تاثیر نوع فونت فارسی در طراحی بنر تبلیغاتی بر هیچکس پوشیده نیست! یک گرافیست حرفه ای به خوبی می‌داند که باید از یک فونت زیبا و در عین حال خوانا استفاده کند به طوری که بیننده در اولین نگاه منظور متن تبلیغاتی را متوجه شده و تاثیر آن را بپذیرد.
به نظر شما بهترین فونت فارسی برای طراحی بنر تبلیغاتی کدام است؟ چند نوع فونت فارسی برای نوشتن متن بنر وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به پاسخ این سوالات بپردازیم. با ما همراه باشید. 

چرا انتخاب یک فونت خوب مهم است؟

فونت مناسب علاوه بر زیبایی و جلوه بصری جذابی که برای بنر شما به همراه دارد، تاثیر بالایی در گیرایی متن تبلیغاتی خواهد داشت. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که اولین نگاه در تبلیغات بسیار مهم است. متن و فونت بنر تبلیغاتی باید به حدی جذاب باشد که در اولین نگاه در ذهن مخاطب نقش ببندد. فونت فارسی در طراحی و چاپ کارت ویزیت، چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ و چاپ جعبه و طراحی سایت و طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام اهمیت دارد. 
در واقع علاوه بر نوع فونت؛ بایستی متن تبلیغاتی ساده و گیرا باشد. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که متن پیچیده و نامفهوم به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی دارد چون مخاطب برای خواندن آن حوصله و وقت نمی گذارد. پس بهتر است به فکر متنی باشید که در نگاه اول منظور را به مخاطب برساند. 

بهترین فونت فارسی برای طراحی بنر تبلیغاتی کدام است؟

انتخاب بهترین فونت فارسی در طراحی بنر تبلیغاتی یکی از مهم ترین مراحل طراحی بنر است و باید جذاب و گیرا باشد. در گذشته که هنوز گستره تبلیغات و طراحی بنر پیشرفت امروزی را نداشت، طیف فونت های مورد استفاده گرافیست‌ها کوچک بود ولی این روزها شاهد طیف گسترده ای از فونت های فارسی برای طراحی بنر هستیم که ممکن است شما را برای انتخاب بهترین فونت سردرگم کند. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین فونت های فارسی پرداخته ایم تا به شما در طراحی یک بنر تبلیغاتی جذاب و خلاقانه کمک کنیم. 

•    فونت یکان پلاس

یکی از پرکاربرد ترین فونت های فارسی بوده که در طراحی بنر از آن استفاده می‌شود. این نوع فونت برای نوشتن متن تبلیغاتی بلند یا کتاب و مجلات رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد چون ظاهری جدی و رسمی دارد. فونت یکان پلاس بهترین نوع برای نوشتن متن طولانی است چون در چشم مخاطب را آزار نمی دهد. 

•    فونت ایران سنس

یک فونت ساده و جذاب جهت نگارش متن تبلیغاتی برای موضوعاتی مثل آموزشی، تبلیغاتی، فروشگاهی و خدمات است. این فونت امروزه به صورت گسترده در وبسایت‌ها، اپلیکیشن های فارسی زبان و.. مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت بالایی در زمینه گرافیکی دارد. از زمانی که فونت ایران سنس طراحی شد توانست در مدت کوتاهی جای فونت های نازنین، یکان و تیتر را بگیرد. این فونت در دو نوع لایت و بولد وجود داشته و برای نوشتن متن های بلند یا کوتاه از آن استفاده می‌شود. 

•    فونت لاله زار

فونت لاله زار بهترین فونت برای طراحی بنر تبلیغاتی با موضوعات ورزشی، آموزشی و فروشگاهی است چون حالتی شاداب، با نشاط و سر زنده دارد. این فونت ضخیم و توپر بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی پست و استوری تبلیغاتی در اینستاگرام به شمار می‌رود. این فونت می‌تواند مخاطب را به خوبی با متن درگیر کرده و در ذهن او ماندگار شود. فونت لاله زار برای نوشتن متن های کوتاه یا عناوین و تیترها مناسب است ولی بهتر است از آن برای نوشتن متن های طولانی استفاده نشود. 
در واقع فونت لاله زار حالتی نوستالژی داشته و به خوبی متن روی مجلات و روزنامه های دوران انقلاب را یاد آوری می‌کند. این فونت حالتی هنری به بنر تبلیغاتی شما داده و به مخاطب حسی کلاسیک را منتقل خواهد کرد. اگر بنر یا موضوع تبلیغاتی شما حال و هوایی نوستالژیک دارد، فونت لاله زار بهترین انتخاب است. 

•    فونت چمران

از این نوع فونت برای نوشتن عناوین و تیترهای خبری، تبلیغاتی، بروشور و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شود. فونت چمران حالتی قوم و محکم و توپر داشته و حس اعتماد و محکم بودن را به مخاطب منتقل می‌کند؛ گویی شما از حرفی که می‌زنید اطمینان کامل دارید. 

•    فونت هندسی مربع

فونتی خاص و منحصر به فرد و در عین حال جذاب که در سال های اخیر بسیار محبوب شده و مورد توجه گرافیست‌ها در طراحی بنر و فتوشاپ قرار گرفته است. از این نوع فونت می‌توان برای طراحی بنر، عناوین یا تیترها، لوگوی برندهای ایرانی و متن تبلیغاتی کوتاه استفاده کرد. برای طراحی بنر با این نوع فونت بهتر است ابتدا از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید. 

•    فونت کلمه

یکی از بهترین فونت‌ها در امر تبلیغات است که امروزه از آن در نوشتن متن های تبلیغاتی، طراحی بنر و استوری یا پست اینستاگرام استفاده می‌شود. این فونت شیک و مدرن در نوشتن تیتر و عناوین یا متن های کوتاه مورد توجه گرافیست‌ها قرار گرفته است. همچنین یکی از فونت های فوق العاده جذاب برنامه وورد آفیس هم همین فونت کلمه می‌باشد. اگر به دنبال مناسب ترین فونت برای تبلیغات در زمینه موضوعات فروشگاهی، استارتاپ، تبلیغات و گرافیک هستید، بهتر است از فونت کلمه استفاده کنید. 

•    فونت سینما

این فونت در سایزهای مختلفی در دسترس است و گرافیست با توجه به نوع و موضوع متن تبلیغاتی یکی از این سایزها را انتخاب میکند. از این فونت مینیمال برای نگارش تیتر و عناوین یا متن های کوتاه استفاده شده و بهترین فونت در معرفی فیلم، کتاب، موضوعات دانستنی و ورزشی است. اگر قصد دارید متنی خلاقانه و زیبا روی بنر تبلیغاتی شما نقش ببندد می‌توانید این نوع فونت را در نظر داشته باشید. 

•    فونت انجمن

اگر قصد نوشتن متن طولانی یا تیترهای بلند را دارید می‌توانید از فونت انجمن استفاده کنید. این نوع فونت ساده و شیک بوده و خواناست. گرافیست می‌تواند بنا بر نوع متن یکی از وزن های مناسب این فونت را انتخاب کند. 

•    فونت کودک

فونت کودک خوانایی بسیار خوبی داشته و کلماتی که با این فونت نوشته می‌شوند با فاصله از هم قرار می‌گیرند. بنابراین اگر متن تبلیغاتی بلندی در نظر دارید یا اینکه به دنبال عناوین طولانی هستید؛ بهتر است از این نوغ فونت استفاده کنید. فونت کودک چشم را اذیت نکرده و می‌توانید به مدت طولانی با این نوع فونت به خواندن متن بپردازید. 
تا اینجا به بررسی پرطرفدارترین فونت های فارسی برای طراحی بنر تبلیغاتی پرداختیم. اگر شما هم مدت هاست به فکر طراحی یک بنر تبلیغاتی یا کاور استوری و پست در اینستاگرام هستید؛ با ما در ادامه مقاله همراه باشید. 

 

بهترین فونت های فارسی برای طراحی بنر تبلیغاتی

 

معرفی بهترین فونت های فارسی برای کاور اینستاگرام

این روزها تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین، ارزان ترین و فراگیرترین تبلیغات است که تاثیر بسیار مثبتی روی میزان فروش یا موفقیت شما در ارائه خدمات دارد. با این حال رقابت در این زمینه بالاست و برای بیشتر دیده شدن و تاثیرگذاری، باید تبلیغات جذاب تر و خلاقانه تری نسبت به رقبای خود بسازید. 
یکی از نکات بسیار مهم در طراحی بنر تبلیغاتی یا کاور اینستاگرام؛ توجه به فونت متن است. فونت متن خواننده را نسبت به خواندن آن مشتاق کرده یا می‌تواند بالعکس عمل کرده و تاثیر منفی بگذارد. بنابراین توجه به فونت، از نکات ضروری طراحی بنر تبلیغاتی است که یک گرافیست حرفه ای با توجه به نوع و موضوع متن آن را انتخاب میکند. 
بهترین فونت برای کاور اینستاگرام شامل فونت های محبوب ایران سنس، کلمه، شبنم و یکان بلخ است که طرفداران زیادی دارند. این فونت‌ها ساده، خوانا و جذاب بوده و می‌توانند انتخاب خوبی برای نگارش متن یا عنوان مورد نظر شما باشند. 

    فونت کلمه در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام

این فونت از زبان های عربی، فارسی، انگلیسی، اردو و کردی پشتیبانی کرده و برای نوشتن عناوین بسیار مناسب است. فونت کلمه حالتی قدرتمند، ساده و جذاب دارد که می‌تواند در نگاه اول خواننده را درگیر کرده و منظور را به خوبی به او برساند. این نوع فونت ساختاری منظم داشته و کلمات با فاصله مشخص از هم قرار دارند. فونت کلمه به کلمات قدرت بخشیده و برای بولد قسمت های طلایی یا مهم متن هم بسیار به کار می‌آید. 
البته بهتر است پیش از استفاده از این نوع فونت برای کاور پست یا استوری تبلیغاتی خود از یک گرافیست کمک بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. 

    فونت جوان در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام

همانطور که از نامش پیداست؛ فونت جوان شور و نشاط جوانی را در متن تداعی کرده و حس سرزندگی به مخاطب می‌بخشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که فونت جوان الهام گرفته از یک سری دست نوشته های ماژیکی است و حس صمیمیت به خواننده می‌دهد. از این فونت برای متن های تبلیغاتی، عناوین یا تیترهای طنز و صمیمی استفاده شده و خوانایی مناسبی دارد. 
اگر متن رسمی یا خشک دارید، بهتر است از فونت جوان استفاده نکنید چون این نوع فونت برای متن های غیررسمی، صمیمی، طنز یا جالب گزینه مناسب تری است. 

    فونت ایران سنس در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام

بهترین فونت در دنیای استارتاپ! فونت ایران سنس ساده، روان و جذاب بوده و خوانایی بالایی دارد. در واقع این نوع فونت را در بسیاری از پلتفرم‌ها مثل کافه بازار، اسنپ، اسنپ فود، دیجی کالا، آپارات و... می‌بینیم. بهترین فونت برای نوشتن متن های طولانی، کوتاه، عناوین، تیترها و.. است. از این نوع فونت می‌توان برای طراحی بنر تبلیغاتی، کاور پست یا استوری اینستاگرام، نوشتن کپشن و.. استفاده کرد. فونت ایران سنس برای متن های رسمی یا غیر رسمی مناسب بوده و محدودیتی از استفاده از آن وجود ندارد. 

    فونت ایران یکان در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام 

تنها مدت کمی پس از طراحی آن، ایران یکان به یکی از پرطرفدارترین فونت های فارسی در پلتفرم های مختلف تبدیل شد. در واقع پرکاربرد ترین فونت فارسی ابتدا ایران سنس بوده و سپس ایران یکان است. از ایران یکان می‌توان برای طراحی بنر تبلیغاتی یا کاور پست و استوری اینستاگرام استفاده کرد. این فونت ساده و خوانا بوده و به خوبی مفهوم متن را به مخاطب در نگاه اول می‌رساند؛ پس می‌توانید انواع متن کوتاه یا بلند یا عناوین و تیترها را با این نوع فونت بنویسید. 

    فونت دانا در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام

این فونت به خط نسخ نزدیک بوده و حالتی هندسی دارد. این فونت شکلی مدرن و معاصر داشته و یکی از گزینه های خوب در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام و طراحی بنر تبلیغاتی است. این فونت خوانایی بسیار خوبی داشته و کلمات به صورت کامل و فاصله دار از هم نوشته می‌شوند. این فونت برای نوشتن توضیحات محصول یا خلاصه کتاب و مجلات مناسب بوده و می‌تواند جهت نوشتن تیتر یا عناوین هم استفاده شود. 

    فونت وزیر در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام

این فونت در ضخامت های مختلف قابل استفاده بوده و خوانایی خوبی دارد. فونت وزیر یکی از فونت های قدیمی زبان فارسی در پلتفرم هاست که قطعا آن را زیاد دیده اید. فونت وزیر می‌تواند نوشته های متن مورد نظر شما را به صورت تفکیک شده و ساده به نمایش گذاشته و مخاطب را سردرگم نخواهد کرد. بنابراین برای نوشتن متن‌ها و عناوین رسمی، خبری، اطلاعات و هشدارها از این نوع فونت می‌توان استفاده کرد. 

    فونت شبنم در طراحی کاور پست یا استوری اینستاگرام 

یکی از فونت های پرکاربرد در طراحی بنر تبلیغاتی یا کاور پست و استوری است که ضخامت های مختلف داشته و می‌توانید از آن برای نوشتن متن یا کپشن های طولانی هم استفاده کنید. این نوع فونت ساده و روان بوده و برای نوشتن توضیح کتاب، محصول مورد نظر یا نوشتن مراحل و.. مناسب است. 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تعدادی از بهترین فونت های فارسی در طراحی بنر تبلیغاتی یا کاور پست و استوری اینستاگرام پرداختیم. درصورتی که نیاز به استفاده از انواع فونت های فارسی در طراحی دارید می‌توانید از نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو استفاده کنید و متن‌ها و نوشتار خود را با فونت های آماده ویرایش و سفارشی سازی کنید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین