امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در اینستاگرام پیج شخصی نداشته باشد! اینستاگرام که یکی از محبوب ترین، پر جمعیت ترین و پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان است؛ در واقع پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم های شماست که می‌تواند درباره هر چیزی باشد! یکی از مشکلات کاربران این پلتفرم دانلود نشدن مستقیم عکس از اینستاگرام با گوشی یا کامپیوتر است که قرار است در این مقاله به راه حل رفع این مشکل بپردازیم. 
اولین فعالیت اینستاگرام با موبایل شروع شد ولی کم کم به ویندوز هم راه پیدا کرد و هم اکنون نسخه وب آن هم در دسترس کاربران قرار دارد. نسخه وب اینستاگرام محدودیت هایی دارد که نسخه موبایل این محدودیت‌ها را ندارد. که در این مقاله بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد. 
در واقع موضوع اصلی مقاله ما درباره دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر است. حتما برای شما هم پیش آمده که یک پست یا استوری نظرتان را جلب کرده یا اینکه مطلب مفیدی بوده و خواسته اید که آن را دانلود کرده و نگهدارید ولی نمی دانید چگونه! دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر کمی با موبایل متفاوت است و باید یک سری نکات را رعایت کنید. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، با ما در این مقاله همراه باشید. 

چرا اینستاگرام اجازه دانلود عکس را نمی دهد؟

شاید برایتان سوال باشد که چرا اینستاگرام اجازه دانلود عکس و فیلم را از این پلتفرم به کاربران نمی دهد. در واقع اینستاگرام قوانین محکمی دارد که کاربران باید از آنها پیروی کنند در غیر این صورت فعالیت آنها مسدود یا محدود خواهد شد. اکثر این قوانین در جهت حفظ امنیت و اطلاعات شخصی و همچنین حق کپی رایت است. با این حال گاهی می‌توان با یک سری ترفندها، این قوانین را دور زد! 
حتما شما هم دوست دارید برخی فیلم یا عکس‌ها را نگهدارید تا هروقت که خواستید بتوانید آنها را تماشا کنید ولی اینستاگرام برای حفظ امنیت کاربران و جلوگیری از سوء استفاده دیگران، این اجازه را به شما نمی دهد. 
به همین دلیل سایت و برنامه های زیادی طراحی شده اند که به شما امکان دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام را می‌دهند. روش های دانلود از نسخه موبایل بسیار راحت تر است و تقریبا همه کاربران این روش‌ها را می‌دانند. 
اما از آن جایی که نسخه وب اینستاگرام جدیدتر است و کاربران کمتری دارد، روش های دانلود عکس و فیلم از آن هم کمتر شناخته شده می‌باشد. به همین منظور در این مقاله روش های موجود برای دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر را به شما معرفی کرده ایم تا از دانلود و تماشای محتواهای مورد نظر خود لذت ببرید. 

دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر

با دانلود عکس از اینستاگرام، دیگر هر زمانی که بخواهید حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید هم می‌توانید از آن استفاده کرده و لذت ببرید. اما همان طور که می‌دانید، طبق قوانین اینستاگرام نمی توانید عکس یا فیلمی را در فضای این برنامه دانلود کنید. با این حال در اینجا میانبرهایی وجود دارد تا به محتوای مورد نظر خود برسید! 

راه های دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر چیست؟

شاید اولین و ساده ترین راهی که برای ذخیره یک تصویر از اینستاگرام به ذهنتان می‌رسد، گرفتن اسکرین شات باشد. قطعا این راه ساده ایست ولی با اسکرین شات گرفتن کیفیت عکس کم شده و علامت تگ هم روی آن باقی می‌ماند. 
ما در ادامه روش های بهتری برای دانلود عکس از اینستاگرام با کیفیت بالا را به شما معرفی خواهیم کرد. 

استفاده از source code

یک راه خوب برای دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر استفاده از source code می‌باشد. در این روش از طریق مراحل زیر می‌توانید عکس مورد نظر خود را از اینستاگرام دانلود کنید. 
1.    ابتدا با مرورگر کروم یا فایرفاکس وارد اکانت وب اینستاگرام خود شده و عکسی که قصد دانلود آن را دارید، انتخاب کنید. 
2.    حالا روی قسمت خالی صفحه یک کلیک راست انجام دهید. 
3.    در این مرحله گزینه inspect را انتخاب کنید. 
4.    پس از انتخاب این گزینه، یک پنجره باز می‌شود. از طریق این پنجره به سوی sources خواهید رفت. 
5.    در این قسمت یک پنل در سمت چپ ظاهر می‌شود که یک سری فولدر در خود دارد. در میان این فولدرها، فولدر مورد نظر خود را انتخاب کنید. 
6.    در این فولدر عکس مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. 
7.    در این مرحله پس از کلیک راست کردن، یک گزینه به نام open in new tab ظاهر شده که با انتخاب آن، عکسی که می‌خواهید دانلود کنید در یک تب جدید داخل مرورگر باز خواهد شد. 
8.    حالا به تب باز شده بروید و روی عکس کلیک راست کنید. حالا روی گزینه save image as…  کلیک کرده و عکس را در پوشه مورد نظر در دسکتاپ ذخیره کنید. 

استفاده از اپلیکیشن دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر

اگر نمی توانید با استفاده از روش قبلی عکس مورد نظر خود را دانلود کنید و می‌خواهید یک راه سریع تر و راحت تر برای دانلود عکس از اینستاگرام داشته باشید؛ بهتر است به سراغ اپلیکیشن های مخصوص بروید. در واقع امروزه اپلیکیشن های خاصی برای دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر طراحی شده که به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع و بی دردسر عکس یا فیلم مورد نظر خود را دانلود کرده و هر زمان که خواستید از آن استفاده کرده یا تماشا کنید. 
البته یکی از نکاتی که هنگام استفاده از اپلیکیشن های لازم است بدانید این است که برنامه مورد نظر باید قابل اعتماد و معتبر باشد. در صورتی که برنامه معتبر نباشد ممکن است امنیت اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرام شما را از بین ببرد. 
به همین منظور در این مقاله یکی از بهترین و مطمئن ترین برنامه های موجود برای دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر به شما معرفی خواهیم کرد. 

دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر از طریق گوگل کروم

گوگل کروم یکی از بهترین و سریع ترین مرورگر های موجود است که می‌تواند به عنوان راهی برای دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر استفاده شود. برای دانلود عکس از اینستاگرام با استفاده از کروم باید طبق روش زیر عمل کنید: 
1.    وارد صفحه Image Downloader for IW شوید. 
2.    حالا یک صفحه باز می‌شود که باید در این صفحه گزینه Add to chrome را انتخاب کنید. 
3.    در این مرحله افزونه کروم روی سیستم شما نصب می‌شود تا با استفاده از آن عکس مورد نظر خود را از اینستاگرام دانلود کنید. 

دانلود ویدیو از اینستاگرام با کامپیوتر

همان طور که می‌دانید تماشای ویدیو از اینستاگرام به راحتی حجم بالایی از بسته اینترنت شما را مصرف می‌کند. بنابراین برای صرفه جویی در حجم بسته اینترنت، بهتر است به یک ویدیو را یک بار دانلود کرده و هر وقت که خواستید آن را تماشا کنید. برای دانلود ویدیو از اینستاگرام به روش زیر عمل کنید: 
1.    ابتدا وارد صفحه Video Downloader for IW شوید. 
2.    حالا روی گزینه Add to chrome کلیک کنید. 
3.    پس از طی مراحل نصب، باید به رنگ افزونه‌ها توجه کنید. 
4.    رنگ افزونه نباید خاکستری باشد؛ در صورت خاکستری بودن یعنی افزونه غیر فعال است. 
5.    روی افزونه کلیک کنید تا فعال شود. 
6.    در صورتی که افزونه فعال شد ولی ایکون دانلود در گوشه ویدیو ظاهر نشد، باید یک بار مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید. 
7.    حالا وارد پیج خود شوید. 
8.    گزینه دانلودی که در گوشه تصاویر قرار دارد را انتخاب کنید. 
9.    حالا به راحتی ویدیو یا تصویر مورد نظر خود را دانلود خواهید کرد. 

 

دانلود عکس از پست و استوری اینستاگرام با کامپیوتر

 

دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر از طریق فایرفاکس

فایر فاکس از دیگر مرورگرهای پر قدرت است که می‌توانید از آن برای دانلود عکس یا ویدیو از اینستاگرام استفاده کنید. فایر فاکس از مرورگرهای امن و قوی است و امنیت پیج اینستاگرام شما را به خطر نمی اندازد. 
برای دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر از طریق فایر فاکس باید مراحل زیر را طی کنید: 
1.    ابتدا وارد صفحه Video Downloader for IW شوید. 
2.    حالا روی گزینه Add to chrome کلیک کنید. 
3.    ایکون های نمایش داده شده نباید به رنگ خاکستری باشند. در صورتی که افزونه‌ها خاکستری بودند یعنی غیر فعال هستند. برای فعال کردن آنها باید روی آنها کلیک کنید تا فعال شوند. 
4.    در صورتی که بعد از فعال شدن افزونه‌ها، گزینه دانلود در گوشه تصاویر ظاهر نشد یعنی مشکلی در مرورگر وجود دارد. باید مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید. 
5.    در این مرحله وارد صفحه اینستاگرامی خود شوید و روی گزینه دانلود در گوشه تصاویر بزنید. 
6.    حالا تصویر یا ویدیوی مورد نظر شما دانلود خواهد شد. 

دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر از طریق سایت downloadgram

این یکی از سایت های معتبر در زمینه دانلود تصاویر از اینستاگرام است. این سایت مخصوص برای دانلود عکس و ویدیو از اینستاگرام شما طراحی شده و امنیت پیج شما را به خطر نمی اندازد. برای دانلود تصاویر از اینستاگرام با استفاده از این سایت باید به روش زیر عمل کنید: 
1.    ابتدا در گوگل این سایت را سرچ کرده و وارد این سایت شوید. 
2.    بعد از ورود به این سایت، صفحه ای ظاهر می‌شود که در آن قسمتی برای وارد کردن لینک مورد نظر وجود دارد. 
3.    حالا وارد صفحه اینستاگرام خود شده و پست مورد نظر خود را پیدا کنید. 
4.    یک گزینه سه نقطه ای روی پست وجود دارد که باید آن را کلیک کنید. 
5.    پس از انتخاب این گزینه، روی گزینه Copy Link کلیک کنید. 
6.    حالا لینک ذخیره شده را باید در قسمت لینک در سایت دانلود گرام وارد کنید. 
7.    پس از پیست کردن لینک مورد نظر، روی گزینه Download now کلیک کنید. 
8.    حالا پست مورد نظرتان در همان صفحه نمایش داده می‌شود. پس از بررسی پست، روی گزینه دانلود که در زیر پست قرار گرفته کلیک کنید. 
9.    حالا پست مورد نظر شما دانلود شد. 
دانلود پست به صورت عکس یا فیلم از اینستاگرام با استفاده از سایت به همین روش است و کافیست یک سایت معتبر برای این کار پیدا کنید.

نحوه نصب نسخه وب اینستاگرام

تا اینجا روش های مختلف برای دانلود عکس یا ویدیو از اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. در صورتی که مشکلی برای اپلیکیشن های نسخه لبتاپ یا کامپیوتر پیش بیاید باید از نسخه وب اینستاگرام روی سیستم خود استفاده کنید. برای دسترسی به نسخه وب اینستاگرام باید به روش زیر عمل کنید: 
1.    ابتدا نسخه تحت وب اینستاگرام را در یک مرورگر قدرتمند مثل کروم یا فایرفاکس سرچ کنید. 
2.    حالا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و به صفحه اینستاگرام خود وارد شوید. 
3.    در صورتی که نیاز به اسکن کد باشد، باید کد مورد نظر را از طریق موبایل اسکن کنید تا امنیت پیج شما از سوی اینستاگرام تایید شود. 
امروزه اپلیکشین های زیادی برای دانلود تصاویر و ویدیو‌ها از اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید با چند کلیک ساده، ویدیو یا تصویر مورد نظر خود را برای همیشه در اختیار داشته باشید و بدون نیاز به اینترنت، بارها آنها را تماشا کنید. 
با این حال اپلیکیشن‌ها و سایت های زیادی برای دانلود پست های اینستاگرام طراحی شده که برخی از آنها قابل اعتماد نیستند. برای همین باید به سراغ موارد امن بروید تا امنیت پیج شما به خطر نیوفتد. 
یکی از سایت های معتبر و سریع در دانلود عکس از اینستاگرام با کامپیوتر، سایت Domingo.ir
می‌باشد. 

کلام آخر

نرم افزار طراحی پست و استوری دومینگو پلتفرمی امن و سریع برای ساخت انواع محتواهای تصویری را فراهم کرده است. شما با استفاده از قالب های آماده آن می‌توانید پست یا استوری خود را ویرایش و ادیت کرده و آنها را سفارشی سازی کرده و در اینستاگرام منتشر کنید. در صورتی که از علاقه مندان به این شبکه اجتماعی پرطرفدار هستید؛ حتما نرم افزار استوری ساز دومینگو را نصب کرده و از امکانات شگفت انگیز آن لذت ببرید. سپاس از اینکه همراهمان بودید. نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین