در این مقاله قصد داریم تمام نکاتی را که برای ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد. حتی اگر مبتدی هستید، این راهنما طوری طراحی شده است که برای شما مناسب باشد.
پیش از انکه برای ادیت عکس آنلاین یا اضافه کردن متن به عکس وارد نرم افزار طراحی شوید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
گرفتن یک عکس خوب تنها بخش کوچکی از تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای است. یادگیری نحوه ویرایش عکس ها مانند یک طراح حرفه ای از عکاسی نیز مهم تر است.
یادگیری نحوه ادیت عکس آنلاین زمان بر است زیرا هیچ راه سریعی برای انجام آن وجود ندارد. با این حال، با برداشتن گام های اولیه و تمرین کردن، می توانید سریعتر از دیگران پیشرفت کنید.

چطور از ابزار طراحی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

اگر می خواهید مانند یک حرفه ای، عکس های خود را ویرایش کنید، به یک نرم افزار طراحی و ادیت عکس حرفه ای نیاز دارید. 
با ده ها برنامه ویرایش عکس موجود، انتخاب بهترین نرم افزار واقعا دشوار است. بهترین ویرایشگر عکس برای شما، نرم افزاری است که ابزار مناسب برای ویرایش عکس متناسب با نیاز شما را ارائه دهد.
مثلا اگر قصد شما از ادیت عکس، نوشتن روی عکس آنلاین است باید از نرم افزاری استفاده کنید که فونت های فارسی متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. یکی از بهترین برنامه های طراحی آنلاین با صدها فونت فارسی متنوع ویرایشگر آنلاین دومینگو است که می توانید برای نوشتن متن روی عکس آنلاین از آن استفاده کنید.
اما شما ممکن است برای ادیت عکس آنلاین نیاز به یادگیری نحوه گذاشتن لوگو روی عکس در اینستاگرام، اضافه کردن فونت انلاین، افزودن متن به عکس یا تبدیل عکس به فیلم برای استوری اینستا را داشته باشید. نگران نباشید در این مقاله تمام این راهکارها به شما آموزش داده خواهد شد.

 

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

 

نحوه گذاشتن لوگو روی عکس در پست و استوری اینستاگرام

برای گذاشتن لوگو روی عکس، ابتدا قالب مورد نظرتان را از نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو انتخاب کنید. سپس روی گزینه آپلود کلیک کرده

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

و لوگو خود را از کامپیوتر یا گوشی موبایل روی عکس بیندازید.با استفاده از موس یا انگشت تان روی صفحه لمسی، لوگو را جابجا کنید تا در جای مناسب قرار گیرد.
از ابزارهایی که در بالای صفحه نمایش داده می شود نیز برای اصلاح رنگ، ادیت موقعیت قرار گیری لوگو، چرخش یا میزان شفافیت آن استفاده کنید.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

اضافه کردن فونت انلاین به پست و استوری اینستا

اضافه کردن فونت انلاین به پست و استوری اینستا با استوری ساز آنلاین دومینگو بسیار راحت است. روی هر متنی که در پست و استوری خود نوشته اید کلیک کنید. حالا می توانید از قسمت بالا روی باکس فونت کلیک کنید تا تمامی فونت ها در پنل سمت راست به شما نمایش داده شود.
فونت های مختلف را امتحان کنید و فونت مناسب خودتان را پیدا کنید.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

افزودن متن به عکس برای طراحی پست و استوری اینستاگرام

برای افزودن متن به عکس برای طراحی پست و استوری اینستا در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو به راحتی می توانید روی گزینه متن در نوار ابزار سمت راست کلیک کنید.
در پنل سمت راست گزینه های مربوط به اضافه کردن عنوان فارسی و انگلیسی و متن فارسی و انگلیسی در اختیار شما قرار می گیرد.
همچنین چندین متن مرتبط که با توجه به قالبی که انتخاب کردید به شما نمایش داده شده را مرور کنید تا اگر جمله مناسبی پیدا کردید به پست یا استوری خود اضافه کنید.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

10 نکته برای ادیت عکس آنلاین مانند یک حرفه ای

حالا که با روش های مختلف ادیت عکس آنلاین در نرم افزار طراحی آشنا شدید بیایید ۱۰ نکته ویرایش تصویر حرفه ای را نیز یاد بگیرید که به بهبود کیفیت عکس های شما زمانیکه می خواهید پست و استوری اینستاگرام طراحی کنید، کمک می کند:

1. به صورت RAW عکاسی کنید

اگرچه این آموزش در مورد نحوه ویرایش عکس است، اما باید بدانید که برای به حداکثر رساندن موفقیت خود در ویرایش عکس، باید به صورت RAW عکاسی کنید.
بر خلاف فرمت JPG، فرمت‌های RAW عکس‌ها را فشرده نمی‌کنند و در نتیجه کیفیت کامل آن را حفظ می‌کنند. ممکن است در یک نگاه متوجه تفاوت بین JPG و RAW نشوید. اما وقتی صحبت از اویت عکس آنلاین می شود، تفاوت بین این دو بسیار زیاد است.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

برای عکاسی با فرمت RAW، به منوی دوربین خود بروید و تنظیمات فرمت های تصویر را پیدا کنید. معمولاً می‌توانید بین گزینه های مختلف ذخیره کردن با فرمت RAW یا JPG + RAW  را انتخاب کنید. اگر نمی توانید منو را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید.
به طور خلاصه، ما عکس ها را به صورت خام ویرایش می کنیم تا بتوانیم تا حد امکان جزئیات را حفظ کنیم. فرمت های فشرده مانند JPG را نمی توان به خوبی ویرایش کرد زیرا حین فشرده سازی اطلاعات پیکسل زیادی را از دست داده اند.

2. عکاسی HDR را امتحان کنید

عکاسی HDR تکنیکی برای ترکیب سه یا چند نوردهی مختلف از یک صحنه برای دستیابی به بهترین تصویر است. این نوع عکس به ویژه در موقعیت‌های با کنتراست بالا، مانند عکاسی به سمت خورشید یا منبع نور و عکاسی در ظهر مفید است.
برای گرفتن عکس هایی که می توانید آنها را در یک عکس HDR ادغام کنید، باید حداقل در سه حالت مختلف نوردهی از یک صحنه عکس بگیرید که به آن "براکت" نیز می گویند. برای انجام این کار به طور ایده‌آل، از یک سه پایه برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده کنید. سپس، برای مثال، یک عکس در نوردهی -2، یکی در 0 و یکی در +2 بگیرید.
وقتی حداقل 3 عکس داشته باشید، می توانید آنها را ادغام کنید تا یک تصویر HDR ایجاد کنید. شما این کار را به صورت دستی انجام نمی دهید، بلکه با نرم افزار ادیت عکس آنلاین این کار امکان پذیر است.

3. در ادیت عکس آنلاین انحراف رنگی را حذف کنید

انحراف رنگی CA زمانی ایجاد می شود که نور از یک عدسی عبور می کند و به طور ناهموار روی لنز دوربین منعکس می شود. معمولا این افکت را به صورت یک رنگ بنفش و سبز در قسمت های تاریک عکس هایی با کنتراست بالا تشخیص دهید، که معمولاً بیشتر در اطراف لبه‌های تصویر قابل توجه است. هر چه لنز شما ارزان تر باشد، می توانید انتظار داشته باشید  کهCA بیشتری را ببینید.
انحراف رنگی را معمولاً می توانید در همه نرم افزارهای طراحی و ویرایش عکس آنلاین فقط با یک کلیک بر روی دکمه، اصلاح کنید.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

گاهی اوقات CA با این گزینه نیز از بین نمی رود، و شما باید این کار را به صورت دستی با تغییر لغزنده های مربوط به کنتراست انجام دهید. 

4. تعادل رنگ سفید را در ادیت عکس آنلاین تنظیم کنید

دمای رنگ  به چگونگی ظاهر شدن نور گرم (قرمز یا زرد) یا سرد (آبی) اشاره دارد. معمولاً دوربین به‌طور خودکار دمای رنگ را به درستی حدس می‌زند، اما وقتی اینطور نباشد، می‌توانید از چندین گزینه پیشف ض مانند  light  ،  dark و  cloudy استفاده کنید تا به دوربین خود بگویید در چه شرایطی عکس می‌گیرید. برای تنظیم دقیق تر، اکثر دوربین ها امکان تنظیم دستی دمای رنگ را فراهم می کنند که معمولاً بین 2500 تا 6500 کلوین است.
برای عکس‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای ویرایش می شوند، باید این تنظیمات را دقیقاً در دوربین انجام دهید، اما، معمولاً در شرایط نور کم نمی توانید این تنظیمات را به درستی انجام دهید، در این شرایط نرم‌افزار ادیت عکس آنلاین به شما کمک می‌کند دمای رنگ را ثابت کنید. 

5. کنتراست را در ادیت عکس آنلاین تنظیم کنید

اگر از توصیه شماره 1 من استفاده کرده باشید و با فرمت RAW عکس بگیرید، می توانید عکس خود را با تنظیمات اولیه تغییر دهید. تنظیمات اولیه در نرم افزار ادیت عکس آنلاین معمولاً شامل نوردهی (یا روشنایی)، کنتراست، برجسته‌سازی، سایه‌ها، سفیدی، سیاهی و اشباع است.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

اینکه چطور این تنظیمات را انجام می‌دهید به تصویری که گرفته‌اید و نتیجه نهایی که می‌خواهید به دست آورید بستگی دارد. با این حال، نکات کلی وجود دارد که می توانم به شما برای به حداکثر رساندن موفقیت خود در ایجاد یک تصویر عالی ارائه دهم.
در ابتدا باید "محدوده دینامیکی" عکس را افزایش دهید. برای انجام این کار، نقاط برجسته را کاهش دهید، سایه‌ها را افزایش دهید، رنگ‌های سفید و سیاه را به ترتیب روی نقاط سفید و سیاه قرار دهید. نقاط سفید و سیاه زمانی هستند که رنگ های سفید (روشن) کاملاً سفید و رنگ های سیاه (تیره) کاملاً سیاه دیده می شوند.
در نهایت، شما باید میزان اشباع تصویر خود را تغییر دهید. از آنجایی که بسیاری از مبتدیان در اشباع بیش از حد زیاده روی می کنند باید به شما هشدار دهم که با احتیاط این کار را انجام دهید. معمولاً بهبود اشباع تا 10 درجه (یا 10 درصد) اشکالی ندارد، اما در اغلب موارد، اشباع رنگ را کاهش دهید تا تصویری طبیعی‌تر و دلپذیرتر ایجاد کنید.

6. رنگ ها را در ادیت عکس انلاین برجسته کنید

گاهی اوقات رنگ‌ها در عکس‌ شما کمرنگ هستند . این پدیده معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که در شرایط نوری نامساعد عکس می‌گیرید، بنابراین نور کافی برای برجسته کردن رنگ‌ها وجود ندارد.
زنده بودن رنگ در ادیت عکس آنلاین، saturation و vibrance نامیده می شود. با این حال، یک تمایز اساسی بین این دو وجود دارد.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

Vibrance در مقایسه با Saturation

نوار لغزنده Saturation همه رنگ‌ها را در عکس بهبود می‌بخشد، در حالیکه Vibrance فقط رنگ‌های بسیار کمرنگ را بهبود می‌بخشد. بنابراین، طراحان اغلب ترجیح می دهند vibrance را افزایش و saturation را کاهش دهند.

7 عکس های خود را به ابعاد پست و استوری اینستاگرام برش داده و صاف کنید

برش عکس ها به خصوص زمانیکه می خواهید آنها را یک پلتفرم خاص مثل اینستاگرام منتشر کنید بسیار مهم است. برای اینکه عکس را به درستی برش دهید ابتدا باید ابعاد پست اینستاگرام یا استوری اینستا را دقیقا بدانید.

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

اگر نسبتاً مبتدی هستید، بهتر است از قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید. سپس می توانید عکس های خود را به قالب اضافه کرده و آن را به اندازه قالب برش بزنید.

8. عکس ها را شارپ کنید

برای من مهم نیست که از چه نوع دوربین و تجهیزاتی برای عکاسی استفاده می کنید، باید هر تصویر را در مرحله ادیت عکس آنلاین، شارپ کنید. هر سیستم نوری دارای خطاهایی است که بر وضوح تصویر تأثیر می گذارد. 
مهم نیست از چه نرم افزاری استفاده می کنید، ابزارهای شارپ کردن به طور کلی از چهار لغزنده یا تنظیمات تشکیل شده است: میزان وضوحAmount ،  شعاع Radius،  جزئیات Detail و  پوشش Masking . 

بهترین روش ادیت عکس آنلاین با نرم افزار طراحی

شما باید با نوارهای لغزنده این ۴ فاکتور بازی کنید تا واصح ترین حالت یا کنتراست ممکن را در لبه های هر عنصر در تصویر بدست بیاورید.

9. اجزا ناخوشایند تصویر را در ادیت عکس آنلاین از بین ببرید

یادگیری نحوه ساده سازی در عکاسی یک راه مطمئن برای گرفتن عکس های عالی است. اما اگر زمانی که در صحنه بودید نتوانستید از قرار گرفتن یک شی ناخواسته در عکس تان اجتناب کنید، چه کار می کنید؟
بهترین راه حل شما، استفاده از تکنیک حذف بخشی از عکس یا حذف اشیا است. اگر ابزار مناسبی داشته باشید و اگر شیئی که می خواهید بردارید خیلی بزرگ نباشد، کار بسیار آسانی است.

10. یک فیلتر به تصاویر پست و استوری اینستا اضافه کنید

از نظر فنی، فیلترها، جلوه های ویژه ای به عکس اضافه می کنند که به تصویر حالت های جذابی می بخشد.
ویرایشگرهای عکس همگی دارای فیلترهای بسیار متنوعی هستند. مثلا ممکن است بخواهید یک عکس را با فیلتر سیاه و سفید یا با فیلتر نقاشی نشان دهید. به راحتی می توانید در نرم افزار ادیت عکس آنلاین یکی از این فیلترها را انتخاب کنید تا هوش مصنوعی نرم افزار، تغییرات مورد نطر شما را اعمال کند.
اگر عکسی را از دوربین گوشی خود مستقیما در اینستاگران بارگذاری می کنید می توانید از فیلترهای متنوع این نرم افزار نیز استفاده کنید تا پست و استوری جذابتری را برای فالوورهایتان منتشر کنید.

چرا ادیت عکس آنلاین برای طراحی پست و استوری اینستاگرام مهم است؟

عکس‌هایی که مستقیماً از دوربین بیرون می‌آیند، به‌ویژه عکس‌های RAW، اغلب فاقد کنتراست و اشباع مناسب هستند یا ممکن است به خوبی در معرض نور قرار نگرفته باشند (مثلا خیلی روشن یا خیلی تاریک باشند). برخی از تصاویر نیز برای اینکه مابق با ابعاد پست و استوری اینستاگرام باشند باید برش داده شوند.
ادیت عکس آنلاین با نرم افزارهای مناسب به شما کمک می تند اشتباهاتی را که هنگام عکس‌برداری انجام دادید برطرف کنید. علاوه بر این، برخی از طراحان برای اضافه کردن متن به عکس نیاز به ادیت عکس آنلاین دارند.
اگر شما نیز نوشتن روی عکس آنلاین یا اضافه کردن متن به عکس در پست و استوری اینستاگرام به دنبال نرم افزار طراحی مناسب می گردید، پیشنهاد می کنم از ویرایشگر آنلاین دومینگو استفاده کنید که صدها فونت فارسی متنوع را در اختیار شما قرار می دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین