید یک مجموعه تایپ‌فیس زیبا به رنگ سیاه و سفید سنتی انتخاب کنید. 

19. از رنگ های روشن برای طراحی آنلاین بنر استفاده کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

به یاد داشته باشید، هنگام طراحی پوستر مینیمالیستی به پالت های بی روح و سفید محدود نمی شوید. رنگ‌های روشن، مانند صورتی و آبی اشباع شده پثل بنر بالا، همچنان می‌توانند برای خلق پوسترهای مینیمالیستی خیره‌کننده استفاده شوند.

20. در طراحی بنر مینیمال، یک نقطه عطف ایجاد کنید

آموزش طراحی آنلاین بنر تبلیغاتی مینیمال

با ایجاد یک نقطه کانونی، توجه مخاطبان خود را به بخش مهمی از پوستر معطوف کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از یک رنگ برجسته یا با ایجاد کنتراست قوی بین عناصر طراحی در طرح خود انجام دهید.
یک طراح حرفه ای برای اینکه توجه مخاطب را مستقیماً به برند جلب کند، آن را مستقیماً روی تاریک ترین نقطه عکس به رنگ سفید قرار می دهد. در بنر بالا، بسیاری از عناصر، از جمله عناصر موجود در عکس، بر روی یک محور عمودی چیده شده‌اند و به هدایت بیشتر چشم بیننده در طول ترکیب کمک می‌کنند.
شما نیازی به استفاده از عناصر جلب توجه کننده در طراحی خود ندارید. بیشتر اوقات، آنها خط فکری یک نفر را از پیام اصلی دور می کنند. و در دنیایی که پر از سر و صدای بازاریابی است، احتمالاً یک طراحی درهم و برهم هیچ سودی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.
مینیمالیسم فقط یک مد نیست، بلکه پاسخی به همین مشکل است. اگر می‌خواهید توجه مخاطبان را جلب کنید، این کار را با دادن کمی مهلت به آنها در دنیایی پر از سر و صدا انجام می‌دهید. از هر یک از اصول مینیمالیستی که در این مقاله بحث کردیم استفاده کنید و پوستری خلق خواهید کرد که مردم را جذب می کند.
قالب های اماده نرم افزار دومینگو و ابزارهای ویرایشی آن به شما کمک می کند که در عرض چند دقیقه جداب ترین بنرهای تبلیغاتی را بسازید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین