اگر به دنبال طراحی لیفلت مناسب برای کسب و کار خود هستید، احتمالاً متوجه شده اید که استخدام یک طراح هزینه بالایی را به شما تحمیل می کند که باید علاوه بر هزینه چاپ بپردازید. در مقایسه با بسیاری دیگر از محتواهای بازاریابی دیگر (مانند کارت ویزیت، بنر، فلایر و غیره)، طراحی لیفلت تبلیغاتی می تواند بسیار وقت گیر باشد، زیرا بر خلاف بسیاری از سایر محتواهای بازاریابی از چندین صفحه تشکیل شده است. 
خوشبختانه با ظهور نرم افزارهای طراحی گرافیکی آنلاین، امکان ساخت انواع محتوای‌ بازاریابی حتی برای افراد مبتدی هم فراهم شده است و جدای از کاهش مدت زمان طراحی چندین صفحه برای تبلیغ هر کسب و کاری، هزینه های طراحی نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
البته شما باید در مورد هدف کلی کسب و کارتان، مخاطبان هدف، پیام مورد نظر تات، مناسب ترین قالب و موارد دیگر تصمیم بگیرید که ممکن است تا حدودی وقت شما را بگیرد.اما زمانیکه شروع به طراحی با لیفلت ساز آنلاین دومینگو کردید به راحتی و در کمتر از نیم ساعت می توانید محتوای تبلیغاتی خود را بسازید.

 

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

 

مراحل طراحی لیفلت تبلیغاتی

هر لیفلت تبلیغاتی که طراحی می کنید، باید مطمئن شوید که از این هشت مرحله پیروی می کنید. 

1 - هدف و پیام تبلیغاتی خود را مشخص کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید هدف از طراحی لیفلت چیست. بهترین راه برای انجام این کار این است که به سادگی از خود این سوال را بپرسید که  می خواهم با طراحی لیفلت به چه نتیجه ای برسم؟"
البته، نیازی نیست فقط یک هدف داشته باشید. در واقع، شما به احتمال زیاد اهداف متعددی خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه تان را در مورد محصولی مطلع کنید، احتمالاً می‌خواهید پس از خواندن آن اطلاعات، از وب‌سایت شما بازدید کنند یا اقدام خاصی انجام دهند. فقط سعی کنید اهداف خود را به سه مورد محدود کنید، در غیر این صورت ممکن است طراحی شما کمی گیج کننده شود.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

شماره 2 - مخاطبین بروشور خود را شناسایی کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

شناسایی مخاطبان هدف، گام بزرگ بعدی برای اطمینان از موفقیت لیفلت تبلیغاتی است. شما باید دقیقاً بدانید که بروشور شما برای چه کسانی طراحی شده است تا مطمئن شوید که عناصر بصری طراحی شما برای آن مخاطب خاص جذاب است.
به عنوان مثال، واضح است که طرح بروشور بالا با شعار ("ما تجارت را با جدیت انجام می دهیم") به گونه ای طراحی شده است که برای مخاطبان شرکتی جذاب باشد. جذابیت طراحی لیفلت تبلیغاتی با نگاه کردن به انتخاب رنگ ها، تایپوگرافی، تصاویر و سایر عناصر بصری موجود در آن مشخص می شود. اگر هدف این بروشور جذب جمعیت جوان و پرطرفدار بود، به احتمال زیاد چندان موفقیت آمیز نبود.
از سوی دیگر، می توانید ببینید که لیفلت کوچک زیر از فولکس واگن به وضوح مخاطبان «سبز» و آگاه از محیط زیست را هدف قرار داده است. با بررسی این دو بروشور کاملا متوجه می شوید که مخاطب نه تنها بر پیام، بلکه بر طرح رنگ و تصاویر استفاده شده در لیفلتَش تأثیر می گذارد.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

شماره 3 - پیام خود را بهینه کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

در این مرحله، شما باید یک نوشته تقریبی از پیام تان (نکته شماره 1) تهیه کرده باشید و باید بدانید که پیام شما چه کسی را هدف قرار خواهد داد (نکته شماره 2). با این حال، قبل از اینکه به فرآیند طراحی ادامه دهید، باید پیام خود را بهینه کنید.
بهینه سازی پیام لیفلت تبلیغاتی به این معنی است که اطمینان حاصل کنید عبارت و طرح بندی دقیقی را انتخاب می کنید. همچنین باید پیش نویس اصلی را غربال کنید و با شناسایی مهم ترین نکات پیام تان که برای مخاطبان هدف شما جذاب است، کل پیام را خلاصه کرده و هر گونه نکته غیرضروری را حذف کنید.
اگر به بروشور بالا نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که چقدر واضح نوشته شده که هدف این لیفلت اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد برگزاری یک بازار از محصولات کشاورزی است. همچنین هدف آن اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد مزایای محصولات فروخته شده در این بازار است.
می بینید که پیام ساده و واضح است. این لیفلت از زبان ساده و صریح و پاراگراف های کوتاه برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان احتمالی در مورد رویداد استفاده کرده است که برای مخاطبان هدف بروشورها که به محصولات محلی، تازه، فصلی و خانگی اهمیت می‌دهند، جذاب است.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

شماره 4 - مناسب ترین فرمت و اندازه را انتخاب کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

اکنون که دقیقاً می‌دانید قرار است چه مطالبی در بروشورتان گنجانده شود، وقت آن است که درباره قالب و اندازه آن فکر کنید. لیفلت ها در اشکال، فرمت ها و اندازه های مختلفی عرضه می شوند و معمولاً، انتخاب سایز لیفلت به مقدار اطلاعاتی که می خواهید به مخاطب برسانید بستگی دارد.
با توجه به اینکه قبلاً پیام خود را مشخص کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که احتمالاً به چند صفحه نیاز دارید. مقدار اطلاعاتی که می‌خواهید در هر صفحه بگنجانید به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که چه اندازه و شکلی (مانند A5، مربع و غیره) برای شما مناسب است.
یکی دیگر از مواردی که باید برای طراحی لیفلت تبلیغاتی در نظر بگیرید، انتخاب مناسب ترین قالب است. در لیفلت ساز آنلاین دومینگو، صدها قالب آماده لیفلت و بروشور وجود دارد که می توانید هر یک از آنها را انتخاب کرده و محتوا و تصاویر مورد نظر خودتان را جایگزین کنید تا به یک طرح سفارشی مخصوص برند خودتان برسید.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

برای مشاهده همه قالب های آماده لیفلت کلیک کنید.

شماره 5 - از یک تیتر برجسته و چشم نواز (و تیترهای فرعی جذاب) استفاده کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

اگر به لیفلت CPD در بالا نگاهی بیندازید، خواهید دید که چگونه می توان از یک تیتر برجسته برای جلب توجه مخاطبان استفاده کرد. می‌توانید ببینید که در جلد لیفلت، به سادگی نوشته شده:
 «CPD onsite and online learning 2013»
این عنوان با فونت بزرگ، پررنگ، و خوانا نوشته شده است که بیشتر به جلب توجه افراد کمک می کند. علاوه بر این، فقط در پنج کلمه بینشی مختصر در مورد اینکه لیفلت دقیقاً چه مطالبی را ارائه می دهد به مخاطب منتقل می کند.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

حتی اگر تیتر جسورانه و چشم نواز شما بتواند مخاطبان هدف تان را برای برداشتن لیفلت تبلیغاتی ترغیب کند، لزوماً به این معنی نیست که برای جلب توجه آنها کافی است. به همین دلیل، ایده خوبی است که از عناوین فرعی در سراسر صفحات بروشور خود استفاده کنید.
متوجه خواهید شد که بروشور CPD نیز این کار را به خوبی انجام می دهد. در تصویر بالا می بینید که در صفحه اول لیفلت یک عنوان فرعی وجود دارد. به سادگی می گوید "چرا دوره های CPD را در RVC انتخاب کنید؟". با مطرح کردن چنین سوالاتی به عنوان تیتر فرعی، می‌توانید حس کنجکاوی خوانندگان را بیشتر کنید و مطمئن شوید که ادامه مطلب را مطالعه می کنند.
کلید ایجاد تیتر ها و زیرعنوان های موفق، استفاده از فونت های خوانا، پررنگ و بزرگ است. همچنین باید از رنگ هایی استفاده کنید که نسبت به پس زمینه متضاد هستند (مثلاً سفید و آبی در تصویر بالا).

شماره 6 - از تصاویر استفاده کنید (اما فقط در صورت لزوم)

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

هنگامی که از تیتر ها و زیرعنوان ها برای جلب توجه مخاطبان خود و علاقه مند نگه داشتن آنها در سراسر لیفلت تان استفاده کردید، باید به فکر راه هایی برای ترغیب مخاطب به خرید محصول یا خدمات خود باشید.
یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از تصاویر باکیفیت است که مخاطبان هدف شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای انجام این کار، باید دقیقاً بدانید که مخاطب هدف شما چه خواسته ای دارد (اگر نکته شماره 2 این راهنما را دنبال کرده باشید، باید ایده خوبی در مورد آن داشته باشید).

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگرچه تصاویر برای ترغیب کردن مشتری عالی هستند، اما باید از آنها کم استفاده کنید. تصاویر زیاد را به اجبار وارد بروشور خود نکنید و هرگز از تصاویر با کیفیت پایین استفاده نکنید.

شماره 7 - یک فونت حرفه ای و خوانا برای مطالب خود انتخاب کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

زمانیکه می خواهید با طراحی لیفلت تبلیغاتی، فروش خود را افزایش دهید، استفاده از یک فونت بسیار پیچیده و ناخوانا نمی تواند به شما کمکی کند. هنگامی که بروشور خود را بر روی صفحه کامپیوتر طراحی می کنید، این فونت ها اغلب می توانند عالی به نظر برسند، اما توجه کنید که طرح شما در صفحه کامپیوتر بزرگتر از حالت چاپ شده است.
به همین دلیل استفاده از یک فونت حرفه ای و بسیار خوانا در لیفلت ها بسیار مهم است. یک فونت بیش از حد پر زرق و برق نه تنها تصویری غیرحرفه ای ارائه می دهد، بلکه خواندن مطالب را نیز دشوار می کند (مخصوصاً از راه دور).

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

به طور معمول، استفاده از یک فونت بسیار خوانا برای بخش عمده ای از اطلاعات بروشور خود (مثلاً پاراگراف های متن) مهم تر است. دلیل این امر این است که متن بدنه، با فونت کوچکتری نوشته می شود و بنابراین خواندن آن سخت تر از یک تیتر بزرگ است. با این حال، همانطور که در لیفلت بالا مشاهده می کنید، فونت های ساده و تمیز و خوانا می توانند برای تیترها ها نیز عالی باشند.
فونت‌هایی مانند Vazir ، Roya، Babak و غیره که به عنوان فونت های فارسی زیبا در لیفلت ساز آنلاین دومینگو در اختیار شما قرار گرفته اند برای طراحی بروشور و جزوه عالی هستند.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

8 - از رنگ ها در طراحی لیفلت تبلیغاتی به نفع خود استفاده کنید

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می توانید برای جلب توجه اولیه به لیفلت خود استفاده کنید. اغلب، بروشور شما در کنار سایر بروشورها (به عنوان مثال در کافی شاپ ها، رستوران ها، مغازه ها یا دکه های روزنامه فروشی) ارائه می شوند و بنابراین، باید از هر ترفندی که می توانید برای اطمینان از متمایز شدن طراحی لیفلت تبلیغاتی خود از رقبا استفاده کنید.
استفاده از رنگ یک راه عالی برای انجام این کار است، زیرا اغلب جزوه هایی که از رنگ های پر جنب و جوش روشن استفاده می کنند نسبت به بروشورهای خسته کننده و کسل کننده توجه بیشتری را طلب می کنند. برای مثال به جزوه بالا نگاه کنید. شما می توانید ببینید که چگونه رنگ های متنوع موجب متمایز شدن این لیفلت شده است.

8 نکته برای طراحی لیلفت تبلیغاتی کسب و کارتان

با این حال، اگر رنگ های روشن با برند شما مطابقت ندارد، نباید از رنگ‌های روشن فقط به خاطر جلب توجه از رنگ های متنوع استفاده کنید. شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد و همچنین برند شما را به مناسب ترین شکل منعکس کند.
به عنوان مثال، می توانید ببینید که بروشور بالا عمدتاً از سیاه و سفید در جلد جلویی استفاده کرده و با اینکه ممکن است از نظر بصری زیاد جذاب نباشد، اما برند شما را به بهترین شکل ممکن منعکس می‌کند، زیرا حسی لوکس و کلاسیک را در بروشور ایجاد می‌کند که به احتمال زیاد برای مخاطب هدف جزوات جذاب است.

جمع بندی

امیدواریم پس از خواندن این راهنما، ایده بسیار بهتری در طراحی لیفلت تبلیغاتی برای برندتان داشته باشید و بدانید از کجا شروع کنید. توصیه می کنیم مراحل بالا را به ترتیب دنبال کنید و گام به گام پیش بروید.
طراحی یک بروشور جذاب و چشم نواز از ابتدا آسان نیست، اما اگر از قالب های آماده لیفلت دومینگو استفاده کنید می توانید با جایگزین کردن متن و تصاویر طی چند دقیقه یک بروشور جذاب و حرفه ای برای کسب و کارتان طراحی کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین