اینستاگرام بدون شک یکی از مهم ترین رسانه های اجتماعی در جهان است. بازاریابان یا کسب و کارهایی که از اینستاگرام استفاده نمی کنند، شانس بزرگی را از دست می‌دهند. طراحی کاور پست اینستاگرام یکی از فرصت های مهم برای رشد صفحه شما در اینستاگرام است. زیرا تصاویر و متن های جذاب می‌توانند تا حد زیادی مخاطب را مجذوب خود کنند.
 به همین دلیل، ایده کاور پست اینستاگرام باید طوری باشد که بتواند مخاطبان شما را به تماشای بقیه تصاویر یا ویدیوها ترغیب کند. در این مقاله قصد داریم با آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام به شما کمک کنیم فالوورهای بیشتری را به تعامل با پست هایتان ترغیب کنید.

 

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

 

کاور پست اینستاگرام چیست؟

اولین تصویری که برای محتوای ویدیویی قبل از پخش آن به مخاطب نمایش داده می‌شود، کاور پست اینستاگرام است که به نوعی محتوای ویدیو را معرفی می‌کند. در واقع اولین عکس یا ثانیه اول ویدیو کاور پست اینستاگرام نام دارد. بنابراین باید کاور را بر اساس محتوای صفحه و نیاز مخاطب طراحی کنید. 
همچنین اگر می‌خواهید یک پست اسلایدی اینستاگرام طراحی کنید و چند عکس را در یک پست نمایش دهید، اولین عکس می‌تواند کاور پست اینستا باشد. 
برای انتشار ویدیو در اینستاگرام می‌توانید ثانیه اول آن‌ها به عنوان کاور ویدیو در نظر بگیرید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید با استفاده از برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو، تصویری طراحی کرده و در ابتدای ویدیوی خود اضافه کنید. البته در حین آپلود ویدیو در خود برنامه اینستاگرام هم می‌توانید عکسی را به عنوان کاور انتخاب کنید. 

برخی از مزایای ساخت کاور پست اینستاگرام

با کمک ایده های خلاقانه طراحی کاور پست اینستاگرام، می‌توانید موضوع پیج و نوع شغل خود را در یک نگاه تبلیغ کنید. با طراحی یک کاور مناسب برای صفحه خود می‌توانید تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام را با برند تان آشنا کنید. بدین ترتیب نه تنها کاربران به شما اعتماد می‌کنند، بلکه راه برای انجام بازاریابی تخصصی نیز هموار می‌شود.
مهمترین مزیت ساخت کاور پست اینستاگرام جذب فالوور از طریق اکسپلورر اینستاگرام است. معمولاً پست‌های ویدئویی که وارد اکسپلورر می‌شوند، اما کاور مشخصی ندارند، قدرت کمتری برای جذب فالوور دارند، زیرا کاربران حاضر در اکسپلورر روی آن پست‌هایی کلیک می‌کنند که موضوع مشخص و واضحی دارند. موضوع پیج شما با ایده کاور پست اینستاگرام شما نشان داده می‌شود. جذب فالوور و بازدیدکننده به کیفیت محتوا و کاور پست اینستاگرام بستگی دارد.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام

برای ساخت کاور پست اینستاگرام نکات مختلفی را باید رعایت کنید. رعایت این نکات مرتبط می‌تواند طراحی شما را جذاب تر کند، مهم نیست که ایده شما برای پست اسلایدی اینستا باشد یا پست ویدیویی. شما باید رنگ‌ها را شناسایی کنید و از تصاویر مناسب در فرآیند طراحی استفاده کنید.
در گالری تصاویر دومینگو، هزاران عکس استوک رایگان در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید برای طراحی کاور پست اینستا از آنها استفاده کنید.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

طراحی انجام شده باید کاملا مرتبط و هماهنگ با پست در نظر گرفته شده باشد. همچنین برای نوشتن متن پست بهتر است از فونت های بزرگ و خوانا با رنگ آمیزی مناسب استفاده شود تا واضح نشان داده شود. در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو به صدها فونت فارسی آنلاین دسترسی دارید که به شما کمک می‌کند بهترین کاور را برای پست های خود بسازید

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

از آنجایی که ایده کاور پست اینستاگرام اولین محتوایی است که توسط کاربران مشاهده می‌شود، اگر به اندازه کافی جذاب نباشد که آنها را جذب کند، توجهی به ویدیو یا سایر تصاویر پست اسلایدی شما هم نخواهند کرد. بنابراین، طراحی جلد پست به صورت جذاب و حرفه ای ضروری است. 
حالا بیایید با بهترین ایده برای ساخت کاور پست اینستاگرام آشنا شویم:

ابعاد کاور پست اینستاگرام

همه پست های منتشر شده در اینستاگرام به شکل مربع نشان داده می‌شوند، مهم نیست که پستی را از طریق اکسپلورر تماشا می‌کنید یا در یک پیج خاص. در نهایت، چیزی که تماشا می‌بینید به شکل مربع ظاهر می‌شود. 
اینستا در حین اسکرول کردن فید، ظاهری ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زیرا، پست های مربع شکل در صفحه نمایش گوشی های کوچکتر بهتر به نظر می‌رسند. اینستاگرام تمام پست های منتشر شده شما را چه مربع شکل، چه عمودی و چه افقی به صورت یک مربع نشان می‌دهد. بنابراین، بهتر است ایده طراحی کاور پست اینستاگرام خود را به صورت مربع انتخاب کنید. در پست های ویدئویی امکان تغییر کاور به فریم های مختلف وجود دارد اما معمولا از ثانیه اول برای نمایش ایده کاور پست اینستاگرام استفاده می‌شود. در آخرین نسخه اینستا، می‌توانید عکس کاور را مستقیماً از گالری انتخاب کنید.

انتخاب ایده طراحی کاور پست اینستا را براساس سلیقه مخاطب 

کاربران مختلفی با سبک‌ها و علایق متغیر در اینستاگرام وجود دارند. نکته اساسی که برای طراحی کاور پست اینستا باید رعایت شود، انتقال برداشت شماست. شما باید تعیین کنید که چه نوع تأثیر و احساسی را می‌خواهید به مخاطب خود منتقل کنید و بر این اساس بهترین ایده ساخت کاور را انتخاب کنید.

ایده برای رنگ کاور پست اینستاگرام 

رنگ‌ها احساس شما را تعیین می‌کنند. رنگ های زیادی برای نمایش تصویر یا کلیپ ویدیویی شما وجود دارد. بهترین ایده انتخاب رنگ برای کاور پست اینستا این است که با ویدئویی که قرار است در ادامه پخش شود هماهنگ باشد و در عین حال به طور مجزا بتواند توجه مخاطب را جلب کند.

ایده برای متن کاور پست اینستاگرام 

درست است که تصویر روی کاور، موضوع پست را نشان می‌دهد. اما، می‌توانید با نوشتن متنی در تصویر، هدف خود را به کاربران بفهمانید. اکثر اینفلوئنسرها از متون بحث برانگیز برای تحریک مخاطبان خود استفاده می‌کنند. عناوین جذاب با اندازه خوانا و بزرگ ایده بهتری برای طراحی کاور پست اینستاگرام هستند. علاوه بر صدها فونت فارسی آنلاین رایگان در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو می‌توانید از عنوان های آماده ای که در ابزار متن به آنها دسترسی دارید، ایده بگیرید تا کاور های زیبا و چشم نواز خلق کنید.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

ایده برای تصویر کاور پست اینستاگرام 

انتخاب تصویر مهمترین قسمت طراحی کاور پست اینستا است. با استفاده از برنامه دومینگو می‌توانید عکس های خود را ادیت کنید تا جذاب تر به نظر برسند. ادیت عکس آنلاین، با انتخاب فیلترهای آماده که در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو وجود دارد، بسیار راحت است. دقت کنید که عکس کاور شما باید با موضوع پست هماهنگ باشد تا مورد توجه مخاطب قرار گیرد

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

بهترین ایده برای ساخت کاور پست اینستاگرام 

بهترین ایده برای ساخت کاور پست اینستاگرام، ترکیب تصویر و متن است. بدون شک یک تصویر جذاب بسیار گویاتر از یک متن است. اما یک عنوان کوتاه و حاوی کلمات کلیدی طلایی مربوط به پست می‌تواند اطلاعات کاملی در مورد محتوای پست شما ارائه دهد.
• نوع فونت شما روی کاور پست اینستاگرام باید بسیار زیبا و جذاب باشد. 
• از رنگ های متنوع برای متن کاور استفاده کنید. 
• کلمات کلیدی باید رنگارنگ باشند تا جلب توجه کنند. 
کاور ویدیو فقط برای یک پست نیست و در فید اینستاگرام نیز نمایش داده می‌شود. بنابراین تاثیر مهمی در زیبایی ظاهر پیج اینستاگرام دارد. 
برای ساخت کاور ویدیوی اینستاگرام می‌توانید از قالب های آماده نرم افزار طراحی انلاین دومینگو استفاده کنید و از طرح های آن‌ها برای کاور پست خود ایده بگیرید. 

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

برای انتخاب متن های کوتاه و جذاب نیز می‌توانید روی ابزار متن کلیک کنید و از عناوین آماده ای که در پنل سمت راست به شما نمایش داده می‌شود، ایده بگیرید.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

بهترین نرم افزار طراحی برای ساخت کاور پست اینستاگرام 

نرم افزارهای مختلفی برای ساخت کاور پست اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می‌کند با کمک لپ تاپ یا تلفن همراه خود، کاورهای پست جذابی ایجاد کنید.

نرم افزار فتوشاپ

بدون شک فتوشاپ بهترین نرم افزار برای ساخت کاورهای مختلف و طراحی بنرهای جذاب است. این نرم افزار امکانات متنوعی را برای انجام فرآیند طراحی فراهم می‌کند. اما اگر نمی توانید با ابزارهای این نرم افزار کار کنید، می‌توانید از برنامه های طراحی آنلاین مثل دومینگو استفاده کنید.

برنامه Picsart

Picsart یکی دیگر از برنامه های رایگان برای ادیت عکس آنلاین است و کاربران زیادی از آن برای طزاحی کاور پست اینستاگرام استفاده می‌کنند. برخی از امکانات این اپلیکیشن شامل افزودن تصویر، قالب، متن و کلیپ های هنری مختلف به تصاویر و تغییر جزئی یا کلی تصاویر می‌باشد. این برنامه به شما امکان می‌دهد فونت های مورد علاقه خود را دانلود کنید. می‌توانید فونت های ذخیره شده را با پسوند tff. در تلفن همراه خود به این برنامه منتقل کنید و بعداً از آنها استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، فقط باید فونت مورد نظر خود را در MyFiles/PicsArt/Fonts کپی کنید تا در بخش MyFonts برنامه PicsArt نشان داده شود.

برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو

این نرم افزار یکی از کاربردی ترین برنامه هایی است که توسط آن می‌توانید کاورهای مختلفی برای پست، استوری، کارت ویزیت، بنر و سایر گزینه های مشابه طراحی کنید. این نرم افزار طراحی انلاین دارای قالب های جذاب و آماده ای است که می‌توانید بر اساس نیاز خود آن‌ها را انتخاب کرده و تغییر دهید. بنابراین، نیازی به طراحی عکس برای کاور ندارید. شما می‌توانید قالب های طراحی خود را در این برنامه ذخیره کنید. با کمک این برنامه می‌توانید انواع مختلف پست و استوری دلخواه را طراحی کنید و از قالب های آماده آن برای ایده طراحی کاور پست اینستاگرام استفاده کنید.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

برنامه Inshot

Inshot یکی دیگر از برنامه های مفید برای ساخت کاور پست اینستا است. این برنامه برای طراحی کاور عکس و کاور محتویات ویدیویی و همچنین ویرایش فیلم استفاده می‌شود. یکی از قابلیت های خوب این اپلیکیشن ویرایش و ادغام تصاویر و ویدئوها به صورت همزمان است. این ویژگی شما را به استفاده از این برنامه برای برآورده کردن تمام نیازهای خود و صرفه جویی در زمان سوق می‌دهد.

نرم افزار طراحی پست اینستاگرام: vsco

VSCO یکی از بهترین برنامه‌ها برای ادیت عکس انلاین است. قبل از گرفتن عکس، با کمک این برنامه می‌توانید برخی از عناصر مرتبط مانند افکت، نور، سرعت عکس برداری، روتوش و سایه زدن را به راحتی تنظیم کنید. این برنامه سلطان افکت‌ها نامیده می‌شود، زیرا می‌تواند فیلم‌ها و تصاویر را با افکت های مختلف و کیفیت بالا ایجاد کند.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با دومینگو

دومینگو تنها نرم افزار طراحی انلاین فارسی است که با کمک رایانه شخصی یا گوشی می‌توانید به صورت حرفه ای کاورهای پست خلاقانه ای ایجاد کنید. این نرم افزار جامع و کامل از تمام دستگاه های تلفن همراه اندروید و ایفون پشتیبانی می‌کند و یکی از سایت های طراحی انلاین است که از ان روی دسکتاپ هم می‌توانید برای ایجاد کاور پست اینستاگرام استفاده کنید.
پیدا کردن ایده طراحی کاور پست اینستاگرام در قالب های این برنامه بسیار راحت است. ویرایش قالب های آماده آن، نیاز به زمان و تخصص ندارد و به راحتی می‌توانید قالب مورد علاقه‌تان را برای کاور پست اینستاگرام دانلود کنید.
مراحل ساخت کاور پست اینستا در دومینگو بسیار ساده است:
1. با کلیک روی این لینک در نرم افزار ثبت نام کنید
2. پس از ورود به برنامه دومینگو، گزینه پست اینستاگرام را انتخاب کنید

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

3. در پنل سمت راست موضوع مورد نظرتان را فیلتر کنید

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

4. از بین قالب های آماده یکی را انتخاب کنید تا وارد ویرایشگر شوید
5. با کمک ابزارهای رایگان ویرایشگر انلاین دومینگو تصاویر، متن و عناصر موجود را ویرایش کنید.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

6. می‌توانید با کمک ابزار آپلود هر تصویری را به قالب اضافه کنید
7. روی گزینه دانلود کلیک کنید. اگر با کامپیوتر طراحی کردید، فایل دانلود شده را به گوشی خود منتقل کنید.

آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام با ایده های خلاقانه برای جذب فالوور

حالا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و مراحل زیر را دنبال کنید.

اضافه کردن کاور پست اینستاگرام برای ویدیوهای یک دقیقه ای

اگر ویدیوی شما یک دقیقه طول می‌کشد، مراحل زیر را برای انتخاب کاور ویدیوی اینستاگرام دنبال کنید: 
• کلیپ ویدیویی مورد نظر خود را برای آپلود در اینستاگرام انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید. 
• در این قسمت سه گزینه Trim، Filter و Cover نمایش داده می‌شود. شما باید گزینه "Cover" را انتخاب کنید. 
• سپس، فریم های ویدئویی مرتبط نشان داده خواهد شد. 
• اکنون زمان آن است که قالب اماده که دانلود کرده بودید را انتخاب کنید. 
• پس از انتخاب یکی از قالب‌های فریم برای کاور ویدیوی اینستاگرام خود، روی دکمه «Next» کلیک کنید. 
• تنظیمات لازم را انجام دهید و یک عنوان خوب ایجاد کنید. 
• اکنون زمان آن است که کلیپ ویدیویی خود را با کاور ایجاد شده به اشتراک بگذارید. 
• در اپدیت جدید اینستاگرام می‌توانید از یک از قابلیت جدید نیز استفاده کنید. اگر اپلیکیشن اینستاگرام شما اخیرا آپدیت شده است، می‌توانید مستقیماً از گالری وارد کاور شده و کاور پست اینستاگرام خود را تنظیم کنید.

جمع بندی

این روزها اینستاگرام به مهم ترین ابزار توسعه برندها تبدیل شده است. یکی از راه‌های رشد کسب‌وکار، طراحی کاور پست متناسب با کسب‌وکار است. هر چه ظاهر پست‌ها جذاب تر باشد، کاربران بیشتری جذب پیج اینستاگرام شما می‌شوند. با کمک نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو به راحتی می‌توانید برای هر موضوعی یک قالب آماده را ویرایش کنید و به عنوان کاور پست اینستا استفاده کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین