همانطور که می‌دانید، عکس‌ها و تصاویر یکی از مهم ترین آیتم‌ها هستند که بتوانید در اینستاگرام پست بگذارید و یا به بیانی دیگر اگر شما سوژه و عکسی نداشته باشید نمی‌توانید در اینستاگرام خود موضوعی را به اشتراک بگذارید.
شاید با خود فکر کنید گرفتن عکس برای پست اینستاگرام کاری آسان است در حالی که این‌طور نیست!
عکاسی برای پست و یا استوری اینستاگرام مانند هر کار دیگری پروسه خاصِ خودش را دارد که در مطالب پایین تر به آن‌ها می‌پردازیم.

• عکس برای پست اینستاگرام شما حتما نباید با دوربین باشند

بیشتر افراد فکر می‌کنند که برای گرفتن یک عکس خوب باید حتما یک دوربین عکاسی حرفه ای داشته باشند در حالی که این طرز فکر درست نیست.
شما به یک دوربین عکاسی حرفه ای برای گرفتن عکس برای پست اینستاگرام خود نیازی ندارید بلکه شما باید روش درست عکس گرفتن را با دوربین گوشی خود بلد باشید تا بتوانید تصاویری حرفه ای و عالی بگیرید.
برای یاد گرفتن روش های خاص برای عکاسی می‌توانید به یک سری سایت های آموزشی مراجعه کنید که به شما مراحل گرفتن یک عکس خوب با یک گوشی موبایل ساده را یاد می‌دهند؛ اما ما نیز به شما چند نکته برای گرفتن یک عکس مناسب در مطالب پایین تر بیان می‌کنیم.

• به تم‌ها و رنگ‌ها توجه ویژه ای داشته باشید

رعایت تم " Theme" درعکس‌ها بسیار نکته ای مهم است که باید به آن‌ها توجه کنید.
رعایت تم و رنگ‌ها در پست های پشت سر هم باید باعث ایجاد یک هماهنگی و هارمونی یکسان شوند زیرا که یک‌دستی در دیدگاه اولیه مخاطب توجه آن‌ها را جلب می‌کند و حتی جلوه ای زیبا به پیج اینستاگرام شما می‌دهد.
به عنوان مثال شما در پیج شخصی خود می‌توانید از چند رنگ به طور ثابت استفاده کنید؛ این رنگ‌ها می‌توانند رنگ هایی شاد و سرد باشند و یا رنگ هایی با تم مات و گرم؛ این انتخاب بستگی به سلیقه شما دارد که عکس پست اینستاگرام شما چه رنگی داشته باشد.
اگر اکانتی تجاری دارید باید با توجه به محتوایی که می‌خواهید پست بگذارید رنگ مورد نظر و مربوط با آن محتوا عکس های خود را بگیرید.

• امکانات و تنظیمات دوربین گوشی خود را برای گرفتن عکس برای پست اینستاگرام بهتر بشناسید

شما برای ثبت یک تصویر باید از امکانات دوربین خود آگاهی نسبی داشته باشید؛ مانند اینکه چه میزان نورپردازی در یک محیط برای عکس گرفتن مناسب و نیاز است و با توجه به سوژه آیا باید نور را زیاد یا کم کرد.
یا اینکه چه زمانی و با چه زاویه ای باید از فلش دوبین گوشی استفاده کرد.
و یا حتی با توجه به سوژه عکاسی، چه میزان و روی چه موضوعی باید روی آن سوژه فوکوس کرد زیرا که نقطه فوکوس تاثیر بالایی در رساندن پیام به بیننده دارد.
این‌ها نیمی از موارد مورد توجه هستند که باید هنگام عکاسی به آن‌ها اهمیت داد تا تصویری خوب با دوربین ثبت کنید.

• از نور طبیعی خورشید برای عکاسی استفاده کنید

استفاده و عکس گرفتن در نور طبیعی، تصویر شما را از هنگامی که از نور فلش گوشی و یا فیلتر های مختلف استفاده می‌کنید جذاب تر می‌کند.
برای عکاسی در نور بهتر است سوژه در مکانی که سایه است باشد؛ این باعث می‌شود وقتی نیمی از نور خورشید بر روی آن می‌تابد جلوه ویژه ای به آن تصویر بدهد.
یا اینکه می‌توانید هنگامی که آفتاب در پشت شما قرار دارد از سوژه مورد نظر عکس بگیرید؛ این مدل باعث می‌شود نور به طوری یکنواخت روی سوژه را روشن کند.

 

چطور برای پست اینستاگرام عکس بگیریم؟

 

• از تم های مختلف در عکس برای پست اینستاگرام استفاده کنید

شما می‌توانید با تم هایی مشخص به عکس‌ها برای پست اینستاگرام خود نما و جلوه بدهید.
به عنوان نمونه می‌توانید از تم هایی با عکس های مستطیلی شکل ( عکس هایی که در بالا و پایین فضایی سفید دارند ) استفاده کنید.
و یا از عکس های نوشته دار استفاده کنید که می‌توان به این ترتیب گفت که در پست اول یک عکس آ‌پلود کنید و در وسط که عکس دوم می‌شود یک تصویر با متن نوشته بگذارید و سپس دوباره در عکس سوم یک تصویر با تم مشابه عکس اولی که سمت راست وجود دارد بارگذاری کنید.
و یا می‌توانید از تم هایی با عکس های مینیمال، سیاه و سفید و یا عکس هایی با حاشیه های متفاوت هستند عکس های پست اینستاگرام خود را درست کنید.

• در عکاسی از زوم کردن استفاده نکنید

خیلی از افراد وقتی می‌خواهند از سوژه ای عکس بگیرند به جای اینکه به آن نزدیک تر شوند، روی سوژه با دوربین گوشی خود زوم می‌کنند که این کار بسیار اشتباه است زیرا که باعث می‌شود کیفیت عکس پایین بیاید و تصویر شما را بد کیفیت و شطرنجی نشان دهد.

• در عکس برای پست اینستاگرام خود از فیلتر های درستی استفاده کنید

فیلتر گذاشتن روی تصاویر باعث می‌شود که تصویر شما زیباتر دیده شود پس باید در انتخاب یک فیلتر مناسب برای تصویر مربوطه توجه کنید.
برای انتخاب یک فیلتر مناسب می‌توانید از لیست فیلترهای خودِ اَپ اینستاگرام استفاده کنید و یا حتی می‌توانید از فیلترهای بعضی اَپ هایی که مخصوص ادیت عکس هستند مانند اپلیکیشن " Picsart" استفاده کنید.
توجه کنید که فیلتری که استفاده می‌کنید باید با رنگ های تصویر گرفته شده هم‌خوانی داشته باشد؛ مثلا شما اگر عکسی با تم رنگیه شاد گرفته باشید، اگر به آن فیلتر دارک بدهید جلوه ای جالب به شما نمی‌دهد پس هوشمندانه فیلترها را انتخاب کنید؛ و همچنین اگر از یک فیلتر استفاده کردید سعی کنید در استفاده از آن پایبند باشید تا فضا و استایل پیج شما با رنگ های متفاوت و مختلف نمای خود را از دست ندهد و تبدیل به یک پیج با رنگ هایی متفاوت و و بدون هماهتگی نشود.

کلام آخر

حال گرفتن عکس برای پست اینستاگرام با دانستن این نکات برای شما آسان تر شده است.
شما با استفاده از این تکنیک های ریز و قابل توجه می‌توانید عکس های پست اینستاگرام خود را به راحتی بگیرید و آن را با اپلیکیشن های روز دنیا که برای ادیت عکس به کار می‌روند ویرایش کنید و سپس پست کنید.
این نکته را خیلی توجه کنید که با عکس‌ها و فیلتر‌ها و با رعایت هارمونی و هماهنگی بین تصاویر، شما می‌توانید به پیج شخصی و یا تجاری خود یک نمای زیبا و دیدنی بدهید و مخاطب خود را جذب کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین