اگر تا به حال به یک نمایشگاه بین المللی یا داخلی رفته باشید، احتمالاً حداقل یک بروشور سه لت (Tri-Fold) برای تبلیغات دریافت کرده اید. طراحی بروشور آنلاین 3 لت یک روش بازاریابی آزمایش شده و واقعی برای ارائه اطلاعات در مورد هر کسب و کاری است که می‌تواند برای اهداف بازاریابی مختلف مثل افتتاحیه فروشگاه یا معرفی یک سرویس یا محصول جدید مورد استفاده قرار گیرد. 
اما مانند هر محتوای بازاریابی دیگری، تبلیغ با بروشور سه تا تنها زمانی مؤثر است که خواندن و درک آن آسان باشد. در واقع یکی از بزرگترین نقاط قوت طراحی بروشور آنلاین ۳ لت این است که اطلاعات بسیار زیادی را به راحتی در ۶ قسمت مختلف از یک کاغذ A4 به نمایش می‌گذارد و به طراحان، فضاهای مجزایی برای تبلیغ و اطلاع رسانی درباره موضوعات مختلف می‌دهد.
اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که طراحی بروشور سه لت شما موثر و حرفه ای است؟ در این مقاله چند نکته برای کمک به طراحی بروشور آنلاین ۳ لت را با شما به اشتراک‌گذاری می‌گذاریم.

چه زمانی باید از طراحی بروشور آنلاین ۳ لت استفاده کرد؟

اولاً، مهم است که فقط در صورت لزوم از یک بروشور سه لت استفاده کنید. این نوع محتوای بازاریابی زمانی بهترین کاربرد را دارد که بخواهید اطلاعات زیادی را به خوانندگان خود ارائه دهید. تقسیم بندی بروشور به قسمت های مختلف می‌توانند به ارائه محتوای شما به اطلاعات قابل فهم کمک کنند و در نتیجه آن را جذاب تر کند.
به عنوان مثال، بروشور سه لت بهترین راه برای اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد کسب و کار شما در شروع کارتان است. برخلاف سایر محتواهای بازاریابی که ویژگی خاصی از کسب و کار شما را تبلیغ می‌کنند (مانند فروش آخر هفته یا عرضه محصول) می‌توانید یک بروشور دو یا سه-لت طراحی کنید و اطلاعات کاملی را با آن ارائه دهید. 

 

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

 

نکاتی برای طراحی بروشور آنلاین 3 لت

اگر تشخیص دادید که طراحی بروشور سه تایی برای کمپین بازاریابی شما ایده آل است، باید طرحی را انتخاب کنید که جذاب و منحصر به فرد باشد و در عین حال خواندن آن نیز آسان باشد. چگونه چنین طرحی داشته باشید؟ از نکات و ترفندهای زیر برای طراحی بروشور ایده آل سه لت استفاده کنید.

ترتیب صفحه بندی بروشور را رعایت کنید

بروشور سه لت شما باید به راحتی قابل خواندن باشد برای این کار باید صفحات را به درستی شماره گذاری کنید. صفحه بندی برای یک بروشور سه تایی آنقدرها که تصور می‌کنید سخت نیست. به دلیل اینکه صفحات تا می‌شوند، اعداد دقیقاً پشت سرهم نیستند.
اگر بخواهید یک بروشور سه لت را روبروی خود بگذارید، صفحه بندی به این صورت خواهد بود:
سمت جلو: صفحات 2، 3، و 4
سمت پشت: صفحات 5، 6، و 1
این ترتیب را هنگام طراحی بروشور آنلاین 3 لت و ایجاد قالب یا نمونه طرح تان در نظر داشته باشید. این ترتیب، به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظم طرح نهایی بروشورتان را حفظ کنید.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

طراحی هر صفحه از بروشور آنلاین سه لت را متمایز نگه دارید

همانطور که قبلاً گفتیم، یکی از مزایای بروشور سه لت این است که می‌توانید تبلیغات خود را به بخش های جداگانه و مجزا در هر لت تقسیم کنید. این نوع طراحی به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد چندین جنبه از کسب و کار تان (ماموریت، تاریخچه، خدمات و غیره) تبلبغ کنید بدون اینکه مخاطبان خود را خسته کنید.
اما، این مدل اطلاع رسانی تنها در صورتی مؤثر است که محتوای هر صفحه را متمایز نگه دارید.
حتماً متن خود را اصلاح کنید تا از فضای قابل مشاهده در هر لت خارج نشود. این کار هر بخش از بروشور شما را مجزا و مختصر نگه می‌دارد که منجر به تجربه خواندن بهتری برای مخاطبان شما می‌شود.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

تم رنگی مناسبی برای طراحی بروشور در نظر بگیرید

راه دیگر برای بهینه سازی طراحی بروشور آنلاین ۳ لت، استفاده از رنگ های متضاد است. طرح‌بندی شما می‌تواند از سایه‌های مختلفی در هر لت استفاده کند، تا کنتراست و جذابیت بصری بروشور شما بهینه شود. استفاده از تم رنگی مناسب در طراحی بروشور آنلاین باعث می‌شود که کل آن زیبا به نظر برسد که مطمئناً توجه مخاطبین را به خود جلب می‌کند.
استفاده از تم رنگی متضاد راهی سریع و آسان برای افزایش شناخت برند شماست. از رنگ هایی استفاده کنید که با وب سایت، لوگو و سایر محتوای بازاریابی شما مطابقت دارند تا پالتی ایجاد کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد. این راهکار بازاریابی دقیق می‌تواند راهی عالی برای متمایز کردن برند شما از رقبا باشد.

از متن های کوتاه در طراحی بروشور آنلاین استفاده کنید

قبلاً اشاره کردیم که بروشورهای سه لت برای ارائه اطلاعات زیادی به مخاطبان شما ایده آل هستند. اما شما نمی توانید همه اطلاعات را در یک لت ارائه دهید. اگر بروشور شما دارای متن های طولانی باشد (مخصوصاً اگر فونت آن ریز باشد)، مطمئناً در چند لحظه، مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

چگونه می‌توانید اطلاعات کلیدی را بدون خسته کردن خواننده ارائه دهید؟ راه حل شما این است که متن را با تصاویر جذاب به اطلاعات مختصر و مفید تقسیم کنید. این یک ترفند کارساز برای جداسازی متن به بخش‌های کوچکتر و قابل درک است. از طزفی، تصاویر می‌توانند به جذاب تر کردن طراحی بروشور آنلاین شما کمک کنند.

فونت های ساده را انتخاب کنید

زمانی که یک بروشور طراحی می‌کنید (یا هر محتوا بازاریابی دیگری مثل طراحی لیفلت، طراحی کاتالوگ، طراحی تراکت و غیره)، مهم است که تا آنجا که می‌توانید سادگی آن را حفظ کنید. درست است که نمی‌خواهید بروشور خسته‌کننده‌ای داشته باشید، اما زیاده‌روی نیز چشم‌ها را خسته می‌کند و باعث می‌شود خواننده کمتر علاقه داشته باشد به صفحات بعدی نگاه کند.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

یکی از بهترین روش‌ها برای ساده نگه داشتن طراحی بروشور آنلاین، فونت های شماست. حداکثر باید از دو یا سه فونت در بروشور خود استفاده کنید (یکی برای عناوین و سرصفحه‌ها، یکی برای متن بدنه و شاید فقط یکی دیگر برای لوگوی برندتان). از یک فونت کلاسیک و خوانا استفاده کنید (شما نمی خواهید مخاطبانتان برای تشخیص متن دچار مشکل شوند) و اندازه فونت را نیز به اندازه کافی بزرگ کنید تا خواندن متن آسان شود

از یک قالب آماده برای طراحی بروشور آنلاین استفاده کنید

ساخت بروشور ممکن است برای یک تازه کار دشوار به نظر برسد، به خصوص اگر با طراحی گرافیکی آشنا نباشید. بروشورها ابزار مهمی براب بازاریابی هستند پس اگر در طراحی، تازه کار هستید، چگونه می‌توانید مطمئن باشید که بروشور شما موثر خواهد بود؟

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

خوشبختانه این روزها، تعداد زیادی ابزار طراحی آنلاین معرفی شده انر که قالب های آماده جذابی ارائه می‌دهند که برای شروع طراحی واقعا کاربردی است. یکی از این ابزارهای آنلاین، بروشور ساز آنلاین دومینگو است که پس از ثبت نام و ورود به نرم افزار آن، می‌توانید قالبی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای کسب و کار شما مناسب باشد.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

پس از انتخاب قالب نیز امکان استفاده از ابزارهای ویرایشگر آنلاین را دارید تا جاهای خالی را با متن و تصاویر خود پر کنید.
استفاده از قالبهای آماده برای طراحی بروشور آنلاین، یک انتخاب عالی برای افرادی است که می‌خواهند یک بروشور فوق العاده طراحی کنند، اما دقیقاً مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

تفاوتی ندارد یک قالب آماده را سفارشی کنید یا بخواهید طرح تان را از ابتدا بسازید، دومینگو می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای بازاریابی با کیفیتی طراحی کنید که کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن ارتقا می‌دهد. 
علاوه بر قالب های آماده برای طراحی بروشور، شما می‌توانید هر نوع محتوای دیگری را نیز بسازید. از طراحی لیفلت گرفته تا پست و استوری اینستاگرام، ابزار طراحی آنلاین دومینگو به راحتی به شما کمک می‌کند تا مثل یک حرفه ای عمل کنید.

چطور با کمک قالب های آماده یک بروشور سه لت حرفه ای طراحی کنیم؟

به دلیل طراحی سه تایی، شش صفحه برای پر کردن اطلاعات و تصاویر در اختیار خواهید داشت. درج محتوا در هر لت می‌تواند بسیار مفید باشد. اما، کمی محدودیت در طراحی به علت فضای محدود وجود دارد. شما باید بتوانید اطلاعات را در متن های کوتاه با فونت های خوانا در اندازه مناسب ارائه دهید. 
چند توصیه زیر می‌تواند به شما کمک کند بروشورهایی طراحی کنید که خوانا و قابل درک باشند:

سعی کنید فقط از دو یا سه فونت استفاده کنید

شما می‌توانید چند فونت برای عناوین و متن صفحات مختلف به کار ببرید تا جذابیت بصری ایجاد کنید. اما دقت کنید که فونت‌ها باید خوانا باشند و خیلی کوچک نباشند.
استفاده از تصاویر یا عکس های با کیفیت بالا را در سراسر بروشور را فراموش نکنید
مهمترین اطلاعات را در فهرست های نشان دار یا شماره‌دار نمایش دهید تا بینندگان بتوانند بیشترین اطلاعات را در یک نگاه ببینند. 

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

نکته حرفه ای: همیشه تاها را قبل از چاپ بررسی کنید
پیچیدگی قالب بندی و طراحی بروشور سه لت می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در چاپ شود. اگر از خدمات طراحی و چاپ باکیفیت استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد با مشکل مواجه نمی‌شوید، اما ایده خوبی است که قبل از اینکه سفارش چام بروشوری که با قالب های آماده طراحی کردید به انتشارات بدهید، یک نمونه را خودتان چاپ کنید. 
وقتی بروشور را چام کردید آن را همانطور که برای توزیع انجام می‌دهید، تا کنید. به نحوه قرار گرفتن طرح در هر بخش از بروشور تا شده دقت کنید. باید طرح یکنواخت و منظمی را ببینید و قسمت هایی که تا می‌خورند نباید محدودیتی در مشاهده اطلاعات توسط بیننده ایجاد کنند. 

نظم طبیعی لت‌ها را کنار هم حفظ کنید

طراحی بروشور آنلاین ۳ لت معمولاً دارای یک چیدمان و نظم از پیش تعریف شده هستنداست. متن و طرح باید در صفحات جلویی بیشتر و در صفحات پشتی، کمتر استفاده شود. هرچقدر بتوانید متن‌ها را کوتاهتر بنویسید و فضای خالی بیشتر در هر لت داشته باشید، بروشور تا شده شما ظاهری تمیزتر و حرفه ای تر به خود می‌گیرد.
به طور معمول، صفحات داخلی فضای کافی برای چاپ تمام اطلاعات مهم در مورد محصولات، برنامه یا خدمات شما ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید از لت اول و آخر فقط برای نمایش یک عنوان کوتاه و اطلاعات تماس استفاده کنید.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

سعی کنید اصلی ترین جزئیات خود را روی دو صفحه داخلی سمت چپ بنویسید، زیرا اکثر مردم معمولا صفحه یکی مانده به اخر را نمی خوانند. 

به طراحی لت های پشتی توجه کنید

هیچ ایرادی ندارد اگر لت اخر را کاملاً خالی بگذارید، در واقع این یک روش نسبتاً استاندارد برای بروشورهای سه لت است. لت پشتی همچنین می‌تواند مکان مناسبی برای اطلاعات کوتاه باشد، مثلا یک شماره تماس با آدرس کسب‌وکار ، پیج اینستاگرام و غیره باشد. برای تکمیل این صفحه، یک کال تو اکشن هوشمندانه و لینک وب سایت خود را نیز اضافه کنید .

از طراحی خلاقانه برای لت های داخلی کمک بگیرید

به جای استفاده از سه لت داخلی به صورت سه ستون مجزا می‌توانید مهمترین اطلاعات خود را به صورت یکپارچه از راست به چپ بنویسید. ترکیب تصاویر در دو یا سه صفحه نیز می‌تواند ظاهری چشمگیر ایجاد کند که جذابیت بصری را افزایش می‌دهد.

طراحی بروشور آنلاین 3 لت

چگونه طرح های بروشور سه تایی را برای برند خود دریافت کنید

بروشورها می‌توانند ابزار مفیدی باشند که بخواهید از آنها برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کنید، اما اگر طراحی نامناسبی داشته باشند، به همان اندازه که برای جذب افراد به برند شما مفید هستند، می‌توانند تاثیر منفی هم بگذارند. 
به همین دلیل، متن و تصاویر، اطلاعات مهمی هستند که باید به درستی در قالب های آماده استفاده کنید تا نیازهای شما را برآورده کنند و در عین حال خوب به نظر برسند. 
اگر به قالب های آماده برای طراحی بروشور آنلاین سه لت نیاز دارید می‌توانید با ثبت نام در سایت دومینگو به آنها دسترسی داشته باشید.
هر دارایی خلاقانه ای که نیاز دارید، تیم ما آماده ایجاد چیزی زیبا، آموزنده و جذاب است. 
پروژه طراحی بروشور سه لت خودتان را همین امروز رایگان شروع کنید !

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین