یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود جذابیت‌های استوری و پست اینستاگرام، ساخت قاب و ایجاد فضایی بین عکس‌هایتان است تا در محموع ظاهری تمیز و منظم پیدا کنند.
قابی که انتخاب می کنید به تم کلی پیج اینستاگرام و اینکه آیا عکس هایی که آپلود می کنید افقی، عمودی یا مربع هستند، بستگی دارد. اگر تقارن مورد توجه شماست، پس ایجاد یک قاب سفید برای پست های اینستاگرام راه حل بسیار خوبی است. اما قاب استوری می تواند رنگارنگ و دارای طرح های بسیار متنوع باشد.
در این مقاله نحوه ساخت قاب برای پست ها و استوریی اینستاگرام و بهترین برنامه هایی که می توانید برای ساخت قاب استوری اینستاگرام از آنها استفاده کنید را به شما معرفی می کنیم.

نحوه ایجاد قاب سفید برای پست ها در برنامه اینستاگرام

ساده ترین راه برای ساخت قاب سفید در پست های اینستاگرام استفاده از خود برنامه اینستاگرام است. اگر به صفحه پروفایل خود بروید، خواهید دید که همه عکس های شما به صورت مربع با یک حاشیه سفید نازک بین آنها نمایش داده می شود. این دوست داشتنی است، اما یک نوع قاب سفید قابل توجه تر وجود دارد که می توانید به عکس های خود اضافه کنید.

چگونه در اینستاگرام یک قاب سفید به استوری اضافه کنیم؟

ساخت قاب های جذاب برای طراحی استوری اینستاگرام

در اینجا نحوه اضافه کردن یک قاب سفید ضخیم به عکس های اینستاگرام تان آورده شده است:
در برنامه اینستاگرام، روی نماد + ضربه بزنید تا یک عکس جدید اضافه کنید. عکسی را انتخاب کنید که می خواهید به گالری خود اضافه کنید.
روی Next در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
اکنون فیلتر باید فعال باشد. اگر می‌خواهید از فیلتر اینستاگرام خاصی استفاده کنید، انگشت خود را روی آن بکشید و یکی را انتخاب کنید. حتی اگر می خواهید عکس خود را همانطور که هست نگه دارید، فعلا یک فیلتر انتخاب کنید.
روی فیلتر انتخابی خود دوبار ضربه بزنید.
یک نوار لغزنده و در کنار آن یک مربع خواهید دید. از نوار لغزنده برای انتخاب شدت فیلتر استفاده کنید. اگر می خواهید ظاهر اصلی عکس خود را حفظ کنید، نوار لغزنده را تا انتها به سمت چپ بکشید.
روی مربع ضربه بزنید که یک حاشیه سفید به عکس شما اضافه می کند.
اکنون روی Done و سپس Next ضربه بزنید.
عنوان خود را اضافه کنید و روی اشتراک‌گذاری ضربه بزنید. عکس شما با یک قاب سفید در فیدتان نمایش داده می شود.

چگونه قاب استوری بسازیم؟

اگر بخواهید به جای قاب سفید، قاب های رنگی یا طرح دار روی پست و استوری اینستاگرام بگذارید، باید از برنامه ها و اپلیکیشن های استوری ساز استفاده کنید.
هرچند برنامه اینستاگرام بسیار شگفت انگیز است اما با استفاده از ویرایشگر آن فقط می توانید یک نوع قاب سفید را دور پست های خود بگذارید. اگر به دنبال قاب های متنوع و اضافه کردن حاشیه های طرح دار به عکس های افقی یا عمودی خود هستید، به یک برنامه شخص ثالث نیاز دارید که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید.
چند برنامه مختلف وجود دارد که می توانید قاب استوری خود را در آنها بسازید.
یکی از راه ها استفاده از استوری سازهای آنلاین مانند دومینگو یا کانوا است.
این ابزارها به شما این امکان را می دهند که قاب های سفارشی برای عکس های خود ایجاد کنید.
همچنین می توانید از برنامه ای مانند فتوشاپ برای ایجاد یک قاب برای عکس خود استفاده کنید. آموزش نحوه استفاده از فوتوشاپ برای ساخت پست و استوری اینستاگرام را می تواتید با مشاهده ویدئوهای آموزشی نرم افزار فتوشاپ در سایت لوگونومی یاد بگیرید.
اما اگر کار با فوتوشاپ برای شما سخت است نگران نباشید بیایید چند نرم افزار آنلاین با رابط کاربری ساده را برلی ساخت قاب پست و استوری اینستاگرام به شما معرفی کنیم.

طراحی قاب سفید برای پست و استوری اینستاگرام با نرم افزار preview

برنامه ‌Preview یک ابزار برنامه ریزی و ویرایش پست و استوری اینستاگرام است که دارای مجموعه ای از قاب های سفید می باشد که می توانید برای ایجاد یک تم منحصر به فرد یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید عکس خود را ویرایش کنید یا فیلتری اعمال کنید، حتماً قبل از افزودن کادر خود این کار را انجام دهید زیرا اضافه کردن فیلتر، رنگ قاب عکس شما را تغییر می‌دهد.

چگونه با preview یک قاب سفید به عکس اضافه کنیم؟

ساخت قاب های جذاب برای طراحی استوری اینستاگرام

در اینجا نحوه ساخت قاب سفید با استفاده از برنامه Preview آورده شده است:
برنامه preview را در گوشی خود باز کنید.
برای افزودن عکس روی علامت مثبت در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
به Library > Camera Roll (یا یک آلبوم) بروید و یک عکس را برای آپلود انتخاب کنید.
روی نماد شاتر در پایین صفحه ضربه بزنید.
روی نماد ویرایش ضربه بزنید، که مانند سه خط افقی است که اسلایدر ها از میان آنها می گذرد.
به Frames بروید.
قاب مورد نظرتان را که می خواهید در استوری خود استفاده کنید انتخاب کنید. بیش از 30 فریم برای انتخاب وجود دارد.
روی Apply، Done و سپس Save ضربه بزنید.
اکنون می توانید عکس را در Camera Roll خود ذخیره کنید یا مستقیماً از برنامه در اینستاگرام پست کنید.

ساخت قاب سفید استوری اینستاگرام با برنامه ویتاگرام

با Whitagram، می توانید هر نوع عکسی را بارگذاری کنید - مربعی، پرتره یا منظره - و به سرعت قبل از آپلود عکس خود در اینستاگرام، یک قاب سفید به آن اضافه کنید.
در ادامه نحوه اضافه کردن یک قاب سفید با Whitagram آمده است:
برنامه Whitagram را در گوشی خود دانلود و باز کنید.
روی Library ضربه بزنید و عکسی را از Camera Roll خود انتخاب کنید.
روی نماد مربع در پایین صفحه ضربه بزنید.
بر روی مربع سفید ضربه بزنید تا یک قاب سفید برای استوری اینستاگرام خود انتخاب کنید.

ساخت قاب های جذاب برای طراحی استوری اینستاگرام

نوار لغزنده را در پایین صفحه حرکت دهید تا مشخص کنید قاب شما چقدر پهن باشد.

طراحی قاب سفید برای پست و استوری اینستاگرام با نرم افزار Squareready

Squareready به شما امکان می دهد بدون توجه به ابعاد اصلی عکس، یک قاب سفید، رنگی یا طرح دار به عکس های خود اضافه کنید. با Squareready همچنین می‌توانید عکس خود را در کادر جابه‌جا کنید و آن را از مرکز خارج کنید تا ظاهری منحصر به فرد داشته باشید. همچنین یک ویرایشگر ساده درون برنامه ای برای ویرایش اولیه تصاویر وجود دارد.
در اینجا نحوه استفاده از Squareready برای ایجاد قاب استوری اینستاگرام آمده است:
برنامه Squareready را در گوشی خود دانلود و باز کنید.
روی آیکون مربع در وسط صفحه ضربه بزنید.
رول دوربین شما روی صفحه ظاهر می شود. عکسی را که می خواهید استوری کنید انتخاب کنید.
اگر با عکس منظره یا پرتره کار می کنید، یکی از دو گزینه برش تصویر را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد از قاب های متنوع مستطیلی، مربعی یا گرد برای عکس استوری اینستاگرام استفاده کنید.
روی نماد قاب ضربه بزنید.
برای انتخاب رنگ قاب، روی دایره رنگی در سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید.
وقتی کارتان تمام شد، روی علامت سبز رنگ ضربه بزنید تا بتوانید عکس خود را ذخیره کرده و در اینستاگرام آپلود کنید.

 

ساخت قاب های جذاب برای طراحی استوری اینستاگرام

 

سوالات متداول

چگونه برای اینستاگرام قاب بسازید؟

قاب های پست و استوری اینستاگرام را می توان با نرم افزارهای مختلفی از جمله کانوا، preview یا دومینگو ساخت. رایج ترین نوع قاب های ساده سفید یا رنگی هستند، زیرا ساخت آن ها آسان است. اما برای ساخت قاب های جذاب تر بهتر است ابعاد عکسی که می خواهید منتشر کنید را مشخص کرده و سپس در برنامه های مختلف آپلود کنید واز بین فریم های آماده موجود، قاب مناسبی را برای عکس خود انتخاب کنید.

چگونه یک قاب جذاب برای پست و استوری رسانه اجتماعی طراحی کنیم؟

برای ایجاد یک قاب برای پست و استوری رسانه اجتماعی قانون خاصی وجود ندارد. برخی از طرح های رایج شامل استفاده از قاب های آماده در نرم افزار یا برنامه های استوری ساز آنلاین، ساخت قاب سفارشی در برنامه فتوشاپ، یا استفاده از لپلیویشن های ویرایش تصویر برای طراحی قاب استوری است. هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین مهم است که روشی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. استفاده از قاب های آماده در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که مهارت طراحی با نرم افزارهای حرفه ای را نداشته باشید یا فرصتتان کم باشد..

چگونه تبلیغات اینستاگرام را دوباره ببینیم؟

از استوری فریم ها در اینستاگرام برای کمک به کاربران در ایجاد استوری استفاده می شود. کاربر می تواند فریم هایی را به عکس ها و فیلم های خود اضافه کند تا استوری هایی منتشر کند که به راحتی قابل پیگیری باشد. قاب ها رنگارنگ و سرگرم کننده هستند و کمک می کنند تا استوری را به شیوه ای جالب بیان کنید.

چگونه می توان قاب را روی تصاویر قرار داد؟

برای قرار دادن قاب روی تصاویر، معمولاً از یک برنامه ویرایش تصویر برای ایجاد یک لایه جدید روی تصویر اصلی استفاده می شود. سپس لایه جدید را می توان با رنگ یا طرحی پر کرد که یک حاشیه در اطراف تصویر ایجاد می کند. راه های مختلفی برای ساخت قاب استوری وجود دارد و گزینه های موجود در هر برنامه ویرایش تصویر متفاوت خواهد بود.

چگونه یک قاب برای پروفایل ایجاد می کنید؟

قاب پروفایل به شکل مستطیل یا مربع است که برای محصور کردن یک شخص یا شی در عکس استفاده می شود. می توان از آن برای قرار دادن تصویر شخص یا نمادی در کانون عکس یا برای افزودن عمق و بعد به تصویر استفاده کرد. برای ایجاد یک قاب پروفایل، ابتدا در مورد شکلی که می خواهید استفاده کنید تصمیم بگیرید. می توانید از یک قاب مستطیلی یا مربعی استفاده کنید یا می توانید عکس پروفایل تان را با اشکال دیگر مانند دایره یا بیضی آزمایش کنید.

چگونه به استوری ساز دومینگو دسترسی داشته باشم؟

استوری ساز دومینگو یک برنامه تحت وب است که به کاربران امکان می دهد قاب های استوری سفارشی ایجاد و به اشتراک بگذارند. این برنامه از طریق وب سایت domingo.ir قابل دسترسی است. برای استفاده از نرم افزار، کاربران ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. پس از ورود به سیستم، می توانند با انتخاب یک عکس از رایانه خود یا از یکی از قالب های آماده ارائه شده شروع به ایجاد قاب کنند. سپس می توانند متن و تزئینات دیگر را به قاب اضافه کنند.

چگونه در اینستاگرام فریم اضافه کنیم؟

فریم ها روشی برای کنترل نحوه دیدن پروفایل شما در فیس بوک هستند. از فریم ها می توان برای افزودن یک امضای شخصی به عکس پروفایل یا برای نشان دادن حمایت از یک ارگان یا سازمان خاص استفاده کرد. برای افزودن یک فریم به عکس پروفایل خود، به بخش «frames» در منوی «profile» بروید. فریمی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و سپس روی «add frame» کلیک کنید.

آیا می توانید یک استوری سفارشی در اینستاگرام بسازید؟

اینستاگرام ویژگی خاصی برای ساخت قاب استوری سفارشی ارائه نمی دهد. با این حال، انواع مختلفی از برنامه های شخص ثالث وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد استوری های جذاب با قاب سفارشی خلق کنند. این برنامه ها معمولاً برای کار با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و یوتیوب طراحی شده اند. آنها به کاربران اجازه می دهند فیلم ها، تصاویر و متن را در یک استورز منسجم ترکیب کنند که می تواند با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

چگونه روی ویدیوهای اینستاگرام، قاب قرار دهیم؟

راه حل خاصی برای قرار دادن قاب روی ویدیوهای اینستاگرام وجود ندارد. برخی از کاربران با دانلود نرم افزارهای ویرایش ویدیو مانند Adobe Premiere یا Final Cut Pro و افزودن قاب در آن برنامه ها به ویدیوهای خود این کار را انجام می دهند. دیگران با استفاده از برنامه‌ای مانند VideoGrade برای اضافه کردن مستقیم قاب به فایل ویدیویی قبل از آپلود آن در اینستاگرام، راه حل ایده آلی پیدا کردند.

چگونه یک قاب سفارشی برای استوری اینستاگرام در مایکروسافت ورد بسازید؟

برای ایجاد یک قاب سفارشی در مایکروسافت ورد، ابتدا سند را باز کنید و مکان نما را در جایی که می خواهید قاب ظاهر شود قرار دهید. سپس به تب "Page Layout" رفته و روی دکمه "Border" کلیک کنید. با این کار منویی با انواع سبک های قاب مختلف برای انتخاب باز می شود. سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه "Custom" کلیک کنید. با این کار منوی جدیدی باز می شود که در آن می توانید عرض، رنگ و سایر ویژگی های قاب را تنظیم کنید.

چگونه با استفاده از دومینگو قاب استوری بسازم؟

دومینگو،  یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که کاربران را قادر می سازد تا طرح ها و تصاویر حرفه ای را برای پروفایل رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و محتوای بازاریابی از جمله بنر تبلیغاتی، پست و استوری اینستاگرام و غیره ایجاد کنند. دومینگو به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی طرح های سفارشی را از بین قالب های آماده ایجاد کردا یا از ابتدا با استفاده از طیف گسترده ای از فونت ها، گرافیک ها و رنگ ها یک طرح جدید خلق کنند. علاوه بر این، دومینگو طیف گسترده‌ای از قالب‌های از پیش طراحی‌شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند در عرض چند دقیقه، یک طراحی حرفه‌ای ایجاد کنند.

چگونه یک قالب آماده را در استوری اینستاگرام خود قرار دهم؟

برای قرار دادن یک قالب آماده در استوری اینستاگرام خود، می توانید یک قالب سفارشی ایجاد کنید یا از یکی از قالب های آماده اینستاگرام در دومینگو استفاده کنید. برای ایجاد یک قالب سفارشی، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی دکمه “plus” در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید. سپس «create story» را انتخاب کنید. روی گزینه “Template” ضربه بزنید و سپس “Custom” را انتخاب کنید. سپس می توانید متن، گرافیک و عناصر دیگر را به قالب خود اضافه کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال راه هایی برای متمایز کردن اکانت اینستاگرام خود هستید، یکی از این روش ها، اضافه کردن یک قاب، اطراف پست و استوری های تان است. این یک ترفند عالی برای افزودن جذابیت بصری به استوری و دادن ظاهری متمایز به فید اینستاگرام شما است. انواع قاب های جذاب و جالب را می توانید در نرم افزار دومینگو دانلود و سفارشی سازی کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین