کسب و کار آنلاین به یک راه حل عالی برای کسب درامد در دنیایی که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم، تبدیل شده است. با این حال، هر کسب و کاری نیاز به تبلیغات دارد و طراحی بنر وب سایت، یکی از موثرترین روش ها برای بازاریابی آنلاین است. بنابراین، در این پست به اصول طراحی بنر وب سایت می پردازیم تا بتوانید بنر خود را خلق کنید.
تبلیغات بنری آنلاین نوعی از تبلیغات هستند که محصولات یا خدمات یک کسب و کار را به مخاطبینی که در فضای مجازی حضور دارند، معرفی می کنند. بدون چنین تبلیغاتی مشتریان از وجود چنین کسب و کار اینترنتی، اطلاعی نخواهند داشت.
با کلیک بر روی بنر تبلیغاتی، مخاطبین به صفحه فرود در وب سایت هدایت می شوند، که در آن می توانند پیشنهادی را که برای خرید یا سفارش آنلاین به آنها ارائه شده، مشاهده کرده و اقدام به خرید اینترنتی کنند.

 

۷ مرحله برای طراحی بنر وب سایت با کیفیت

 

بنر تبلیغاتی وب سایت چیست؟

به طور معمول، بنر وب سایت، پیشنهادی را ارائه می دهد تا افراد را وادار به کلیک کردن روی دکمه کال تو اکشن و دریافت اطلاعات بیشتر کند. به پیام های واضح، بزرگ و جسورانه ای فکر کنید که روی آنها چاپ شده است:
• «فروش فوق العاده در جشنواره!»
• "عجله کن!"
• "اکنون مشترک شوید!"
• "پیشنهاد ویژه در زمان محدود!"
هر بنر دارای یک دکمه فراخوان برای اقدام یا CTA است مانند دکمه آبی بزرگ "GET CODES"  که در طراحی بنر وب سایت زیر مورد استفاده قرار گرفته است.

۷ مرحله برای طراحی بنر وب سایت با کیفیت

این بنر تبلیغاتی یک تابلوی تخفیف ویژه بزرگ است که در صدر دریافت کلیک از طرف مخاطبین در کشور هند قرار گرفته است.

اندازه استاندارد انواع بنر تبلیغاتی وب سایت

هر وب سایت بزرگی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و لینکدین دارای اندازه بنرهای خاص خود است. اما اینها سبک هایی هستند که باید از بین آنها انتخاب کنید:
• large leader board: در بالا یا پایین یک صفحه وب نمایش داده می شود.
• skyscraper: فضاهای بلند که در سمت راست یا چپ یک صفحه وب قرار دارند.
• wide skyscraper: بلند و مستطیل شکل. 
•half page: فضای بزرگ برای نمایش گرافیک و تصاویر بیشتر، در صورت نیاز
• rectangle: مستطیل با اندازه متوسط.
• large rectangle: بزرگتر از مستطیل سایز متوسط.
• mobile leader board: مناسب برای رابط های تلفن همراه.
در زیر اندازه های استاندارد برای سال 2020 آمده است.

۷ مرحله برای طراحی بنر وب سایت با کیفیت

طبق گفته گوگل ادسنس، موفق ترین انواع بنر تبلیغاتی وب سایت عبارتند از:
• leader board 
• half page
• rectangle 
• large rectangle 
استانداردهای اندازه استاندارد برای طراحی بنر وب سایت،‌ هر سال به روز می شوند و بهتر است مطابق با استانداردها طراحی شوند. انتخاب اندازه متفاوت نسبت به این استانداردها می تواند به معنای هدر رفتن تلاش و افزایش هزینه ها باشد.

طراحی بنر وب سایت حرفه ای در ۷ مرحله

یک طراحی بنر خوب وب در چند ثانیه اول توجه ها را به خود جلب می کند. در ادامه هفت مرحله برای ساخت یک بنر تبلیغاتی حرفه ای را به شما معرفی می کنیم:

1. از یک تصویر جذاب و تاثیر گذار استفاده کنید

مطالعات علمی ثابت کرده که توانایی ما برای پردازش تصاویر حدود 60000 برابر سریعتر از متن است. با این حال، یک تصویر عمومی ممکن است به سختی مورد توجه قرار گیرد. برای طراحی بنر وب سایت، تصاویری را ایجاد یا انتخاب کنید که یک مشتری بالقوه را به توقف و خواندن متن پوستر شما ترغیب کند.
به یاد داشته باشید که تصویر روی بنر اولین برداشتی است که بینندگان از تبلیغات شما دارند. هرچقدر این تصویر، جالب‌تر، خلاق‌تر و از نظر احساسی غنی‌تر باشد، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغ شما خواهد داشت.

2. در مورد نوع پوستر تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید: ثابت یا متحرک؟

طراحی بنر وب سایت ثابت (غیر متحرک) دارای یک تصویر ثابت به همراه متن در فرمت JPEG، PNG یا GIF است. این بنرها، غیر تعاملی هستند و توجه کمتری را به خود جلب می کنند.
از آنجایی که بنرهای متحرک تعاملی تر هستند، کنجکاوی بیشتری ایجاد می کنند.
طراحی این نوع بنر های تبلیغاتی برای وب سایت، معمولاً فرمت های GIF، HTML5 یا Flash است. HTML5 راحت‌تر از همه است، زیرا برای مشاهده آگهی به هیچ پلاگین نرم‌افزار اضافی نیاز ندارد. HTML5 نیز توسط همه مرورگرها پشتیبانی می شود. با این حال، گیف‌های متحرک ممکن است دچار افت کیفیت شوند و فایل‌های فلش به پلاگین نیاز دارند تا مخاطبین آن‌ها را ببینند.

3. رنگ های بنر وب سایت خود را با دقت انتخاب کنید

رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباط غیرکلامی است که احساسات قوی را تحریک می کند و تأثیر مستقیمی بر جلب توجه مخاطب دارد. به همین دلیل رنگ یک انتخاب حیاتی در طراحی بنر وب سایت شما است.

۷ مرحله برای طراحی بنر وب سایت با کیفیت

رنگ هایی را انتخاب کنید که برای شخصیت برند تجاری شما منطقی باشد.
دلیل اینکه آیا محصول شما خریداری شده است یا خیر، ممکن است در پس نکته ساده ای مانند رنگ بنر تبلیغاتی باشد که ناخودآگاه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد!
مردان و زنان تفاوت هایی را در انتخاب پالت رنگ نشان می دهند، بنابراین اگر محصول شما برای یک جنسیت خاص است، ایده خوبی است که قبل از طراحی بنر، آخرین موارد را در مورد رنگ های مناسب برای مخاطبین زن یا مرد مطالعه کنید.
مثلا اگر محصول شما برای کودکان است، رنگ‌هایی مانند صورتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد.
در طراحی بنر وب ‌سایت، به خاطر داشته باشید که هر رنگی احساسات خاصی را برمی‌انگیزد. مثلا:

آبی

این رنگ توسط فیس بوک، لینکدین، دل، فورد، جنرال الکتریک، لوفتانزا و MakeMyTrip.com استفاده می شود و برای تأکید بر اعتماد، ثبات و راحتی در نظر گرفته شده است.

مشکی

مشکی اغلب توسط فروشگاه های لوکس مانند Chanel و Gucci برای وب سایت های خود استفاده می شود که احساس ظرافت، زرق و برق و پیچیدگی را به ذهن تداعی می کند.

۷ مرحله برای طراحی بنر وب سایت با کیفیت

رنگ زرد

زرد، رنگ خورشید است و حس شادی و دوستی را ساطع می کند. 

رنگ بنفش

بنفش مخفف لوکس، سلطنت، اسراف، خرد، زنانگی و خلاقیت است. می تواند حواس را آرام و ریلکس کند. PurpleDip.com یک فروشگاه آنلاین با نمایشگاه های مسحور کننده است که شما را به گذشته می برد. هنر و ظرافت در تمام محصولات دکوری آنها به نمایش گذاشته می‌شود.
نکته برای طراحی بنر وب سایت حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که بنر شما دارای یک رنگ غالب با یک یا دو رنگ ثانویه است. اگر از رنگ های بیشتر از این استفاده می کنید، ممکن است مشتری بالقوه را از خود دور کنید. اگرچه در برخی موارد، اگر رنگ ها به خوبی متعادل شوند، استفاده از چندین رنگ نیز می تواند به خوبی تاثیر گذار باشد! گزینه های خود را با دقت در نظر بگیرید و رنگ بنر تبلیغاتی را با رنگ های وب سایت و لوگوی خود هماهنگ کنید.

4. فراخوان برای اقدام خود را کوتاه کنید

پس از جلب توجه، بنر باید کاربر را به وب سایت شما ارسال کند که توسط یک CTA روی بنر به دست می آید.
به آنها بگویید دقیقاً چه کاری انجام دهند. از عبارات مستقیم مثل " محصولات بیشتر را مرور کنید"، "نمونه رایگان خود را دریافت کنید" و غیره، استفاده کنید. 
بنرهای دارای CTA بیش از 200 درصد بیشتر از بنرهای بدون دکمه فراخوان برای اقدام، کلیک می خورند. اگر می‌خواهید لید را افزایش دهید، یک CTA به وضوح قابل مشاهده با متن قابل توجه را در طراحی بنر وب‌ سایت خود قرار دهید که خواننده را وادار می‌کند کلیک کند و به وب‌سایت شما ادامه دهد.

5. تمرکز تان را روی اقدامی که از مخاطب انتظار دارید، انجام دهد، حفظ کنید

بنر را دقیق، مختصر و متمرکز نگه دارید. از بهم ریختگی پرهیز کنید و یک پیام خاص و قانع کننده ارسال کنید که باید بازدید کننده را وسوسه کند تا از وب سایت شما بازدید کند.
پیام های مبهم قطعا منجر به عدم کلیک مخاطب می شود و هدف یک بنر کاملاً از دست می رود.
طراحی یک بنر وب سایت معمولی دارای موارد زیر است:
•    لوگو
•    تصویر
•    متن
•    دکمه فراخوان برای اقدام
هر چه آن را ساده تر نگه دارید، احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر می شود.

6. متن جذابی را برای طراحی بنر وب سایت در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که تیتر و سایر متن ها کاملا از هم متمایز هستند و در اندازه های مختلف تنظیم شده اند. متن بنر وب سایت باید کوتاه باشد و بیش از سه تا چهار خط نباشد. از بیش از دو نوع فونت استفاده نکنید. از فونت شکسته خودداری کنید.

7. از فوریت به نفع خود استفاده کنید

هدف از تبلیغات بنری این است که احساس فوریت را به صورت بصری و متنی به مخاطب منتقل کند. راه رسیدن به این امر از نظر بصری استفاده از رنگ های متضاد و جسورانه است.
برای پیشنهاد خود یک مهلت تعیین کنید - این باعث می شود مردم از ترس از دست دادن یک فرصت استثنایی، روی بنر شما کلیک کنند.
متن باید به دقت نوشته شده، مناسب باشد و تأثیر مناسبی بر مخاطبین داشته باشد.

از چه نرم افزاری برای طراحی بنر وب سایت استفاده کنیم؟

یک بنر تبلیغاتی می تواند به رشد تصاعدی کسب و کار شما کمک کند. با رعایت اصول طراحی بنر وب سایت که در ادامه به طور خلاصه به آن اشاره می کنیم، می توانید از هر نرم افزاری برای ساخت بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید:
• یک پیام واضح، تمیز و قانع کننده و تصاویر قدرتمند و خاطره انگیز را بگنجانید.
• احساس هیجان و فوریت را در بنر وب سایت خود بگنجانید.
• به طور مشخص متفاوت باشید تا مورد توجه قرار بگیرید.
بهترین نرم افزارهای طراحی بنر تبلیغاتی ، برنامه های تحت وب و آنلاین مانند بنر ساز دومینگو هستند که قالب های از پیش طراحی شده و آماده را در اختیار شما قرار می دهند. در این نرم افزارها می توانید با ابزارهای ویرایشی قالب انتخاب شده را با توجه به هدف برند خود سفارشی سازی کنید. فراموش نکنید طراحی بنر وب سایت خوب دروازه ای برای موفقیت در دنیای آنلاین است!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین