طبق گفته Giphy، یک کاربر به طور متوسط حدود 2 ساعت در روز را صرف تماشای بنر های GIF متحرک آنلاین در شبکه های اجتماعی می کند. با توجه به این میزان جلب توجه و توانایی جذب مخاطب، طراحی بنر های گیف به ابزار رسانه ای عالی برای کمپین های تبلیغاتی به منظور پیشی گرفتن از رقبا در اینترنت تبدیل می شوند. اگر می خواهید از تمام توانایی های تبلیغات بنری استفاده کنید، تا انتهای مقاله را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه یک بنر گیف طراحی کنید و همه چیز را در نرم افزار آنلاین ویرایش دومینگو همین الان امتحان کنید!

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

نمونه ای از طراحی بنر گیف GIF که با ابزار BannerBoo ساخته شده را با هم مرور کنیم:

مرحله 1: در مورد اندازه طراحی بنر گیف تصمیم بگیرید 

به منظور تصمیم گیری در مورد اندازه تبلیغ خود، به 3 سوال کلیدی پاسخ دهید: 
تبلیغ خود را روی کدام پلتفرم منتشر خواهید کرد؟
بنر گیف باید در پست منتشر شود یا استوری؟
در برنامه بنر ساز چه اندازه هایی برای طراحی بنر تبلیغاتی شما موجود است؟
اندازه و ابعاد استاندارد طراحی بنر برای پست و استوری اینستاگرام را می توانید در تصویر زیر پیدا کنید:

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

در Bannerboo مانند بنر ساز آنلاین دومینگو، با انتخاب اندازه، بلافاصله نمونه های طراحی شده بنر تبلیغاتی با قابلیت تبدیل به گیف و متحرک سازی را دریافت می کنید. علاوه بر این، هر بنر را می توان در اندازه مورد نیاز شما تنها با چند کلیک طراحی کرد، به این معنی که می توانید مستقیما مناسب ترین اندازه را برای کمپین تبلیغاتی خود تعیین کنید.

مرحله 2: پس زمینه را برای طراحی بنر گیف تنظیم کنید

برای اینکه بنر خود را واقعاً قابل تشخیص کنید، نیازی به استفاده از رنگ های زیاد ندارید. یک مفهوم کلی رنگ را تا حد امکان نزدیک به طراحی وب سایت یا صفحه ای که بنر متحرک شما به آن منتهی می شود، ایجاد کنید. با گالری بیش از 1,000,000 عکس ما با طرح های رنگی یا پس زمینه های آماده با کیفیت بالا کار کنید. چیزی را که دنبالش بودید پیدا نکردید؟ همیشه می توانید از عکس یا تصویر خلاقانه خود استفاده کنید. شما به راحتی می تواند تصویر مورد نظرتان را آپلود کنید.

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

مرحله 3: یک پیام تبلیغاتی خاص اضافه کنی

برای اضافه کردن متن به طراحی بنر گیف، از قانون طلایی پیروی کنید: «مفید بودن» محصول، «خاصیت فوق‌العاده» پیشنهاد، «یکتا بودن» (محصول یا پیشنهاد) و «فوریت» (در چه دوره زمانی پیشنهاد معتبر است). اینها پاسخ هایی است که خواننده باید دریافت کند تا بفهمد آیا باید روی بنر تبلیغاتی کلیک کند یا خیر. علاوه بر این، با ارائه این اطلاعات، در بودجه تبلیغاتی خود نیز صرفه جویی خواهید کرد، زیرا هر چه تعداد کاربرانی که از پیشنهاد شما استقبال کنند، بیشتر شود سود بیشتری خواهید داشت.

مرحله 4: یک دکمه CTA ‌‌را در طراحی بنر آنلاین در نظر بگیرید

نرخ کلیک روی بنر آنلاین عمدتاً به نحوه طراحی دکمه دعوت به اقدام یا CTA بستگی دارد. کاربران اینترنت قبلاً این مفهوم را درک کرده‌اند، زیرا همه به طور مستقیم می‌دانند که دکمه، عملکرد مورد نیاز را انجام می‌دهد. دکمه را مستقیماً در زیر پیام تبلیغاتی ایجاد کنید و فراموش نکنید که یک متن به آن اضافه کنید: "سفارش بدهید"، "خرید کنید"، "مشاوره دریافت کنید." توجه داشته باشید که نام دکمه تعیین می‌کند که خواننده چه چیزی را در صفحه‌ای که به آن منتقل می‌شود دریافت می کند. پس با دقت هم صفحه فرود و هم فراخوان روی دکمه را انتخاب کنید. 

مرحله 5: گیف را به طراحی بنر اضافه کنی

متحرک سازی یک بنر بسیار ساده است: عناصری را انتخاب کنید که  فریم به فریم تغییر می کنند: نوشته، نمادها، پس زمینه ها، دکمه ها. با یک جدول زمانی کار کنید که در آن می توانید عناصر را برای ایجاد افکت های متحرک حرکت دهید. لطفاً توجه داشته باشید که مدت زمان کل طراحی بنر گیف نباید از شاخص های توصیه شده در هر پلتفرم تجاوز کند (معمولاً 30-15 ثانیه).

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

مرحله 6: بنر متحرک GIF آماده شده را ذخیره کنید.

در برنامه Bannerboo می توانید تعداد تکرارهای پخش بنر را تنظیم کنید و تبلیغات متحرک را طبق نیاز خود بهینه کنید. با استفاده از بنر ساز آنلاین نیازی به هدر دادن ساعت ها وقت برای افزودن و حذف افکت های آزمایشی ندارید. فقط کافی است حداکثر اندازه و کیفیت قابل قبول فایل نهایی را مشخص کنید. نرم افزار ویرایش آنلاین بقیه کارها را خودش انجام خواهد داد.

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

نکاتی از بهترین کارشناسان تبلیغات و بازاریابی برای طراحی بنر گیف

بینندگان و مخاطبین آنلاین در سایت ها و پلتفرم های شبکه اجتماعی آنچنان به نمایش تبلیغات در طرح استاندارد عادت کرده اند که اگر کمی خلاقیت به خرج ندهید شاید اصلا بنر تبلیغاتی شما را نبینند. 
با توجه به عدم توجه مخاطبین به بنرها و تبلیغات تکراری و یکنواخت، طراحی بنر گیف، یک راه حل مدرن است که چشم کاربر را به خود جلب می کند. اما چگونه می‌توانید بنرهایی بسازید که واقعاً مشتریان را تحت تأثیر قرار داده و به انجام یک اقدام دلخواه تشویق کنند؟

3 توصیه برتر زیر را در خصوص تبلیغات بنری بررسی کرده و شروع به ساخت بنر گیف کنید!

بهترین ابعاد بنر تبلیغاتی را از بین طیف وسیعی از گزینه‌ها انتخاب کنید

شبکه رسانه عمومی اینترنت به شما امکان می دهد بنرهای تبلیغاتی را در قالب های بیش از 20 اندازه متنوع طراحی و منتشر کنید. برای وب‌سایت‌ها، تنوع در انتخاب سایز حتی بیشتر است، به‌ویژه وقتی صحبت از ابعاد طراحی بنر گیف برای سایت می‌شود: مستطیل، جدولی، «اسکای اسکرپر»، بنر تلفن همراه، و حتی در نیم صفحه به طور همزمان. اما در خصوص رسانه های اجتماعی، قابل توجه ترین آنها عبارتند از:

1080x1080 پیکسل - مربع کلاسیک، مناسب برای تبلیغ محصول به صورت اسلایدشو در یک وب سایت، در فید فیس بوک یا برای تبلیغات در پست اینستاگرام.
1200x630 پیکسل یک قالب استاندارد "پست" است که در وبلاگ ها استفاده می شود، که مستقیماً در متن سایت های رسانه اجتماعی چشمک می زند و برای انتشارات در لینکدین غیر قابل جایگزینی است.
1936x1936 پیکسل - قبلاً برای همه کسانی که به طور منظم برای فید اینستاگرام پست منتشر می کنند آشنا هستند.
800x320 پیکسل - برای توییتر و هر کسی که می خواهد بهترین استفاده را از تبلیغات در رسانه های اجتماعی داشته باشد.

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

هدف از طراحی بنر گیف را تعیین کنید: سناریو یعنی همه چیز

اولین تبلیغات بنری که در سال 1994 منتشر شد، از 44 درصد بازدیدکنندگان کلیک دریافت کرد. متأسفانه، پس از بیش از 26 سال، CTR بنرهای آنلاین به طور قابل توجهی کاهش یافته است - میانگین نرخ کلیک امروز تنها 0.01٪ است. برای ثبت شاخص های خیره کننده، باید یک بنر واقعا دوست داشتنی ایجاد کنید که تمام اهداف یک کمپین تبلیغاتی را برآورده کند:
دیده شدن: آیا بنر شما واقعاً از دیگران متمایز است؟
وضوح. چقدر واضح (و مختصر) پیام تبلیغاتی خود را ارائه کردید؟
خلاقیت. آیا طراحی بنر شما خسته کننده است؟
انگیزه. آیا افراد را تحریک می کند تا روی تبلیغ کلیک کنند؟
با این حال، چارچوب ها را فراموش نکنید: استانداردهای مشخصی برای طراحی تبلیغات نمایشی در هر پلتفرم وجود دارد. همچنین، نباید در مورد طراحی بیش از حد از عناصر و رنگ ها استفاده کنید– طراحی بنر گیف و مفهوم رنگ باید تا حد امکان با طراحی وب سایت شما مطابقت داشته باشد. منطق را نیز به خاطر بسپارید: اگر در مورد خرید محصولی صحبت می کنید، متن دکمه  باید "سفارش دهد"، باشد نه "دریافت مشاوره". 

نحوه طراحی بنر گیف GIF راهنمای گام به گام

بنرساز آنلاین دومینگو شامل بیش از 7000 قالب از بنرهای مختلف است که بر اساس اندازه و نوع تبلیغات دسته بندی شده اند. فقط کافی است یکی را از قالب هایی را که می خواهید انتخاب کنید، از آت الهام بگیرید، رنگ ها را تغییر دهید و طراحی بنر گیف منحصر به فرد خود را ایجاد کنید! 

به طراحی سازگار با موبایل توجه کنید

طبق آمار، تا 50 درصد از کلیک‌های روی بنر از سوی کاربران تلفن همراه اتفاق می‌افتد: اگر طراحی بنر گیف شما با ،وشی همراه سازگار نباشد، این دسته از مخاطبین حذف می‌شوند و هیچ اقدامی انجام نمی‌شود. قبل از بحث در مورد طراحی، به یک جزئیات بسیار ضروری اشاره خواهیم کرد – سازگار بودن با موبایل.
بنابراین، تبلیغات شما روی موبایل باید به همان خوبی دستکتاپ به نظر برید، اگر کلیک روی بنر گیف شما به وب‌سایتی منتهی می‌شود که به طور کامل برای مشاهده در تلفن همراه سازگار نیست، باید طراحی آن صفحه را نیز تغییر دهید. 

جمع بندی

طراحی بنر گیف با استفاده از نرم افزارهای طراحی و ویرایش تصویر تحت وب مانند دومینگو بسیار راحت و سریع است. فقط باید به یاد داشته باشید که محتوای شما نباید شبیه یک تبلیغ باشد. مخاطبینی که آن را مشاهده خواهند کرد، نباید حس کنند که در حال "اجبار" به انجام کاری هستند. بنابراین، سعی کنید پیام خود را برجسته کنید، اما به درستی. برای انجام این کار، می توانید بیش از 1 میلیون تصویر رایگان و باکیفیت موجود در بنر ساز آنلاین دومینگو را جستجو کنید. آن را امتحان کنید و ببینید: مطمئناً با قالب های آماده ما تبدیل های عالی دریافت خواهید کرد!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین