هر کسب و کار یا برندی می خواهد در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی دیده شود.  شما می توانید برند خود را به هر شکلی که می خواهید بازاریابی کنید، اما اگر می خواهید تأثیر فوری و آگاهی از برند داشته باشید، تبلیغات بنری و طراحی پوستر تبلیغاتی یکی از راه های پیش روی شما است. تبلیغات بنری ترافیک سایت شما را افزایش می دهد و با استفاده از پلتفرم با زمینه و محتوای مناسب، سرنخ های بیشتری را برای شما ایجاد می کند.
طبق یک  پیش بینی ، تبلیغات نمایشی اینترنتی امسال به 455.3 میلیارد دلار در سراسر جهان خواهد رسید. داده های دیگر نشان می دهد که تا سال 2025، 160 میلیون دلار + برای تبلیغات بنری و طراحی پوستر تبلیغاتی در تلفن های همراه هزینه می شود.
نیازی به گفتن نیست که تبلیغات بنری همچنان در پلتفرم های دیجیتال موج می زند، اما اول از همه بیایید ببینیم، چرا تبلیغات بنری برای تجارت شما مهم است؟ این تبلیغات می توانند فروش را افزایش دهند و برند شما را حتی در سطح جهانی قابل مشاهده نگه دارند. این یک استراتژی بازاریابی برای یک کمپین بازاریابی گسترده است. اگر قصد ندارید محتوایی را در آن قرار دهید که با اهداف برند شما مرتبط باشد، فقط برای مصرف کنندگان تلف کردن وقت محسوب می شود. 
برای اینکه منظورمان را دقیق تر بیان کنیم، در ادامه دلایلی که نشان می دهد تبلیغات بنری برای نیازهای بازاریابی شما مهم است را بیان می کنیم:

1. طراحی پوستر تبلیغاتی آگاهی از برند را افزایش می دهد

با یک بنر گرافیکی پویا و جذاب بازدیدکنندگان معمولی سایت یا حتی کسانی که به طور اتفاقی در صفحه وب قرار گرفتند، می توانند برند شما را به خاطر بسپارند. وقتی تبلیغات خود را در همه پلتفرم ها پخش می کنید، می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید.
هدف شما این است که در مورد کسب و کار یا نام تجاری خود در پلتفرم های دیجیتال مختلف صحبت کنید. مخاطبین تان باید این اطلاعات را حفظ کرده و به خاطر بسپارند و یکی از راه های موثر برای رسیدن به این هدف، نمایش بنر تبلیغاتی اینستاگرام است. همچنین طراحی پوستر تبلیغاتی ممکن است افزایش جزئی در تعداد کلیک ایجاد کند.

2. طراحی بنر اینستاگرام به افزایش ترافیک سایت کمک می کند

وقتی بنر تبلیغاتی را در حساب های رسانه های اجتماعی به وب سایت تان لینک دهید، مطمئناً ترافیک سایت افزایش می یابد (زمانی که اطلاعات برای خواننده مفید باشد). به این ترتیب مخاطبین چه از روی کنجکاوی و چه به دلیل رفع نیاز شان رووی لینک کلیک کرده و از سایت شما بازدید می کنند.
3. طراحی پوستر تبلیغاتی، نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
از آنجایی که مشتریان از بنر تبلیغاتی به سایت یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما هدایت می شوند، می توانند به اطلاعاتی که علاقه آنها را برانگیخته است دسترسی کامل داشته باشند. همانطور که تصاویر بصری توجه خواننده را به خود جلب می کند، می تواند آنها را تحریک کند تا آنچه که نام تجاری شما ارائه می دهد را کشف کنند و بر پتانسیل خرید آینده آنها نیز تاثیر بگذارد. 
معرفی محصول جدید، فروش ویژه و تخفیف، تبلیغات برای پیش خرید و شرکت در رویدادها، راه‌هایی هستند که تبلیغات بنری می‌تواند کنجکاوی خوانندگان شما را جلب کند و در نهایت جرقه‌ای برای ورود به صفحه هدف یا لندینگ پیج کمپین بازاریابی شما ایجاد کند. نکته کلیدی این است که طراحی بنر اینستاگرام به نحوی باشد که مشتریان اعتماد کنند که برند شما در مورد چیست و چه راه حل هایی می توانید به آنها ارائه دهید.
با توجه به این توضیحات، واضح است که باید طرح های گرافیکی خود را ارتقا دهید تا با استراتژی های بازاریابی تان مطابقت داشته باشند.
اگر نمی دانید چطور طراحی بنر اینستاگرام را جذاب و تعاملی کنید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

10 نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی آنلاین جذاب و تعاملی

آنچه یک خواننده یا مصرف کننده ابتدا در یک سایت می بیند یا آنچه ابتدا توجه او را در طراحی پوستر تبلیغاتی جلب می کند باید توسط طراح از قبل مشخص شده باشد. جلوه های بصری پویا، گرافیک عالی و نمایشگرهای دیجیتال خیره کننده عوامل غیر قابل انکاری برای جلب توجه برند شما هستند. و هر چیزی که می‌خواهید در آن پوسترها تبلیغ کنید، نیاز به ایجاد تعامل بین گرافیک‌ها و ارتباط خوب تبلیغات شما با بیننده دارد.
برای رسیدن به چنین هدفی، نکات زیر را در طراحی پوستر تبلیغاتی در نظر بگیرید:

1. هدف تبلیغات خود را با تایپوگرافی بیان کنید

مخاطبین شما نیز مثل خودتان روی چیزی که بی مزه به نظر می رسد کلیک نمی کنند. از طرفی مدت زمان توجه مصرف کنندگان به یک تبلیغ این روزها بسیار کوتاه است. بنابراین، داشتن تایپوگرافی عالی در طراحی پوستر تبلیغاتی شما یک امتیاز مثبت است.
اول از همه، فونت شما باید خوانا باشد و وضوح آن بسیار مهم است. شما می‌خواهید خوانندگان تان آنچه را که می‌خواهید منتقل کنید، بفهمند و بخوانند. متن بنر باید هدف تبلیغ را برای بیننده مشخص کند، مثلا ممکن است آنها را تشویق کند که به روی لینیک که داده اید کلیک کرده و به جستجوی خود در سایت تان ادامه دهند.
به خاطر داشته باشید که نحوه نوشتن متن روی بنر اینستاگرام نیاز به طراحی مناسب دارد و باید با موضوع کلی برند شما مطابقت داشته باشد. انتخاب تایپوگرافی عالی زمان می برد، اما می توانید از قبل معیارهایی را برای انتخاب آن تعریف کنید.

2. ابعاد درست را برای طراحی پوستر تبلیغاتی در نظر بگیرید

یک اندازه ثابت برای تبلیغات بنری کاربرد ندارد و ابعاد بزرگتر نیز همه جا بهتر نیست. انتخاب اندازه مناسب تصاویر در طراحی بنر اینستاگرام بسیار مهم است. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از اینکه اندازه مناسبی برای گرافیک بنر خود انتخاب کرده اید، از آنها استفاده کنید . Google Ad Sense راهنمای فوق العاده ای را برای کمک به سفارشی کردن اندازه تبلیغات شما ارائه داده است. می توانید آن را با دقت بخوانید و به راحتی ایعاد مناسب برای طراحی پوستر تبلیغاتی را شناسایی کنید تا بتوانید تاثیر بنر خود را به حداکثر برسانید.

3. اندازه عناصر را متناسب با ابعاد بنر در نظر بگیرید

اگر می خواهید عناصر در تبلیغات بنری شما خوب به نظر برسند، بهتر است از یک طراحی گرافیک حرفه ای کمک بگیرید. به خصوص اگر می‌خواهید تبلیغ شما هم در گوشی و هم روی دسکتاپ عالی به نظر برسد.
در مرحله قبل در مورد اندازه طراحی بنر اینستاگرام صحبت کردیم، اما انتخاب درست اندازه نسبی هر یک از عنصار طراحی به نکته دیگری اشاره دارد.
متناسب بودن اندازه نسبی عناصر به نوع چیدمان شما بستگی دارد.
انتخاب تکنیک مناسب چیدمان نه تنها برای داشتن یک طراحی پوستر تبلیغاتی جذاب باید در نظر گرفته شود،  بلکه برای گفتن یک داستان، ایجاد حرکت و تحریک مخاطب نیز باید نورد توجه قرار گیرد.
شما به محتوای خود برای تحریک مخاطب نیاز دارید، بنابراین در صورت لزوم باید از مقیاس بندی استفاده کنید، زیرا بسته به اینکه چگونه می خواهید محتوای خود را به دیگران منتقل کنید، می توان از آن به روش های مختلف برای اهداف مختلف استفاده کرد.
اگر درباره ایجاد تناسب بین عناصر مختلف یک پوستر تبلیغاتی اطلاعات کافی ندارید و بودجه کافی برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای نیز در اختیار ندارید، توصیه می کنم از قالب های آماده بنرساز آنلاین دومینگو برای طراحی بنر اینستاگرام استفاده کنید.

 

چرا طراحی پوستر تبلیغاتی برای رشد کسب و کار شما مهم است؟

 

4. از رنگ های مناسب و مرتبط با برندتان برای طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده کنید

رنگ ها می توانند توجه مخاطب را جلب کنند. یک ترکیب خوب، یک تم خوب، یک طرح خوب از رنگ ها می تواند کلیک خور زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما نمی توانید همه چیز را تصادفی در طراحی بنر اینستاگرام کنار هم قرار دهید، اما با برنامه ریزی دقیق رنگ ها در طراحی و ایجاد یک طوفان فکری برای برندسازی، می توانید یک طرح رنگ عالی برای تبلیغات خود خلق کنید.
هنگامی که از قبل یک تم برندینگ و لوگو دارید، می توانید بخش هایی از آن را در تبلیغات بنری خود بگنجانید. این بخشی از طرح کلی بازاریابی شما است و همچنین مصرف کنندگان را تحریک می کند تا شما را با رنگی که مخصوص برند شما است نام تجاری تان را به یاد بیاورند. کوکاکولا با قرمز و سفید تمامی تبلیغات خود را رنگی می کند که رنگ قرمز در آنها غالب است.  یک نکته روانشناختی که باید در طراحی پوستر تبلیغاتی در نظر گرفت این است که هر رنگ معانی مختلفی را برمی انگیزد و بسته به چشم به روش های مختلفی درک می شود.
انتخاب یک طرح رنگ پویا و متناسب با نام تجاری برای برقراری ارتباط بین اهداف و چشم اندازهای بازاریابی شما ضروری است.

5. آطراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام را ساده نگه دارید

ما در مورد کوچک کردن عناصر گرافیکی برای ساده نگه داشتن بنر تبلیغاتی صحبت نمی کنیم. اندازه عناصر به اهداف شما در پشت یک کمپین تبلیغاتی بازاریابی بستگی دارد.
با این وجود، از نظر طراحی، اگر یک تصویر خیلی پیچیده باشد، چندان برای مخاطب جالب توجه نیست و ممکن است مشتریان بالقوه را از دست بدهید. تمامی عناصر گرافیکی که استفاده می کنید باید واضح باشند و فونت‌ها باید به اندازه‌ای خوانا باشند که خوانده و درک شوند.
تمرکز تبلیغ خود را مشخص کنید: باید یک پیام یا عبارت کلیدی وجود داشته باشد. عناصر دیگری را که می توانند جنبه های مهم تر تبلیغ شما را نادیده بگیرند، به حداقل برسانید.

6. از عناصر برندسازی خود به طور به طور منظم استفاده کنید

این را در نظر داشته باشید حتی زمانی که تبلیغات بنری یا هر کمپین بازاریابی دیگری را که در حال راه اندازی هستید، شروع می کنید، عناصر خاصی وجود دارد که می توانید در تمام جلوه های بصری که برای برند خود ارائه می دهید بگنجانید. شما باید یک هویت قوی و یک ارتباط ثابت با بازار هدف خود داشته باشید.
با انتشار بنر تبلیغاتی در اینستاگرام یا سایر پلتفرم ها نه تنها باید متمایز شوید، بلکه باید یک هویت بصری قوی ایجاد کنید. یکنواختی یا هماهنگی در طرح‌های رنگی، فونت‌ها و سایر عناصر، همگی عوامل خلاقانه‌ای هستند که هویت برندی را که خلق می کنید، می‌سازند. شما باید در طراحی پوستر و سایر پلفدم های تبلیغاتی همه چیز را منسجم نگه دارید. اگر می‌خواهید در کار خود ثبات داشته باشید، یک قالب آماده از یک بنر ساز آنلاین تهیه کنید  و سپس عناصر مربوط به هویت برند خود را به آن بیفزایید یا آن را به نحوی سفارشی کنید که با هویت برند شما سازگار شود.

7. از طراحی بنر اینستاگرام متحرک استفاده کنید

شما می توانید در تبلیغات بنری خود ازانیمیشن های سرگرم کننده استفاده کنید و خلاق باشید. البته دقت کنید هر عنصر طراحی که بتواند تمرکز را از هدف واقعی شما یا پیامی که می‌خواهید منتقل کنید دور کند، در طراحی پوستر تبلیغاتی اصلا مفید نیست. همچنین می توجه کنید که اگر برای استوری اینستاگرام، بنر تبلیغاتی طراحی می کنی، انیمیشن ها باید حداکثر 15 ثانیه باشند.
می توانید از Cinemagraphs در تبلیغات بنری خود استفاده کنید که مانند گیف ها یا ویدیوهایی لوپ هستند که حدود 3 تا 10 ثانیه طول می کشند. اگرچه مدت زمان آن ها کوتاه است، اما جالب توجه است. هنگامی که می خواهید از این طراحی بنر متحرک اینستاگرام استفاده کنید، می توانید پیام اصلی خوبی را به مخاطب منتقل کنید.

8.  طراحی پوستر ها را برای نمایش در گوشی و تلفن همراه بهینه کند

بازاریابی دیجیتال تکامل یافته و بیشتر بر تلفن همراه تمرکز یافته است، در حال حاضر تبلیغاتی را در گوشی های مشاهده می کنید که حتی از آنها بی اطلاع هستید. وقتی فید اینستاگرام را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهید، تبلیغات بر اساس آنچه قبلاً مشاهده کرده‌اید، دوست داشته‌اید یا به اشتراک گذاشته‌اید، نمایش داده می‌شوند.
از آنجاییکه تجزیه و تحلیل ها برای بازاریابان دیجیتال و مشاغل به طور یکسان عمل می کند، می توانید از این موج استفاده کنید که کمپین های بازاریابی و تبلیغات بنری خود را به راحتی در تلفن های همراه در دسترس مخاطبین تان قرار دهید.
آمارها نشان می‌دهد تبلیغات موبایلی از تبلیغات دسکتاپ پیشی گرفته است. بنابراین در واقعیت، بیشتر تمرکز خود را روی طراحی پوستر تبلیغاتی که در تلفن همراه مشاهده می شود، قرار دهید.
انتخاب ابعاد مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد همچنین باید مطمئن شوید که یک فرد 10 ساله دقیقا مشابه با یک فرد 70 ساله می تواند پیام بنر شما را دریافت کند.

9. از قالب های آماده مناسب برای طراحی بنر اینستاگرام بهره ببرید.

عصاره های خلاقانه شما ارزشمند هستند، اما زمان شما نیز ارزشمند است. وقتی سرتان شلوغ می شود و تقاضاها افزایش می یابند، ممکن است بخواهید از یک متخصص برای کمک به موفقیت کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید.
اما دلیلی ندارد همواره برای طراحی بنر تبليغاتی اینستاگرام هزینه های گزافی به طراحان بپردازید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت بنر و پوستر تبلیغاتی بهره ببرید، اما در برخی مواقع باید روی یک طراح گرافیک سرمایه‌گذاری کنید تا ایده‌های خود را به واقعیت بصری تبدیل کنید.

10. خودتان را جای مخاطبین هدف تان بگذارید

ترند ها در هر پلتفرم رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند که موجب می شود سلیقه مخاطبین شما نیز در زمان های مختلف تغییر کند. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار یا یک بازاریاب دیجیتال، شما باید پیام هایتان را طبق سلیقه مخاطب ارائه دهید.
بله، شما می خواهید یک کمپین بازاریابی را راه اندازی کنید، اما باید به خاطر داشته باشید که هدف گذاری برای یک مخاطب خاص، اهمیت زیادی دارد. اگر خودتان را به حای مخاطبین هدف بگذارد و براساس نیاز و سلیقه آنها شروع به طراحی پوستر تبلیغاتی کنید مطمئن باشید که توجه آنها جلب خواهد شد.
برقراری ارتباط مخاطب با بنر شما نقش بسیار زیادی در تصمیم گیری آنها دارد. ثبات، اعتماد و ارتباط انسانی می تواند محتوای کمپین بازاریابی را تقویت کند.

جمع بندی

تبلیغات در فضای دیجیتال قلمرو عمیق تری از خلاقیت را برای طراحان گرافیک و همچنین صاحبان مشاغل باز کرده است. وقتی ایده‌های بصری و استراتژی‌های بازاریابی خود را با دقت به هم مرتبط می‌کنید، می‌توانید خروجی‌هایی را ارائه دهید که درجه یک هستند.
با تبلیغات هدفمند، بازدهی را که انتظار دارید به دست می آورید، پیامی را که قصد ارائه آن را دارید، منتقل می کنید و در مخاطبان هدف خود اعتماد ایجاد می کنید. بنابراین، ما نباید قدرت تبلیغات بنری و نمایشگرهای دیجیتال را کم اهمیت جلوه دهیم. با بررسی و آزمایش مناسب، می توانید با موفقیت در طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی اینستاگرام، نتایج عالی به دست آورید.
تا زمانی که طراحی پوستر تبلیغاتی را خلاقانه و تعاملی نگه دارید (و به معیارهای خود نیز توجه کنید) می توانید تبلیغاتی ارائه دهید که نه تنها کنجکاوی مخاطب را برانگیخته، بلکه بازدهی عالی را نیز به همراه داشته باشد.
نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو می تواند در شکوفایی این خلاقیت به شما کمک کند. قالب های آماده و ابزارهای ویرایشی دردسترس این برنامه تحت وب، امکان طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی را در ابعاد و اندازه های مختلف برای شما فراهم می کند. همین الان شروع کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین