۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

با توجه به شلوغی بازار تبلیغات تصویری، تلاش برای انتخاب بهترین پالت رنگ برای بنرهای آنلاین می‌تواند کاری دلهره آور باشد.
اگر درحال خواندن این مقاله هستید احتمالا سعی می‌کنید یک بنر خیره کننده را طراحی کنید که انتظارات مشتری شما را برآورده کند، نسبت به برندهای بزرگ برتری داشته باشد و کاربران آنلاین را برای کلیک کردن روی دکمه فراخوان دعوت کند. 
آشنایی با تئوری رنگ‌ها و نگاهی به فهرست 40 پالت رنگی انتخاب‌شده توسط طراحان ما، تمام دانشی را که برای ساختن یک بنر تبلیغاتی متمایز نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

اصول اصلی تئوری رنگ

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی دیجیتال ممکن است زاده قرن بیستم باشد، اما از همان تئوری رنگی که از قدیم وجود داشته، استفاده می‌کند. 
به طور خلاصه می‌توان تئوری رنگ را به شکل زیر تعریف کرد:
پالت رنگی مونولوگ : وقتی رنگی را انتخاب می‌کنیم و از چندین سایه همان رنگ برای تکمیل یک ترکیب استفاده می‌کنیم، به آن ترکیب یا پالت رنگ های مونولوگ می‌گوییم.
پابت رنگ مکمل: رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ مقابل هم قرار می‌گیرند. هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، مکمل یکدیگر می‌شوند و جلوه ای بی نظیر ارائه می‌دهند.
طرح‌های رنگی مشابه: این رنگ‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و وقتی با هم در یک چیدمان استفاده می‌شوند، حس هارمونی را منتقل می‌کنند.
ترکیب های سه گانه یا تترادیک: این رنگ‌ها به طور پشت سرهم در چرخه رنگ قرار می‌گیرند و می‌توانید آنها را با استفاده از کشیدن یک مثلث یا مربع پیدا کنید.
در اینجا یک نقل قول به یاد ماندنی از نقاش معروف مارک شاگال آورده شده است که به شما کمک می‌کند اصول چرخه رنگ را به خاطر بسپارید و پالت رنگ‌ها را در طرح های خود ترکیب کنید:
همه رنگ‌ها، دوست همسایه‌ها و عاشق مخالفانشان هستند. 
مارک شاگال

 

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

 

1. پالت رنگ های اصلی: قرمز، آبی و زرد 

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

آبی، قرمز و زرد همگی رنگ‌های اصلی هستند، به این معنی که وقتی با هم ترکیب شوند، همه رنگ‌های دیگر چرخه رنگ را به وجود می‌آورند. آنها رنگ های اصلی هستند و چشم انسان دیدن آنها را دوست دارد. استفاده از پس زمینه سفید و تکه های کوچک رنگ های اصلی از نظر بصری آرامش بخش است. فقط چند برند وجود دارند که جرات استفاده از این سبک مینیمال را دارند و حقیقت این است که وقتی بر ارزش ذاتی محصول خود تکیه می‌کنید، می‌توانید از این نوع ارتباط بصری برای طراحی بنر تبلیغاتی، ایجاد تم پست های اینستاگرام یا ساخت استوری های جذاب استفاده کنید.

2. نمای آسمان کوه: پالت رنگ آبی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

آبی با آسمان، اقیانوس و یخ مرتبط است. دلالت بر عمق، بی نهایت و رمز و راز دارد. هر چه رنگ آبی تیره تر باشد، شدیدتر، جدی تر و عمیق تر می‌شود. آبی بسیار تیره یک رنگ مردانه است و با عقل و مهارت بالا نیز مرتبط است.
هنگامی که آبی در ترکیب رنگی مانند آنچه در بالا می‌بینید، قرار می‌گیرد، تداعی کننده زیبایی باشکوه طبیعت، جهان وسیع بزرگ و همچنین قدرت مردانه است.
این پالت می‌تواند برای ساخت بنر تبلیغاتی خطوط هوایی، آژانس های گردشگری، مارک های مردانه (پوشاک، مراقبت از پوست و مو، اصلاح)، محصولات تمیز کننده و شرکت های فروش مصالح ساختمانی (به ویژه سقف) استفاده شود.

3. پالت رنگ صورتی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

این پالت زنانه از رنگ های صورتی بهترین انتخاب برای انتقال احساسات و زیبایی است. این ترکیب با الهام از گل های طبیعت (رز) و میوه‌ها (آلو) چشم نوازی می‌کند و می‌تواند با موفقیت برای طراحی پست و استوری اینستاگرام یا بنر تبلیغاتی برندهای زیبایی، محصولات لباس زنانه و همچنین غذاهای خوشمزه مانند شکلات یا شیرینی مورد استفاده قرار گیرد.

4. ترکیب رنگ سفید و خاکستری

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

رنگ سفید به طور سنتی نماد پاکی، بهشت، الهی، کمال و پاکیزگی است. رنگ برف، ابرهای کرکی و لباس عروس است.
اگرچه از نظر فنی سفید یک رنگ بدون رنگ در نظر گرفته می‌شود، اما در ترکیب با سایر رنگ‌ها، فضا و تعادل ایجاد می‌کند و به رنگ های دیگر اجازه می‌دهد در مرکز صحنه قرار گیرند. استفاده از رنگ سفید در طراحی بنر تبلیغاتی به شما کمک می‌کند طرحی ایجاد کنید که سادگی و ظرافت را نشان دهد. 
استفاده از رنگ سفید در تبلیغات به معنای کیفیت برتر، لوکس بودن و خنک بودن است. برندهای معروف می‌توانند از رنگ سفید در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنند زیرا قدرت آنها در محصولشان نهفته است و همه آن را می‌شناسند پس نیازی به لاف زدن در مورد برندشان نیست.

5. پالت رنگ قرمز و مشکی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

قرمز همیشه یک ستاره است و خواهد ماند، صرف نظر از شدتی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد رنگ آتش، خون، قلب، رزهای مخملی و سیب قرمز (نماد وسوسه) است. نمادی از اشتیاق، میل سوزان، احساسات، هیجان و شجاعت است.
تعداد زیادی دکمه قرمز در تبلیغات بنری دیده می‌شود زیرا رنگ قرمز برای بینندگان جذاب است و موجب می‌شود روی آن کلیک کنند.
نتایجی که توسط Performable.com ارائه شد ثابت کرد که دکمه‌های قرمز برای کاربران جذاب‌تر هستند: در یک تحلیل مقایسه‌ای، نرخ تبدیل یک دکمه قرمز بیش از ۲۱ درصد از دکمه سبز بهتر بود.
قرمز جذاب است و عمیقاً در ضمیر ناخودآگاه ما جا افتاده است. از نظر عملکرد در طراحی بنر تبلیغاتی، پالت رنگ قرمز همان رنگی است برای هدایت افراد به وب سایت خود نیاز دارید.
از طرح رنگی مانند رنگ بالا (قرمز، سیاه، سفید، و خاکستری روشن) برای تبلیغ غذا و نوشیدنی، لباس، محصولات زیبایی، لباس و اسباب بازی های کودکان، گل فروشی‌ها یا اتومبیل‌ها استفاده کنید. 
روی رنگ قرمز برای جلب توجه مخاطب حساب کنید و با ترکیب مشکی، خاکستری و سفید خلاقیت به خرج دهید. با آنها بازی کنید تا پس زمینه را پر کنید، عناصر خود را متحرک کنید یا متون را زنده کنید.

6.  پالت رنگ نارنجی و آبی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

نارنجی و آبی به دلیل مکمل بودن معروف هستند. در حالی که آبی یک رنگ سرد است، نارنجی گرم و آفتابی است. وقتی این دو با هم ترکیب می‌شوند، تصویری چشم نواز ایجاد می‌کنند که نادیده گرفته نمی شود.
چه برندی برای کودکان باشید، چه در صنعت غذا، مسافرت یا مد، کار کنید می‌توانید از این طرح رنگی برای برجسته‌تر کردن بنر تبلیغاتی، پست یا استوری اینستاگرام استفاده کنید.

7. ترکیب رنگ های دریا و تابستان

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

این طرح رنگ تابستانی ما را به استراحت و لذت بردن از خورشید و دریای فیروزه ای دعوت می‌کند. آبی کمرنگ تداعی کننده آرامش آسمان است در حالی که خاکستری ارامش ساحل را به ما یاداوری می‌کند.
اگر در حال فروش تور های تعطیلات، اسباب بازی های کودکان یا محصولات ارایشی و بهداشتی هستید یا اگر یک شرکت هواپیمایی هستید، از این ترکیب رنگ‌ها برای ساخت بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید.

8. ترکیب رنگ شیر و عسل

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

با نگاه کردن به این ترکیب رنگ، ممکن است احساس کنید که می‌خواهید وارد یک کافی شاپ شوید و یک کاپوچینوی خامه ای بخورید. تن رنگ های شیرین قهوه ای ما را به یاد بیسکویت های خانگی شیر و عسلی مادربزرگ و شیر کاکائو داغ می‌اندازد.
نام رسمی قهوه ای روشن تر (#EAC87C) در واقع الهام گرفته از غذا است. این یک رنگ آب‌کننده است و می‌تواند با موفقیت هر چیزی را که به مواد غذایی مرتبط باشد، یا به عبارت دقیق‌تر، هر چیزی که مربوط به مواد تشکیل دهنده باشد، تبلیغ کند، یعنی هر محصولی که متکی به ترکیبات فوق‌العاده خود باشد.
اگر می‌خواهید از این رنگ‌های قهوه‌ای استفاده کنید، مطمئن شوید که مشکی و خاکستری سفید/خاکستری روشن را را برای متن بنر تبلیغاتی به کار ببرید تا قهوه‌ای را به کانون توجه بیننده سوق دهید.

9. پالت رنگ دریای آبی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

با چنین طیف گسترده ای از تن های آبی، این پالت رنگ آبی، انتخاب قطعی برای مارک های مرتبط با آب است. از فیروزه ای تیره تا آبی روشن فولادی، این ترکیب به شدت گویا و تداعی کننده محیط آبی است.

10. سایه های رنگ قرمز

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

قبلا در مورد نماد رنگ قرمز صحبت کرده بودیم و همانطور که دیدیم این رنگ تا حد زیادی در تبلیغات برای ایجاد اشتها استفاده می‌شود. از محصولات زیبایی گرفته تا رستوران‌ها، طراحان از رنگ قرمز برای جلب رضایت اصلی‌ترین و صمیمی‌ترین نیازهای ما استفاده می‌کنند: رابطه جنسی و گرسنگی.
این پالت رنگ احتمالاً از سالامی قرمز یا سس کچاپ (بهترین دوست پیتزا) الهام گرفته شده است، اما می‌توانید از آن برای تبلیغ برند/محصول خود نیز استفاده کنید و با رنگ های مختلف بازی کنید تا جلوه ای خیره کننده داشته باشید. اگر می‌خواهید برای محصولات زیبایی، لباس و لوازم جانبی زنانه و مواد غذایی را بنر تبلیغاتی بسازید، از این طرح رنگ استفاده کنید.
از رنگ سفید برای متن و/یا برای دکمه خود استفاده کنید تا آنها را برجسته کنید.

11. ترکیب رنگ مزارع اسطوخودوس در زیر آسمان پرستاره

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

بنفش طیف سخاوتمندانه ای از تن‌ها را ارائه می‌دهد که بین قرمز و آبی روی چرخه رنگ نشسته است، این ویژگی های هر دو رنگ اصلی را نشان می‌دهد: انرژی قرمز و یکپارچگی آبی. از یک طرف، در کنار رنگ قرمز، ما رنگ بنفش زنانه پیدا می‌کنیم، در حالی که در طرف دیگر، در کنار رنگ آبی، نیلی سرد وجود دارد.
می‌توانید از این ترکیب رنگ بنفش برای انتقال ولخرجی یا اشتیاق استفاده کنید. بسته به اینکه کدام سایه را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب می‌کنید، می‌توان از آن برای نشان دادن شادی و سرخوشی استفاده کرد.

12. لذت کاراملی – پالت رنگ قهوه ای

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

در اینجا یک پالت رنگی خوشمزه دیگر وجود دارد که ما را در آرزوی فراری شیرین به مغازه شیرینی فروشی در اطراف مان می‌کشاند. در عین حال، از این تناژهای فریبنده قهوه ای و قرمز می‌توان برای تبلیغ مبلمان، دکوراسیون داخلی، آرایش یا لباس استفاده کرد.
از رنگ قرمز در طراحی بنر تبلیغاتی برای نشان دادن CTA و دکمه فراخوان و از رنگ سفید برای بیان داستان خود استفاده کنید.

13. پالت رنگ قرمز دلپذیر

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

قرمز یک رنگ کاملا جذب کننده است، به همین دلیل است که در صنعت لباس زیر استفاده می‌شود. وقتی زرشکی را با زرد طلایی و مشکی ترکیب می‌کنید، پالت رنگی به دست می‌آید که فریاد «جذابیت جنسی» را سر می‌دهد.
از این پالت برای طراحی بنر تبلیغاتی لباس زیر زنانه یا برند مد خود استفاده کنید و شاهد افزایش چشمگیر در تعامل و فروش خواهید بود.

14. ترکیب رنگ تعطیلات گرمسیری

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

از گرمای استوایی نارنجی استفاده کنید، حس وزش رنگ سبز، روشنی آسمان رنگ خاکستری کم رنگ، و زمین جامد رنگ قهوه ای خاکی را به آن اضافه کنید و یک تعطیلات استوایی پنج ستاره خواهید داشت. 
این طرح رنگی با طراوت برای تبلیغ محصول/نام تجاری شما در طول تابستان یا تبلیغ محصولات مرتبط با تابستان ایده آل است: نوشیدنی، غذا، استراحتگاه های تعطیلات، تورهای تعطیلات، فعالیت های اوقات فراغت و غیره.

15. پالت رنگ کلاسیک

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

این سایه های رنگ کلاسیک قهوه ای با آبی تیره و خاکستری مایل به آبی کم رنگ بی نظیر هستند. نتیجه ترکیب آنها، یک پالت الهام گرفته از طبیعت است که ما را در مسیر خاطرات، به مسیرهای باریک و گل آلود حومه شهر جذب می‌کند.
این ترکیب می‌تواند با موفقیت برای ساخت بنر تبلیغاتی یا پست و استوری های اینستاگران برند مبلمان، یا فروش شکلات مورداستفاده قرار گيرد . در واقع، این پالت از رنگ‌های برند UPS نشأت می‌گیرد، اما می‌توانید آن را قرض بگیرید و خلاقانه با رنگ‌ها بازی کنید تا برای تبلیغ برند/محصول خود از ان استفاده کنید. می‌توان از آن برای انتقال معانی مختلفی از مواد طبیعی/ارگانیک، چوبی، روستایی، خاکی، خوشمزه گرفته تا مواد شکلاتی استفاده کرد.

16. پالت رنگ شاد و سرحال

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

این پالت آبی و نارنجی با سایه های هم خانواده رنگ نارنجی جیغ، برنده جایزه سرحال ترین پالت رنگ می‌شود. فقط با بازی با افکت گرادیان می‌توانید تن های بیشتری را در طراحی خود دخیل کرده و فضایی منحصر به فردی ایجاد کنید. به عنوان مثال، در اینجا ما نارنجی روشن را با یک نارنجی جیغ که بسیار نزدیک به قرمز در چرخه رنگ قرار دارد، ترکیب کردیم و از نارنجی که همسایه رنگ زرد است نیز کمک گرفتیم.
نارنجی جیغ به لطف ایجاد حس شادی منحصر به فرد خود، رنگ رسمی سال 2019 نامگذاری شده است! آیا این شگفت انگیز نیست؟ از این طرح برای ساخت بنر تبلیغاتی برند خود استفاده کنید و تاثیر فوق العاده ای ایجاد کنید.

17. پالت رنگ آسمان نیمه شب

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

آبی تیره با دانش، قدرت، صداقت، اعتماد، اقتدار و مردانگی مرتبط است. این رنگ سرد و قوی را می‌توان در ارتباطات B2B یا برای گفتگو با مخاطبان علاقه مند به مطالعه و کسب مهارت های جدید استفاده کرد.
آبی تیره برای قرن‌ها رنگ رسمی لباس افسران نیروی دریایی بوده است و از این رو با مهارت، اقتدار، قدرت و حرفه ای بودن ارتباط پیدا کرده است.
هنگامی که از آبی نیمه شب در طراحی بنر خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که 1 تا 2 رنگ روشن تر و گرم تر را برای دکمه، تایپوگرافی و نمادهای خود انتخاب کنید. شما می‌توانید رنگ زرد و سفید را انتخاب کنید، درست مانند کاری که طراحان VISA در اینجا انجام دادند.

18. پالت رنگ های پاستلی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

این ترکیب شیرین رنگ های پاستلی حتی در شلوغ ترین صفحات وب نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. شیرین و جذاب است و مهمتر از همه، ما را به یاد شادی‌های کوچک دوران کودکی‌مان می‌اندازد: بازدید از آبنبات‌فروشی، مهمانی‌های مارشمالو و خوراکی‌های بهاری. 
در عین حال، این پالت رنگ بسیار جسورانه است، به خصوص زمانی که می‌خواهید از آن برای طراحی بنر تبلیغاتی یا پست و استوری محصولاتی مانند اتومبیل استفاده کنید.
شما می‌توانید از این طرح برای تبلیغ شیرینی فروشی، نانوایی، برند کودک، آرایش زنانه یا برند لباس نیز استفاده کنید.

19. پالت رنگ آبی و قهوه ای

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

اگر می‌خواهید از طرحی استفاده کنید که از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی استفاده می‌کند، مطمئن شوید که آن را به درستی با رنگ های مناسب دیگر متعادل کنید. یکی دیگر از راه‌های متعادل کردن رنگ آبی و اجتناب از گرم کردن بیش از حد آن با نارنجی، استفاده از رنگ قهوه‌ای در ترکیب و رنگ‌های ملایم‌تر زرد است.
این پالت رنگ کاملاً متعادل است و یک روز را در فضای باز تداعی می‌کند، زمانی که آسمان آبی روشن است و زمین برای پیاده روی مناسب است. 

20. ترکیب سایه های آبی عمیق اقیانوسی

 ۲۰ پالت رنگ چشم نواز برای طراحی بنر تبلیغاتی

آنچه ما در اینجا داریم اساساً یک گرادیان از رنگ های آبی است که از سایه های مختلف آبی، از آبی تیره گرفته تا آبی مدیترانه ای و نیلی برای ایجاد افکت عمق/سایه استفاده می‌کند. این طرح رنگی برند یاهو است، اما می‌توان از آن برای طراحی هر بنر تبلیغاتی از دوره‌های غواصی آزاد گرفته تا دانشگاه‌ها، لباس‌های مردانه، کتاب‌ها یا آب معدنی استفاده کرد.
رنگ اصلی خود را انتخاب کنید و با تن رنگ‌ها بازی کنید یا یک طرح گرادیان عالی مانند بنر بالا ایجاد کنید، در هر صورت، نتیجه تمیز و واضح خواهد بود.
تم‌های رنگی گرادیان می‌توانند طراحی شما را بسیار آسان‌تر کنند و در عین حال جلوه‌ای دلپذیر را ارائه دهند. بنابراین، هر زمان که فرصتی برای ترکیب کردن تن های مختلف یک تک رنگ وجود داشت، این طرح را در نظر داشته باشید.

بنر تبلیغاتی خود را با بنرساز آنلاین دومینگو طراحی کنید!

به نظر می‌رسد به اندازه کافی، با تئوری رنگ‌ها اشنا شدید و برای شروع طراحی بنر آماده هستید. امیدوارم اکنون بیشتر به اهمیت ترکیب رنگ‌ها در تبلیغات تصویری واقف شده باشید و از تمام نکات این مقاله برای ساخت یک بنر جذاب استفاده کنید.
اگر می‌خواهید کار را سریع و اسان انجام دهید، یک حساب کاربری رایگان در سایت دومینگو ایجاد کرده و با آپلود عکس‌ها و لوگو برندتان در نرم افزار بنرساز آنلاین دومینگو شروع به انتخاب پالت رنگ مناسب و ساخت بنر خود کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین