استفاده درست از فونت مناسب عنوان می تواند یک بنر ساده را به یک محتوای عالی برای تبلیغات تبدیل کند. یکی از راه‌های اطمینان از یک تصویر موفق این است که فونتی را انتخاب کنید که لحن محتوای شما را منعکس کند. فونت شما می تواند الهام بخش ارتباطات احساسی، افزایش ارزش بازار و حتی افزایش فروش باشد. ما قصد داریم در مورد استفاده از فونت مناسب عنوان ، سایتی که فونت های متنوع را می توان پیدا کرد، انواع مختلف فونت ها و فونت های محبوبی که می توانید در طراحی از آن استفاده کنید، صحبت کنیم.

 

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

چرا انتخاب فونت مناسب عنوان اهمیت دارد؟

نوع فونت تاثیر قابل توجهی در پیامی که به مخاطب می رسانید دارد. هر نوع فونت، احساسات متفاوتی را در بیننده بر می انگیزد به همین علت شما باید در انتخاب فونت مناسب برای عنوان بنر تبلیفاتی خود دقت کنید.
به عنوان مثال، فونت عنوان بنر تبلیغاتی یک فیلم، همیشه سبک فیلم را کاملاً نشان می دهد. نمونه ای عالی از احساس و خوانایی را می توان در آثار سائول باس یافت. باس، مردی که فونت‌های مورد استفاده در فیلم‌هایی مانند مردی با بازوی طلایی را خلق کرد، نه تنها به خاطر استفاده نمادین از حروف با فونتی که کاملا متناسب با ژانر اکشن بود، بلکه به خاطر لوگوها، تصاویر و متن‌های بی‌شماری دیگر که تایپوگرافی آنها به درستی انتخاب شده بود، شهرت پیدا کرد.
موفقیت پروژه ها به علت تهیه بنر تبلیغاتی حرفه ای با فونت مناسب برای عنوان و تصاویر به یاد ماندنی، گواه بر قدرتی است که فونت های عالی می توانند داشته باشند.
بنابراین، بسیار مهم است که از تصاویر مختلفی الهام بگیرید که به شما انگیزه می دهند تا خلاقیت خود را به جریان بیاندازید تا طرح خود را ایجاد کنید.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

این یک نمونه فوق العاده از استفاده از یک فونت تزئینی با فونت sans-serif در بنر تبلیغاتی فیلم است. 

دسته بندی فونت ها

قبل از اینکه از فونت ها برای طراحی پست های رسانه های اجتماعی استفاده کنید، باید انواع فونت هایی که برای عنوان بنر تبلیغاتی شما مناسب هستند را بشناسید. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین بهتر است دسته بندی های اساسی فونت ها را بشناسید و مناسب ترین شان را انتخاب کنید.

فونت مناسب عنوان از نوع سریف

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

تایپ فیس سریف یک ظاهر کلاسیک با خطوط و زوائد کوچک در انتهای حروف است.

فونت مناسب عنوان از نوع سنس سریف

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

حروف sans-serif بسیار ساده هستند و زوائدی نیز در انتهای حروف آنها دیده نمی شودبه همین علت کلمه sans به معنای بدون به سریف به معنی زوائد اضافه شده است.

فونت مناسب عنوان از نوع اسکریپت

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت اسکریپت از نوع خط شکسته، خوشنویسی یا خط خطی بسیار زیبای دست نوشته است.

فونت مناسب عنوان از نوع تزئینی

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

حروف تزئینی ظاهری عجیب، سرگرم کننده و هنری دارند. از این نوع حروف باید کمتر در عنوان ها استفاده شود زیرا خواندن آنها سخت است.
حالا که انواع فونت ها را شناختید، بیایید در مورد فونت هایی که برای بازاریابی محتوا عالی هستند صحبت کنیم!

بهترین فونت های انگلیسی مناسب برای عنوان بنر تبلیغاتی

پنج فونت برتری که باید برای ایجاد محتوای موفق استفاده کنید:

1. Helvetica

هلوتیکا شاید مشهورترین تایپ فیس برای بیش از 6 دهه، باشد. این فونت محبوب توسط Max Miedinger طراحی شد، که تحت تأثیر رفتار کلاسیک دهه 1950 در سوئیس بود.
این فونت توسط بسیاری از برنامه های نرم افزاری کامپیوتری به عنوان یک فونت پیش فرض محبوبیت دارد. شما می توانید Helvetica را در بنر های تبلیغاتی حرفه ای که توسط شرکت هایی مانند Target و همچنین توسط دولت ایالات متحده منتشر می شود، پیدا کنید. هلوتیکا یک فونت بی نظیر از نوع sans-serif است که بسیاری از مردم به دلیل خوانایی، آن را دوست دارند.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

2. Montserrat

فونت sans-serif توسط Julieta Ulanosvky شیک و ساده طراحی شده ، این فونت به طور گسترده به صورت آنلاین استفاده می شود و برای سازندگان محتوا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

3. Roboto

فونت دیگری که به طور گسترده در محتوای اجتماعی و برنامه های تلفن همراه مانند اینستاگرام و برنامه Inbox Gmail استفاده می شود، Roboto  است که در ابتدا برای تلفن اندرویدی گوگل طراحی شد و از آن زمان توسط طیف گسترده ای از بازاریابان استفاده شده است. این فونت کاملا مناسب عنوان است و یک فونت از نوع  sans-serif است.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

4. Open Sans

در سال 1992، مایکروسافت به استیو متسون، طراح برجسته حروف‌نویس Ascender Corp، مأموریت داد تا روی فونت‌های بسیار محبوب Arial و Times New Roman کار کند و به این ترتیب فونت مناسب عنوان Open Sans خلق شد. فونتی که برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ساخته شده است. یک فونت sans-serif که به راحتی با فونت های دیگر همگام می شود.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

5. Raleway

Raleway توسط Matt McInerney طراحی شد و سپس توسط Rodrigo Fuenzalida در سال 2012 گسترش یافت، این فونت که ظاهری زیبا دارد، برای عنوان بنر تبلیغاتی و سایر کاربردهایی که به فونت‌های بزرگ نیاز است، در نظر گرفته شده است. ویژگی های متمایز آن حالت ضربدر در حرف w و دنباله هایی با حالت ظریف در L, Y است. 

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت های اسکریپت و تزئینی را می‌توان با هر یک از فونت‌های ذکر شده در بالا برای نوشتن زیر عنوان ها هماهنگ کرد، به شرطی که پیام شما واضح و خوانا باشد. با انجام این کار شما مخاطبان خود را جذب خواهید کرد تا اقدام مورد نظرتان را انجام دهند.
انتخاب فونت مناسب برای عنوان می تواند تأثیر باورنکردنی بر نحوه درک پیام شما بگذارد بنابراین، فونت ها را هوشمندانه انتخاب کنید!

بهترین فونت های فارسی مناسب عنوان بنر تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید مناسب ترین و بهترین فونت های فارسی را برای بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید باید با انواع فونت های فارسی آشنایی داشته باشید. لازم است بدانید زمانی که یک طرح را می‌بینید، اولین و مهمترین قسمتی که نظر ما را به خودش جلب می‌کند نوشته‌های آن است. برخی مواقع یک فونت درست می‌تواند پیام کسب و کار را خیلی خوب به مخاطب منتقل کند و نظر او را به خودش جلب کند. 
اگر شما نتوانید برای تایپوگرافی‌تان یک فونت خوب و ایده‌آل را انتخاب کنید، طراحی بنر گیف متحرک نیز شما را به هدف‌ مورد نظرتان نمی‌رساند، بنابراین به مطالب زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین بهترین فونت های فارسی را انتخاب نمایید. 

انواع فونت‌ های فارسی مناسب برای طراحی

در بین فونت‌های گوناگونی که برای طراحی موجود هستند بعضی از آنها جذابیت بالایی دارند و می‌توانند طرح های بی‌نظیری را به وجود آورند. برخی از این فونتها در زیر معرفی می‌شوند. 

فونت B yekan

از جمله بهترین فونت های فارسی که بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی را در بین طراحان دارند فونت B Yekan است. این فونت نسبت به فونت‌های  دیگر ظاهر به روزتری دارند که طراحان زیادی از آن برای طراحی استفاده می‌کنند.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت تحریر

دومین فونتی که میتوانیم به شما معرفی کنیم فونت تحریر است که یکی از بهترین فونت های فارسی است که در موقعیت های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فونت با 6 وزن مختلف طراحی شده است که پایه و اساس آن خط نسخ می‌باشد.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت B Mitra

سومین فونت مناسب بنر تبلیغاتی فونت بی میترا است که بدون شک زیبایی زیادی دارد. فونت بی میترا یک شکل اصلاح شده از فونت بی نازنین است که فاصله حروف در فونت میترا کمتر از فونت نازنین می‌باشد و همین موضوع موجب زیبای دوچندان آن شده است.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت ایران یکان

یکی دیگر از بهترین فونت های فارسی به عنوان بنر، فونت ایران ‌یکان است که بسیار جذاب می‌باشد این فونت بر طبق فونت بی یکان طراحی شده  که بسیار خوانا است. بی یکان از بهترین فونتهای فارسی است که می‌توان در طراحی های گوناگونی از آن استفاده کرد. 

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت ایران سنس

شاید فونت ایران سنس همان فونت فارسی باشد که شما به دنبال آن باشید. فونت ایران سنس یک گزینه بسیار عالی برای بنر تبلیغاتی شما می‌باشد. این فونت فارسی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و خیلی زود جای فونت های انگلیسی را گرفته است.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت شبنم

فونت شبنم یکی دیگر از بهترین فونت های فارسی است که به جای فونت وزیر آمده است و به صورت رایگان در اختیار طراحان گذاشته شده است. فونت شبنم شامل 5 وزن مختلف است که می‌تواند نیازهای شما را در تایپوگرافی برآورده کند.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت آوینی

برخی مواقع ما احتیاج داریم برای طراحی از فونتهای دست نویس استفاده کنیم. در این شرایط می‌توانید فونت آوینی را انتخاب کنید این فونت از جمله فونت های فارسی است که ظاهر بسیار زیبایی به طراحی بنر تبلیغاتی شما می‌بخشد.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت کتاب

اگر شما نیاز داشتید که در طراحی خود از فونت هایی شبیه فونت کتاب استفاده کنید میتوانید فونت کتاب را مورد استفاده قرار دهید. این فونت به وسیله ابوالفضل سیل سپور طراحی شده که می‌تواند ظاهر فونتهای کتابی را طراحی کند.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

فونت لاله ‌زار

فونت لاله زار هم از جمله فونت های فارسی است که می‌تواند استفاده از آن مناسب باشد. در حالی که برخی افراد فکر می کنند که این فونت در حال منسوخ شدن است اما استفاده درست از آن می‌تواند طرحهای ویژه‌ی را به وجود آورد و طرح را متحول سازد.

فونت مناسب عنوان برای طراحی بنر تبلیغاتی

اهمیت انتخاب فونت در طرح‌های گرافیکی

تا اینجا به بررسی بهترین فونت های فارسی برای طراحی پرداختیم اما اکنون به اهمیت تایپوگرافی با طرح های گرافیکی می‌پردازیم. بنابراین، وقتی که فردی به سایت شما مراجعه می‌کند اولین و مهمترین چیزی که می‌بیند متن طرح است. در نتیجه، باید بکوشید که یک متن عالی  با فونت مناسبی را انتخاب نمایید تا نظر همه را به خود جلب کند. فونت می‌تواند رسانه ارتباطی شما باشد.
زمانی که طرحی را خلق می کنید باید به فکر این باشید که پیام را درست منتقل کنید. لذا در بین فاکتورهای مهمی که باید برای انتقال پیام بسیار موثر در نظر داشته باشید، انتخاب فونت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بنابراین اگر بتوانید فونت مناسبی برای متن انتخاب کنید که خوانایی خوبی داشته باشد بنر شما می‌تواند به یک رسانه ارتباطی خوب تبدیل شود که افراد زیادی را به سمت کسب و کار شما سوق دهد و به کسب و کار شما رونق دهد. 

اهمیت انتخاب بهترین فونت های فارسی در طراحی

فونت مناسب می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب نماید و این اولین و مهم‌ترین هدف تایپوگرافی است که  نظر مخاطب  را به خود جذب کند. بنابراین اگر در طراحی بنر، از فونت های خوب و مناسبی استفاده کنید می‌توانید چشم تمام بیننده ها و خواننده ها را به سمت آن بنر تبلیغاتی جذب کنید و او را به مطالعه آن بنر و باقی ماجرا دعوت نمایید.
برای خوانایی بیشتر بهتر است که از فونت‌هایی بسیار کوچکی که خوانایی خوبی ندارند و پیچیده و در هم تنیده هستند در طراحی بنر خود استفاده نکنید.

از چه فونت هایی برای بنر تبلیغاتی حرفه ای استفاده کنید؟

سعی کنید هنگام کار بر روی محتوای خود، نوع فونت ها را عوض کنید تا ببینید چگونه استفاده از فونت های مختلف می تواند نحوه انتقال پیام شما را تغییر دهد. مطمئن شوید از فونت مناسبی در عنوان محتوای خود برای کمک به تقویت پیامی که می‌خواهید در بازاریابی محتوا منتقل کنید، استفاده می کنید.
در نهایت، مطمئن شوید که فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود. هر چه مخاطبان شما سریعتر بفهمند که شما چه می خواهید بگویید، سریعتر می توانید آنها را به سمت نتیجه دلخواه خود هدایت کنید.

از کجا فونت مناسب عنوان بنر تبلیغاتی را دانلود کنیم؟

فونت اصطلاحی است که ما امروزه عمدتاً از آن استفاده می‌کنیم، که در واقع نوع خاصی از وزن و اندازه مورد استفاده است. به عنوان مثال  Helvetica Bold 12 point فونت به عنوان یک اصطلاح رایج بین طراحان و غیر طراحان تبدیل شده که با عرضه نرم افزارهای پردازش کلمه مانند میکروسافت ورد محبوب شد.
بسیاری از افراد از واژه‌های فونت و تایپ فیس را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، با این حال، طراحان حروف از آن استقبال نمی‌کنند و مایلند از واژه تایپ‌فیس برای خانواده حروف یعنی Helvetica استفاده کنند. از آنجایی که ما طراح تایپ فیس نیستیم، از اصطلاح فونت استفاده می کنیم!
اما هنگامی که به دنبال دانلود فونت مناسب برای عنوان بنر تبلیغاتی هستید، ممکن است لازم باشد با این اصطلاح آشنا باشید زیر احتمالا اصطلاح تایپ‌فیس را در لیست مشاهده کنید.
معمولا تایپ فیس ها، خانواده فونت‌هایی با وزن‌های مختلف شامل پررنگ، ایتالیک و تغییرات سبک هستند.
در مقاله " 10 بنرساز آنلاین برای ساخت بنر های جذاب تبلیغاتی اینستاگرام " چندین بنرساز آنلاین را به شما معرفی کردیم که می توانید از فونت های موجود در آنها برای طراحی بنر خوداستفاه کنید.
در بنر ساز آنلاین دومینگو می توانید چندین فونت جدید را پیدا کنید و از بین فونت های فارسی و انگلیسی موجود بهترین تایپوگرافی مناسب عنوان بنر تبلیغاتی خود را بنویسید.
به یاد داشته باشید که همیشه می توانید از لیست فونت های موجود در نرم افزار دومینگو برای هر نوع طراحی از بنر گرفته تا پست و استوری اینستاگرام استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین