در مطالعه‌ای به نام تأثیر رنگ در بازاریابی ، محققان دریافتند که افراد می‌توانند در کمتر از 90 ثانیه تصمیم خود را در مورد انتخاب محصول بر اساس رنگ‌ها بگیرند. نکته جالب‌تر این است که «استفاده از پالت رنگ نه تنها می‌تواند به متمایز کردن محصولات از رقبا، بلکه بر خلق و خوی و احساسات - مثبت یا منفی - و در نتیجه بر نگرش نسبت به محصولات خاص کمک کند.» 
به این ۲۰ طرح رنگ نگاهی بیندازید تا یاد بگیرید که چگونه رنگ‌های برتر را برای ایجاد پالت رنگ ترکیب کنید.

 

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

 

1. زندگی بی دغدغه: رنگ های روشن و مثبت

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

استفاده از سایه های کم رنگ آبی آسمانی و قهوه ای خاکی راهی مطمئن برای القای حالت آرامش و راحتی است. جای تعجب نیست که Airbnb از این پالت برای تبلیغات بنری خود استفاده کرده است. شعار آنها می‌تواند اینگونه خلاصه شود: این نوع زندگی، تجربه ای است که هنگام رزرو اقامتگاه از طریق پلت فرم ما، بدست خواهید اورد: میزبانی بی نظیر، دوستی، و مهمتر از همه آرامش در یک ساحل زیبا، به دور از شلوغی
و اگر می‌پرسید دکمه صورتی برای چیست، پاسخ این است: اول از همه، نام رسمی آن، رنگ هندوانه ای است و دوم، کمی هیجان به مناظر می‌افزاید.
AirBnb در چشم انداز طراحی خود بیان می‌کند که با توجه به نوع کسب و کار خود در تلاش برای استفاده از یک زبان جهانی هستند. البته، هر یک از رنگ‌ها  در این بنر باید با دستورالعمل‌های طراحی برند، که شامل رنگ‌ها، تایپوگرافی، نمادها و معماری اطلاعات است، مطابقت داشته باشد.

2. ترکیب رنگ آبی و قرمز

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

از این ترکیب رنگ استفاده شده است تا رنگ آبی تیره که شبیه لباس افسران نیروی دریایی است، با مؤسسات واجد شرایط و حرفه ای مرتبط شود. در واقع، آبی تیره از سال 1748 زمانی که نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا آن را برای اولین بار معرفی کرد، به عنوان رنگی برای لباس افسران نیروی دریایی استفاده شده است.
مشکی نیز نشانه نجابت و ظرافت است. اما Adobe بازی با رنگ‌ها را انجام داده تا مفاهیم خاصی را منتقل کند: نسل جوان (قرمز، آبی)، تحصیلات (آبی تیره)، مهارت‌ها، درجه یک بودن (سیاه). 

3. پالت رنگ پوست پرتقالی

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

نارنجی ترکیب شاد زرد و قرمز است و گرما، حس مثبت، شادی و اشتیاق را منتقل می‌کند.
به این ترتیب، آمازون آن را برای تشویق به خرید مناسب یافته است.
علاوه بر این، آنها از سفید و سیاه استفاده کردند تا شدت هیجان را متعادل کرده و تبلیغ را کمی به فضای جدی تر تبدیل کنند. رنگ سفید باعث متعادل شدن حس شادی می‌شود در حالی که سیاه حسی از برند درجه یک را معرفی می‌کند. 

4. خاکستری و سبز - فناوری سلامت

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

اگرچه ما تمایل داریم که رنگ سبز را با طبیعت مرتبط کنیم، اما به دلیل ترکیب شگفت انگیز با خاکستری، این یک طرح رنگ مناسب برای فناوری سلامت است. سبز، رنگ چمن، درختان و جنگل‌ها، بهار و محصولات زراعی است. در فرهنگ اخیر ما (قرن 20 و 21) از رنگ سبز به عنوان نماد رفاه، سلامت یا محصولات ارگانیک استفاده شده است.
از سوی دیگر، خاکستری رنگ انقلاب صنعتی و تکنولوژیکی فولاد (و به طور کلی فلزات) و منظر شهری است.
ترکیب این دو ممکن است غافلگیر کننده باشد، اما برای ایجاد یک جهان جدید متحد می‌شوند: دنیای فناوری سلامت. این دقیقاً پیام Dove است: فناوری که برای مراقبت از پوست آنطور که طبیعت در نظر گرفته است توسعه یافته است.

5. پالت رنگ ساحلی

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

این پالت آبی تداعی کننده آرامش ساحل است. ترکیبی از شن های آبی ملایم و طلایی، فضایی تابستانی با حسی آرامش بخش ایجاد می‌کند که می‌تواند به شما در تبلیغ محصولات لوازم خانگی، خدمات طراحی داخلی، لباس، آب و برندهای کودکان کمک کند.

6. ترکیب رنگ برای عید و کریسمس

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

قرمز به طور سنتی با اشتیاق و سبز با سلامتی یا محیط زیست مرتبط است، اما زمانی که این دو کنار هم می‌آیند با صدای بلند فریاد می‌زنند "کریسمس". البته این ترکیب رنگ برای هر عید و جشنی مناسب است همان زمان از سال که پر از آرزو هستیم. 
همانطور که می‌بینید این رنگ سبز مربوط به فصل بهار نیست. این سایه سبز به نام Viridian Green (Viridis نامیده می‌شود و از نظر اشباع، متوسط و از نظر ارزش، نسبتاً تیره است که با سبزی درخت کریسمس مشابه است.

7. پالت های رنگ سفید

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

این پالت کم رنگ خاکستری مینیمالیستی همراه با آبی زنده، در دنیایی از درهم و برهمی بصری خسته کننده، به چشم راحتی می‌بخشد. مانند همه چیزهای مینیمال، احساسی که ما دریافت می‌کنیم فضا است. این دقیقاً همان چیزی است که DropBox ارائه می‌دهد:  فضای ذخیره سازی دیجیتال.

8. ترکیب بهترین رنگ‌ها با زرد عسلی

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

این طرح رنگ زرد، با الهام از عسل شیرین، برای زمانی که نیاز به ایجاد زمینه روشن برای محصولات خود دارید، عالی است. زرد نشان دهنده مثبت بودن است و با خورشید و تابستان مرتبط است. می‌تواند تبلیغ شما را زنده کند و آن را از حالت معمولی به تبلیغی خارق العاده تبدیل کند.
از این پالت رنگی برای تبلیغ هر چیزی که مربوط به تابستان یا در طول تابستان است، محصولات زنبور عسل، مارک های زنانه و کودکان، شیرینی‌ها و مکمل های طبیعی استفاده کنید.

9.پالت رنگ  رقص کارناوال

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

این ترکیب رنگی شاد ما را به رژه های پر زرق و برق کارناوال ریو می‌برد. ما همچنین می‌توانیم این انفجار رنگ‌های جسورانه را در دکوراسیون مهمانی، جشن‌ها و آتش‌بازی‌ها پیدا کنیم. آبی و بنفش صحنه را برای یک فضای سرگرم کننده آماده می‌کنند، در حالی که صورتی پر رنگ هیجان را ایجاد می‌کند: این یک مهمانی هیجان انگیز خواهد بود. رنگ آبی تیره برای تعدیل ترکیب و دادن فضای شبانه به آن وجود دارد.

10. بهترین ترکیب رنگ برای محصولات جدید

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

اگر می‌خواهید طراوت و تمیزی را منتقل کنید، از آبی روشن، سبز و سفید استفاده کنید. این دسته از رنگ‌ها در مورد محصولات بهداشتی یا پاک کننده مناسب هستند. به طور ناخودآگاه، آبی و سبز ما را به یاد طبیعت، اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها می‌اندازد و میل به حمام کردن یا شستشو را برمی انگیزد. در این مورد، قرمز رنگ اصلی برند است، اما قرمز نیز جفت مکمل سبز است. رنگ قرمز تبلیغ را فعال و جذاب می‌کند.

11. پالت رنگ های متضاد

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

مشکی و زرد احتمالاً یکی از متضادترین جفت رنگ‌ها هستند. رنگ زرد بیانگر گرما و توجه است، در حالی که سیاه هوشیار و درونگرا است. با این حال، هنگامی که با هم استفاده می‌شوند، یکدیگر را کامل می‌کنند و یک پالت رنگ جذاب ایجاد می‌کنند. ترکیب رنگی که به دنبال جلب توجه هستند. به یاد داشته باشید که این ترکیب برای علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود. پس استفاده از آن نیاز به بررسی دقیق دارد و باید متناسب با پیامی که قصد دارید منتقل کنید، به کار رود.

12. ترکیب رنگ سبز و قرمز

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

با سبز چمنی آشنا شوید، سبزترین سبز بین همه رنگ‌ها. هنگامی که شما این نوع سبز روشن و چندین ترکیب رنگ نزدیک آن را با هم دارید، احتمالاً می‌خواهید در مورد سلامتی، مواد طبیعی و طعم صحبت کنید. و اگر غذا یا نوشیدنی می‌فروشید از این پالت استفاده کنید و فراموش نکنید که آن را با یک دکمه قرمز پررنگ هماهنگ کنید.

13. پالت رنگ های گل رز

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

این ترکیب جسورانه از زیباترین گل طبیعت، یعنی رز قرمز الهام گرفته شده است. در این پالت رنگ، قرمز جسور با یک پالت رنگ ملایم تر، خاکستری و سبز همراه است، و عظمت آن تنها با رنگ مشکی درجه یک مطابقت دارد.
این یک طرح رنگی چشم نواز است، بدون شک. اما هر چقدر هم که جلب توجه کند، این پالت قرمز و مشکی برای همه انواع محصولات و برندها مناسب نیست.
با برندهای مد و زیبایی هماهنگی خوبی دارد. 

14. بهترین ترکیب رنگ برای نمایش فضای کوچک دنج

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

این پالت رنگ پریده، دعوتی به آرامش و سکون است. هنگامی که به عنوان رنگ اصلی در یک ترکیب استفاده می‌شود، خاکستری روشن خستگی را از تن به در می‌کند و باعث می‌شود فضا، خنثی و سبک به نظر برسد. البته، زندگی با وجود خاکستری زیاد در اطراف می‌تواند بسیار خسته کننده شود، به همین دلیل است که رنگ پر جنب و جوش Vivid Violet به طور قابل توجهی فضا را تغییر می‌دهد.

15. پالت رنگ روزهای آفتابی

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

زرد با خورشید، گرما، شادی، عشق و مثبت اندیشی مرتبط است. همچنین نماد شور و شوق، بازیگوشی است و می‌تواند به راحتی به دوران کودکی مرتبط شود. زرد قطعا رنگی بازیگوش است و بسیاری از برندهای کودکان از رنگ زرد در برندسازی خود استفاده می‌کنند: جانسون، توی استوری، وینی پو، لگو و پلی دو.
با این حال، رنگ زرد می‌تواند صنایع زیادی از اسباب بازی های کودکان گرفته تا آژانس های گردشگری و برندهای لباس را پوشش دهد که همه به طرح و رنگ های دیگری که در کنار آن استفاده می‌شود، بستگی دارد.
اگر می‌خواهید از پالت زرد برای بنر خود استفاده کنید، مطمئن شوید که از 1 تا 2 رنگ قوی برای برجسته کردن قسمت های ضروری مانند دکمه، تیتر یا متن بدنه خود استفاده می‌کنید.

16. ترکیب رنگ های پاستلی

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

رنگ های پاستلی برای برند های دخترانه یا برای تبلیغ قنادی هایی که دسرهای شیرین می‌فروشند مناسب است. رنگ‌های پاستلی رنگ‌های روشن، ظریف و زیبا هستند. آنها فضای یک دنیای رویایی و آرزومند را ایجاد می‌کنند و مجموعه ای از احساسات گرم را تحریک می‌کنند. ما به صورت رزومره در محیط خانه و محل کار خود با رنگ های پاستلی مواجه نمی شویم، به همین دلیل یک بنر پاستلی پتانسیل برجسته شدن و تحت تاثیر قرار دادن مخاطب را دارد.

17. رنگ های عجیب و غریب

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

برای رنگ پس‌زمینه‌تان، زرد زنده و نارنجی استوایی را ترکیب کنید، کمی آبی آسمانی به آن اضافه کنید و پالت تابستانی عالی را دریافت کنید.
این ترکیب رنگ‌ها زمینه ایده آل تابستان گرمسیری را برای محصول یا برند شما ایجاد می‌کند و به شما در انتقال حس مثبت کمک می‌کند.
اگر محصولات مربوط به تابستان، تورهای تعطیلات، و هرچیز مرتبط با نوجوانان را می‌فروشید، از آن استفاده کنید.

18. پالت رنگ لوازم ارایشی و بهداشتی

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

برندهای زنانه برای رسیدن به قلب مخاطبان خود نیاز به پالت رنگی از حس رز دارند. خانم‌ها مجذوب تمام سایه های صورتی و قرمز هستند در واقع همه ما جذب این رنگ‌ها می‌شویم و این یک فرآیند ناخودآگاه است. صورتی و قرمز جذاب هستند. خانم‌ها لب‌ها و ناخن های خود را قرمز رنگ می‌کنند و گونه های خود را سرخ می‌کنند تا جذاب تر به نظر برسند.
اگر به طبیعت نگاه کنیم، بسیاری از میوه های لذیذ از رنگ های صورتی، قرمز و آلویی استفاده می‌کنند: توت فرنگی، هلو، آلو، گیلاس و هندوانه.
در طراحی بنر، برای ایجاد یک ترکیب جذاب به حدود 4-5 رنگ نیاز دارید. به همین دلیل است که هنگام استفاده از سایه های صورتی، برای دکمه فراخوان یا تیتر خود چیزی تیره نیز بگنجانید، مانند آبی تیره یا مشکی.
اگر عاشق این دو سایه صورتی شده اید و می‌خواهید از آنها استفاده کنید، نام آنها مونالیزا (3F5998E) (چه نام جالبی!!) و رز ترکی (#B16774) است.

19. ترکیب رنگ های رنگین کمان

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

بنفش حاصل ادغام قرمز پرشور با آبی سرد آرام است. این رنگ ثانویه به ندرت در طبیعت یافت می‌شود. گل اسطوخودوس و همچنین برخی از گلهای صبحگاهی و درختان ماگنولیا به رنگ بنفش است.
رنگ بنفش هزاران سال است که به دلیل طبیعی نبودن رنگ و فرآیند به دست آوردن آن پرهزینه بوده و برای اشراف در نظر گرفته شده است. با این حال، انقلاب صنعتی آن را رایج کرد و آن را برای اقشار عموم نیز مقرون به صرفه ساخت. امروزه رنگ بنفش را در همه جا از لباس گرفته تا برندهای غذایی می‌توانیم پیدا کنیم. بسته به کاربرد، بنفش معانی مختلفی را منتقل می‌کند: بنفش تیره با لوکس بودن و باکلاس بودن همراه است، در حالی که بنفش روشن نماد لطافت و ظرافت است.
در تصویر بالا می‌بینید که چگونه Milka از رنگ بنفش روشن برای انتقال لطافت و ظرافت استفاده می‌کند. شعار آنها در واقع می‌گوید: "تازگی را کشف کن!"
بیشتر، مطالعات نشان داد که 75 درصد از کودکان پیش از نوجوانی رنگ بنفش را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. جای تعجب نیست که Milka بنفش را به عنوان رنگ اصلی برند خود انتخاب کرده است! و اگر در مورد آن فکر کنیم، Milka تنها برند شکلاتی نیست که از این رنگ استفاده می‌کند Cadbury یکی دیگر از برندهای بزرگ شکلات با رنگ برند بنفش است.
اگر می‌خواهید بنری بسازید که با رنگ بنفش شروع می‌شود، مطمئن شوید که پالت رنگ سازگار دیگری مانند آبی، سبز یا خاکستری پیدا کنید، اما مراقب باشید که ترکیب Milka را تکرار نکنید. برند بصری این برند به قدری قدرتمند است که مردم تمایل دارند ترکیب رنگ بنفش و سبز را با گاوهای شادی که در کوه های آلپ چرا می‌کنند مرتبط کنند.

20. ترکیب رنگ های بازیگوش

قدرت پالت رنگ در طراحی محتوا برای رسانه های دیجیتال

اگر قصد دارید از آبی کم رنگ برای یکی از بنرهای خود استفاده کنید، باید بدانید که این رنگ به چه معناست. در حالی که آبی یک رنگ سرد است، آبی روشن با یک آسمان آفتابی روشن تابستان همراه است. حالتی از آرامش و راحتی را ارائه می‌دهد. هر چه رنگ روشن تر باشد، می‌تواند بازیگوش تر شود. به خصوص اگر رنگ های بازیگوش دیگری همراه آن وجود داشته باشد مثلا صورتی.
این پالت در اینجا برای برند های کودکان، برند های حیوانات خانگی و شیرینی ایده آل است که دنیایی از نازپروردگی و لذت شیرین را ایجاد می‌کند.

چطور از پالت رنگ برای طراحی پست و استوری استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید از پالت رنگ های حرفه ای که به شما معرفی کردیم برای طراحی پست و وستوری استفاده کنید نیاز به نرم افزارهای طراحی و ویرایش تصویر دارید. در مقاله " از کدام برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اندروید استفاده کنیم؟" چندین برنامه و اپلیکیشن مناسب را به شما معرفی کردیم اما اگر به دنبال روشی سسریع و اسان می‌گردید، نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین