اگر تابه حال پست اسلایدی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته باشید، می‌دانید که به طور پیش فرض، اینستاگرام از اولین تصویر یا ویدیو در پست اسلایدی شما به عنوان کاور استفاده می‌کند. با این حال، می‌توانید یک کاور اختصاصی طراحی کنید یا یکی دیگر از اسلایدها را به عنوان کاور انتخاب کنید. برای انجام این کار، باید روی دکمه «ویرایش کاور» ضربه بزنید و تصویر یا ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید. از آنجاییکه تصویر کاور در جذب مخاطبین نقش مهمی ایفا می‌کند، بسیاری از برندها به دنبال استخدام طراح کاور پست هستند.
در این مقاله می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید با دومینگو کاورهای جذاب و مخاطب پسند تا دیگر نیازی به استخدام طراح کاور پست نداشته باشید

چگونه یک پست اسلایدی اینستاگرام ارزشمند در دومینگو بسازیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان پست‌های اسلایدی اینستاگرام را با جذابیت بالا طراحی کرد؟ 
در دریایی از ریلز‌ها، متوجه روندی شدم: همه در فید اینستاگرام خود پست اسلایدی به سبک های مختلف منتشر می‌کنند. آنها برای به اشتراک گذاشتن ایده های پیچیده یا آموزش های تخصصی مرحله به مرحله بسیار عالی هستند. 
در این پست، من قصد دارم دستورالعمل گام به گام ساخت پست اسلایدی اینستاگرام در دومینگو را به شما ارائه دهم تا دیگر نیازی به استخدام طرح کاور پست نداشته باشید.

 

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

 

چه محتوایی باعث ایجاد یک کاور پست اسلایدی اینستاگرام خوب می‌شود؟ 

می‌دانید که طراحی، عامل کلیدی در جذب مخاطب است، البته محتوا نیز به همان اندازه مهم است. پست اسلایدی قالبی است که برای رساندن مطالب طولانی به شکلی ساده تر برای مخاطب هدف شما، کاربرد دارد بنابراین بسیار مهم است که یک ایده تولید محتوا مناسب برای طراحی پست اسلایدی اینستا داشته باشید.
پس قبل از اینکه ببینیم چطور به حای استخدام طراح کاور پست، می‌توانید از قالب های آماده و ابزارهای رایگان دومینگو استفاده کنید، بیایید با این نکته شروع کنیم که چه ایده ای یک محتوای خوب را ایجاد می‌کند؟ 
خوب، شما واقعاً می‌توانید از هر ایده ای، محتوا بسازید. اما معیارهایی که باید برای انتخاب یک ایده جذاب در نظر بگیرید، عبارت است از: 
•    مخاطب قرار است از این ایده چه استفاده ای ببرد؟ نکته اصلی این محتوا چیست؟ آیا باعث می‌شود مخاطب توقف کند و تمام اسلایدها را ببیند؟
•    آیا برداشت منحصر به فردی از این ایده وجود دارد که قبلاً ندیده باشم؟ چه چیزی می‌توانم به محتوای آن اضافه کنم که جالب تر باشد؟
•    آیا این محتوایی است که مخاطب آن را سیو کند یا بخواهد دکمه ذخیره را بزند؟ 
•    آیا به اهداف من به عنوان یک صاحب کسب و کار مرتبط است؟ آیا این پست اسلایدی قرار است مخاطب هدف من را جذب کند؟ 
حالا که محتوای مناسبی پیدا کردید وقت آن رسیده که با قالب های آماده دومینگو شروع به طراحی کاور پست اسلایدی اینستاگرام کنید تا نیازی به استخدام طراح کاور پست نداشته باشید.

مراحل طراحی کاور پست اسلایدی اینستاگرام در دومینگو 

به طور کلی، پست های  اسلایدی اینستا سه قسمت دارند:
•    کاور
•    محتوا
•    فراخوان برای اقدام
اگر نمی خواهید طراح کاور پست استخدام کنید باید از قالب های آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو برای ساخت آنها استفاده کنید. 
اما پیش از شروع طراحی، بهتر است ایده ای درباره عناصری که برای گنجاندن در پست اسلایدی مناسب است، داشته باشید.
مهمترین عناصری که می‌توانید به طراحی پست اینستا کنید، عبارتند از:
•    یک نماد ذخیره کردن پست که مخاطبین را وادار می‌کند تا اقدام کنند. 
•    نام کسب و کار یا وب سایت شما 
•    لوگو 
•    حوزه کاری شما 
•    نماد اشتراک گذاری پست
•    شماره صفحه. مثال "صفحه 6/10

توصیه می‌کنم عناصر طراحی اضافی را که در بالا ذکر کردم در لبه های بالا و پایین پست قرار دهید. محتوا را در بخش میانی نگه دارید و مطمئن شوید که کاور پست به خوبی در فرمت مربعی در فید پیج شما دیده می‌شود.
حالا بیایید ببینیم قسمت های مختلف پست اسلایدی اینستا را چطور با دومینگو طراحی کنیم.

چطور به جای استخدام طراح کاور پست، خودتان کاور پست اسلایدی را طراحی کنید؟

جلد پست شما مانند یک بیلبورد در بزرگراه است: باید فورا توجه مخاطب را جلب کند. پس متن را تا جایی که می‌توانید بزرگ کنید (در حد منطقی، تاجاییکه هنوز خوب به نظر می‌رسد!). 
برای پس‌زمینه، می‌توانید از رنگ های ساده و یکی از رنگ‌های برندتان یا یک تصویر ساده استفاده کنید. هر کدام را انجام می‌دهید، مطمئن شوید متنی که روی آن قرار می‌دهید خوانا باشد. 
من به شدت توصیه می‌کنم به قسمت قالب های پست اینستاگرام بروید و پست های هارمونیک را فیلتر کنید:

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

به کاور پست های اسلایدی اینستاگرامی که طراحی شده‌اند نگاه کنید تا بتوانید ایده‌ای در مورد اینکه طراح کاور پست چه کاری می‌کند و چگونه می‌توانید مثل آنها طراحی کنید را ببینید. 
برای به دست آوردن مزیت رقابتی از برند تان به نفع خودتان استفاده کنید.  یکی از قالب های پست اسلایدی دومینگو را انتخاب کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید کاور آند را طوری سفارشی کنید که توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب کنید.
حالا که به جای استخدام طراح کاور پست تصمیم گرفتید خودتان کاور پست اسلایدی را طراحی کنید، از ابزارهای رایگان برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو نهایت استفاده را ببرید. 

ابزار ادیت عکس انلاین 

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

فونت های فارسی انلاین

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

ابزار ادیت فونت

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

ابزار طراحی

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

ابزار قلم

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

گالری عکس استوک

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

ابزار آپلود عکس

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

چطور مثل طراح پست اینستاگرام، محتوای پست اسلایدی را طراحی کنید؟

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 10 عکس را در یک پست اسلایدی منتشر کنید. از آنجایی که شما یک اسلاید برای کاور و یکی برای CTA خواهید داشت، به این معنی است که 8 اسلاید دارید تا ایده خود را به اشتراک بگذارید! لازم نیست هر بار از هر 8 اسلاید استفاده کنید. در واقع، اگر بتوانید ایده خود را در اسلایدهای کمتری منتقل کنید، خیلی بهتر است. 
شما باید به مردم ثابت کنید که این پست ارزش توجه آنها را دارد. مثلا می‌توانید از اینفوگرافیک، عناصر طراحی یا فقط قالب های آماده دومینگو استفاده کنید. 
برای هر اسلاید در قالب های هارمونیک دومینگو از همان ابزارهایی که برای طراحی کاور استفاده کردید، کمک بگیرید تا ایده محتوایتان را به بهترین شکل به مخاطب نشان دهید. 

چطور فراخوان برای اقدام Call to Action پست اسلایدی را طراحی کنید

آخرین مرحله این است که شما نیاز به یک فراخوان برای اقدام دارید. به یاد داشته باشید، در حالی که پست اسلایدی به دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود، همچنین این فرصت را دارد که در فید اکسپلور نشان داده شود! بنابراین، شما باید خودتان و برندتان را برای جذب مخاطب هدف تان معرفی کنید. 
برای اسلاید دعوت به اقدام، می‌توانید از آنها دعوت کنید تا شما را دنبال کنند و خود را معرفی کنید یا پیشنهاد خود را تبلیغ کنید. 
برای اینکه به جای استخدام طراح کاور پست از قالب های آماده دومینگو استفاده کنید، در طراحی "اسلاید CTA"، توصیه می‌کنم موارد زیر را قرار دهید:
•    نام یا لوگوی کسب و کار شما
•    شعار شما یا یک خط کوتاه از متنی که درباره شما اطلاعاتی به مخاطب می‌دهد.
•    متن فراخوان مانند «برای کسب اطلاعات بیشتر فالو کنید»
اگر پست تبلیغاتی، طراحی کردید توصیه می‌کنم اسلاید CTA شامل موارد زیر باشد:
•    نام محصول
•    متن قانع کننده ای که بیان می‌کند آن محصول چیست و برای چه کسی است
•    یک عبارت درباره اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید چه کاری می‌توانند انجام دهند

چطور بدون استخدام طراح کاور پست، به طور منظم پست اسلایدی منتشر کنید؟

اگر می‌خواهید بدون استخدام طراح کاور پست به طور منظم پست اسلایدی بگذارید می‌توانید هر ماه از قالب پست اسلایدی اینستاگرام خود در دومینگو مجددا استفاده کنید. برای اینکه قالب شما همیشه آماده استفاده و سفارشی سازی باشد، مراحل زیر را دنبال کنید:
وارد حساب کاربری تان شوید و در قسمت پروفایل من، یک پوشه جدید ایجاد کنید .توجه داشته باشید که در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو  پوشه های متعددی می‌توانید بسازید که بنابراین این یک ویژگی حرفه ای برای اکثر طراحان است.

با دومینگو نیازی به استخدام طراح کاور پست اینستا ندارید

شما، می‌توانید برای هر یک از سبک هایی که می‌خواهید در اینستاگرام پست یا استوری بگذارید، یک پوشه ایجاد کنید. مثلا برای طراحی پست اسلایدی، من یک پوشه به نام "پست اسلایدی اینستاگرام" دارم.
در این پوشه چند قالب آماده دارم که از برخی استفاده کرده ام و برخی دیگر هنوز برای انتشار آماده نشده اند.
من ترجیح می‌دهم قالب هایی را به این صورت ذخیره کنم تا همیشه برای طرح‌هایم ایده داشته باشم و بتوانم هرچه پیش می‌روم آن‌ها را برای بهتر شدن ویرایش و سفارشی کنم. 
نکته خوب این است که در دومینگو می‌توانید از گزینه تغییر اندازه  برای تبدیل پست های اسلایدی اینستاگرام خود به هر اندازه ای استفاده کنید. من اغلب از این ویژگی برای ساخت ویدیوهای TikTok یا پین های Pinterest استفاده می‌کنم. 
با دنبال کردن این راهنمای گام به گام، نحوه ایجاد  اسلایدهای خیره کننده را در دومینگو آموختید. حالا می‌توانید بدون استخدام طراح کاور پست، فالوورهای خود را با چندین تصویر یا ویدیو در یک پست درگیر کنید و حضور خود را در رسانه های اجتماعی با طراحی منسجم و چشم نواز تقویت کنید.

چگونه یک پست اسلایدی ارزشمند طراحی کنیم؟

با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این آموزش، می‌توانید در کمترین زمان یک پست اسلایدی اینستاگرام ارزشمند ایجاد کنید و فید اینستاگرام خود را به سطح بالاتری ببرید. اگر در حال تبلیغ یک محصول جدید هستید یا برای آموزش یک ایده جدید نیاز به طراحی پست اسلایدی در اینستاگرام دارید دومینگو شما را از استخدام طراحی کاور پست بی نیاز می‌کند.
پست های اسلایدی می‌توانند ابزار قدرتمندی برای افزایش عامل با برند شما و برقرایی ارتباط با فالوورهای تان باشند. 
اگر برای ایجاد طرح خود در دومینگو به ایده نیاز دارید، قالب های آماده پست اسلایدی دومینگو را بررسی کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین