بازاریابی شبکه های اجتماعی در حال حاضر محبوب ترین روش بازاریابی است و رسانه های اجتماعی به مؤثرترین و پربارترین بستر بازاریابی تبدیل شده اند. از آنجا که رسانه های اجتماعی در حال حاضر بیشترین کاربرد را در کمپین بازاریابی کسب و کار شما را دارند و تصاویر مهمترین بخش یا ابزار بازاریابی در رسانه های اجتماعی به شمار می‌آیند، اگر بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کرده باشید، ممکن است به دنبال ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا باشید.
تصویر شما باید پیام شما را تکمیل کند و به آگاهی در مورد آنچه که نشان می‌دهید کمک کند. با درک اهمیت تصاویر یا ویرایش تصاویر، می‌توانید به سرعت و به طور موثر به هدف بازاریابی مورد نظر خود دست یابید. لطفاً آرامش خود را حفظ کنید و این مقاله را بخوانید، سپس به راحتی می‌توانید اهمیت طراحی عکس در استوری اینستا را در بازاریابی شبکه های اجتماعی را درک کنید.

 

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

 

بازاریابی تصویری در شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی تصویری تنها مربوط به تصویرسازی درست نیست، بلکه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بصری، استفاده از تصاویر درست و سایر محتواهای بصری برای رساندن پیام‌های شما به مخاطبان یا مشتریان است. بازاریابی تصویری در رسانه های اجتماعی استفاده از هر نوع تصویری برای برقراری ارتباط بصری با مخاطبین است بنابراین اگر بتوانید از تصاویر یا ویدیو برای اطلاع رسانی یک استوری یا به اشتراک گذاری یک پیام استفاده کنید، به درستی از این روش استفاده کرده اید.

چرا طراحی عکس در استوری اینستا اینقدر مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که تصاویر در بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند. مثل اینکه تصاویر، عامل ایجاد عواطف قوی و احساسات قدرتمندی است. طراحی ددقیق عکس در استوری اینستا می‌تواند طیف گسترده ای از اطلاعات را در یک لحظه در رسانه های اجتماعی منتقل کند. مخاطبان با خواندن محتوای متنی در وبلاگ یا رسانه های اجتماعی به راحتی خسته می‌شوند.
امروزه این مشکل با تصاویر حل شده است. تحقیقات رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، عکس‌ها در فیس‌بوک تا هفت برابر بیشتر لایک می‌گیرند و ده برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. تصاویر بیشترین لینک‌هایی هستند که در توییتر بازتوییت می‌شوند و در هر ثانیه ۸۱ کامنت توسط کاربران روی تصاویر ارسال شده در اینستاگرام ارسال می‌شود. این اطلاعات و آمار مبتنی بر تحقیق ثابت می‌کند که تصاویر مهم ترین و قدرتمندترین ابزار در بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند.
انواع مختلفی از محتوای آنلاین مبتنی بر تصویر وجود دارد که می‌تواند بازاریابی شبکه های اجتماعی و همچنین کسب و کار شما را تقویت کند. مثلا شما می‌توانید یک ویدیوی کوتاه و سریع بسازید. استفاده از تصاویر و گرافیک؛ اسلایدها؛ اینفوگرافیک و تصاویر مبتنی بر متن نیز نمونه هایی از طراحی عکس در استوری اینستا هستند.

چرا به طراحی عکس در استوری اینستا نیاز دارید؟

ویرایش تصویر برای جذابیت بیشتر هر تصویری مهم است. اگر تصویری را در رسانه‌های اجتماعی ویرایش شده به اشتراک بگذارید، بیشتر لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری دریافت می‌کنید. 
حذف یا ویرایش پس زمینه تصویر مهمترین بخش ویرایش تصویر است. برای اینکه پس‌زمینه یک تصویر را حذف یا ویرایش کنید، نیاز به ابزارهای مناسب دارید.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

به همین دلیل است که برای طراحی عکس در استوری اینستا باید از نرم افزارها یا ابزارهای مناسب استفاده کنید. بسیاری از مراکز خدمات فتوشاپ و ارائه دهندگان خدمات ویرایش تصویر حرفه ای به صورت آنلاین و آفلاین وجود دارند. اگر تصاویر خود را در آنجا ویرایش کنید، می‌توانید بازخورد بهتری در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی خود دریافت کنید.

اهمیت ویرایش تصویر در بازاریابی شبکه های اجتماعی

تا اینجای بحث، متوجه شدیم که مردم به تصاویر بهتر پاسخ می‌دهند و این باید کلید موفقیت شما باشد. چرا ما بر کیفیت خوب تصویر تاکید می‌کنیم؟ زیرا استوری هایی با لینک‌ها و تصاویر مناسب احتمالاً تعامل را تا 150% بهبود می‌بخشد. تأثیر تصاویر بر ذهن ما بسیار زیاد است.
انسان با تصاویر، نمادها، اینفوگرافیک‌ها و عکس‌ها راحت تر از متن ارتباط برقرار می‌کند. از نتایج آمارها، می‌دانیم که محتوای دارای تصاویر مرتبط به طور متوسط 94٪ بیشتر از مقالات بدون عکس بازدید می‌شود. خبری که با تصاویر منتشر می‌شود، تقریباً 15 درصد بیشتر از یک خبر متنی، بازدید آنلاین دارد. 60 درصد از مشتریانی که از جستجوی آنلاین استفاده می‌کنند، می‌گویند ترجیح می‌دهند با کسب‌وکاری تماس بگیرند که فهرست آن شامل یک تصویر است. تقریباً 70 درصد از خریداران وب سایت تجارت الکترونیک می‌گویند که تصویر محصول هنگام تصمیم گیری برای خرید آنها بسیار مهم است.
در فیس‌بوک، اگر می‌خواهید تعامل برقرار کنید یا بازخورد سریع دریافت کنید، تصویر باید طوری باشد که مردم به‌جای کلیک کردن بر روی وبلاگ شما، آن را به اشتراک بگذارند و درباره آن بحث کنند.
اگر طراحی عکس در استوری اینستا را یاد بگیرید، می‌توانید در مدت زمان کوتاه تری به نتایج شگفت انگیزی دست یابید. فیس بوک، اینستاگرام، تامبلر، پینترست و چنین پلتفرم های مختلف وبلاگ نویسی یا رسانه های اجتماعی تنها بر روی یک موضوع مهم تاکید می‌کنند و آن استفاده از تصاویر است. بدون تصاویر واقعی یا جذاب، به نظر می‌رسد یک پست مثل بیابان خشک است. تصاویر باعث می‌شوند تا فید و پست های وبلاگ شما جذاب تر و زیباتر به نظر برسند که به راحتی می‌تواند توجه مخاطبان انبوه را جلب کند.
اگر می‌خواهید به عنوان یک بازاریاب رسانه های اجتماعی موفق باشید، باید طراحی عکس در استوری اینستا و سایر رسانه های اجتماعی را به عنوان بخشی از اهداف و استراتژی های بازاریابی خود فرا بگیرید. چون شبکه های اجتماعی مختلف معیارهای متفاوتی برای طراحی تصویر دارند.
مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بر چند ابزار اساسی تسلط داشته باشید تا بتوانید طراحی عکس در استوری اینستا را مثل یک حرفه ای انجام دهید! 
حالا بیایید بهترین نکات برای ادیت عکس آنلاین را مرور کنیم!

بهترین ابزار برای طراحی عکس در استوری اینستا

در استوری ساز آنلاین دومینگو، ابزار ویرایشی برای طراحی عکس در استوری اینستا آسان و رایگان است. از داخل ویرایشگر دومینگو می‌توانید  برای دسترسی به تصاویر استوک، اعمال فیلترها و دسترسی به مجموعه ابزارهای ویرایش حرفه‌ای برای تنظیم دقیق تصاویر خود استفاده کنید.
 البته اپلیکیشن های دیگری هم وجود دارند. مثلا Snapseed به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های طراحی عکس در استوری اینستا،شناخته می‌شود و انتخاب خوبی برای اینستاگرامرهایی است که می‌خواهند عکس‌ها را در گوشی خود ویرایش کنند. طیف وسیعی از فیلترها و ابزارها در این برنامه وجود دارد که به شما کمک می‌کنند ویرایش خود را کامل کنید.
 Lightroom برنامه ویرایش دیگری برای عکاسان متوسط تا پیشرفته است. یک برنامه دسکتاپ پولی وجود دارد، یا می‌توانید برنامه رایگان تلفن همراه را دانلود کنید. هر دو به شما کنترل بیشتری بر ویرایش‌های نهایی می‌دهند و می‌توانید تنظیمات خود را به صورت پیشفرض ذخیره کنید تا روی همه تصاویرتان اعمال شود.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

حالا بیایید روش طراحی عکس در استوری اینستا را با ابزارهای رایگان دومینگو به شما آموزش دهیم. 

1. با یک عکس با کیفیت شروع کنید

قبل از اینکه بتوانید عکس های خود را برای اینستاگرام ویرایش کنید، باید مطمئن شوید که عکس با کیفیتی دارید.
چرا؟
زیرا هر چقدر هم از تصحیح رنگ و تنظیم نوردهی استفاده کنید، عکسی را که تار، دانه دانه یا با ساختار ضعیف است نمی توانید جذاب تر کنید.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

نکات عکاسی زیر به شما کمک می‌کند عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید:
در نور طبیعی عکس بگیرید.
از خطوط گرید روی تلفن یا دوربین خود برای ردیف کردن عکس استفاده کنید.
برای عکاسی باکیفیت روی سه پایه سرمایه گذاری کنید و اگر دوربین شما تثبیت کننده داخلی ندارد از لرزش دوربین جلوگیری کنید.
از حالت HDR در تلفن هوشمند خود استفاده کنید تا بدون از دست دادن جزئیات در مناطق روشن یا تاریک، عکس های دقیق تری بگیرید.

2. از ابزار برش برای طراحی عکس در استوری اینستا استفاده کنید

برش ساده ترین ابزار برای بهبود عکس های شما است که به شما امکان می‌دهد عناصر نامرتبط را به سرعت حذف کرده، تمرکز بیشتری روی سوژه‌تان ایجاد کنید و با قاب بندی مناسب یک تصویر جذاب خلق کنید.
در نهایت، همیشه مطمئن باشید که خط افق در عکس شما مستقیم است! این یک ترفند ساده است که عکس های شما را از حالت آماتور به حرفه ای ارتقا می‌دهد.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

نکته! عکس‌های خود را برای تصاویر مربعی ۱×۱ و برای عکس‌های پرتره ۴×۵ برش دهید.

3. تصاویر خود را تمیز کنید

آیا ذرات گرد و غبار آزاردهنده روی عکس های خود دارید؟ از ابزار حذف نقطه در برنامه ویرایش برای حذف هر گونه لکه ناخواسته استفاده کنید.
می‌توانید از همین ابزار برای از بین بردن لکه های لباس، جوش روی پیشانی یا هر عنصر مزاحم دیگری استفاده کنید.
اگر می‌خواهید اشیای بزرگتر مانند افراد را حذف کنید، باید روی ابزار پیشرفته ای مانند فتوشاپ سرمایه گذاری کنید. ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند این کار را بدون پشت سر گذاشتن اثری از آنها انجام دهند.

4. تراز روشنایی (Brightness) را تنظیم کنید

نور فلورسنت بدترین نورپردازی را در عکس‌ها ایجاد می‌کند! رنگ زرد هم روی تصاویر حالت بدی بوجود می‌اورد و تاثیر رنگ های پر جنب و جوش را از بین می‌برد.
اگر عکسی در داخل خانه گرفته‌اید و می‌خواهید رنگ زرد را اصلاح کنید، از ابزار تعادل رنگ سفید استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تن کلی تصویر خود را تصحیح رنگ کنید.
با لغزنده‌ها بازی کنید تا رنگ تصویر را افزایش یا کاهش دهید (به تن های سرد و گرم توجه کنید)، یا می‌توانید لغزنده های رنگی را تنظیم کنید تا رنگ های سبز یا بنفش بیشتری به تصویر خود اضافه کنید.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

آیا نمی خواهید برای تنظیم دقیق تراز سفیدی وقت خود را تلف کنید؟ برنامه ادیت عکس آنلاین دومینگو دارای حالت های از پیش تعیین شده ای است که می‌توانید از آنها استفاده کنید مانند "vintage" یا Grayscale و ...

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

5. نوردهی و کنتراست را تنظیم کنید

نوردهی: اگر به‌طور تصادفی عکسی گرفته‌اید که زیر نور یا بیش از حد نوردهی شده است، برای طراحي عکس در استوری اینستا می‌توانید از نوار لغزنده نوردهی در برنامه ویرایش عکس استفاده کنید و تاریکی یا روشنایی کلی تصویر را اصلاح کنید. هنگام تنظیم نوردهی، مراقب باشید که تصویر خود را بیش از حد اشباع نکنید. شما باید لکه های سفید بزرگ را کم کنید.
کنتراست: مورد بعدی که باید تنظیم کنید کنتراست است. کنتراست به شما امکان می‌دهد با طیف رنگ های تیره و روشن بازی کنید. می‌توانید از نوار لغزنده برای طراحی عکس در استوری اینستا استفاده کنید، بنابراین هیچ عنصری زیاد از حد برجسته نمی شود. با ابزارهای ادیت عکس آنلاین بازی کنید تا رنگ‌های تیره، تیره‌تر و رنگ‌های روشن، روشن‌تر شوند.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

6. سچوریشن و hue را برای طراحی عکس در استوری اینستا تنظیم کنید

می‌خواهید یک فید پر از رنگ‌های ملایم‌تر ایجاد کنید؟ از ابزارهای سچوریشن و hue برای افزایش یا کاهش شدت رنگ‌ها در عکس های خود استفاده کنید.
اما شما نمی خواهید خیلی زیاده روی کنید. اشباع و هیو بیش از حد باعث می‌شود عکس های شما غیر طبیعی به نظر برسند. شما باید هر نوار لغزنده را به صورت تدریجی تنظیم کنید، تا فقط تصویر اصلی را بهبود بخشد.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

7. رنگ عکس های خود را تصحیح کنید

با تصحیح رنگ عکس‌هایتان، تناژ رنگ را یکنواخت نگه دارید. نرم افزار ادیت عکس آنلاین دومینگو به شما اجازه تنظیم رنگ، درخشندگی و اشباع رنگ را می‌دهد تا کنترل بیشتری بر ویرایش عکس های خود داشته باشید.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

این ساده‌ترین راه برای اطمینان از این است که همیشه از یک تم رنگی در همه عکس‌هایتان استفاده می‌کنید.

8. وضوح را برای ادیت عکس در استوری اینستا تنظیم کنید

برای داشتن ظاهری واضح و تمیزتر، وضوح عکس خود را افزایش دهید. اگر ویرایش ملایم تر و رویایی تر می‌خواهید، وضوح را کاهش دهید.
اما شما نمی توانید از این ابزار برای رفع تاری یک شی استفاده کنید.
اگر تاری در تصویر شما وجود داشته باشد، برای همیشه وجود خواهد داشت. هیچ ابزار ویرایشی نمی تواند به شما کمک کند عکس تار را واضح کنید.

10 ایده برای طراحی عکس در استوری اینستا

مانند سایر ابزارهای ذکر شده، شارپنس را زیاد تغییر ندهید. اگر این کار را انجام دهید، تصویر شما غیر طبیعی به نظر می‌رسد.
برای ادیت عکس در استوری اینستا آماده هستید؟ کلیک کنید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین