بنر تبلیغاتی اینستا یک روش بازاریابی فوق العاده برای انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف است که این روزها با توجه به افزایش کاربران رسانه های اجتماعی، به یک استراتژی بازاریابی موثر تبدیل شده اند که توجه مردم را به رویدادهای مرتبط با کسب و کارهای جلب می کند. طراحی پوستر خلاقانه برای محصولات یا خدمات، ارائه قیمت ها و پیشنهاد های تخفیف حتی می تواند بینندگان را به خریداران بالقوه تبدیل کند.
بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام در حال حاضر وسیله ای مقرون به صرفه برای تبلیغ یک کسب و کار به شمار می آیند. بسیاری از بازاریابان برای تبلیغ محصولات یا خدمات تازه معرفی شده خود کمپین تبلیغاتی راه اندازی می کنند و با استفاده از پوستر، کاهش قیمت ها یا پیشنهادات جذابی را به مخاطبین اعلام می کنند.
از آنجایی که مشاغل کوچک به دنبال کاهش هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی هستند، پوسترها ابزار مورد علاقه آنها برای جلب توجه مشتریان هستند.
یکی از عناصر کلیدی در طراحی بنر تبلیغاتی، سایزهای متفاوت آنهاست. طرح های پوستر در اندازه های بسیار متنوعی وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از 8.5 در 11 اینچ، 11 در 17 اینچ و 22 اینچ در 34 اینچ. البته فرمت های بزرگتر در ابعاد 24 در 36 اینچ وجود دارد اما بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام معمولاً با جهت عمودی طراحی می شوند، که در استوری ها به نمایش در می آیند یا به صورت مربعی طراحی می شوند که به صورت پست توجه بینندگان را به خود جلب می کنند.
بنر ها می توانند شلوغ یا مینیمالیسی باشند. اگر رنگ ها، فونت ها، تصاویر یا استیکرهای متحرک بیش از حد در انتقال اطلاعات یا پیام دخیل باشند، بینندگان را گیج می کند. اما یک طراح با تجربه تنها چند عنصر را ترجیح می دهد تا بینندگان بتوانند روی پیام تمرکز کنند.
قدرت بنر های تبلیغاتی اینستا در ایجاد آگاهی در مورد یک موضوع یا انتقال پیام برند و جذب مخاطب به خرید محصولات یا خدمات بسیار زیاد است.
این را می توان از روی برخی از طرح های پوستر الهام بخش که ما را با مهارت های خلاقانه خود شگفت زده می کنند، ارزیابی گیری کرد. پس از الهام گرفتن برای انجام کاری خلاقانه، آماده طراحی پوستر تبلیغاتی هستید که برجسته باشد.

 

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا


در ادامه چند نکته ضروری است که باید هنگام طراحی بنر تبلیغاتی در نظر بگیرید را با شما در میان می گذاریم:

عنوان بنر تبلیغاتی اینستا باید در گوشی قابل خواندن باشد

بنر های تبلیغاتی اینستا باید در ابعاد مناسب طراحی شوند و اطلاعاتی که منتقل می کنند باید در انواع گوشی، موبایل و تبلیت قابل خواندن باشد. مخاطبین برای خواندن یک بنر در اینستاگرام خیلی وقت نمی گذارند، پس اگر عنوان بنر آنها را جذب نکند، انگشتشان را روی صفحه می کشند و به سرعت به پست یا استوری بعدی می روند.
متن در طرح پوستر در سه لایه مجزا نمایش داده می شود. در بالا، عنوانی با حروف درشت وجود دارد که به دلیل فونت های بزرگتر به راحتی قابل خواندن است. برای این قسمت، یک متن خوانا اما جالب را انتخاب کنید که توجه را به خود جلب کند.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

سطح دوم متن جزئیات است. اطلاعات اولیه و پیام پوستر خود را ارائه دهید. اما جزئیات را با اندازه فونت که اندازه آن نصف عنوان اصلی است، بخوانید.
اگر می‌خواهید از اندازه بزرگ‌تری استفاده کنید، مطمئن شوید که به طور مشخص از عنوان جدا شده است. سایر جزئیاتی که اهمیت کمی دارند می‌توانند در پایین بنر تبلیغاتی اینستا با فونت‌های کوچک‌تر قرار بگیرند.

در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام، کنتراست ایجاد کنید

مردم این روزها زمان کافی برای توجه دقیق به چیزهای اطراف خود را ندارند. زمان توجه آنها امروز کمتر از همیشه است.
آنها اهمیتی به دیدن دقیق بنر از نزدیک نمی دهند مگر اینکه طراحی جذابی، آنها را مجبور به انجام این کار کند. اگر برخی از عناصر متضاد در بنر وجود داشته باشد، وقتی به پوستر شما نگاه می کنند، توجه آنها را جلب می کند.
کنتراست باعث می‌شود مخاطبین فوراً بنر شما را ببینند زیرا تفاوت زیادی بین این دو عنصر وجود دارد که توجه آنها را به خود جلب می‌کند.
برای ایجاد تضاد، می توانید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید. مشکی خالص و سفید خالص، بیشترین کنتراست رنگ ها را ارائه می دهند. همچنین می‌توانید متن تیره را در پس‌زمینه روشن قرار دهید.
بنابراین، به جای استفاده از یک پالت رنگی یکنواخت، باید رنگ هایی را انتخاب کنید که به طور مشخص متفاوت به نظر می رسند. به طور مشابه، از متن هایی با اندازه های مختلف استفاده کنید که افراد بتوانند به راحتی از راه دور ببینند.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

در واقع، کنتراست را می توان از راه های زیادی در طراحی بنر به دست آورد. با استفاده از اشکال هندسی و انتخاب رنگ متضارد درگوشه ها می توان از تضاد رنگ، با پس زمینه اطمینان حاصل کرد. هنگامی که به کنتراست به عنوان یک عنصر طراحی چشمگیر فکر می کنید، می توانید به ایده های خلاقانه ای برای ساخت بنر تبلیغاتی دست یابید.
تضاد فاصله و فضای سفید نیز می تواند توجه را جلب کند. تکنیک های دیگر عبارتند از تضاد با تکرار الگوها، موقعیت و جهت گیری عناصر، کنار هم یا جدا از هم قرار دادن عناصر، ترکیب فونت و افزودن فیچرهای پیچیده و ساده.
اگر خودتان نمی توانید به ایده هایی جذابی برای ایجاد کنتراست در ساخت بنر تبلیغاتی برسید، می توانید قالب های آماده بنرساز آنلاین دومینگو را امتحان کنید. این قالب ها توسط طراحان حرفه ای آماده شده و به شما کمک می کند که بنر تبلیغاتی اینستا را در کمترین چند دقیقه طراحی کنید.

محل انتشار بنر تبلیغاتی اینستاگرام را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که در طراحی پوستر باید مورد توجه قرار گیرد محل انتشار آن است. باید بدانید که پوستر در کجا قرار خواهد گرفت زیرا عوامل زیادی مانند انتخاب اندازه پوستر و عدم بهم ریختگی در چیدمان عناصر به این نکته بستگی دارد.
مخاطبان باید بتوانند بنر تبلیغاتی شما را به خوبی ببینند پس اینکه کجا قرار است این بنر ره آنها نمایش داده شود در طراحی آن، یک عامل ضروری است. برای مثال، اگر قرار است بنر شما در استوری اینستاگرام نمایش داده شود باید طرح عمودی داشته باشد.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

شما باید صراحتاً به طراح که از خدمات طراحی گرافیکی او استفاده می کنید، در مورد مکانی که پوستر در آن منتشر می شود، بگویید. ممکن است یک سایت فیزیکی یا یک سایت آنلاین باشد. طراح مکان را در نظر می گیرد و پوستر را بر اساس آن طراحی می کند.

در انتخاب طرح بنر تبلیغاتی اینستا خلاق باشید تا متمایز شوید

بنر تبلیغاتی اینستا به صورت آنلاین منتشر می شود و پوسترهای دیگر در حال حاضر در این پلتفرم وجود دارد. بنابراین بنر شما برای جلب توجه مردم رقابت سختی خواهد داشت.
برای جلب توجه مخاطب، بنر تبلیغاتی شما باید برجسته باشد و تصویری دیدنی ارائه دهد. وقتی مخاطبان از پوستر عبور می کنند، باید نگاه عمیق تری به ان بیندازند و انگیزه ای برای خواندن محتوا داشته باشند. اگر این اتفاق نیفتد، طراحی نیاز به بهبود دارد.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

یک طراح گرافیک حرفه ای، بنر تبلیغاتی اینستاگرام را با مفاهیم جدید و استفاده منحصر به فرد از رنگ ها و حروف خلق می کند. ما چند ایده به شما می دهیم تا با استفاده از آنها، بنر خود را منحصر به فرد جلوه دهید تا کاربران ترغیب شوند محتوا و پیام شما را بخوانند.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

هنگامی که یک تصویر در پوستر کوچک می شود، همچنان باید به اندازه کافی خوب به نظر برسد تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. حتی زمانی که طرح پوستر به اندازه یک کارت پستال کوچک می شود، هر جزئیات باید به وضوح قابل مشاهده باشد.

از یک تصویر بزرگ در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید

یکی از ترفندهای ضروری برای جلب توجه، استفاده از یک تصویر بزرگ در بنر تبلیغاتی اینستا است که توجه کاربران آنلاین را در همان نگاه اول به اود جلب می کند. شما می توانید یک تصویر یا متن، یک عکس یا یک تصویر بزرگ انتخاب کنید.
شما باید نمای نزدیک از چهره ها یا عناصر طراحی، تصاویر، صحنه ها و حتی تایپوگرافی خلاقانه ای را در نظر بگیرید. اما باید با دقت یک تصویر را انتخاب کنید.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

یک تصویر بزرگ و با ابهت در وسط یا بالای بنر نه تنها توجه را جلب می کند، بلکه به هدایت مشتریان نیز کمک می کند. تصویر بزرگ برای مدت طولانی در حافظه بینندگان باقی خواهد ماند که در ساخت هویت برند شما نیز مفید است.
در کتابخانه بنر ساز آنلاین دومینگو به زهاران عکس و تصویر متنوع دسترسی دارید و می توانید از آنها برای جذاب تر کردن بنر خود استفاده کنید.

هنگام طراحی پوستر تبلیغاتی از فضا به خوبی استفاده کنید

فضا یک عنصر کلیدی در طراحی های گرافیکی است. در پوسترها، استفاده از فضا اهمیت بیشتری دارد زیرا مردم از فاصله دورتری به آن نگاه می کنند. توصیه می شود هنگام طراحی پوستر از فاصله بیشتر بین عناصر استفاده شود.
مزیت فاصله اضافی این است که تاثیر بصری را به طور چشمگیری افزایش می دهد. همچنین بنر تبلیغاتی شما را به راحتی قابل خواندن می کند.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

می توانید از فضای اضافی بین حروف و بین خطوط متن استفاده کنید. همچنین می توانید فضای بیشتری بین انواع مختلف مانند متن و عکس بدهید. حاشیه های داخلی بنر نیز جایی است که باید به فکر ایجاد فضای اضافی باشید.

به Call-To-Action توجه کنید

Call to action دلیلی است که مخاطبین با هدف انجام آن باید بنر تبلیغاتی شما را بخوانند. در پایان، شما دوست دارید که آنها از یک رویداد بازدید کنند، محصولات یا خدمات شما را بخرند، بخشی از یک کمپین باشند، در یک رویداد ثبت نام کنند، خرید بلیط انجام دهند، از تخفیف برخوردار شوند و غیره.
شما باید از آنها بخواهید تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. بنابراین برای طراحی یک شعار یا خط فراخوان در انتهای یا وسط بنر وقت بگذارید. به یاد داشته باشید که CTA بخشی جدایی ناپذیر از طراحی بنر تبلیغاتی است و بنر تبلیغاتی اینستا نیز که به صورت آنلاین پست می شود از این قاعده مستثنی نیست.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

در طراحی پوستر خلاقانه، فراخوان معمولاً بخشی از اطلاعات در مورد یک رویداد یا یک روش برقراری ارتباط است. برخی از بنرها دارای عناصر مدرنی مانند کدهای QR به عنوان یک فراخوان برای اقدام هستند.

سبک تایپوگرافی مناسبی را برای ساخت بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید

تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر کلیدی است که می تواند پوستر شما را برجسته کند. اما مطمئن شوید که استفاده از تایپوگرافی منحصر به فرد است. یکی از ویژگی‌های فونت‌فیس این است که به طرح‌ها شخصیت می‌افزایند، به‌ویژه زمانی که طرحی سفارشی خلق می‌کنید.
به یاد داشته باشید که در حالی که رنگ ها احساسات را برمی انگیزند، تایپوگرافی به طرح شخصیت می بخشد. لازم به ذکر است که برخی از بهترین بنرهای تبلیغاتی اینستا، پوسترهایی هستند که فقط با رنگ و حروف بدون استفاده از تصویر و استیکر ساخته می شوند.
مطمئن شوید که از اصول تایپوگرافی پیروی می کنید. از فونت های زیادی در یک مکان در پوستر استفاده نکنید.
با این حال، شما باید با بزرگ‌تر، وسیع‌تر و پررنگ‌تر نوشتن یا هر روش دیگری، حروف را امتحان کنید. از حروفی استفاده کنید که به طور مناسب حال و هوای رویداد را نشان دهد.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

به عنوان مثال، اگر باید در مورد یک رویداد جدیت نشان دهید، از یک sans serif پررنگ استفاده کنید. اما اگر می خواهید ظرافت را افزایش دهید، از سریف ایتالیک استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از یک فونت دست‌نویس، به بنر تبلیغاتی اینستاگرام خود کمی بازیگوشی یا سرگرم‌کنندگی بدهید.
هنگامی که به انتخاب فونت های مناسب فکر می کنید، مطمئن شوید که از یکی برای عنوان و از دیگری برای متن استفاده می کنید. چنین تفاوتی در فونت ها باعث ایجاد کنتراست می شود که مورد برای خواندن آسان محتوا مورد نیاز است.

از بنرساز آنلاین مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید

را استفاده از یک بنرساز انلاین مناسب می توانید تجربه طراحی فوق العاده ای داشته باشید و از آن لذت ببرید. با قالب های آماده، تصاویر، استیکرهای خنده دار، طرح های کارتونی، عناصر قدیمی، رنگ های متنوع، تایپوگرافی های فارسی و انگلیسی و سایر عناصر مورد نیاز برای طراحی بنر کار کنید و خلاقیت خود را به کار بیندازید.

10 اصل مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستا

فراموش نکنید که طراحی خلاقانه بنر تبلیغاتی اینستا، طرحی است که بتواند پیامی را به شیوه ای منحصربفرد به مخاطبان شما منتقل کند. استفاده از رنگ ها، حروف، تصاویر، استیکر و غیره باید خودنمایی کند. عوامل دیگری مانند مقیاس پذیری و خوانایی پوستر شما نیز باید در نظر گرفته شود.
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، بنر ساز آنلاین دومینگو را امتحان کنید تا بنر های تبلیغاتی منحصر به فرد و به یاد ماندنی بسازید. از تخیل خود استفاده کنید تا یک طراحی برجسته و شگفت انگیز داشته باشید و با بنر تبلیغاتی منحصر به فرد خود چشم بینندگان اینستا را در فضای انلاین به خود جلب کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام ایده برای پوستر شما عالی خواهد بود، می توانید از قالب های اماده دومینگو کمک بگیرید و از این پلت فرم پیشرو برای ایجاد طیف گسترده ای از طرح های جالب استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین