شکی نیست که اینستاگرام یک پلتفرم پرمخاطب و رسانه اجتماعی پرطرفدار است. اینستاگرام در میان میلیون‌ها کاربر فعال روزانه خود به یکی از مؤثرترین پلتفرم‌ها برای برندها و کسب‌وکارها تبدیل شده است. جای تعجب نیست که استوری های اینستاگرام نیز این همه محبوبیت پیدا کرده اند، زیرا اگر بدانید چگونه محتوای خود را با بهترین ابعاد در استوری اینستاگرام منتشر کنید، کاملا برای مخاطب جذاب و سرگرم کننده هستند.
در این مقاله همه نکاتی که باید در مورد ابعاد استوری اینستاگرام بدانید و اینکه چگونه می‌توانید محتوای خود را در این پلتفرم قابل مشاهده تر کنید، آورده شده است.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌ها یا ویدیوهایی را که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، به اشتراک بگذارند. از زمانی که استوری اینستاگرام این قالب را ایجاد کرد، که ابتدا اسنپ چت آن را معرفی کرده بود، بسیاری دیگر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز از آن پیروی کردند.
یکی از دلایلی که کسب‌وکارها به انتشار استوری‌های اینستاگرام علاقه دارند این است که می‌توانند استیکرها، متن‌ها، لینک‌ها یا نقاشی‌های سرگرم‌کننده را به محتوای خود اضافه کنند تا تعامل بالاتری داشته باشند. از طریق این ویژگی‌ها، برندها می‌توانند به طور مؤثرتری به صورت آنلاین با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند و ارتباطات مؤثرتری ایجاد کنند. 

ابعاد مناسب استوری اینستاگرام چیست؟

هم عکس‌ها و هم ویدیوها باید با عرض ۱۰۸۰ پیکسل در ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۹:۱۶) برای استوری اینستاگرام آپلود شوند. 

عکس های استوری اینستاگرام

مدت زمان  نمایش: حداکثر 5 ثانیه در هر استوری
فرمت های پشتیبانی شده PNG و JPG
اندازه فایل مجاز: حداکثر 30 مگابایت برای هر عکس (اما 100-350 کیلوبایت توصیه می‌شود)

ویدیوهای استوری اینستاگرام

مدت زمان پخش: اسلاید های ویدیویی 15 ثانیه ای نمایش داده می‌شود. برای مثال، یک ضبط یک دقیقه‌ای، که حداکثر مدت زمان برای پخش ویدیو در اینستاگرام است، به چهار بخش 15 ثانیه‌ای تقسیم می‌شود. 
فرمت های پشتیبانی شده MP4 و MOV
حجم فایل مجاز: کمتر از 4 گیگابایت

منطقه امن اندازه استوری اینستاگرام چیست؟

اگرچه اینستاگرام ابعاد 1080×1920 پیکسل را می‌پذیرد، اما توصیه نمی شود که کل این قسمت با محتوا پر شود. همیشه ایده خوبی است که هنگام ایجاد محتوا برای استوری های خود، منطقه امن اندازه استوری اینستاگرام را در نظر داشته باشید. منطقه امن فضایی است که محتوای شما عاری از عناصر دیگر مانند موارد زیر است:
نام نمایه شما (گوشه سمت چپ بالا)
دکمه خروج (گوشه سمت راست بالا)
دکمه های "ارسال پیام" و اشتراک گذاری (حاشیه چپ و راست پایین)
در گذشته، هنگام آپلود محتوای خود در استوری اینستاگرام، باید به صورت دستی بررسی می‌کردید که آیا در منطقه امن قرار دارد یا خیر. اما اکنون، اگر محتوایی خارج از آن منطقه داششته باشید، اینستاگرام خطوط آبی را به شما نمایش می‌دهد.
اگر قصد ایجاد محتوا خارج از برنامه اینستاگرام (مثلاً با استفاده از ابزارهای ویرایش عکس) را دارید، باید به منطقه امن توحه داشته باشید. منطقه امن منطقه ای بین 1040 در 1420 پیکسل در نظر گرفته می‌شود. ارزش آن را دارد که تقریباً 250 پیکسل فضا در حاشیه بالا و پایین و 30 پیکسل در حاشیه جانبی باقی بگذارید. 

چرا باید به ابعاد درست استوری اینستاگرام پایبند باشید؟

زمانیکه محتوای خود را در منطقه امن می‌نویسید، تمام اطلاعات مهم شما نمایش داده خواهد شد و قطعا مخاطب آن را می‌خواند.
با رعایت ابعاد مناسب استوری اینستاگرام می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات موجود در محتوای شما دیده می‌شود. اما اگر این اندازه را در نظر نگیرید، ممکن است جزئیات مهم از دید پنهان شوند یا خارج از صفحه نمایش داده  شوند. در نتیجه، استوری های اینستاگرام شما ممکن است در بلند مدت بی تاثیر باشند.
بنابراین برای طراحی هر نوع استوری به خصوص بنر تبلیغاتی که قرار است در استوری اینستاگرام به نمایش بگذارید، این ابعاد را رعایت کنید. بهتر است یک قالب بسازید تا هر چیزی که در استوری اینستاگرام پست می‌کنید همیشه اندازه درستی داشته باشد.

با قرار دادن محتوا در منطقه امن (Safe Zoon):

•    محتوا حرفه ای به نظر می‌رسد و کیفیت بالایی دارد
•    استوری اینستاگرام، یک تجربه کاربری عالی را ارائه می‌دهد.
•    محتوا در مرکز استوری های اینستاگرام قرار می‌گیرد و کاملا جلب توجه می‌کند.

چرا رعایت ابعاد منطقه امن در استوری اینستاگرام مهم است؟

پست و استوری اینستاگرام به راحتی قابل نادیده گرفته شدن هستند، به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پیام شما را به سرعت منتقل می‌کنند. در استوری‌های اینستاگرام، نمی‌توانید عکس‌های تار، متن‌هایی که غیرحرفه‌ای بریده شده‌اند یا تصاویری که خواندن آن‌ها دشوار است داشته باشید. اما همه اینها اشتباهاتی هستند که اگر ابعاد درست استوری اینستاگرام را رعایت نکنید ممکن است مرتکب شوید.
کاربران احتمالا از استوری های اینستاگرام که به راحتی قابل خواندن نیستند، عبور می‌کنند. استوری های شما به سادگی باید کیفیت بالایی داشته باشند وگرنه کاربران زحمت تماشای آن‌ها را نخواهند داد، به این معنی که وقت و انرژی شما را هدر می‌دهند.
هر چه استوری های اینستاگرام شما بهتر به نظر برسند، احتمال عملکرد بهتری دارند. برندها و کسب‌وکارها با استفاده از استوری‌های خوب ساخته شده در اینستاگرام، بهتر می‌توانند با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند و آنها را درگیر کنند.
استوری های اینستاگرام می‌توانند به شما در بهبود تعامل در این پلتفرم کمک کنند، به همین دلیل است که باید حرفه ای به نظر برسند. اگر استوری های اینستاگرام شما از ابعاد درست پیروی کنند، همه عناصر قابل مشاهده باشند و طراحی کلی آن جذاب باشد، تعامل شما می‌تواند به اوج خود برسد.

 

بهترین ابعاد استوری اینستاگرام برای دیده شدن محتوای شما

 

نکات و ترفندهای ساخت استوری اینستاگرام

محتوای خود را قبل از آپلود در اینستاگرام ویرایش کنید

در اینستاگرام شما فقط می‌توانید محتوای خود را به میزان محدودی ویرایش کرده و بهبود دهید. اگر می‌خواهید از یک قالب استفاده کنید یا برخی از فیلترها را اعمال کنید، بهتر است این کار را خارج از برنامه و با استفاده از ابزارهای آنلاین مثل استوری ساز دومینگو انجام دهید. 
مطمئناً در بسیاری از برنامه های ویرایش عکس موجود برای تلفن همراه و برنامه های استوری ساز آنلاین تحت وب، قالب مرتبط با نام تجاری خود پیدا خواهید کرد. 

از ابزارهای استوری اینستاگرام استفاده کنید

همیشه باید به دنبال فیلترهای جدید باشید، زیرا ممکن است برخی از آنها خسته کننده شوند یا بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، و در این صورت حتی ابعاد مناسب استوری اینستاگرام نیز به شما کمکی نخواهد کرد. اگر می‌خواهید ارتباط خود را از نظر زیبایی‌شناختی جذاب نگه دارید، می‌توانید روی برخی از تنظیمات از پیش تعیین شده نیز سرمایه‌گذاری کنید. 

محتوای عمودی بهتر است یا محتوای افقی؟

ابعاد استوری اینستاگرام کاملا عمودی است. ممکن است اگر فقط پست های مربعی در اینستاگرام منتشر می‌کنید زیاد به این نکته توجه نکنید، اما محتوای عمودی بهترین گزینه برای استوری اینستاگرام است. از لحظه ای که شروع به تولید محتوا برای این قالب می‌کنید، باید این را در نظر داشته باشید. ممکن است برای ایجاد تغییرات بعد از آن خیلی دیر باشد، بنابراین اگر ابعاد درست استوری اینستاگرام را برای پست های عمودی در نظر نگیرید، کار شما به هدر می‌رود. 
البته می‌توانید عکس های مربع یا افقی را به استوری اضافه کنید، اما در نهایت آنها باید عمودی به نظر برسند. به عنوان مثال، می‌توانید چندین عکس مربعی را به صورت یک کلاژ عمودی مرتب کنید.

 علاوه بر اندازه استوری های اینستاگرام به حجم آنها نیز توجه کنید

اگرچه می‌توانید فایل های طولانی و سنگین را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید، اما بهتر است از انجام این کار خودداری کنید. بدون شک، فیلم‌ها و عکس های با کیفیت بالا دارای اندازه فایل متناسب با کیفیت خود خواهند بود. با این حال، باید به تجربه کاربری نیز فکر کنید. ممکن است برخی از اعضای گروه هدف شما دارای اینترنت ضعیف، اتصالات اینترنتی ناپایدار یا دستگاه های تلفن همراه قدیمی باشند. اگر ویدیوهای با حجم بالا آپلود کنید، ممکن است باعث شود این افراد در تماشا یا تعامل با آنها دچار مشکل شوند. علاوه بر این، اگر این مشکل ادامه یابد، ممکن است مخاطبان شما به طور کلی از تعامل با برند شما منصرف شوند.
اگر می‌خواهید استوری‌های اینستاگرام شما سریع بارگذاری شود، عکس‌هایی را با حداکثر حجم ۳۵۰ کیلوبایت منتشر کنید. بسته به طول کلیپ های ویدیویی که می‌خواهید استفاده کنید، ممکن است لازم باشد برخی از آنها را قبل از پخش زنده فشرده کنید.

با بهترین دستگاه ممکن عکس بگیرید

این اصلا منافاتی با نکته قبلی نداره! 
شاید قبلاً چند عکس از محصول یا خدمات خود گرفته باشید، اما اگر این کار را نکردید، هنگام برنامه ریزی برای عکس بعدی خود به یاد داشته باشید که چند عکس عمودی بگیرید. با این حال، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید از بهترین دستگاه موجود استفاده می‌کنید. حتی می‌توانید از تلفن هوشمند یکی از همکارانتان که کیفیت بهتری دارد، استفاده کنید.

از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید

اگر عکس هایی گرفتید که ابعاد استوری اینستاگرام را به درستی رعایت کرده، سپس می‌توانید به تعامل و جذاب‌تر کردن آن‌ها فکر کنید. مهم است که با ایده و طراحی درست شروع کنید، اما باید بسیاری از عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید. مناطق امن در اینستاگرام به راحتی می‌توانند عناصر اضافی را در خود جای دهند که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، مانند:  
•    GIFها
•    برچسب های مکان
•    تگ‌ها
•    سوالات
•    موسیقی
•    نظرسنجی‌ها
•    آزمون‌ها
•    هشتگ‌ها
•    لینک‌ها (دیگر نیازی نیست 10 هزار دنبال کننده داشته باشید تا بتوانید لینک های قابل کلیک را در استوری های خود اضافه کنید)
•    شمارش معکوس
•    برچسب‌ها
از قبل در نظر بگیرید که چه نوع عناصری را می‌خواهید در استوری اینستاگرام خود بگنجانید و با توجه به این ایده‌ها و ابعاد،  محتوای مناسبی ایجاد کنید. 

با نظم و سبک استوری های اینستاگرام سازگار باشید

زمانی که شروع به استوری گذاشتن در اینستاگرام می‌کنید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. خوب، از نظر تئوری وجود دارد، اما شما فقط اشتهای مخاطبان خود را تحریک می‌کنید. آیا این تمام چیزی است که قصد انجام آن را دارید؟  
مطمئنا شما می‌خواهید با استوری های خود مخاطب یا مشتری بیشتری جذب کنید پس باید با طور منظم پست و استوری بگذارید
یک قالب با ابعاد مناسب استوری اینستاگرام بسازید، آن را به طور منظم به روز کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. با نوع محتوا و سبک مناسب، استوری های اینستاگرام شما مطمئناً از بقیه متمایز خواهد شد.

چطور استوری اینستاگرام را با ابعاد درست طراحی کنم؟

وقتی نوبت به طراحی ابعاد استوری اینستاگرام شما می‌رسد، فقط به یاد داشته باشید که اندازه اهمیت دارد.
ابعاد استوری های اینستاگرام شما می‌تواند بر موفقیت کسب و کار شما در این پلتفرم رسانه اجتماعی تاثیر بگذارد. استوری های اینستاگرام اگر صبور باشید و به آن‌ها نه تنها از نظر محتوا بلکه از نظر اندازه توجه کنید، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای کسب و کار شما باشد.
اگر می‌خواهید بدون سرمایه گذاری زیاد با مشتریان بیشتری در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن بوده اید. اطمینان از اینکه کسب و کار شما در معرض دید قرار می‌گیرد، با درست کردن ابعاد استوری اینستاگرام شما شروع می‌شود.
اگر برای طراحی استوری با ابعاد مناسب مشکل دارید، بهتر است از قالب های آماده استوری ساز دومینگو استفاده کنید. این قالب‌ها توسط طراحان حرفه ای ساخته شده که تمام نکات طراحی در آن رعایت شده است. فقط کافی است عناصر و متن را متناسب با نیاز خود سفارشی سازی کنید. ابزار دومینگو به شما کمک می‌کند استوری های بی نظیر و منحصر به فرد بسازید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین