استوری اینستاگرام یک ابزار بسیار محبوب است که به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه را برای مدت زمان محدودی به اشتراک بگذارند. این محتواهای اشتراکی 24 ساعته این فرصت را می‌دهد تا محتوای خود را به طور بیشتری تنوع بخشیده و به روز نگه دارید. از استوری‌های تبلیغاتی کسب و کار و معرفی محصولات تا استوری‌های شخصی و ایده استوری تولد و مناسبت‌های مختلف را روی این پلتفرم می‌توان پیاده سازی کرد و نتیجه مثبتی گرفت. در این مقاله به بررسی چگونگی طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ و ایده‌ها، نکات و مراحل ساخت و طراحی آن خواهیم پرداخت.

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

ویژگی های استوری اینستا

از ویژگی‌های استفاده از امکان استوری اینستاگرام و امکانات این پلتفرم می‌توان به برخی از مهم‌ترین‌های آنها اشاره کرد که عبارت‌اند از:
•    امکان انتشار عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه: کاربران اینستاگرام می‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای مختصر را در استوری خود به اشتراک بگذارند. مخاطبان استوری به دنبال محتوای سریع و موجزند. ویدئو های کوتاه و ساده در استوری بسیار تأثیر گذار هستند.
•    اضافه کردن متن، استیکر، فیلتر و ابزارهای خلاقانه: امکانات متنوعی برای زیباسازی و ویرایش محتوای استوری اینستاگرام به مخاطبان ارائه شده است و البته این ابزار همیشه در حال آپدیت شدن هستند. می‌توانید از این ابزار برای ارائه خلاقانه‌تر محتوای خود استفاده کنید.
•    امکان افزودن پرسش‌ها و نظرسنجی‌ها: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استوری اینستاگرام ابزار تعاملی‌اش است. کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارهای تعاملی مانند؛ نظرسنجی، سؤالات چند گزینه‌ای، پنل پرسش و پاسخ و.. ، با دنبال‌کنندگان خود ارتباط برقرار کنند.
به عنوان یک ابزار پرکاربرد در استفاده از رسانه اجتماعی اینستاگرام، استوری امکان ارتباط مستقیم با دنبال‌کنندگان را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به شکل جذاب‌تر و متفاوت منتشر کنند.

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

در طراحی استوری پرسش و پاسخ در اینستا، سؤالات مختلف از دنبال‌کنندگان خود می‌پرسید و در عین حال به سؤالاتی که از آن‌ها مطرح می‌شود پاسخ می‌دهید. این امکان برای برقراری ارتباط مستقیم با دنبال‌کنندگان و افزایش تعامل و ارتباط مناسب بین آن‌ها با شما بسیار اهمیت دارد.
برای طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ باید مراحل زیر را طی کنید:
•    کاربر ابتدا می‌تواند یک سؤال و یا پرسش مورد نظر خود را در استوری خود منتشر کند.
•    سایر کاربران می‌توانند بر روی سؤال کاربر کلیک کنند و به صورت مستقیم پاسخی به آن ارسال کنند.
•    پاسخ‌های ارسال شده به سؤالات مختلف به صورت عمومی نمایش داده می‌شود تا سایر کاربران نیز بتوانند از آنها بهره ببرند.
•    کاربران می‌توانند تعداد پاسخ‌های دریافتی و جواب داده‌های خود را مشاهده و تحلیل کنند تا بتوانند بازخوردهای مختلف را بررسی کنند. 
 این مراحل سبب افزایش بازدید و تعامل کاربران با محتوای شما می‌شود و برای رشد حضور آنلاین شما بسیار مؤثر باشد.

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ برای کسب و کارها

همین‌طور استوری پرسش و پاسخ اینستاگرام برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد، از جمله:
•    به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور فعال‌تر با کسب و کار خود در ارتباط باشند و سؤالات خود را مطرح کنند. این باعث افزایش تعامل با مخاطبان و دنبال‌کنندگان می‌شود.
•    ایجاد استوری‌های پرسش و پاسخ می‌تواند به نحوه ارتباط کسب و کار با مشتریان و تعامل بیشتر آنها با برند کمک کند. این ویژگی می‌تواند به افزایش شناخت و تفاهم مشتریان نسبت به برند کمک کند.
•    امکانات استوری پرسش و پاسخ به کسب و کار اجازه می‌دهد تا به مخاطبان خود سؤالات رایج و اطلاعات مفید ارائه کنند که این موضوع به افزایش اعتماد و سطح دانش مشتریان نسبت به برند کمک می‌کند.

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

•    امکان پرسش و پاسخ در استوری به کسب و کار این امکان را می‌دهد تا بازخورد مستقیم مشتریان خود را دریافت کنند و بازخوردهای مثبت و منفی را بررسی کنند تا بتوانند خطاها را برطرف کرده و بهبودهای لازم را ایجاد کنند.
به طور کلی کوئسشن باکس و سؤالات اینستاگرامی، یکی از بهترین ابزارها برای افزایش تعامل و ارتباط مفید با فالوورها و مخاطبان است. سؤالات خلاقانه می‌توانند هیجان و انگیزه فالوورها را به اوج برسانند. ایجاد چالش‌ها و درک‌های جدید برای مخاطبان از طریق سؤالات در استوری اینستاگرام ممکن است به نتایج مثبتی منجر شود. با طراحی سؤالات جالب، علاوه بر افزایش برندینگ، می‌توانید مخاطبان را با خدمات و محصولات خود آشنا کنید. همچنین، با توجه به موضوع اصلی پیج، می‌توانید سؤالات متنوعی را در کوئسشن باکس قرار دهید. این سؤال‌ها می‌تواند مربوط به کسب و کارتان یا موضوعات روز و یا شخصی باشد‌.

 

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

 

ایده برای طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

به این چند تا سؤال به عنوان ایده توجه کنید. می‌توانید مشابه این سؤال‌ها را در باکس قرار بدهید و بازدیدکننده‌های صفحه خود را بیشتر و فضا را تعاملی‌تر کنید که این سؤال‌ها عبارت‌اند از:
-    عشق چه رنگی میتونه باشه؟
-    دوست داری چطوری بمیری؟
-    اگر یه مداد و یه پاک‌کن داشتی، چی رو به دنیا اضافه و چی رو کم می‌کردی؟
-    اگر یه عینک داشتی که می تونستی ذات آدما رو ببینی، اولین نفری که می‌دیدی کی بود؟
-    اگر دوباره متولد بشی دوست داری محل تولدت کجا باشه؟
-    بهترین و بدترین چیز دنیا چیه؟
-    بی‌مصرف‌ترین اختراع بشر؟
-    برای چه سؤالی هنوز به جواب نرسیدی؟
-    ثروت واقعی از نظر تو چیه؟
-    یه محصول خفن که تابه‌حال جایی ندیدی بفروشن چیه؟
-    لذت‌بخش‌ترین رؤیای تو چیه؟
-    اگه بتونید یک سال با خوشی و لذت زندگی کنید، ولی بعد از یک سال چیزی یادتون نیاد حاضرید اون یک سال رو تجربه کنید؟
-    با پیشنهاد یک میلیون‌دلاری روبرو هستید. آیا تمایل دارید بین هفت تا تیر، یک تیر را انتخاب کرده و خودتان را به چالش هدف قرار دهید؟ اگر موفقیت آمیز باشید، یک میلیونر خواهید شد. آیا این کار را انجام می‌دهید؟
-    شوم‌ترین کاری که تو زندگیت انجام دادی چیه؟
-    وقتی قهرین چطوری آشتی می‌کنید؟
-    استایل مورد علاقه دوست پسرتون چیه؟

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

همچنین برای تنوع و ایجاد تعامل بیشتر می‌توانید، هر روز یکی از این سؤالات را با یک دانستنی جالب یا یک موضوع جدید را به اشتراک و پرسش بگذارید. برای مثال، پس از ارائه سؤال "مرگ چه رنگیه؟"، می‌توانید درباره باورها و تفکرات مختلف مرتبط با موضوع مرگ را با مخاطبان خود در میان کنید.
•    برای هر سؤال، یک مهارت یا استعدادی که دارید، یک خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید را به اشتراک بگذارید.
•    برای هر سؤال، یک داستان جذاب را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها را وارد دنیای خودتان کنید.
•    سؤالات را به‌صورت مستقل به دوستانتان ارسال کرده یا در استوری از دیگران بخواهید در استوری خود به آن‌ها پاسخ دهند. این اقدام می‌تواند باعث افزایش تعامل شما با مخاطبانتان و تبلیغ محتوای استوری‌تان شود.
•    اگر تجربه انجام یک اقدام ناخوشایندی را داشته‌اید، از دنبال‌کنندگان خود بپرسید و سپس به‌صورت صادقانه از آنان عذرخواهی کنید و بگویید که چگونه می‌توانید از آن تجربه یاد بگیرید و بهبود پیدا کنید.

طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

نکات مهم طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ

در طراحی استوری اینستاگرام با محتوای پرسش و پاسخ، موارد و نکات زیر را در نظر بگیرید:
•    محتوای جذاب: استوری شما باید محتوای جذاب و جالبی داشته باشد تا جلب توجه مخاطبان را موفقیت‌آمیزتر کنید.
•    استفاده از پرسش‌های رایج: استفاده از پرسش‌هایی که برای مخاطبان جذاب و مفید باشد، می‌تواند روند تعامل با آنها را افزایش دهد.
•    تعامل با مخاطبان: پاسخ دادن به سؤالات و نظرات مخاطبان به موقع و با اهتمام، اعتماد آنها را به برند شما تقویت می‌کند. با مخاطبان گفت و گو کنید، شاید یکی از این مخاطبان مشتری خوب محصول شما باشد.
•    پیش زمینه جذاب و مناسب: و یکی از مهم‌ترین عناصر در تعامل تصویر و گرافیک استوری است. پنل پرسش و پاسخ را روی یک عکس استوری جذاب بگذارید. عکس با موضوع و سؤال پرسیده شده یا پاسخ شما مطابقت داشته باشد. شما می‌توانید خدمات و محصولات خود یا محتوای صفحه خود را پس زمینه پرسش و پاسخ استوری خود کنید.

نتیجه گیری

همان‌طور که در این مقاله و در بررسی طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ و چگونگی ساخت آن گفته شد؛ می‌توانید برای طراحی استوری اینستاگرام پرسش و پاسخ از قالب‌های طراحی شده آماده استفاده کنید. قالب‌های انواع استوری را از یک برنامه استوری ساز فارسی دانلود یا با ابزار ارائه شده در همان سرویس‌های طراحی آنها را ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. بهترین برنامه ساخت استوری اندروید برنامه‌ای است که انواع قالب‌ها و تمپلیت‌های متنوع برای ایجاد استوری‌های جذاب و متنوع داشته باشد و با اضافه کردن متن با فونت‌های متنوع فارسی بنرهای مناسب استوری را ایجاد کند.
یکی دیگر از دغدغه‌ها طراحی استوری به سرعت و آسان با یک برنامه خاص است. یک برنامه ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام باید کاربر پسند و ساده برای استفاده باشد و به کاربر امکان ایجاد استوری‌های جذاب مناسب با قوانین و اندازه‌های اینستاگرام را بدون داشتن مهارت‌های طراحی فراهم کند. وب‌سایت گرافیکی دومینگو این امکانات را به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین حالت ممکن به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین اگر به دنبال نرم افزار طراحی بنر برای چاپ، طراحی پوستر، کارت ویزیت و نرم‌افزار برای هر نوع طراحی گرافیکی دیگر هستید، استوری ساز آنلاین دومینگو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین