برای یک پلتفرم جهانی با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه، اینستاگرام مطمئناً می داند که چگونه کاربر خود را درگیر و سرگرم نگه دارد. استوری اینستاگرام در سال 2016 برای رقابت با اسنپ چت معرفی شد – که اتفاقاً زمانی سعی در خرید آن داشت. Reels جدیدترین امکان اضافه شده به این پلتفرم در سال 2020 است که راه‌های بیشتری برای ساخت کلیپ استوری اینستاگرام و به اشتراک‌گذاری کلیپ استوری اینستاگرام به شما ارائه می‌کند. در این مقاله به آموزش ساخت کلیپ استوری و نکاتی که برای طراحی آن باید بدانید، می پردازیم.

کلیپ استوری اینستاگرام چیست؟

پیش از اینکه آموزش ساخت کلیپ های استوری اینستاگرام را شروع کنیم، بهتر است با این امکان جالب اینستاگرام آشنا شویم. کلیپ استوری ها به شما این امکان را می دهد که لحظاتی از روزتان را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. برندها همچنین از کلیپ های استوری اینستاگرام به عنوان یک افزونه تعاملی تر در فید اینستاگرام خود استفاده کرده اند که به سرعت به بخشی حیاتی از استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و کسب‌وکارهایی تبدیل شده است که می‌خواهند با ویدیو کلیپ استوری اینستاگرام به عنوان جذاب‌ترین نوع محتوا، به مخاطبان جدیدی دست یابند.

چرا کلیپ استوری اینستاگرام؟

از زمانی که ویژگی ویدیویی استوری اینستاگرام منتشر شد، در بین کاربران این پلتفرم، محبوبیت زیادی پیدا کرد. تا نوامبر 2017، استوری اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر روزانه داشت. این مخاطبی است که یک کسب و کار به سادگی نمی تواند نادیده بگیرد!

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

احتمالا متوجه شدید که چرا برای این مقاله آموزش طراحی و ساخت کلیپ استوری اینستاگرام را در نظر گرفتیم. ما می خواهیم به شما نشان دهیم چگونه یک کسب و کار مانند شما می تواند از استوری های اینستاگرام برای افزایش تعامل کاربران بهره مند شود؟ انتشار کلیپ استوری اینستاگرام همان روشی است که اگر تاکنون از آن بهره نبردید باید شروع به اجرای آن کنید.
در ادامه دلایلی را مطرح می کنیم که چرا باید از آموزش طراحی و ساخت کلیپ های استوری اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید:

• با ساخت کلیپ استوری اینستا، تعامل خود را افزایش دهید

استوری های اینستاگرام فقط به دنبال کنندگان شما محدود نمی شود. آنها به کاربرانی که ممکن است به برند شما علاقه مند باشند نشان داده می شوند. اینستاگرام از شما می‌خواهد استوری‌های بیشتری پست کنید، بنابراین حساب های کاربری که این کار را می‌کنند در اولویت قرار می گیرند. کلیپ های استوری اینستاگرام یک رویکرد برد-برد برای دستیابی به مخاطبان بیشتر به صورت ارگانیک است.

• با انتشار استوری پس از مشاهده آموزش ساخت استوری اینستاگرام، می توانید در صدر لیست پربیننده ها باقی بمانید

به روز بودن با کلیپ هایی که فقط به مدت 24 ساعت به صورت زنده پخش می شوند یا قابل مشاهده هستند به شما این امکان را می دهد که در ذهن مخاطب خود تازه بمانید. به جای رقابت بر سر یک لایک یا کامنت روی پست منتشر شده خود، با کلیپ های استوری اینستاگرام در بالای صفحه مشتریان تان خود را نمایش می دهید و در صدر لیست پربیننده ها باقی می مانید.

• محتوای تولید شده توسط کاربر را در کلیپ استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید

مردم تمایل دارند بیشتر از کلیپ های معمولی که خودتان آنها را می سازید، صدای کاربران شما را بشنوند تا به شما اعتماد کنند. کلیپ استوری ها، راهی عالی برای جلب اعتمتد مشتریان بیشتر از طریق نمایش صدا یا تصویر مشتریان قبلی شما است که از محصول یا هدمات تان راضی بوده اند.

• با دنبال کردن آموزش کلیپ استوری اینستاگرام می توانید تبلیغات را در کلیپ استوری اینستاگرام نمایش دهید

بدون اینکه حواس کاربر را پرت کنید، می توانید تبلیغات خود را بین استوری های کاربران درج کنید. از شرکت‌هایی مانند Airbnb یاد بگیرید که با ساخت کلیپ استوری اینستاگرام تبلیغاتی بازدیدکنندگان خود را دو برابر کرده و برای محصولات خود سر و صدایی به پا کرده اند. در این زمینه مطالعه مقاله "بهترین استوری ساز آنلاین تبلیغاتی اینستاگرام" برای شما مفید خواهد بود.

• به اشتراک گذاری مجدد محتوا در استوری ها را در آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام یاد بگیرید

اگر کلیپ هایی دارید که قبلا در خود اینستا یا پلتفرم‌های دیگر بازخورد خوبی داشتند، می‌توانید آن‌ها را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارید. ویدئو کلیپ باید زیبا باشد البته نیازی به حفظ استاندارد ها و ویرایش زیادی ندارد. همچنین، می‌توانید کلیپ های یک رویداد زنده را به اشتراک بگذارید و در زمان واقعی از مخاطبین بازخورد بگیرید.

نکاتی که قبل از شروع آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام باید بدانید

برای طراحی موفق استوری های IG، نکاتی وجود دارد که هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی باید رعایت کنید.

مدت زمان ویدیو کلیپ استوری اینستاگرام

دلایل متعددی وجود دارد که چرا ویدیوها در استوری اینستاگرام عالی کار می کنند. اول، مدت زمان آنها است.
حداکثر مدت زمان یک کلیپ استوری اینستاگرام 15 ثانیه است، در صورتیکه هر عکس فقط 7 ثانیه در استوری نمایش داده می شود.
اگرچه پخش هر استوری می تواند تا 15 ثانیه طول بکشد، اما اینستاگرام اجازه می دهد تا تعداد نامحدودی از استوری ها را در یک مرحله اضافه کرده و پست کنید.
من آزمایشی انجام دادم و 70 (!) استوری اینستاگرام اضافه کردم. اینستاگرام هیچ هشداری را نشان نداد، بنابراین به نظر می رسد که می‌توانم به اضافه کردن آنها ادامه دهم.

اگر محتوای بیشتری برای ارسال داشته باشم!؟

اما اگرچه اینستاگرام ارسال تعداد نامحدودی از استوری ها را امکان پذیر می کند، ایجاد بیش از 10 ویدیو با کیفیت برای استوری اینستاگرام ممکن است کار بسیار زمان بری باشد. علاوه بر این، مخاطبان شما ممکن است به سادگی از تماشای ویدئو کلیپ های شما خسته شوند و کلیپ شما را رد کنند تا استوری کاربر بعدی را ببیند.
نکته مهم: اگر ویدیوی شما بیشتر از 15 ثانیه است، از ابزارهایی مانند CutStory یا Storeo برای ساخت کلیپ استوری اینستاگرام استفاده کنید تا آن را به قطعات کامل 15 ثانیه ای برش دهید.

اندازه ویدیوی استوری اینستاگرام

ابعاد استوری اینستاگرام 1080 در 1920 است. این بدان معناست که ویدیو یا عکس شما باید 1080 پیکسل عرض و 1920 پیکسل ارتفاع داشته باشد.
اندازه کلیپ  استوری اینستاگرام یک پرتره کامل با ابعاد 9:16 است. این فرمت برای استوری اینستاگرام بهترین است زیرا کل صفحه گوشی را در بر می گیرد.

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

با این حال، اخیرا اینستاگرام قابلیتی را معرفی کرده است که به شما امکان می دهد فیلم ها و تصاویر افقی را در صفحه نمایش قرار دهید. اگر یک ویدیوی افقی را به‌عنوان استوری اینستاگرام آپلود کنید، پلتفرم به طور خودکار نمایش آن را به صورت افقی روی صفحه نمایش پیشنهاد می‌کند.
همچنین پس‌زمینه‌ای از رنگ‌های مشابه را اضافه می‌کند. این حاشیه‌ها در بالا و پایین مکان مناسبی برای افزودن متن، استیکر، برچسب‌گذاری افراد یا افزودن فراخوان به اقدام (call to action) هستند حین ساخت کلیپ اینستاگرام هستند.

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

آموزش ساخت ویدیو کلپ استوری اینستاگرام

راه های مختلفی برای ساخت ویدیو کلبپ استوری اینستاگرام وجود دارد. اولین روش این است که با استفاده از خود اینستاگرام یک ویدیو بسازید. برای انجام این کار، با ضربه زدن روی علامت دوربین یا آواتار خود با علامت "+" که در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد، به حالت Stories بروید.

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

گزینه های ویدیو در استوری اینستاگرام عبارتند از:

• ویدئوی زنده

اگر می خواهید پخش زنده را در همین لحظه شروع کنید. به همه مشترکین شما اطلاع داده می شود که همین الان یک ویدیوی زنده را شروع کرده اید. پس از اتمام پخش زنده، ویدیو به مدت 24 ساعت در IG Stories در دسترس خواهد بود. 

• بومرنگ

این گزینه  افکت لوپینگ خنده‌داری را ایجاد می‌کند که احتمالاً در استوری های دیگر IG دیده‌اید. راز ایجاد یک ویدیوی بومرنگ عالی این است که خیلی سریع حرکت نکنید! در غیر این صورت، کلیپ خیلی مبهم به نظر می رسد.
نکته مهم:  یک برنامه مجزا توسط اینستاگرام توسعه یافته که کلیپ های بومرنگ می سازد و خیلی عجیب نیست که نام  آن “Boomerang” است. 

• سوپرزوم

یک ویدیوی کوتاه با افکت بصری شادی می‌سازد که به ویژه زمانی که می خواهید توجه مخاطبان خود را به یک شی خاص جلب کنید، مفید است.

• هندزفری

این حالت برای ساخت کلیپ های معمولی برای استوری اینستاگرام تنها با یک ضربه استفاده می شود. می توانید بدون فشار دادن و نگه داشتن دکمه، کلیپ های خود را ضبط کنید.

• Reels

Instagram Reels حالت جدیدی است که در منوی دوربین Stories اضافه شده و اگر در آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام به آن نپردازیم، کم لطفی کردیم. با این ویژگی، مشابه TikTok، می‌توانید کلیپ های کوتاهی را ضبط کنید که با موسیقی محبوب شما هماهنگ شده و با فیلتر ها و افکت های متنوعی که دراین قسمت در دسترس شما است، تزیین شده است. اینستاگرام صفحه استوری های خود را برای انتشار کلیپ های Reel دوباره طراحی کرده و اکنون ممکن است زمان خوبی برای امتحان کردن آن باشد.

 

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

 

مزایا و معایب ساخت ویدیو کلیپ با آپشن های خود برنامه اینستاگرام

افزودن ویدیو از طریق برنامه اصلی اینستاگرام سریعترین و ساده ترین راه برای آپلود ویدیو کلیپ ها در استوری اینستاگرام شما است.
با این حال، با توجه به اینکه بیشتر برای پروفایل های شخصی طراحی شده، هنگامی که از کلیپ استوری اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، این روش بسیار محدود است. به عنوان مثال، شما کنترلی روی کیفیت ویدیو ندارید. پس بهتر است از نرم افزار های استوری ساز آنلاین یا کلیپ ساز آنلاین مثل دومینگو استفاده کنید.

آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام با نرم افزارهای آنلاین استوری ساز

نرم افزارهای آنلاین استوری ساز مانند دومینگو، به شما امکان می دهد کلیپ های پیچیده تری برای استوری اینستاگرام خلق کنید. اگر آموزش ساخت استوری اینستاگرام ما را دنبال کرده باشید، می دانید که می توانید هر نوع محتوایی را با ابزارهای ویرایشی ما به استوری خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک افکت متن جذاب اضافه کنید، چندین کلیپ ویدیویی را در یک ویدیوی 15 ثانیه ای ترکیب کنید، یا لوگوی خود را به ویدیو اضافه کنید. 
نرم افزارهای استوری ساز دیگری مانند Wave.video هم هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. از آنجاییکه ساز و کار همه آنها تقریبا با هم مشابه است، آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام را از طریق همین نرم افزار دنبال می کنیم.

مرحله 1. قالب IG Story را انتخاب کنید

در Wave.video، قالب "9:16 Instagram Story" را انتخاب کنید. فرمت انتخاب شده در یکی از برگه های بالا ظاهر می شود.

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

مرحله 2. یک ویدیو را از کتابخانه انتخاب کنید یا ویدیوی خود را وارد کنید

به مرحله «افزودن ویدیوها و عکس‌ها» بروید، به تب «آپلود» بروید و فایل‌هایی را که می‌خواهید برای ویدیوی استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، انتخاب کنید. اگر کلیپی ندارید، نگران نباشید: Wave.video با 200 میلیون ویدیو در کتابخانه اش قطعاً گزینه ای برای شما دارد!

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

مرحله 3. پیام خود را به ویدیو اضافه کنید

اینستاگرام دارای قابلیت اضافه کردن متن با فونت های مختلف به استوری ها است. با این حال، اگر می خواهید خلاقیت بیشتری داشته باشید و ویدیوی خود را متمایز کنید، از جلوه های متنی برای پیام خود استفاده کنید. 
موزش افزودن متن به کلیپ استوری اینستاگرام در Wave.video بسیار راحت است و با چنود کلیک می توانید کار خود را پیش ببرید.

مرحله 4. موسیقی را به کلیپ استوری اینستاگرام خود خود اضافه کنید

70 درصد استوری های اینستاگرام با موزیک پخش می شوند. این به شما به عنوان یک کسب و کار فرصتی بی سابقه می دهد تا با مخاطبان خود که مشتاق شنیدن هستند، صحبت کنید.
Wave.video دارای 300000 آهنگ صوتی رایگان است. پس می توانید به سادگی مناسب ترین مورد را جستجو کنید و آن را به ویدیوی خود اضافه کنید.

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

آموزش انتشار ویدیو کلیپ استوری در اینستاگرام

در ادامه به آموزش ارسال ویدیو در استوری اینستاگرام خود می پردازیم. راه های مختلفی برای آپلود یک ویدیو در اینستاگرام وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بیایید آن را با هم مرور کنیم.

گزینه 1. کلیپ استوری مستقیماً از دستگاه تلفن همراه خود پست کنید

با استفاده از این گزینه، می‌توانید فوراً فیلم بگیرید یا یک ویدیو از رول دوربین خود انتخاب کنید و به صورت استوری منتشر کنید.

گزینه 2. از یک برنامه تلفن همراه شخص ثالث استفاده کنید

برنامه های تلفن همراه شخص ثالثی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد و آپلود ویدیو کلیپ در استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. به عنوان مثال، دومینگو یک استوری ساز محبوب است که به شما امکان می دهد کلیپ بسازید، آنها را ویرایش کنید و مستقیماً در رول دوربین خود ذخیره کنید.

آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام

مزایا: با استفاده از اپلیکیشن شخص ثالث، خلاقیت بیشتری نسبت به استفاده از اینستاگرام به تنهایی دارید. برنامه دیگری مانند Continual به شما امکان می دهد ویدیو کلیپ هایی با کیفیت بالا خروجی بگیرید و کلیپ های طولانی تر را به بخش های 15 ثانیه ای برش دهید. همچنین، این نرم افزار استوری ساز آنلاین به شما امکان می دهد تا به سرعت به اینستاگرام بروید زیرا با رول دوربین شما یا خود اینستاگرام ادغام شده است.
معایب: هر نرم افزاری مزایا و معایب خاص خود را دارد. از طرفی، همه برنامه های شخص ثالث رایگان نیستند، مثلا Continual دارای برچسب قیمت 7.99 دلاری است. حتی با وجود اینکه گزینه‌های بیشتری نسبت به اینستاگرام دارید، کار بر روی صفحه نمایش کوچک یک دستگاه تلفن همراه همچنان محدود است.

گزینه 3. یک ویدیو کلیپ را به عنوان استوری اینستاگرام از رایانه خود آپلود کنید

اگر از یک نرم افزار ویرایش ویدیو در کامپیوتر خود استفاده می کند، باید فایل را ذخیره کنید و آن را به گوشی منتقل کنید تا کلیپ را پست کنید. برای تکمیل آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام، چند روش اشتراک گذاری کلیپ تان در اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم:
• ویدئو کلیپ را مستقیماً از طریق کابل به تلفن خود انتقال دهید
• ویدیو را برای خود ایمیل کنید و از یک سرویس گیرنده ایمیل در تلفن همراه دانلود کنید
• از خدمات تبادل فایل مانند Dropbox یا Google Drive استفاده کنید (این گزینه علاقه من است)

جمع بندی

با دنبال گردن آموزش ساخت کلیپ استوری اینستاگرام و انتشار استوری های جذاب می توانید برند خود را تقویت کنید. IG استوری ها به برند شما شخصیت می بخشد و یک هویت انسانی به شرکت شما می دهد. برای تأثیرگذار بودن، لازم نیست بهترین کلیپ های ویرایش شده را بسازید و منتشر کنید، نرم افزارهای کلیپ ساز استوری اینستاگرام مانند دومینگو، به شما آزادی بیشتری برای آماده سازی ویدئوهای سرگرم کننده می دهند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین